Tetszett a cikk?

Jövőre 180, vagy 185 forint lehet egy vonaljegy, 6800–6900 a dolgozói, és 2560–2600 forint a tanulói bérlet ára a BKV járművein.

Az árak attól függenek, hogy a hó végén a Fővárosi Közgyűlés a 8 vagy a 10 százalékos tarifaemelési javaslatot fogadja majd el. A Főpolgármesteri Kabinet hétfőn tárgyal a BKV által benyújtott javaslatról, amelyek közül az előterjesztő, Vajda Pál főpolgármester-helyettes az rt. az igazgatósága által szorgalmazott 10 százalékos emelést támogatja.

A társaság az év végén várható 24 milliárd forint körüli vesztesége és mintegy 60 milliárd forintnyi hitelállománya miatt elkerülhetetlennek tartja az infláció feletti tarifaemelést.

A BKV viteldíja 2000-2002 között az inflációnál és a költségeknél alacsonyabban, 6 százalékkal drágult, 2003-ban két lépcsőben 10+4,8 százalékkal, tavaly 13+5 százalékkal, idén pedig 10+5 százalékkal növekedtek az árak. Így jelenleg 170 forint a vonaljegy, 6250 a dolgozói és 2360 forint a tanulói bérlet ára.

A cég az idén 39 milliárd forintos menetdíj-bevétellel és 18,8 milliárdos állami árkiegészítéssel számol. Jövőre 42,2 vagy 42,7 milliárd forint lehet a díjbevétel és mintegy 19 milliárd az árkiegészítés nagysága. Az állami normatív támogatásnál az idei 11,9 milliárd forint után jövőre 17,6 milliárdot remélnek. A fővárostól tavaly csakúgy mint egy évvel korábban 3 milliárd forintos hozzájárulást kaptak. Az idén az állami normatív támogatással azonos a fővárosi hozzájárulás mértéke. Ezt azonban tőkepótlásként kapják, így ez a cég eredmény-kimutatásában nem jelenik meg.

Jövőre a visszajelzések alapján túl drágának tartott napijegyet hat vonaljegy áráért, a turistajegyet több mint 13 vonaljegy áráért lehet majd megvenni.

Csupán elméleti síkon az rt.-nél kiszámolták azt is, hogy jövőre mintegy 68 milliárd forintos menetdíj-bevétel mellett lehetne nullszaldós a gazdálkodásuk. Ehhez az idei árakat 98 százalékkal kellene megemelni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Itthon

Nem lesz sztrájk a BKV-nál

Szeptembertől a BKV-járművezetők megkapják a kollektív szerződésben előírt második húszperces pihenőidejüket is - ezzel elhárult egy esetleges sztrájkveszély.

MTI Itthon

Demszkytől kérnek nagyobb megbecsülést a BKV-dolgozók

Munka- és életkörülményeik javítását, nagyobb erkölcsi és anyagi megbecsülést kértek a BKV érdekképviseleti vezetői a főpolgármesterhez írt levelükben. Aba Botond, a BKV vezérigazgatója szerint folyamatosan tárgyalnak a szakszervezetek követeléseiről.

MTI Itthon

Megduplázza éjszakai buszhálózatát a BKV

Javulhat Budapest éjszakai tömegközlekedése, miután szeptember 1-jétől a BKV megduplázza eddigi 220 kilométeres és 752 megállós éjszakai buszhálózatát - közölte a cég vezérigazgató-helyettese.

MTI Itthon

Ritkítja járatait a BKV?

A főpolgármester-helyetteshez fordul a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, mert információik szerint a BKV Rt. május elejétől járatritkítási programot kezdett a főváros engedélye, és az utasok tájékoztatása nélkül.

Hét nap

BKV: LEFÚJT SZTRÁJK

Hétfő hajnalig nyúló tárgyalássorozat után egyezség született a 12 600 munkavállaló 90 százalékát tömörítő öt...

Itthon

Megszűnnek a BKV-jegyek

Megszűnnek a megszokott BKV-jegyek és -bérletek, s helyüket alig egy év múlva fokozatosan a csipkártyás utazási igazolványok veszik át. A BKV évente csaknem négyszázmillió forintot költ a hagyományos papír bérletszelvények és jegyek nyomtatására.

MTI Itthon

Még több BKV-ellenőr lesz

Növeli jelenlegi 400 fős ellenőri gárdájának számát a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) Rt., hogy a metrókon esetenként változó helyszíneken fenntarthassák a szigorított bejárati ellenőrzéseket és a felszínen is hatékonyan működhessenek.