szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A foodpanda 60 millió dollár értékű tőkeinjekciót jelentett be társmárkáival, a hellofooddal és a Delivery Clubbal közösen. A nemzetközi ételrendelő startup 2012-es alapítása óta több mint 100 millió dollárral bővült.

„Az új forrásokat a meglévő piacaink folyamatos bővítésébe fektetjük, további városok újabb éttermeivel lépünk partnerségre és folytatjuk a vevőkiszolgálás fejlesztését. Célunk, hogy mi legyünk a vezető ételszállító piactér, miközben biztosítjuk az ételrendelés lehető legkényelmesebb módját – helytől függetlenül” – mondta Ralf Wenzel, a vállalat globális ügyvezető igazgatója.

A foodpanda/hellofood 2013-ban több mint 20 millió dollárt kapott a Phenomen Ventures-től és az Investment AB Kinneviktől, míg az iMENA Holdings 8 millió dollárt fektetett a vállalatba. 2014 februárjában újabb 20 millió dollár érkezett egy befektetői csoporttól, amelynek ugyancsak tagja volt a Phenomen Ventures. A jelenlegi finanszírozók között van a Falcon Edge Capital és a Rocket Internet AG is. A közelmúltban a cég felvásárolta a versenytárs Delivery Clubot, így az első számú ételszállítóvá vált az orosz piacon.

A foodpanda online és mobil platformjainak segítségével az éttermek növelhetik eladásaikat, miközben folyamatosan fejlődő technológiához és elemzésekhez jutnak. Miután a vásárlók online kiválasztják a kedvenc ételeiket, a cég közvetlenül az étteremhez juttatja el a rendelést, amely aztán leszállítja a kért ételt a vevőkhöz. A vállalat nemrég mutatta be új generációs mobil alkalmazását, amely minden jelentősebb mobil platformon elérhető.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Varga Szabolcs Vállalkozás

Harc indult az éhes szájakért

A hazai online rendelési piacot a magyar fejlesztésű és tulajdonú NetPincér.hu uralja, melynek most egy nagy nemzetközi multival kell szembenéznie, miután a főleg Ázsiában ismert Foodpanda felvásárolta az egyik hazai konkurensét. A piacra lépésről és a további terjeszkedésről megkérdeztük Csapó Zsoltot, a Foodpanda magyarországi leányvállalatának ügyvezetőjét is.

hvg.hu Vállalkozás

Tarol a magyar piacon az egy éves startup

Alig egy éve kezdte Budapesten, ma már több 30 magyarországi településen szállítja házhoz jellemzően a pizzát, a hamburgert és a sushit a fejlődő piacok legnagyobb ételfutár hálózata a Foodpanda.

hvg.hu Vállalkozás

Hízik a Foodpanda

Húsz millió dolláros tőkeinjekciót kapott a Foodpanda, amivel 2014 első negyedévében további nyolc ország piacára készülnek betörni.

Varga Szabolcs Gazdaság

"Üzleti ötletre nincs védjegy, és ez így jó"

A világszerte robbanásszerűen növekvő online kereskedelem egyre nagyobb részt követel magának az összkereskedelemből, miközben a szektor nagyágyúi a kelet-európai piacot is kezdik bekebelezni. A ShopAlike.hu-t működtető német startup olyan világcégeket megelőzve jelent meg a magyar piacon, mint a Zalando vagy az Amazon, de az ötletgazda és alapító Robert M. Maier hvg.hu-nak adott interjújában elmondta, hogy minden új webáruháznak örülnek, hiszen nem konkurenciát, hanem lehetséges partnert látnak bennük.

Varga Szabolcs Vállalkozás

Csak az "éhes vagyok" gombot kell megnyomni

Alig egy éve Ázsiában kezdett, és azóta 28 ország piacára lépett be a fejlődő országok nagyvárosaira specializálódott Foodpanda online ételrendelő szolgáltatás. A Magyarországon fél éve jelen lévő cég mára a legnagyobb partnerhálózattal rendelkezik. A német központú cég globális vezetője, Ralf Wenzel beszél arról, hogy koppintás-e a Foodpanda, és miért metróval szállítják ki a pizzát Moszkvában.