Vége a sztrájknak: megállapodott az Audi és a szakszervezet

Vége a sztrájknak: megállapodott az Audi és a szakszervezet

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
T. R.
Tetszett a cikk?

Megszületett a bérmegállapodás, közölte a szakszervezet.

Megállapodott szerda délután az Audi Hungaria Zrt. és az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről, írja a szakszervezet.

©

A szakszervezet közlése szerint az Audi-gyár egyes területein szerda délután 6-kor, a többi részén este 8-kor ér véget a munkabeszüntetés. A termelés minden gyártó területen elindul.

Az AHFSZ azt is közölte, hogy a vállalat 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeli a dolgozók alapbérét január 1-től 15 hónapra, a választható béren kívüli juttatás mértékét pedig 400 ezer forintra emeli idén, és ez az érték marad 2020-ban is.

Korábban az Audi 400 helyett csak 300 ezer forinttal akarta emelni cafeteria összegét (volt, hogy a szakszervezet 767 ezer forintos cafeteriát követelt, ebből ők engedtek), illetve az Audi sokáig nem 18, csak 10+10 százalékos béremelést ígért két évre, de

a végén az autógyár engedett. A sztrájk eredményes lett.

Szerda reggel még arról írtunk, folytatják a sztrájkot az Audinál, mert a keddi tárgyalások sem vezettek megállapodáshoz. De a szerda elhozta a megállapodást. Az AHFSZ eredetileg január 24-e reggel hat és január 31-e reggel hat óra közötti időre hirdetett egyhetes sztrájkot, mert az Audi Hungaria Zrt. és a szakszervezet nem tudott megállapodni az idei évi bérekről a tavaly szeptember óta tartó tárgyalások során. A sztrájk ideje alatt teljesen leállt a termelés Győrben, a termeléskiesés miatt hétfőn leállították a gyártást az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban, mert hiányoznak a Győrben készített motorok.

A győri székhelyű Audi az Audi- és Volkswagen-konszern központi motorszállítója. A vállalatnál tavaly mintegy hatezer ember naponta több mint 8800 motort gyártott a Volkswagen-konszern 31 járműgyártó telephelye számára.

Győrben gyártják az Audi A3 Limousine és Cabriolet, az Audi Q3, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen-konszernmárkák számára. Jelenleg mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.

Az AHFSZ-nek mintegy 9300 tagja van, a gyárban 13 200 ember dolgozik.

A HVG hetilap közben arról ír, a győri audisos mögött ott áll – ez esetben: állt – a legnagyobb német szakszervet is.

Hozzászólások