szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A megosztott felvételek között van egy videó, ahol a kiszolgáló kínai személyzet közli két helyi látogatóval, hogy a jégkrém elfogyott, majd pillanatokkal később adnak belőle egy nyugati vendégnek.

Kínai internetfelhasználók tömegei rontottak neki a BMW-nek csütörtökön, miután a német autógyártót az a vád érte, hogy a sanghaji autókiállításon a Mini fülkénél rendezett ingyenes jégkrémosztogatás alatt a személyzet a külföldi érdeklődőket részesítette előnyben a belföldi látogatók rovására – írja a Reuters.

A jelenleg BMW tulajdonban álló Mini ugyan elnézést kért a történtekért, a márka a Weibo felületén az elégtelen színvonalon teljesítő kiszolgálószemélyzettel magyarázta a történteket és megígérte, hogy ilyen többet nem fordul elő.

Ennek ellenére a „BMW Mini” lett a kínai Weibo közösségi médiaplatform második legfelkapottabb keresőkifejezése. A megosztott felvételek között van például egy videó, ahol a kiszolgáló kínai személyzet közli két helyi látogatóval, hogy a jégkrém elfogyott, majd pillanatokkal később adnak belőle egy nyugati vendégnek. Ugyanakkor árnyalhatja valamelyest a történetet, hogy a Reuters egy bennfentes forrásától úgy értesült, hogy a videó akkor készült, miután a személyzet már befejezte a 300 adag jégkrém kiosztását, és a kivételezett nyugati vendég valójában a BMW egyik munkatársa volt.

A népszerűség ezen kellemetlenebb formája különösen rosszul jött a BMW-nek, az autógyártó ugyanis igyekezett teljes mellszélességgel jelen lenni a sanghaji rendezvényen, ugyanis kétségbeesetten próbálja éppen megőrizni a vezető státuszát Kínában, ahol a helyi autómárkák egyre nagyobb karéjokat harapnak ki a piacból.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!