szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Átalakul a privátbanki szolgáltatás. Az ügyfelek exkluzivitás helyett gyorsaságot és állandó rendelkezésre állást várnak el, és komplexebb szolgáltatást, amibe beletartozik az életmód-tanácsadás.

Alapjaiban súlyozódik át a privátbankok vagyonkezelési tevékenysége: az ügyfelek egyre inkább személyre szabott, komplex szolgáltatást várnak el privátbankjuktól, valamint azt, hogy a digitális eszközök egyre komolyabb használatával a szolgáltatások a nap 24 órájában elérhetőek legyenek – derült ki a wealth management üzletág piacvezető tanácsadó cégének, a Blochamps Capital-nak Magyarországon először elkészített, a privátbanki vagyonkezelési piac belső szerkezeti működését és HR folyamatait átfogóan vizsgáló felméréséből.

Karagich István ügyvezető szerint az új kihívásokhoz kapcsolódva szolgáltatói oldalon kiemelkedő feladattá vált a folyamatok digitalizálása, az ügyfélkapcsolatok korábban elképzelhetetlennek tartott csatornákra, így például a közösségi média felületeire való átvitele, kommunikációs és fintech alkalmazások, valamint a mesterséges intelligencia bevonása az ügyfélkezelésbe és pénzügyi igényeik kielégítésébe.

Jachtot vett Kalocsa KDNP-s polgármesterének 79 éves édesanyja

Azt nem tudni, hogy konkrétan mennyiért vette az asszony a hajót, de a piacon, extrák függvényében akár 60 millió forintot is elkérhetnek érte, míg a fenntartása is további milliókat emészt fel.

A szakember szerint a szolgáltatók számára ma már egyértelmű, hogy az új, forradalmi technológiák, valamint a befektetési lehetőségek egyre szélesedő palettája alapjaiban írják át a korábban kőbe vésettnek gondolt, a hivatali időben működő, személyes találkozókon alapuló vagyonkezelési trendeket

az elegáns öltönyben, jól kimunkáltan gazdagságot és kompetenciát sugározó tárgyalóban ügyfelére várakozó privátbankár képe egyre halványabb, ezzel szemben az ügyfelek kérdésére a cég tudásbázisát és az AI-t megfelelően azonnali használni tudó, chaten akár perceken belül válaszoló referens sokkal inkább jellemzi a jövőt.

Karagich István szerint így

hamarosan leáldozik a csupán méretes öltönyöket készítő konzervatív „úri szabók” kora, helyettük az ügyfelek a személyes kapcsolattartásban új, komplexebb szolgáltatásokat várnak a vagyonkezelőiktől.

Az új vagyonos generáció számára olyan, a korábbi ügyfelek által alig igényelt szolgáltatások bevonására van szükség, amelyek eddig idegenek voltak a privátbankoktól: olyan felületek megalkotása és termékek szolgáltatási körbe vétele válik szükségessé, amelyek az új ügyfélkör számára kiemelkedő hozzáadott értékkel bírnak. Korábban is volt példa arra, hogy a privátbankok egyes kivételezett ügyfeleknek „financial life style & strategy” jellegű tanácsadást is végeztek, de ez kimerült a vagyonhoz jobban kapcsolható ágazatok szakértőinek, például műtárgy kereskedők vagy adószakértők kapcsolati bevonásában. Ma azonban

az elmúlt évek dinamikus vagyonnövekedése nyomán átalakuló igények szerint például hajóvásárlási, adóstrukturálási konzultációban vagy épp külföldi ingatlanbefektetésben is képesnek kell lennie tanácsot adni a privátbankároknak

a legmagasabb szintű ügyfélélmény biztosítása érdekében – jelezte Karagich István.

Egy 73 méter hosszú, 36 milliárdos szuperjachtot rendelt egy titokzatos magyar ügyfél

A leggazdagabb magyarok közül csupán hét embernek lenne rá pénze.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!