Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af034707-2d35-4f31-a451-cb11e267304c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Az álnéven szignózott kép a szakemberek szerint nagy valószínűséggel a holland mester elveszett alkotása lehet.","shortLead":"Az álnéven szignózott kép a szakemberek szerint nagy valószínűséggel a holland mester elveszett alkotása lehet.","id":"20250205_Eredeti-van-Gogh-ot-talaltak-egy-amerikai-garazsvasaron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af034707-2d35-4f31-a451-cb11e267304c.jpg","index":0,"item":"4a7b5020-2dda-40f7-9d43-63f57ac777fe","keywords":null,"link":"/kultura/20250205_Eredeti-van-Gogh-ot-talaltak-egy-amerikai-garazsvasaron","timestamp":"2025. február. 05. 14:04","title":"Eredeti Van Gogh-festményt találtak egy amerikai garázsvásáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dee67cbc-8e7d-478e-b444-11a8bb89c852","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump amerikai elnök Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt fogadta a Fehér Házban.","shortLead":"Donald Trump amerikai elnök Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt fogadta a Fehér Házban.","id":"20250205_donald-trump-usa-izrael-gaza-palesztina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dee67cbc-8e7d-478e-b444-11a8bb89c852.jpg","index":0,"item":"d712165b-c5ae-4fc6-960a-c0f21a84d702","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_donald-trump-usa-izrael-gaza-palesztina","timestamp":"2025. február. 05. 05:29","title":"Donald Trump a Gázai övezet amerikai megszállásáról és a palesztinok kitelepítéséről beszélt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f119d655-2362-4c90-84a9-4d9cac1440fe","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az enyhítést már megalapozta egy múlt héten kiadott uniós stratégiai dokumentum, ami a klímacélok eléréséhez „technológiasemleges” megközelítést ajánl.","shortLead":"Az enyhítést már megalapozta egy múlt héten kiadott uniós stratégiai dokumentum, ami a klímacélok eléréséhez...","id":"20250206_eu-hibrid-engedelyezes-2035-eladas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f119d655-2362-4c90-84a9-4d9cac1440fe.jpg","index":0,"item":"2f0f83a8-14f6-42bf-9c5d-4fda2e613cee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_eu-hibrid-engedelyezes-2035-eladas","timestamp":"2025. február. 06. 13:26","title":"Hátraarc az EU-ban: mégis engedélyeznék a hibridek eladását 2035 után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia fővárosban ismerkedtünk meg testközelből, ahol az 1959-es DS Ballons feltámasztott új változatát is meglestük.","shortLead":"A Citroënből kivált DS Automobiles vadonatúj elektromos modelljével, a 750 kilométeres hatótávú N°8-cal a francia...","id":"20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa2021e7-463e-47ae-9b52-7932758302ac.jpg","index":0,"item":"b18a7e37-5f48-411b-be48-e779aabfca97","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_nyakfutessel-hodit-az-uj-francia-luxusauto-beultunk-a-ds-no8-szedanba","timestamp":"2025. február. 05. 07:59","title":"Nyakfűtéssel hódít az új francia luxusautó: megnéztük a DS N°8 szedánt és a gömbökön gördülő ikonikus elődjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e60a59e5-71f7-41ad-9d9f-3aa11d51d590","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Minden eddiginél valósághűbb tartalmakat képes készíteni akár egyetlen fénykép alapján az új kínai mesterséges intelligencia, az OmniHuman.","shortLead":"Minden eddiginél valósághűbb tartalmakat képes készíteni akár egyetlen fénykép alapján az új kínai mesterséges...","id":"20250205_bytedance-omnihuman-mesterseges-intetlligencia-video-generalasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e60a59e5-71f7-41ad-9d9f-3aa11d51d590.jpg","index":0,"item":"6927d7c2-8605-4815-87b1-b6d9a2ec34eb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_bytedance-omnihuman-mesterseges-intetlligencia-video-generalasa","timestamp":"2025. február. 05. 17:03","title":"Elképesztő videókat készít az új kínai mesterséges intelligencia, mutatjuk őket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0672467-dff1-4640-8a42-a33b597d2f8e","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Súlyos állapotban találták meg az 50 év körüli férfit, jelenleg kórházban ápolják.","shortLead":"Súlyos állapotban találták meg az 50 év körüli férfit, jelenleg kórházban ápolják.","id":"20250205_magyar-turista-vulkan-ojos-del-salado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0672467-dff1-4640-8a42-a33b597d2f8e.jpg","index":0,"item":"00144a49-66e3-4153-8c93-9ab889f2dbcd","keywords":null,"link":"/elet/20250205_magyar-turista-vulkan-ojos-del-salado","timestamp":"2025. február. 05. 15:39","title":"Bajba jutott magyar turistát mentettek meg a világ legmagasabb vulkánján","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1e71bb80-6b5f-4081-be36-839049c5a4df","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"A drasztikus kilengések ritkák, azonban 2018 után újra a fagypont fölé emelkedett a hőmérséklet. A tudósok szerint az Északi-sark feletti szokatlanul enyhe hőmérséklet az alacsony légnyomással is összefügg, ami az Északi-sark irányába tolja a meleg légtömeget.","shortLead":"A drasztikus kilengések ritkák, azonban 2018 után újra a fagypont fölé emelkedett a hőmérséklet. A tudósok szerint...","id":"20250204_Az-atlagosnal-20-fokkal-volt-melegebb-az-Eszaki-sark-kozeleben-a-hetvegen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1e71bb80-6b5f-4081-be36-839049c5a4df.jpg","index":0,"item":"dc70dc43-6aad-4c5b-bf1d-17bacda3d800","keywords":null,"link":"/zhvg/20250204_Az-atlagosnal-20-fokkal-volt-melegebb-az-Eszaki-sark-kozeleben-a-hetvegen","timestamp":"2025. február. 04. 19:07","title":"Az átlagosnál 20 fokkal volt melegebb az Északi-sarkon a hétvégén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b0dcbcb-50df-4d46-b2b0-956d3bc80b7c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az építésügyi és közlekedési miniszter azt javasolja az arab befektetőknek, hogy tárgyaljanak a fővárossal; és Budapestnek is azt tanácsolja, hogy hallgassa meg a fejlesztők ajánlatát. ","shortLead":"Az építésügyi és közlekedési miniszter azt javasolja az arab befektetőknek, hogy tárgyaljanak a fővárossal; és...","id":"20250206_Lazar-Magyar-peter-lazar-janos-mini-dubaj-elovasarlasi-jog-kihatralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b0dcbcb-50df-4d46-b2b0-956d3bc80b7c.jpg","index":0,"item":"dc328416-be11-46b5-aa57-590bbccae5da","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Lazar-Magyar-peter-lazar-janos-mini-dubaj-elovasarlasi-jog-kihatralas","timestamp":"2025. február. 06. 14:41","title":"Magyar Péter szerint valójában az arab befektetők mondták vissza Mini-Dubajt, Lázár János pedig fél évet adott Budapestnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha már előrelátóan lefoglalta a repülőjegyet, azt se felejtse el, hogy a repülőtérről be kell jutnia a városba. Megtakarítási matek előrelátóknak és pazarlóknak, két főre, londoni példákkal.
Tegyük fel, hogy Londonba utazik párjával, munkatársával, barátjával, lényeg: ketten indulnak kalandra. Mehetnek easyJettel, WizzAirrel és Ryanairrel, takarékos és előrelátó utazóként 2 hónappal előre lefoglalhatják a jegyeiket.
Megérkezhetnek a Lutonra vagy a Stanstedre. Ezek a repülőterek azonban jócskán a városon kívül esnek, és alaposan befürödhetünk, ha nem terveztünk az út második felével is. Az angol közlekedés rendkívül drága, és könnyen előfordulhat, hogy többet költünk el Stansted és a belváros között, mint Magyarország és Anglia között.
Stiller Ákos
Előfordulhat, de nem szükségszerű. Ahogy a repülőjegyek ára is jóval alacsonyabb, ha előre lekötjük, úgy a busz vagy vonat transzfer is megoldható takarékosan. Két hónappal előre gondolkodva sok ezer forintot spórolhatunk - s bár a konkrét példa a ködös Albionba visz, az általános metódus alkalmazható bármely országban. (Az alábbi kalkulációk 357 forint / 1 GBP esetén érvényesek.)
Megtakarítások a repülőtértől és a szállás között, oda-vissza úton (2 főre, forintban)
Transzfer a repülőtér és a belváros között
minimum: 6 780
maximum: 8 562
Városi közlekedés az utazás napjain
3 280
Összesen
minimum: 10 060
maximum: 11 842
357 HUF / 1 GBP árfolyam esetén
Busz a reptér és a város között: 6 780-8 562 forint megtakarítás
Ha a helyszínen és rögtön az indulás előtt vesszük a jegyet, egy út 3 568 forint / fő / út. Ezt az utat ketten és kétszer tesszük meg, mivel retúr jegyet veszünk, amire rárakódik a pénzváltás és a bankkártya használat költsége, nagyjából 714 forint, összesen: 14 986 forint. Mennyit tudunk ebből megtakarítani?
Fapados transzferek: legolcsóbb megoldás
A fapados társaságok saját buszokat működtetnek, egyik-másik hatalmas betűkkel még hatalmasabb ígéretet tesz: „repülőtértől a belvárosig, akár 2 font(-tól).” Ez nem érhető el mindenkinek, hiszen az egyik feltétel az éjjeli indulás itthonról, Budapestről, majd a hajnali érkezés Londonba. A legolcsóbb buszok ugyanis reggel 5 körül hagyják el repülőtéri állomásokat, ehhez Budapestről aligha találunk repülőjáratot.
Maradnak tehát a későbbiek, amelyek legalább 4 fontba, vagyis 1 427 forintba kerülnek fejenként, egy útra – de még ez is igen alacsony költség ha Lutonról vagy Stanstedről szeretnénk bejutni a londoni belvárosba.
A legolcsóbb jegyet akkor kapjuk meg, ha a korai foglalás mellett minden indulási dátum rögzített, azaz nem szeretnénk fenntartani a változtatás jogát, és retúrjegyet váltunk. Így kettőnknek, két útra, bankkártya és valutaváltási költséggel együtt 6 424 forint a végegyenlegünk – megspóroltunk 8 562 forintot.
A fapados transzferek okos választás, több okból. Először is a szervezés gyorsabb, hiszen nem több cégtől válogatjuk össze az ajánlatokat, hanem ugyanazon a honlapon töltjük az időt, amelyen a repülőjegyet foglaltuk.
Ami még fontosabb: az átszállások biztonsága. Ha egy fapados járat késik, és mi ezért maradunk le az előre foglalt buszról, könnyen számon kérhetjük az easyJet vagy a Wizzair szolgáltatókon, hiszen a repülőt és a buszt is ugyanaz a cég futtatja. Ha azonban más működteti a légijáratot mint a busztársaságot, akkor az utóbbinak nem kell felelősséget vállalnia a kései landolásért. Ez utóbbi akár fájdalmas is lehet, hiszen ott helyben, drágán, új jegyet kell vennünk.
Forgalomtól és repülőtértől függően 1-2 óra alatt jutunk el a belvárosba, ahol átszállhatunk más tömegközlekedési eszközre – ennek költségeiről alább.
National Express járatok: ha nem elég rugalmas a fapados
Az angol szolgáltató már drágább és hosszabb utat kínál. Miért választanánk ezeket a járatokat? Azért, mert alakulhat úgy, hogy a nap derekán landolunk, és a diszkont társaságok ekkor éppen a drágább buszokat indítják el. Ilyenkor alakulhat úgy, hogy a National Express kínálja az aktuálisan legolcsóbb utat.
A National Express árképzése és foglalási logikája követi a többiekét: rögzített dátumokkal és retúrjeggyel 8 206 forintot költöttünk, amivel 6 780 forintot takarítottunk meg.
First Great Western: vonat csak Londonon kívül éri meg
Ez már drágább, mint bármely más megoldás, ha London belvárosába utaznánk. Az oda-vissza út két főre legalább 21 408 forint. Nem is sokkal gyorsabb, mint a busz, összességében Londonba nem érdemes vonattal közlekedni.
Nagyobb távolságokra azonban már annál inkább. Ha Wales-be vagy Skóciába szeretnénk eljutni, akkor az időben megvett vonatjegy 8 000-10 000 forintba kerül nagyjából, vagyis a távoli vidékre ketten 32 000-40 000 forintért jutunk el (benne a bankkártya használat és valuta váltás költségei).
Ezt a távolságot persze busszal is megtehetjük, de az hasonló árban fut. A busz sokkal kényelmetlenebb, hiszen 5-7 órát is a szűk üléssorok közé préselődve szenvedünk, míg a vonaton asztalnál is ülhetünk, és 2-3 óra alatt célhoz érünk.
Megtakarítások a repülőtértől és a szállás között, oda-vissza úton (2 főre, forintban)
Transzfer a repülőtér és a belváros között
minimum: 6 780
maximum: 8 562
Városi közlekedés az utazás napjain
3 280
Összesen
minimum: 10 060
maximum: 11 842
357 HUF / 1 GBP árfolyam esetén
Térjünk vissza a londoni utazáshoz. Azzal, hogy bejutottunk a belvárosba, még nem érkeztünk meg a szállásunkra. A városi közlekedés meglehetősen költséges, de itt is kezelhetjük ügyesen pénzügyeinket.
Az első lépés nem más, mint hogy amint leszálltunk a repülőtéri transzferről, máris a teljes üdülés idejére kiváltjuk a bérletünket. Ez a javaslat már-már banálisnak tűnhet, de idézzük csak fel, hányszor éreztük úgy, hogy amíg nem tettük le a bőröndünket a szálláson, addig nem váltunk városi jegyeket. Mintha ez egy teljesen önálló utazási szakasz lenne, melynek lezárása előtt nem költhetünk tömegközlekedésre…
Amint meglátjuk az első lehetőséget rá, váltsunk bérletet: a kék színű Oyster kátyát. Ha két belvárosi pont között utazunk, például a Victoria-ról a King’s Cross-ra, 1 428 forintot költünk el, és máris 3 280 forinttal olcsóbban vásároltunk. Nagyobb távolságon még többet takarítunk meg.
(Az Oyster Card úgy működik, mint egy hitelkártya. Kiváltjuk és feltöltjük pénzzel, amely számláról minden utazás megkezdésével egységnyi díjat levon a Transport for London.)
Vehetünk napi jegyet is. Ez 3 000 forint fejenként, 6 000 forint kettőnknek. Ha követjük a korábbi elvünket, vagyis minden utazást kétszer teszünk meg, akkor 12 000 forintot költöttünk. Vagyis a napijegy megoldás csak akkor éri meg, ha ezen a két napon az Oyster kártyával amúgy többet költenénk, mint 12 000 forint.
Vehetnénk napijegyet is, ami nagyjából 3 000 forintba kerül. Ez azonban nem éri meg az Oysterrel szemben, hiszen legalább 4 átszállással térül csak meg az ára. Erre pedig még Londonban is kicsi az esély.