szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Amazon, Google, Yahoo - a világ webes nagyhatalmai mind szemet vetettek a Hulu online tévézést kínáló szolgáltatásra. A tulajdonosok szerint a streaming platform kétmilliárd dollárt ér, de már félmilliárd is szóba kerül.

A Hulut el fogják adni. Értéke egy és kétmilliárd dollár között lehetett az elemzők szerint. A Hulu tulajdonosai nyilván a felső határ felé szeretnék terelni az árat, de egyre több kérdés merül fel, vajon tényleg érdemes-e ennyi pénzt ölni a platform megvásárlásába. Mennyit ér a cég, ha mindenütt ingyen elérhető a szolgáltatás? – veti fel a kérdést a Spiegel.

null

Az NBC Universal, a Fox Entertainment, a Disney-ABC Television és a Providence Equity Partners a hét végéig hosszabbította meg a határidőt, míg a potenciális pályázók benyújthatják az ajánlatukat.
 
Miután a leendő vásárlók betekintést nyertek a cég pénzügyi helyzetébe, úgy tűnik, megcsappant a vásárlási kedv. Az iparági pletykák szerint ugyanis a Hulu bizonyosan nem lesz nyereséges. A jelek szerint nem tudnak annyi reklámot eladni a felületre, amennyit eredetileg terveztek, már olyan spekulációk is keringenek, hogy egyik ajánlat sem haladja meg a félmilliárd dollárt – áll a Spiegel cikkében.
 
Ezen az áron nyilván nem fogják elkótyavetyélni. Ráadásul a Yahoo erősen érdeklődik a cég iránt, ahogy az Amazon is. A legvalószínűbb mégis az, hogy a Google tudja majd állni az árversenyben a leginkább a sarat - egy olyan cégért, amelynek nem ismerik a pontos értékét. 
 
A Hulu előnyei
 
Tagadhatatlan persze, hogy a szolgáltatásnak vannak előnyei. Az Omnicom-csoport adatai szerint az amerikai internetezők 80 százaléka használja az internetet tévézés helyett, és az USA lakosságának fele természetesnek veszi, hogy a net filmek és tévés tartalmak értékesítésére is használható. Ebből – az illegális megoldások mellett - két modell profitálhat. Az egyik a Hulué – a web-alapú alapszolgáltatás a felhasználó számára ingyenes, a céget a reklámok hivatottak eltartani – némi fizetős prémiumszolgáltatásból befolyó összeg mellett. A másik a Netflix-modell, azaz effektíve DVD-kölcsönzőként működik. Emellett persze élő ajánlataik is vannak, amely a fizetős tévéhez hasonlóan működik.

Bár az ellentét kevésbé élesnek tűnik, ugyanarról van szó, mint a fizetős tévé kontra ingyen adás esetében. A Netflix az elmúlt két év során robbanásszerűen fejlődött és terjeszkedett, nyilván a terjedő internetkapcsolatnak és a szórakoztató-elektronikai termékeknek, elsősorban a nagyképernyős tévéknek köszönhetően.
 
Ebből az Amazon is szívesen profitálna, az Apple is ambiciózus terveket dédelget, bár az iTunes már nem kínál 99 centes TV-sorozatokat „kölcsönzésre”, azaz streaming formájában, de 2-3 dollárért HD minőséget vásárolni van mód. A kölcsönzés nem volt elég népszerű az Apple magyarázata szerint. Lehet, hogy ez a gond a Huluval is? 
 
Az USA-ban a platform az ötvenedik legnépszerűbb weboldal az Alexa rangsor szerint. A Netflix a 21. helyen áll. Persze a népszerűségéből hirtelen tud veszíteni – ahogy megtörtént július közepén is, amikor 9,99 dollárról 15,98 dollárra emelte a DVD-küldést és internetes letöltést ötvöző ajánlatát. A részvényei azonnal harminc százalékkal estek, nyilván mert jelentős ügyfélvesztésre számított a piac.
 
Mindent összevetve nem egyszerű feladat pénzt keresni a filmekkel és televíziós tartalmakkal az interneten. Minden felhasználó azonnal akarja a tartalmat, a lehető legjobb minőségben és kifejezetten olcsón, vagy ingyen. És ebben az illegálisnak bélyegzett csatornákkal szemben a jelenlegi legális megoldások képtelenek versenyezni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Új technológiák

Szemet vetett a Hulura az Apple

Már nem csak a Google, a Yahoo vagy az Amazon, de az Apple is jó üzletet lát a közel egymillió előfizetővel rendelkező streaming szolgáltató felvásárlásában.