szerző:
Bari Máriusz
Tetszett a cikk?

Európában most kezd befutni a Japánban kifejlesztett hirdetési-információterjesztő rendszer, a QR-vonalkód, ehhez képest a szigetországban már teljesen más, mobiltelefonokkal összeköthető óriásplakátokat tesztelnek októberben, írja a Nikkei Net.


Chiba egyik bevásárlóközpontjában tesztelik majd a jövő egyik lehetséges hirdetési rendszerét. A smart posternek nevezett szisztéma technikai hátterét az NFC nevű rendszer biztosítja, egy olyan rövidtávú, nagyfrekvenciás, vezeték nélküli kommunikációs technológia, amivel az emberek úgy tudnak digitális tartalmakat letölteni telefonjukra, hogy a készüléket elhúzzák a poszterfelület mellett.

A tesztben az NTT Data és a SoftBank Mobile telefonszolgáltatók és a Hitachi vesznek részt. Egész októberben a kísérletben részt vevők digitális tartalmakat tudnak fogadni és megtekinteni az NFC-jeladókkal felszerelt Wall-E és Tinker Bell moziposzterek mellett, csak különleges mobiljukat kell a smart poszterek mellé tenni, ezért cserébe moziképeket és filmelőzeteseket fogadhatnak. Emellé egy olyan kódokat is kapnak, amelynek segítségével egy kompatibilis Hitachi HDTV készüléken megtekinthetik a Wall-E animációs film előzetesét is, a Hitachi digitális terjesztési rendszerén keresztül.

Az NFC-poszterek tesztjei előrelépést jeleznek a hirdetőfelületek fejlődése terén. A Nikkei cikkje szerint ha e felületeket gyorsan és olcsón lehet előállítani, akkor esélyes, hogy Japán hirdetési plakátjain található QR-kódokat ezekre cserélik majd le. Az NFC-alapú megoldások azért is jobbak a QR-vonalkódoknál, mert a felhasználóknak nem kell kódokat szkennelniük és külön weboldalakról begyűjteniük az adatokat, elég telefonjukat elhúzniuk a plakát előtt.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Bari Máriusz Tech

Koncertjeggyé változnak a mobiltelefonjaink

Repülőtéri beszállókártyák és más, papírra nyomtatott jegyek helyett hamarosan elég lesz mobilunkat felmutatni. A mobiljegyes rendszerek piacvezető cége, a Mobiqa hazánkban először a Ticketportal jegyárusító céggel együttműködve teszi lehetővé koncert-, mozi- és színházjegyek vásárlását mobiltelefonnal.

Bari Máriusz Tech

Torontóban pusztít a japán mobilmánia

A japán mobildivat egyik alapvető kelléke érkezhet az elkövetkező hónapokban Kadanába és Észak-Amerikába. A Luna Development által meghonosítandó technika nem más, mint a csak mobilokkal értelmezhető vonalkód, amely a szigetországban több mint tíz éve csak QR Code néven ismert.

hvg.hu Kult

Földöntúli moraj Linz utcáin

Az osztrák iparváros központjában egy templom elé telepített mesterséges plázs és egy több mint tizenkétezer látogatót vonzó turistautca között morog vészjóslóan az idei év egyik legígéretesebb médiaművészeti munkája. Pablo Valbuena munkája legalább annyira árulkodik a madridi avantgarde ötletességéről, mint a számos katonai és orvosi fejlesztés mögött álló technológiáról, az úgynevezett kibővített valóságról.

hvg.hu Tech

Címkézünk másokat, követjük őket

Gombnyomásra megtalálhatjuk elkóborolt háziállatainkat, azonnal megtudhatjuk, hol van jó étterem a környéken vagy megkérhetjük egy háztól: mesélje el nekünk, milyen történet fűződik hozzá. Az ötleteket összefogó úgynevezett lokatív média ideális példája annak, hogy hogyan lehet megfelelő kompromisszumok mellett pénzre váltani a művészetet.