szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai autógyár a tegnapi nap során mutatta be az egytengelyű járművéről híressé vált Segway-jel közösen kifejlesztett prototípusát.

A The Detroit News értesülései szerint a Personal Urban Mobility and Accessibility vehicle nevű járműről (rövidebb nevén a P.U.M.A.-t)  New Yorkban mutatták be, egy nappal a New York International Auto Show sajtószemléje előtt.

A P.U.M.A. a jellegzetes, egytengelyű Segway személyszállítókra emlékeztet, azzal a különbséggel, hogy két utasnak is jut benne hely, ráadásul szélvédő óvja őket az elemektől.

„Ez az első prototípus, amely még nem túl szép, azonban kiválóan ábrázolja, hogy milyen potenciál rejlik benne” – nyilatkozta a Detroit Newsnak Chris Borroni-Bird, a General Motorsl fejlett technológiákat alkalmazó koncepcióautókért felelős részlegének igazgatója. „A mostani feladat, hogy szavatoljuk a teljesítményt, amely jelen pillanatban megvalósíthatónak tűnik technikai és költségvetési szempontból is.”


A P.U.M.A. enyhítheti a nagyvárosok közlekedési terheit
© AP

A következő prototípusokat idén ősztől, illetve 2010 elejétől már tesztvezetésekre is igénybe lehet venni, ám a GM azt ígéri, hogy a New York Auto Shown is bemutat majd vezethető változatokat. Az autógyárban egyelőre még nem döntöttek arról, hogy sorozatgyártásba kerül-e a P.U.M.A.

A jelenlegi változat 56 km/h-s sebességre képes, s kisméretű lítium-ion akkumulátorai egy töltéssel 50 kilométeres utazást tesznek lehetővé. Borroni-Bird szerint ez bőven elég, ugyanis a világ lakosságának fele nagyvárosokban él, s ez az arány 60 százalékra emelkedik 2030-ra. New York városában például az autók átlagsebessége alig 30 km/h, s egy átlagos utazás kevesebb mint 10 mérföld (16 kilométer). Egy, a P.U.M.A.-hoz hasonló városi jármű fenntartása pedig 25-30 százalékkal kevesebb, mint egy hagyományos autóé.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Milyen személyiségük van autóinknak?

Arculattervezők, grafikusok és filmesek már egyaránt eljátszottak a gondolattal, hogy autóinknak emberi arca van. A Floridai Egyetem kutatása éppen arra a tényre mutat rá, hogy fejünkben tudat alatt is összekötjük a kocsi elejét különböző arcvonásokkal. Mindez még abból a korszakból ered, amikor az arcolvasás képességének hiánya könnyedén életünkbe is kerülhetett.

MTI Autó

Tízezer irodistát küld el a General Motors

Újabb tízezer embert küld el - ezúttal az irodai állományból - a súlyos válsággal küzdő amerikai General Motors autógyárcsoport. A nem órabéres állományt még idén 63 ezerre tervezik csökkenteni 73 ezerről.

hvg.hu Tech

Tengeri moszatból készülhet a jövő autója

Az egyik nagy japán autógyár szerint 15 éven belül a szalonokba kerülhet az a szuperhatékony hibridautó, amelynek karosszériáját tengeri moszatokból készült bio-műanyagból építették.

hvg.hu Tech

Átlépte a 200 km/h-t a széllel hajtott autó

Egy brit mérnök fejlesztette ki azt a szélerővel hajtott járművet, amellyel sikerült megdöntenie a kategória sebességrekordját és átlépnie a 200 km/h-s lélektani határt.

MTI Gazdaság

Napelemgyártó cég venné meg az Opelt a General Motorstól

Az anyavállalat General Motors pénzügyi válsága miatt nehéz helyzetbe került Opel autógyárral kapcsolatban szerda délelőtt Berlinben valóságos bombaként robbant a hír, amely szerint a napelemgyártással foglalkozó SolarWorld konszern bejelentette szándékát a gyár megvásárlására, illetve megsegítésére.

MTI Karrier

Korai nyugdíjazást ajánl 22 ezer dolgozójának a General Motors

Költségcsökkentési intézkedésként 22 ezer dolgozójának ajánl fel korai nyugdíjazást a General Motors. Az érintettek idősebb, műszakban dolgozó és viszonylag jól kereső alkalmazottak. A GM reméli, hogy legalább az érintetteknek a fele elfogadja az ajánlatot - közölte a Wall Street Journal egy meg nem nevezett vállalatvezetőt idézve csütörtökön. Az újabb nyugdíjazási ajánlat négy éven belül már a harmadik.

MTI Autó

Óriási veszteséget termelt a General Motors tavaly

Az amerikai General Motors járműipari óriáskonszern a 2008-as évet csaknem 31 milliárd dolláros adózott veszteséggel zárta - közölte előzetes adatként a gyártó. Ez elmarad a 2007-es év 47 milliárd dolláros veszteségétől, viszont valamivel nagyobb, mint amire az elemzők számítottak.

BBC Gazdaság

Becsődöl a General Motors?

A folyamatos veszteségek miatt a GM likviditási helyzete megrendült, nem tudni, meddig folytathatja az autógyártást - állítják a mamut céget átvilágító könyvvizsgálók.