szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A mobilszolgáltatók évente mintegy kétmilliárd dollárt költenek az Android-készülékekkel kapcsolatos reklamációk megoldására a brit WDS szolgáltató cég adatai szerint.

Az Android egyre népszerűbb világszerte, a Millennial Media Mobile Mix adatai szerint az Android - 56 százalékos részesedéssel - a legnépszerűbb operációs rendszer, míg a második helyen álló iOS feleannyira elterjedt, 28 százalékkal követi. Az Android részesedése ráadásul egyre nő, míg versenytársai – az Apple kivételével – piacvesztéssel kénytelenek szembenézni.
Ugyanakkor a Google operációs rendszerét használó okostelefonoknak feltűnő hardverhibái is vannak – a WDS brit szolgáltató cég szerint a mobilszolgáltatók évente mintegy kétmilliárd dollárt költenek az Android-készülékekkel kapcsolatos reklamációk megoldására: javításra vagy készülékcserére – írja a Spiegel.

A telefonon technikai segítséget nyújtó WDS az elmúlt év során 600 000, a cég által üzemeltetett hotline-ra beérkező hívást elemzett ki. Eredményeik szerint az androidos felhasználók 14 százaléka panaszkodott hardverhibáról – míg a Windows Phone tulajdonosok 12 százalékával fordult ez elő, az iOS-t használóknak hét százaléka, a BlackBerry OS-t használóknak pedig hat százaléka telefonált hasonló ügyben.

A negatív rekordért nem maga az Android-szoftver a felelős, hangsúlyozza a WDS. Ugyanakkor meggondolandó, hogy az operációs rendszer korábbi változata egy olcsóbb telefonban mennyire megbízható.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Napi merítés

Hamarosan jönnek az Androidos kártevők

Amikor egy platform elterjedtsége elér egy limitet, széleskörben használják azt és széles körben hozzáférhető a dokumentációja, valamint a bűnözőknek anyagilag is kezdi megérni a ráfordított munka, onnantól megugrik az erre a rendszerre készített kártevők száma - olvasható az Antivirus blogon.

hvg.hu/MTI Tech

Nem az Android miatt nő a Google bevétele

A Google a várakozásokat is meghaladó, 2,730 milliárd dolláros adózás utáni nyereséget könyvelt el a harmadik negyedévben, 26 százalékos növekedést érve el az előző év hasonló időszakához viszonyítva - jelentette be a kaliforniai székhelyű, világvezető internetes kereső és tartalomszolgáltató cég.

hvg.hu Tech

Hangbányászat: az adat a XXI. század olaja

A vállalatok több tízmilliókat költenek piackutatásra, pedig a call centereket hívó  ügyfelek maguk mondják el örömüket-bánatukat, igényeiket. Ráadásul a szó már nem is feltétlenül száll el - a teljes beszélgetés szövegét feldolgozva profitálhat a hangbányászatból, azaz a hangalapú információ elemzéséből a call center,  a marketing, az aCRM, a pr,  a telesales, és még a csalásokat is megkönnyíti leleplezni.