szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A megszokottnál jóval olcsóbb termékre számított mindenki, mégis borsos áron került piacra az iPhone 5c, majd az 5s jóval sikeresebb is volt, így sokan bukásként könyvelték el az Apple színes telefonját. Pedig közel sem biztos, hogy igazuk van.

"Jön az olcsó iPhone!" – 2013 szeptemberében ezzel volt tele a tech sajtó, mi is többször cikkeztünk erről, aztán jött a bemutató és a meglepetés: mindössze 100 dollárral kedvezőbb áron kapható az egyébként 34 ezer forintból összerakható 5c, mint az Apple csúcsterméke, az 5s. Az első hétvégén hiába adtak el összesen 9 milliót a két modellből, az 5s kétszer jobban fogyott, majd az egyik Foxconn gyárban le is állították az iPhone 5c gyártását.

Mindezek fényében a közvélemény bukásként könyvelte el a színes okostelefont, de a Kantar Worldpanel kutatása alapján nem biztos, hogy jogosan. Az összegzésből ugyanis kiderül, hogy az iPhone 5c tulajdonosainak fele más gyártók, főleg a Samsung és az LG telefonjait cserélték le – ugyanez az arány az 5s esetében 20 százalék. Tehát az 5c révén a riválisoktól sok felhasználót tudott elcsábítani az Apple, ha pedig ezek a vásárlók elégedettek és a következő váltásnál is iPhone-t vesznek, már inkább sikerként lehet az 5c-re tekinteni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!