Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d28c5a10-2606-4ce6-a30b-7bd10e9e3371","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Amennyiben ez nem vezet eredményre, a kormány következő lépése a haszonkulcsok hatósági korlátozása lesz.","shortLead":"Amennyiben ez nem vezet eredményre, a kormány következő lépése a haszonkulcsok hatósági korlátozása lesz.","id":"20250307_nagy-marton-aruhazlancok-onkentes-arcsokkentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d28c5a10-2606-4ce6-a30b-7bd10e9e3371.jpg","index":0,"item":"6fbb8265-168b-45fe-83f2-a512a2314257","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250307_nagy-marton-aruhazlancok-onkentes-arcsokkentes","timestamp":"2025. március. 07. 20:29","title":"Nagy Márton elmondta, mely termékeknél várják el az önkéntes árcsökkentést az áruházláncoktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da5a3479-e639-41d9-b6f0-d7cdd1c7d308","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Hivatalosan egyelőre nincsen gyanúsított. ","shortLead":"Hivatalosan egyelőre nincsen gyanúsított. ","id":"20250308_Nemi-eroszak-gyanuja-miatt-nyomoznak-a-fogyatekosokat-ellato-intezetben-Gacsalyon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da5a3479-e639-41d9-b6f0-d7cdd1c7d308.jpg","index":0,"item":"e9836d26-33da-4330-aa00-0c911843966a","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Nemi-eroszak-gyanuja-miatt-nyomoznak-a-fogyatekosokat-ellato-intezetben-Gacsalyon","timestamp":"2025. március. 08. 20:32","title":"RTL: Nemi erőszak gyanúja miatt nyomoznak egy gacsályi bentlakásos intézetében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1eac21fa-dd8f-4b04-82b0-be591ce040b4","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"elet","description":"A balatoni mérőpontokon csökkent, a nagy tavak mentén összességében viszont nőtt a biciklisek száma a KSH legújabb kísérleti statisztikája szerint. ","shortLead":"A balatoni mérőpontokon csökkent, a nagy tavak mentén összességében viszont nőtt a biciklisek száma a KSH legújabb...","id":"20250307_ksh-kerekpar-statisztika-balaton-velencei-to","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1eac21fa-dd8f-4b04-82b0-be591ce040b4.jpg","index":0,"item":"7eeafcb9-7e9c-40f6-9386-33ecdd989844","keywords":null,"link":"/elet/20250307_ksh-kerekpar-statisztika-balaton-velencei-to","timestamp":"2025. március. 07. 05:40","title":"Már ezt is méri a KSH: többet bringáztunk a tavak mentén tavaly nyáron, mint előtte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"865ea5e5-c469-4881-a583-c79738dc2ed7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Izraeli kutatók a sejtek egyik alkotóelemével kapcsolatban olyan új funkciót fedeztek fel, ami korábban nem volt ismert a tudomány számára.","shortLead":"Izraeli kutatók a sejtek egyik alkotóelemével kapcsolatban olyan új funkciót fedeztek fel, ami korábban nem volt ismert...","id":"20250307_immunrendszer-fertozes-bakterium-antibiotikum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/865ea5e5-c469-4881-a583-c79738dc2ed7.jpg","index":0,"item":"9f8f9348-9c0b-4268-9b3d-6d2c6ef3adb8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_immunrendszer-fertozes-bakterium-antibiotikum","timestamp":"2025. március. 07. 10:03","title":"Felfedezték az immunrendszer titkos részét, nagy változás jöhet a betegségek kezelésében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"751fe048-0863-4202-bf19-e27b5178ea9b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szokatlan jelenséggel találkozott az elmúlt hetekben a Spotify számos felhasználója, amire nincs is egyszerű megoldás. Már a cég is megszólalt, és elméletileg el is hárította a problémát.","shortLead":"Szokatlan jelenséggel találkozott az elmúlt hetekben a Spotify számos felhasználója, amire nincs is egyszerű megoldás...","id":"20250307_spotify-hiba-reklamok-premium-elofizetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/751fe048-0863-4202-bf19-e27b5178ea9b.jpg","index":0,"item":"d6b58f69-3419-4ceb-8504-cc77ffd0fddf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250307_spotify-hiba-reklamok-premium-elofizetes","timestamp":"2025. március. 07. 11:03","title":"Előfizetett a Spotifyra, mégis reklámokkal találkozik? A hiba nem az ön készülékében van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8844f3c-bce0-448b-b3ff-9524ace955a9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":" A januárban eltűnt perőcsényi férfi holttestére bukkantak. ","shortLead":" A januárban eltűnt perőcsényi férfi holttestére bukkantak. ","id":"20250308_Holttestet-talaltak-a-Borzsonyben-a-Jancsi-hegynel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8844f3c-bce0-448b-b3ff-9524ace955a9.jpg","index":0,"item":"90188972-6dfb-4015-9409-f6e9d3650bb2","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_Holttestet-talaltak-a-Borzsonyben-a-Jancsi-hegynel","timestamp":"2025. március. 08. 10:40","title":"Holttestet találtak a Börzsönyben, a Jancsi hegynél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e98225a-38fe-4e4e-89d1-c3e7b75b454d","c_author":"hvg.hu","category":"hvgkonyvek","description":"Attól még, hogy nem a környezeti problémák jelentik a legnagyobb egzisztenciális fenyegetést az emberiségre nézve, foglalkozni kell velük – ez csak egyike annak az öt alapelvnek, amit Hannah Ritchie oxfordi adattudós emel ki a klímaváltozással kapcsolatban. Szerkesztett részlet az Ez nem a világvége című könyvből.","shortLead":"Attól még, hogy nem a környezeti problémák jelentik a legnagyobb egzisztenciális fenyegetést az emberiségre nézve...","id":"20250308_Ot-allitas-a-klimavaltozassal-kapcsolatban-amit-erdemes-eszben-tartani","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e98225a-38fe-4e4e-89d1-c3e7b75b454d.jpg","index":0,"item":"70f2b721-47f2-4a5f-a501-e8580cd9e7e9","keywords":null,"link":"/hvgkonyvek/20250308_Ot-allitas-a-klimavaltozassal-kapcsolatban-amit-erdemes-eszben-tartani","timestamp":"2025. március. 08. 19:15","title":"Öt állítás a klímaváltozással kapcsolatban, amit érdemes észben tartani","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8889609-16d6-47df-a55a-9f2549c58ae4","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Orbán Viktor azzal a felkiáltással kívánja betiltatni a Pride-ot, hogy megvédi a gyerekeket. Az UNICEF szerint a fejlett világban kevés helyen bántalmazzák annyit a kicsiket, mint éppen Magyarországon, de a veszély nem az LMBTQ irányából fenyegeti őket – fejti ki a konzervatív lapban Alan Posener brit–német szabadúszó újságíró.","shortLead":"Orbán Viktor azzal a felkiáltással kívánja betiltatni a Pride-ot, hogy megvédi a gyerekeket. Az UNICEF szerint...","id":"20250307_Die-Welt-velemeny-melegjogok-pride-orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8889609-16d6-47df-a55a-9f2549c58ae4.jpg","index":0,"item":"e8025690-efd2-419e-8ffd-5258159b2580","keywords":null,"link":"/360/20250307_Die-Welt-velemeny-melegjogok-pride-orban","timestamp":"2025. március. 07. 08:05","title":"Die Welt-vélemény: Veszélyben vannak a magyar gyerekek, de nem a Pride miatt, ahogy Orbán állítja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
5 könnyen bevethető pszichológiai trükk, hogy a weboldala tényleg termelje a pénzt
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Ma már szinte nincs komoly vállalkozás, melynek ne lenne weboldala, azonban erős kisebbségben vannak azok, akiknek a webes jelenlét valóban hoz is a konyhára valami kézzel fogható üzletet. Szakértőnk szerint néhány apró változtatással lényegesen javítható a helyzet.
1. Tördeld a szöveget
Az emberi agy a képernyőkön lévő információt "szkennelve" olvassa, nagyjából egy F-betű alakjában – épp ezért nem olvas el mindent. Tördeld a weboldalon lévő egybefüggő szöveget maximum 4 mondatos részekre, és azokat is főcím, alcím, két mondat bontásban tedd az oldalra – így a legfontosabb információk eljutnak a látogatóhoz, és ahol mélyebben érdekli a főcím alapján a tartalom, ott röviden még többet is olvashat róla. A szövegblokkok végén pedig lehet egy Tovább gomb, ami már átvezethet egy cikkre.
2. CTA trükkök
Az online marketing szakma által CTA-nak (Call-to-Action) hívott gombok azok, amik a konverzióért leginkább felelősek. Legyen rajtuk a szöveg végén egy jobbra mutató nyíl, és a színük térjen el az oldal minden más egyéb színétől - így vezetve vizuálisan a szemet rájuk. A legprofibb weboldalak olyan technológiát alkalmaznak, ami néha diszkréten "megrázza" a gombot, hogy a mozgás révén a látogató eleve oda nézzen. Ennél is szofisztikáltabb módszer, ha ikergombokat alkalmazunk a weboldalunkon, azaz egymás mellé teszünk két CTA gombot. Az egyikre kattintva például a látogató megrendelheti a szolgáltatást, a másikra kattintva pedig bővebb információt szerezhet róla. A lényege az ikergomboknak az, hogy lehetővé teszik a választást a látogatónak, aki bármelyik gombra kattint is, így is, úgy is interakcióba lép a márkánkkal, ami számunkra mindenképpen jót jelent, hiszen a mikroelköteleződések előbb-utóbb konverzióhoz vezetnek.
A Wistia videóplatform iker CTA-val biztosítja, hogy a látogatók az elköteleződési szintjüknek megfelelően kattinthassanak.
hvg.hu
3. Használd a mágikus szót
A mágikus szó a "mert". Számos kutatás igazolta, hogy az emberi agy nem vizsgálja részleteiben a racionalitást, amennyiben annak szokásos kellékei jelen vannak. Bármilyen kérés, állítás erősebb, ha mögötte van a "mert" szó és bármilyen indoklás. Elég erre gondolni: L'Oreal – mert megérdemled. Logikailag vizsgálva ez egy teljesen hibás gondolat, hiszen a vásárló azért dönt egy márka mellett, mert olcsóbb, jobb minőségű, vagy megbízatóbb – nem pedig azért, mert megérdemli. Ha a weboldaladon felszólító módot használsz, tedd oda a "mert" szócskát és bármilyen indoklást – és a konverzió nőni fog.
4. Használd a reciprocitást
A viszonosság elve egyike a hat fő motivációs alapelvnek, amit Robert Cialdini legendássá vált kutatásában elemzett. A viszonosság lényege, hogy ha valaki kap valamilyen - számára szubjektív értékkel bíró dolgot ingyen, akkor hajlamosabb adni is - egy weboldalon ez a vásárlást jelenti. A Hubspot ingyenes verzióval, a Salesforce ingyenes próbaverzióval csábítja a felhasználókat, de egy-egy letölthető esettanulmány, minta dokumentum, vagy iparági elemzés is ugyanezt a hatást váltja ki. B2C szektorban is ugyanúgy működik a dolog, a True and Co fehérneműmárka például egy kvízen keresztül segít megtalálni mindenkinek a megfelelő méretet - az ingyen szolgáltatást a vásárlók - nem meglepő módon - elköteleződéssel hálálják meg.
5. Árazás az Arieli-módszerrel
Régi trükk, hogy amikor egy weboldalon árakat jelenítünk meg, érdemes legalább két opciót biztosítani, hiszen az emberi agy kettőből automatikusan és tudat alatt választ. Ezt a technikát emelte egyel magasabb szintre Dan Arieli híres TED előadásában azzal, hogy a két változat mellé egy harmadikat is odatett, mely – jellemzően árazása miatt – nem valódi opció. Mondjuk a három változat legyen 39 dollár, 59 dollár és 199 dollár. Nyilván a harmadikat senki nem fogja választani - de nem is ez a cél. Az irreálisan drága változat hatása ugyanis az, hogy a második legdrágább változat szubjektív értékét feljebb húzza - azaz többen fogják az 59 dolláros változatot választani, mint a 39-est. Ezt a módszert használja honlapján az egyik legfejlettebb marketing platform, a Drift is.
Összefoglalás
Míg a fizikai vásárlóterek tekintetében mindenki számára teljesen nyilvánvaló, hogy egy üzlethelyiség nem lehet 10 fokra hűtött, koszos, büdös, és ronda, addig a digitális térben - főleg a b2b marketing területén - néhányan hajlamosak erről teljesen elfeledkezni. Csakhogy az online világban pont ugyanazok az emberek vannak, akik a fizikai világban - ugyanazokkal a problémákkal, érzésekkel, attitűddel és esztétikai elvárásokkal. Ha egy vállalat az online felületén cserbenhagyja őket, azt pont ugyanolyan elfordulással fogják "díjazni", mint az elhanyagolt üzlethelyiséget, vagy a málló vakolatú, gyanúsan szagló irodát - a vevők elfordulása pedig egy vállalat számára sem túl jó karma.
A cikket jegyző Dr. Kádas Péter orvos, közgazdász, befektető, a 7Digits online marketing ügynökség egyik alapítója. Goldenblog-díjas blogger 20+ év vállalkozói és 10+ év online marketing tapasztalattal.