Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"93d70e5e-2d70-4008-89ac-02df1fe59152","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Amiben Orbán van, az leszálló ágnak tűnik a válság miatt, de hogy ez a rendszerének a végét is jelenti-e, az ma nyitott kérdés Zárug Péter Farkas szerint. A politológus Magyar Péterről úgy látja, sokan beleszaladtak már félmeztelenül a bozóttűzbe, de ő nem fog.","shortLead":"Amiben Orbán van, az leszálló ágnak tűnik a válság miatt, de hogy ez a rendszerének a végét is jelenti-e, az ma nyitott...","id":"20250523_zarug-peter-farkas-politologus-orban-viktor-valasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/93d70e5e-2d70-4008-89ac-02df1fe59152.jpg","index":0,"item":"70a07594-ec18-4a91-aaca-2180d2eb1701","keywords":null,"link":"/itthon/20250523_zarug-peter-farkas-politologus-orban-viktor-valasztas","timestamp":"2025. május. 23. 14:20","title":"Orbán nagy válságáról beszél Zárug Péter Farkas jobboldali politológus, de egy választási vereség után sem temetné még","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54fd70af-cae9-47d2-aca4-9d9e0b9e4836","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A párt érdemben nem válaszolt Gaal Gergely bírálataira.","shortLead":"A párt érdemben nem válaszolt Gaal Gergely bírálataira.","id":"20250522_kdnp-gaal-gergely-orszagos-elnoksegi-tag-lemondas-reakcio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54fd70af-cae9-47d2-aca4-9d9e0b9e4836.jpg","index":0,"item":"9f3c2148-a121-4f83-a283-23832e1ef384","keywords":null,"link":"/itthon/20250522_kdnp-gaal-gergely-orszagos-elnoksegi-tag-lemondas-reakcio-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 21:23","title":"A KDNP egyéni ambíciókat emlegetve reagált az országos elnökségi tag lemondására","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59e31762-737b-4a86-9864-69ab4b518998","c_author":"HVG","category":"360","description":"Létrehoztak egy projektcéget, amely belekezdhet annak a patinás épületnek a hasznosításába, ahol fénykorában Sissi is megfordult.","shortLead":"Létrehoztak egy projektcéget, amely belekezdhet annak a patinás épületnek a hasznosításába, ahol fénykorában Sissi is...","id":"20250522_hvg-tiborcz-istvan-svabhegyi-nagyszallo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59e31762-737b-4a86-9864-69ab4b518998.jpg","index":0,"item":"c49d73dc-6612-47eb-aa8e-d6db7b4a8bf2","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-tiborcz-istvan-svabhegyi-nagyszallo","timestamp":"2025. május. 22. 06:15","title":"Újjáéledhet a műemlék, amelyről Tiborcz és Kovács Gergely egyeztetett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594","c_author":"Balogh Csaba ","category":"tudomany","description":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország, köztük 35 európai állam képviselője egy helyen: megmutatják, megnézik, megbeszélik, hol tart és merre halad a világ. Szerdán megkezdődött a berlini GITEX Europe konferencia: fejlődésről, nyitottságról és magyar szemmel nézve elképesztő összegű befektetésekről.","shortLead":"Nem nehéz kitalálni, mit csinál 1400 kisebb-nagyobb technológiai vállalat, több mint 600 befektető és 100 ország...","id":"20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04218dd5-e5ca-49e5-af51-9bd0d3d28594.jpg","index":0,"item":"969fd791-8fc2-4d42-8da3-3fee0c182d0e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_gitex-europe-2025-technologia-nyitottsag-innovacio-kazahsztan","timestamp":"2025. május. 21. 16:43","title":"Nyitott és bátor Európát emlegetve elindult a GITEX: „a tőke, a kód és a tehetség gyorsan beporozzák egymást”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e93f2b5-e342-43e7-aa4e-c759b10e0b30","c_author":"HVG","category":"360","description":"Gépjárművek karbantartására hozott létre céget Scheer Sándor, a Market Építő egyik tulajdonosa.","shortLead":"Gépjárművek karbantartására hozott létre céget Scheer Sándor, a Market Építő egyik tulajdonosa.","id":"20250521_scheer-sandor-market","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e93f2b5-e342-43e7-aa4e-c759b10e0b30.jpg","index":0,"item":"1bca241f-2086-4638-9032-05c2c1c8c1d6","keywords":null,"link":"/360/20250521_scheer-sandor-market","timestamp":"2025. május. 23. 07:30","title":"Autómosókba fektet az ingatlanfejlesztő milliárdos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ac03dd58-ae0b-4b75-baeb-abf6660459b8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A zenész-aktivista akciójáért újabb 150 ezer forintos pénzbírságot kapott, pedig mint mondta, ezúttal trombitálni sem akart.","shortLead":"A zenész-aktivista akciójáért újabb 150 ezer forintos pénzbírságot kapott, pedig mint mondta, ezúttal trombitálni sem...","id":"20250521_szabo-balint-trombita-turk-allamok-szovetsege-csucstalalkozo-erdogan-gresham-palota-rendorseg-penzbirsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ac03dd58-ae0b-4b75-baeb-abf6660459b8.jpg","index":0,"item":"228d6261-6c24-49b8-b847-4304574b5102","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_szabo-balint-trombita-turk-allamok-szovetsege-csucstalalkozo-erdogan-gresham-palota-rendorseg-penzbirsag","timestamp":"2025. május. 21. 14:46","title":"Szabó Bálint újra akcióba lendült: kétszer is megpróbált bejutni Erdogan budapesti szálláshelyére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b30ee661-7a2c-4025-8eff-24a5a8383995","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Jobb emésztés, szebb bőr, javuló közérzet – az interneten elkezdett terjedni, hogy varázslatos hatása van, ha egy teáskanál olívaolajjal indítjuk a napot. De mi ebből az igazság?","shortLead":"Jobb emésztés, szebb bőr, javuló közérzet – az interneten elkezdett terjedni, hogy varázslatos hatása van, ha...","id":"20250522_olivaolaj-reggel-hatasa-emesztes-fogyas-reflux","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b30ee661-7a2c-4025-8eff-24a5a8383995.jpg","index":0,"item":"5c45601b-21d7-40b8-b80b-96752125ad3a","keywords":null,"link":"/elet/20250522_olivaolaj-reggel-hatasa-emesztes-fogyas-reflux","timestamp":"2025. május. 22. 04:31","title":"Érdemes egy kanál olívaolajjal indítani a napot?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","shortLead":"Nyílt titok, hogy a tisztán elektromos hajtású új Nissan Micra lényegében egy átbrandelt Renault 5 E-Tech.","id":"20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb6df10a-04d6-47eb-91a2-a6d44d692d97.jpg","index":0,"item":"27ccd38d-f157-414a-92bc-fa2283523bef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250522_itt-a-vadonatuj-nissan-micra-ami-egy-atmaszkolt-renault-5","timestamp":"2025. május. 22. 07:21","title":"Itt a vadonatúj Nissan Micra, amely egy átmaszkolt Renault 5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
5 könnyen bevethető pszichológiai trükk, hogy a weboldala tényleg termelje a pénzt
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Ma már szinte nincs komoly vállalkozás, melynek ne lenne weboldala, azonban erős kisebbségben vannak azok, akiknek a webes jelenlét valóban hoz is a konyhára valami kézzel fogható üzletet. Szakértőnk szerint néhány apró változtatással lényegesen javítható a helyzet.
1. Tördeld a szöveget
Az emberi agy a képernyőkön lévő információt "szkennelve" olvassa, nagyjából egy F-betű alakjában – épp ezért nem olvas el mindent. Tördeld a weboldalon lévő egybefüggő szöveget maximum 4 mondatos részekre, és azokat is főcím, alcím, két mondat bontásban tedd az oldalra – így a legfontosabb információk eljutnak a látogatóhoz, és ahol mélyebben érdekli a főcím alapján a tartalom, ott röviden még többet is olvashat róla. A szövegblokkok végén pedig lehet egy Tovább gomb, ami már átvezethet egy cikkre.
2. CTA trükkök
Az online marketing szakma által CTA-nak (Call-to-Action) hívott gombok azok, amik a konverzióért leginkább felelősek. Legyen rajtuk a szöveg végén egy jobbra mutató nyíl, és a színük térjen el az oldal minden más egyéb színétől - így vezetve vizuálisan a szemet rájuk. A legprofibb weboldalak olyan technológiát alkalmaznak, ami néha diszkréten "megrázza" a gombot, hogy a mozgás révén a látogató eleve oda nézzen. Ennél is szofisztikáltabb módszer, ha ikergombokat alkalmazunk a weboldalunkon, azaz egymás mellé teszünk két CTA gombot. Az egyikre kattintva például a látogató megrendelheti a szolgáltatást, a másikra kattintva pedig bővebb információt szerezhet róla. A lényege az ikergomboknak az, hogy lehetővé teszik a választást a látogatónak, aki bármelyik gombra kattint is, így is, úgy is interakcióba lép a márkánkkal, ami számunkra mindenképpen jót jelent, hiszen a mikroelköteleződések előbb-utóbb konverzióhoz vezetnek.
A Wistia videóplatform iker CTA-val biztosítja, hogy a látogatók az elköteleződési szintjüknek megfelelően kattinthassanak.
hvg.hu
3. Használd a mágikus szót
A mágikus szó a "mert". Számos kutatás igazolta, hogy az emberi agy nem vizsgálja részleteiben a racionalitást, amennyiben annak szokásos kellékei jelen vannak. Bármilyen kérés, állítás erősebb, ha mögötte van a "mert" szó és bármilyen indoklás. Elég erre gondolni: L'Oreal – mert megérdemled. Logikailag vizsgálva ez egy teljesen hibás gondolat, hiszen a vásárló azért dönt egy márka mellett, mert olcsóbb, jobb minőségű, vagy megbízatóbb – nem pedig azért, mert megérdemli. Ha a weboldaladon felszólító módot használsz, tedd oda a "mert" szócskát és bármilyen indoklást – és a konverzió nőni fog.
4. Használd a reciprocitást
A viszonosság elve egyike a hat fő motivációs alapelvnek, amit Robert Cialdini legendássá vált kutatásában elemzett. A viszonosság lényege, hogy ha valaki kap valamilyen - számára szubjektív értékkel bíró dolgot ingyen, akkor hajlamosabb adni is - egy weboldalon ez a vásárlást jelenti. A Hubspot ingyenes verzióval, a Salesforce ingyenes próbaverzióval csábítja a felhasználókat, de egy-egy letölthető esettanulmány, minta dokumentum, vagy iparági elemzés is ugyanezt a hatást váltja ki. B2C szektorban is ugyanúgy működik a dolog, a True and Co fehérneműmárka például egy kvízen keresztül segít megtalálni mindenkinek a megfelelő méretet - az ingyen szolgáltatást a vásárlók - nem meglepő módon - elköteleződéssel hálálják meg.
5. Árazás az Arieli-módszerrel
Régi trükk, hogy amikor egy weboldalon árakat jelenítünk meg, érdemes legalább két opciót biztosítani, hiszen az emberi agy kettőből automatikusan és tudat alatt választ. Ezt a technikát emelte egyel magasabb szintre Dan Arieli híres TED előadásában azzal, hogy a két változat mellé egy harmadikat is odatett, mely – jellemzően árazása miatt – nem valódi opció. Mondjuk a három változat legyen 39 dollár, 59 dollár és 199 dollár. Nyilván a harmadikat senki nem fogja választani - de nem is ez a cél. Az irreálisan drága változat hatása ugyanis az, hogy a második legdrágább változat szubjektív értékét feljebb húzza - azaz többen fogják az 59 dolláros változatot választani, mint a 39-est. Ezt a módszert használja honlapján az egyik legfejlettebb marketing platform, a Drift is.
Összefoglalás
Míg a fizikai vásárlóterek tekintetében mindenki számára teljesen nyilvánvaló, hogy egy üzlethelyiség nem lehet 10 fokra hűtött, koszos, büdös, és ronda, addig a digitális térben - főleg a b2b marketing területén - néhányan hajlamosak erről teljesen elfeledkezni. Csakhogy az online világban pont ugyanazok az emberek vannak, akik a fizikai világban - ugyanazokkal a problémákkal, érzésekkel, attitűddel és esztétikai elvárásokkal. Ha egy vállalat az online felületén cserbenhagyja őket, azt pont ugyanolyan elfordulással fogják "díjazni", mint az elhanyagolt üzlethelyiséget, vagy a málló vakolatú, gyanúsan szagló irodát - a vevők elfordulása pedig egy vállalat számára sem túl jó karma.
A cikket jegyző Dr. Kádas Péter orvos, közgazdász, befektető, a 7Digits online marketing ügynökség egyik alapítója. Goldenblog-díjas blogger 20+ év vállalkozói és 10+ év online marketing tapasztalattal.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.
A Fidesz káderképzőjeként is emlegetett, bevallottan a nyugati közvélemény befolyásolását végző agytröszt brüsszeli részlege nehezen talál megfelelő helyszínt rendezvényeinek.