szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Ericsson új, mesterséges intelligencia alapú menedzselt szolgáltatást vezet be a mobilszolgáltatók számára. A vállalat szerint megoldásával a reaktív működés helyett adatalapú, prediktív működésre nyílik lehetőség. Ez egyik oldalról javíthatja az ügyfélélményt, másik oldalról optimalizálja a költségeket.

Az Ericsson Operations Engine elnevezésű rendszere képes még a tényleges fennakadások kialakulása előtt közbeavatkozni, és elhárítani a probléma okát, így javítva a hálózatok működését, az ügyfélélményt és az elégedettséget. A szolgáltatás adatelemzések révén figyeli a mobilszolgáltató számára fontos mutatókat és mesterséges intelligencia használatával igyekszik azokon javítani.

„A hálózatok működtetése rövid időn belül sokkal komplexebbé válik, ahogy az iparági résztvevők széles körben bevezetik az IoT és 5G szolgáltatásokat, virtualizálják a fő hálózatokat” – mondta el Peter Laurin, az Ericsson menedzselt szolgáltatásokért felelős alelnöke. A cég a mobilszolgáltatóknak azt ígéri, hogy új megoldásával a működtetés a hálózat-központúságról az ügyfélélmény-központúság felé tolódik el azzal, hogy a rendszer előre megpróbálja kitalálni a várható ügyféligényeket.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!