szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vírusfertőzés-veszély minimalizálása érdekében alaposan átalakítaná a repülőgépek üléssorait az Aviointeriors olasz tervezőcég.

Egyre többen vallják, hogy a koronavírus-járvány után talán már soha nem lesz olyan a repülés, mint azelőtt. Részben ezért kezdett új ülésdizájn kialakításába az olasz Aviointeriors, amely igen egyszerű ötlettel csökkentené a kabinokban történő megfertőződés: a középső üléseket vagy megfordítanák, vagy úgy hagynák, ahogy voltak, de mindkét esetben a mikrocseppeket felfogó plexilapot (búrát) helyeznének rájuk.

Aviointeriors
Aviointeriors

Az Aviointeriors szerint ilyen módon nagyban csökkenthető lenne a betegségek terjedése a fedélzeten, és persze nem a csupán koronavírusé.

[Mi történik, amikor valaki maszk nélkül tüsszent egyet a repülőn? Animáción mutatjuk]

A repülőgépek kabinja sosem volt teljesen veszélytelen közeg, különösen a fapados osztályok nem, ahol viszonylag sok ember utazik összezsúfolva, minimális távolságra a másiktól. A légitársaságok az utóbbi években nemhogy növelték volna a szabad hely mértékét, üzleti okokból inkább minimalizálni igyekeztek azt. Az Aviointeriors tervezői ezt figyelembe véve úgy álmodták meg az új rendszert, hogy az a lehető legkisebb mértékben befolyásolja azt, hányan férnek fel egy járatra.

Aviointeriors

A cég azt mondja, a plexivel eltakart ülések legfőbb előnye, hogy általuk minden utas saját kis izolációs környezethez jut, de az elhelyezésük az utazások során kialakuló párbeszédeket nem zavarja. Vagyis: attól, hogy az utasok egy zártabb térben foglalnak helyet, még ugyanúgy beszélgethetnek a másikkal, és ugyanúgy felállhatnak, ha akarnak. (Aki utazott már repülőn, abban a beszéd hallhatóságával kapcsolatban első ránézésre jogos kételyek merülhetnek föl.)

A pajzsokat könnyű tisztítani, és a cseréjük sem okoz különösebb gondot.

Aviointeriors

Az új kialakítás ugyanakkor számos kérdést vet fel a repülésbiztonság miatt, és egyelőre az világos, hogy a pajzsok milyen mértékben növelnék a gépek egyébként sem csekély súlyát. Az újítás mindenesetre több társaság érdeklődését is felkeltette: a Business Traveller arról írt, hogy néhány csendes-óceáni társaság már felvette a kapcsolatot az olasz tervezőkkel, hogy bővebb tájékoztatást kérjenek.

Az Aviointeriors néhány éve már előállt egy meredek, ülős helyett állós ötlettel, abból semmi nem lett.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!