szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egyszerre két olyan dolgot is bevezet a YouTube, ami miatt az eddiginél jóval több hirdetést láthatnak majd a felhasználók.

Az, hogy a YouTube legfőbb bevételi forrása a hirdetésekből származik, valószínűleg senkit sem lep meg, ahogy az is köztudott, hogy a tartalomgyártók a reklámok megjelenítése után részesülnek ebből a bevételből. Azt viszont már talán kevesebben tudják, hogy milyen praktikákkal lehet maximalizálni a részesedést.

Az egyik ilyen trükk, hogy 10 percesnél hosszabb videót kell készíteni a platformra. A YouTube szabályzata szerint ugyanis ezeknél az anyagoknál már a videó közepére is lehet tenni hirdetést. Ezt rengeteg tartalomgyártó ki is használja, hiszen minél több a megjelenő reklám, annál több a részesedés is.

[Próbálja ki: ha ezt a karaktert beírja a YouTube-videó linkjébe, eltűnnek a reklámok a videóból]

A 9to5Google szerint ez a szabályzat még ebben a hónapban megváltozik majd. A lap szerint a YouTube arra készül, hogy a 10 perces limitet leviszi 8 percre, így már a rövidebb tartalmakkal is több pénzt kereshetnek a videósok. Jön azonban egy másik változás is, ami valószínűleg hamarabb feltűnik majd a felhasználóknak.

StreetWiseJournal

A YouTube ugyanis a szabály módosításával párhuzamosan átállítja azt a kapcsolót is, ami a videó közepére is tesz reklámot. Ezt jelenleg a felhasználóknak kell megtenniük, ha azt akarják, hogy pluszpénzhez jussanak, ám hamarosan elég lesz csak feltölteni a videót, engedélyezni a reklámok megjelenítését, és már élesedhet is az anyag.

[Idegesítik a hirdetések a YouTube-videókban? Ezzel a bővítménnyel letilthatja őket]

A változás visszamenőleg is érvényes lesz, tehát ha valaki nem szeretné, hogy egy adott videójában legyenek a tartalom közepére beillesztett hirdetések, akkor azt saját kezűleg kell majd kikapcsolnia.

Felhasználói oldalról a fenti két változás egyetlen dolgot jelent: még több hirdetést. Amellett ugyanis, hogy az eddigieknél több videó lesz alkalmas arra, hogy reklámok szakítsák félbe, lényegében minden ilyen tartalomnál találkozhatunk majd a pluszhirdetésekkel. Ha volna egy tippünk, azt mondanánk: a tartalomfogyasztók ennek nagyon nem fognak örülni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!