Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8bbd81b1-b361-4ca6-9ba8-2f4688498e93","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Mit tegyen a feleség, ha már nem úgy kívánja a férjét? Erről is szól a francia párkapcsolatok szakértője, Emmanuel Mouret új filmje. A szívspecialista rendezővel Párizsban beszélgettünk – egyebek mellett Jacques Becker és Max Ophüls zsenialitásáról.","shortLead":"Mit tegyen a feleség, ha már nem úgy kívánja a férjét? Erről is szól a francia párkapcsolatok szakértője, Emmanuel...","id":"20250312_A-politika-a-haloszobaban-kezdodik-mozikban-Baratnok-Emmanuel-Mouret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd81b1-b361-4ca6-9ba8-2f4688498e93.jpg","index":0,"item":"a1828229-fac8-4c81-83bd-c85623acecaa","keywords":null,"link":"/kultura/20250312_A-politika-a-haloszobaban-kezdodik-mozikban-Baratnok-Emmanuel-Mouret","timestamp":"2025. március. 12. 16:01","title":"„A politika a hálószobában kezdődik” – mozikban a franciásan pikáns Barátnők, a rendezővel beszélgettünk ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24638842-be9e-4e59-a316-9cd10f381108","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Egymillió angol fontra rúgó adósságukat váltotta ki, hogy az uzsora ellen harcoljon.","shortLead":"Egymillió angol fontra rúgó adósságukat váltotta ki, hogy az uzsora ellen harcoljon.","id":"20250311_michael-sheen-adossag-hitelcsapda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24638842-be9e-4e59-a316-9cd10f381108.jpg","index":0,"item":"ea74bb87-82ec-44de-83a9-05646c8b6672","keywords":null,"link":"/kultura/20250311_michael-sheen-adossag-hitelcsapda","timestamp":"2025. március. 11. 11:34","title":"A saját pénzéből fizette ki a szomszédai tartozását Michael Sheen ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c595997a-c50c-49d2-81c9-950bf7c4c096","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Februárban általában 1-2 százalékkal emelkedni szoktak a lakásbérlés díjai, idén viszont nem így történt.","shortLead":"Februárban általában 1-2 százalékkal emelkedni szoktak a lakásbérlés díjai, idén viszont nem így történt.","id":"20250312_lakas-berles-ingatlan-berleti-dij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c595997a-c50c-49d2-81c9-950bf7c4c096.jpg","index":0,"item":"47925e61-ab6a-4f0e-91b7-632b22c8a79c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250312_lakas-berles-ingatlan-berleti-dij","timestamp":"2025. március. 12. 13:01","title":"Csökkentek Budapesten az albérleti árak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"341f04b7-c117-4baa-a405-c4827c9f208f","c_author":"Generali","category":"brandcontent","description":"Lakásunk, házunk nem csupán otthon, hanem hosszú távú befektetés is. Az ingatlanpiac dinamikusan változik, nehéz követni az árak alakulását, ahogy otthonunk aktuális értékét is. És akár tervezünk költözést, akár nem, vannak olyan lépések, amikkel garantálhatjuk egy ingatlan értékállóságát vagy akár az értéke növekedését.","shortLead":"Lakásunk, házunk nem csupán otthon, hanem hosszú távú befektetés is. Az ingatlanpiac dinamikusan változik, nehéz...","id":"20250303_generali_ingatlan_lakas_ertekallosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/341f04b7-c117-4baa-a405-c4827c9f208f.jpg","index":0,"item":"bd9800f2-1fa4-4cef-998f-1d11a0310985","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250303_generali_ingatlan_lakas_ertekallosag","timestamp":"2025. március. 11. 07:30","title":"Jó szomszédok, szuper környék, lift és kilátás – de mitől lesz még értékesebb a lakásunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00787163-7716-4636-b859-c2c518e9fd04","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók szerint érdemes lenne a tudománykommunikációban felhasználni a humort, az ugyanis segíthet könnyebben befogadhatóvá tenni az információkat.","shortLead":"Amerikai kutatók szerint érdemes lenne a tudománykommunikációban felhasználni a humort, az ugyanis segíthet könnyebben...","id":"20250310_tudomanykommunikacio-vicc-humor-informacio-befogadasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00787163-7716-4636-b859-c2c518e9fd04.jpg","index":0,"item":"89be75c2-3bc2-4d36-aaea-642aedca0a91","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_tudomanykommunikacio-vicc-humor-informacio-befogadasa","timestamp":"2025. március. 10. 17:03","title":"És azt ismeri, hogy két tudós viccel? A jövőben gyakrabban találkozhat vele","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55c1006d-3be9-4839-bba4-0266fa6e9901","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Lényegében bármilyen számot be lehet mondani a villanyautóknál, a kérdés, hogyan viszik le az útra azt a teljesítményt. ","shortLead":"Lényegében bármilyen számot be lehet mondani a villanyautóknál, a kérdés, hogyan viszik le az útra azt a teljesítményt. ","id":"20250311_2000-loeros-verzio-elektromos-Lamborghini","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55c1006d-3be9-4839-bba4-0266fa6e9901.jpg","index":0,"item":"3e12131a-9442-4e8d-9c73-a391a5f70b18","keywords":null,"link":"/cegauto/20250311_2000-loeros-verzio-elektromos-Lamborghini","timestamp":"2025. március. 11. 20:20","title":"Akár 2000 lóerős verziója is lehet az első elektromos Lamborghininek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A MÁV 2024 végén hirdette meg a programot Lázár János minisztériumával karöltve.","shortLead":"A MÁV 2024 végén hirdette meg a programot Lázár János minisztériumával karöltve.","id":"20250311_mav-allomasmegujitasi-program-uj-palyazati-szakasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa.jpg","index":0,"item":"9883e5fb-14dd-4df8-b78b-c188d181cb6c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250311_mav-allomasmegujitasi-program-uj-palyazati-szakasz","timestamp":"2025. március. 11. 15:49","title":"Új eljárást írtak ki a MÁV állomásmegújítási programjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576","c_author":"Szőllősi Lili","category":"gazdasag","description":"Potenciális debreceni és Balaton-parti utakról, digitális beszállókártyákról és az amerikai piac felé való nyitásról is nyilatkozott lapunknak a Ryanair kereskedelmi igazgatója, aki a légitársaság négy új budapesti útjának bejelentésének apropóján járt Magyarországon.","shortLead":"Potenciális debreceni és Balaton-parti utakról, digitális beszállókártyákról és az amerikai piac felé való nyitásról is...","id":"20250311_ryanair-fapados-utazas-legitarsasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576.jpg","index":0,"item":"6b7127f1-9b85-449b-a225-eed71eb5080e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250311_ryanair-fapados-utazas-legitarsasag","timestamp":"2025. március. 12. 14:19","title":"Beszólt a Ryanair kereskedelmi igazgatója a Wizz Airnek: egy kis regionális légitársaság miatt nem aggódom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tim Clark, az Emirates légitársaság elnöke szerint az egyre kifinomultabb mesterséges intelligenciának köszönhetően kevesebb ember is elég lenne a repülőgépek vezetésére.
A jövőben valószínűleg nemcsak azok nem ülnek majd repülőgépre, akik tartanak a repüléstől, vagy nem szeretnének nagy karbonlábnyomot hagyni maguk után, hanem azok sem, akiknek ugyan nincs problémájuk az előbbi kettővel, de félnek a mesterséges intelligenciától. Tim Clark, az Emirates elnökének szavaiból legalábbis erre lehet következtetni.
A szakember a CNBC-nek nemrég arról beszélt, hogy az egyre kifinomultabb mesterséges intelligencia (MI) miatt a légitársaságok már vizsgálják, hogyan tudják azt beépíteni a légiközlekedésbe. A technológia lehetővé tenné, hogy enyhítsék a pilótahiányt, ezzel együtt pedig csökkentsék a kiadásaikat. Az MI-t ugyanis másodpilótaként alkalmaznák a társaságok.
Jelenleg a nagyobb utasszállító repülőgépeket két ember irányítja, a hosszú távú utakon pedig általában hárman ülnek a pilótafülkében – jegyzi meg az Interesting Engineering. A légitársaságok számára azonban az emberi függőség csökkentése természetes velejárója a repülés fejlődésének.
AFP / Anatolii Stepanov
A lap emlékeztet, az 1950-es években még öten ültek a pilótafülkében: a kapitányon és az elsőtiszten kívül – ekkor használták először ezeket a kifejezéseket – a rádiós, a fedélzeti mérnök és a navigátor is helyet kapott ott. A technológia fejlődésével azonban utóbbi három emberre már nem volt szükség, és most úgy tűnik, még egy feleslegessé válhat.
A két pilótára jelenleg azért van szükség, hogy ha az egyikkel valami történne, a másik tovább tudja vinni a gépet. Az algoritmusok segítségével azonban a jövőben egy előre kiválasztott repülőtéren is le tudná tenni a gépet a mesterséges intelligencia, ha bekövetkezne a baj.
A repülőgépeken már most is sok feladatot hajtanak végre a számítógépek, az út jelentős része alatt pedig a robotpilóta irányít, amit a pilótáknak csak felügyelniük kell. A légitársaságok és a repülőgépgyártók most azt vizsgálják, hogy a mesterséges intelligencia nagyobb szerepet kaphat-e a repülési műveletekben, amit egyetlen ember felügyelne.
Az amerikai Magpie Aviation szerint vontatni is lehetne az elektromos repülőgépeket, így jóval nagyobb hatótávolságot lehetne elérni, mint amit a mostani akkumulátorok lehetővé tesznek.
Hogy erre mikor kerülhet sor, egyelőre nem tudni. Valószínűleg lesz majd egy átmenet, amikor még ketten lesznek a pilótafülkében, de már a mesterséges intelligencia végzi majd el a másodpilóta munkáját.
Ugyanakkor kérdés, hogy ez mennyire lesz biztonságos. Bár az előre beütemezett vészhelyzeti forgatókönyv során biztosan le tudná tenni a gépet a robot egy repülőtéren, ez még nem elég. Ha nagy a baj, a pilóták akár egy folyón is kényszerleszállást hajthatnak végre, amit az MI valószínűleg meg sem próbálna.
Hiába ígért családi adóparadicsomot Orbán Viktor, és hiába hirdeti a Fidesz ezernyi jó hírét, a magyar választók 56 százaléka kormányváltást akar – derül ki egy friss közvéleménykutatásból.