szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Úgy tűnik, belép a szórakoztatóiparba a Google, legalábbis erre utal, hogy a hírek szerint új film- és televíziós produkciós részleget indított.

A Business Insider értesülései szerint a Google elindította 100 Zeros elnevezésű produkciós részlegét, hogy feltérképezze azokat a projekteket, amelyeket finanszírozhatna vagy koprodukcióban készíthetne. (A 100 nulla név sokatmondó, ugyanis Google neve állítólag a ‘googol’ szó elírásából származik, ami egy 1-est jelent, amelyet száz nulla követ.)

A Google nem is titkolt célja e kezdeményezéssel, hogy erősítse a márkaimidzsét. A keresőóriás bízik abban, hogy az említett partnerség eredményeként a kreatív szakemberek magukévá teszik majd a Google technológiáit, beleértve az Immersive View funkciót (amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy 3D-ben lássák a dolgokat a Térképeken), a valós és virtuális világot ötvöző térbeli eszközöket és persze a mesterséges intelligencia eszközkészletét. A Google-nek partnere is lesz az új projektben: többéves együttműködési megállapodást írt alá egy tehetségkutató és produkciós céggel, a Range Media Partnersszel.

A Google mindezt lehetőségnek is tekinti arra, hogy termékeit – és általában a technológiát – pozitív színben tüntesse fel, különösen a fiatalok körében azáltal, hogy segít formálni a szórakoztatóipart és a popkultúrát. Nem véletlenül fogalmazott úgy a Google szóvivője a Business Insidernek, hogy „a Range-dzsel folytatott folyamatos partnerséggel az a célunk, hogy átgondolt és produktív módon működjünk együtt a hollywoodi kreatív közösséggel, miközben segítünk felfedezni a technológia lehetőségeit a történetmesélés során”. Annak ellenére, hogy a YouTube a Google-é, nem ezt a csatornát fogja elsődleges terjesztési platformként használni, ehelyett a 100 Zeros-projekteket hagyományos stúdióknak és streamingszolgáltatásoknak, például a Netflixnek tervezi eladni.

A Business Insider azt is megjegyzi, hogy míg a Google Androidja globális vezető a mobil operációs rendszerek terén, az Egyesült Államokban elvesztette vezető pozícióját az Apple-lel szemben. Viszont a Google termékmegjelenítései a 100 Zeros által készített tartalmakban segíthetnek ezen a problémán.

A Google egyébként már tavaly is „benne volt” egy független, határozottan a Z generációnak szánt horrorfilmben, a Cuckoo című moziban. A keresőóriás némi marketingpénzzel járult a filmhez, és a logójuk kiemelten szerepelt a stáblista alatt. A Google és a Range Media nemrégiben bejelentette, hogy a következő másfél évben a mesterséges intelligenciáról szóló filmeket fognak készíteni. Az első két alkotás (a Sweetwater és a LUCID) állítólag még idén megjelenik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!