Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Orbán Ráhelék cége socialmedia-menedzsereket toboroz, ott is szükség van a trollok tudására, csakúgy, mint a Fideszben. Merthogy bővül a BDPST-csoport, növekszik a márkáinak száma. ","shortLead":"Orbán Ráhelék cége socialmedia-menedzsereket toboroz, ott is szükség van a trollok tudására, csakúgy, mint a Fideszben...","id":"20250521_orban-rahel-bdpst-koncept","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/436e486c-614b-49fc-a019-a486aea1b79f.jpg","index":0,"item":"3da0e030-fa0b-48b0-838a-d2578d80d37a","keywords":null,"link":"/360/20250521_orban-rahel-bdpst-koncept","timestamp":"2025. május. 21. 14:15","title":"Orbán Ráhel és a Harcosok Klubja: most többen is a kormányfő lányának munkatársai lehetnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d94b322b-3094-4e39-bb30-279897ea7108","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Összesen 66 darab létezett belőle. ","shortLead":"Összesen 66 darab létezett belőle. ","id":"20250520_BMW-Z1-bol-sem-sok-keszult-hat-meg-az-Alpina-valtozatabol-most-elado-egy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d94b322b-3094-4e39-bb30-279897ea7108.jpg","index":0,"item":"408b24db-9dd2-44c1-91a3-acb8a1af373d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250520_BMW-Z1-bol-sem-sok-keszult-hat-meg-az-Alpina-valtozatabol-most-elado-egy","timestamp":"2025. május. 20. 20:20","title":"BMW Z1-ből sem sok készült, hát még az Alpina változatából, és most eladó egy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3211328f-0741-43ed-bccd-648adf45d61b","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Hosszú távon a cukorbetegség és a rák kockázatát is csökkentheti, ha étkezés után egy rövid sétára megyünk, és szabadjára engedjük a kikívánkozó szeleket. Nem mindegy azonban, hogyan időzítünk.","shortLead":"Hosszú távon a cukorbetegség és a rák kockázatát is csökkentheti, ha étkezés után egy rövid sétára megyünk, és...","id":"20250520_seta-szellentes-fingas-egeszseg-cukorbetegseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3211328f-0741-43ed-bccd-648adf45d61b.jpg","index":0,"item":"b9b0b378-ea7f-4a92-9378-8bf9043f7d19","keywords":null,"link":"/elet/20250520_seta-szellentes-fingas-egeszseg-cukorbetegseg","timestamp":"2025. május. 20. 06:01","title":"Az orvosok szerint jót tesz az egészségünknek, ha evés után elindulunk szellenteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86ab35cc-3ea2-473c-a893-34e59c5b5f6c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A BYD Dolphin Surf 88 lóerős alapmodellje 220 kilométeres hatótávolságot ígér, ami városban akár a 356 kilométert is elérheti.","shortLead":"A BYD Dolphin Surf 88 lóerős alapmodellje 220 kilométeres hatótávolságot ígér, ami városban akár a 356 kilométert is...","id":"20250521_ledobta-az-arbombat-a-byd-dolphin-surf-olcso-uj-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86ab35cc-3ea2-473c-a893-34e59c5b5f6c.jpg","index":0,"item":"26049b21-f186-4d5f-bd10-f5f264bf2d9e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_ledobta-az-arbombat-a-byd-dolphin-surf-olcso-uj-villanyauto","timestamp":"2025. május. 21. 14:40","title":"Ledobta az árbombát a BYD: 7,99 millió forintos új villanyautó jött Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b211ce1d-1de2-479d-91bf-0c451040458c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Samsung SDI egyebek mellett a gödi üzem bővítését finanszírozná a tervezett részvénykibocsátásból.","shortLead":"A Samsung SDI egyebek mellett a gödi üzem bővítését finanszírozná a tervezett részvénykibocsátásból.","id":"20250520_Az-akkugyarak-szenvednek-megis-bovitenek-godi-gyarat-a-penzszerzesre-is-megvan-a-terv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b211ce1d-1de2-479d-91bf-0c451040458c.jpg","index":0,"item":"70851708-c468-4335-8009-c870579b3e82","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250520_Az-akkugyarak-szenvednek-megis-bovitenek-godi-gyarat-a-penzszerzesre-is-megvan-a-terv","timestamp":"2025. május. 20. 07:53","title":"Az akkugyárak szenvednek, mégis bővítenék a gödi gyárat, a pénzszerzésre is megvan a terv","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9c872fd-5ec0-4bef-b91e-635d66dc7c41","c_author":"HVG","category":"elet","description":"22 országból 85 főszerkesztő és kiadóvezető áll ki a Fidesz „átláthatóságról szóló” törvényjavaslatával szemben, köztük olyan nagy médiumok vezetői, mint a brit Guardian, az osztrák ORF vagy a lengyel Gazeta Wyborcza. Állásfoglalásukat változtatás nélkül közöljük.","shortLead":"22 országból 85 főszerkesztő és kiadóvezető áll ki a Fidesz „átláthatóságról szóló” törvényjavaslatával szemben, köztük...","id":"20250520_foszerkesztok-kiadovezetok-kozos-allasfoglalasa-atlathatosagi-torvenyjavaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9c872fd-5ec0-4bef-b91e-635d66dc7c41.jpg","index":0,"item":"80076483-7ddc-4dfa-9fa3-3d4740c1c254","keywords":null,"link":"/elet/20250520_foszerkesztok-kiadovezetok-kozos-allasfoglalasa-atlathatosagi-torvenyjavaslat","timestamp":"2025. május. 20. 13:59","title":"Magyarország a szabad sajtó ellehetetlenítésére készül – Az EU-nak muszáj cselekednie","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fidesz frakcióvezetője arról beszélt, hogy hiába járnak a bíróságra, a sajtóperekben eljáró bírók utálják őket. A Fővárosi Törvényszék inkább tényeket hozott, és arra mutatott rá, hogy az ítélettel zárult sajtó-helyreigazítási ügyek mindössze 3 százalékát helyezte hatályon kívül a felsőbb bíróság, és egyiket sem bírói elfogultság miatt.","shortLead":"A Fidesz frakcióvezetője arról beszélt, hogy hiába járnak a bíróságra, a sajtóperekben eljáró bírók utálják őket...","id":"20250520_Kozlemenyben-cafolta-Kocsis-Mate-allitasait-a-Fovarosi-Torvenyszek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e49341-23ae-43f6-bcb0-75ae9e0466c7.jpg","index":0,"item":"294a2450-1064-448f-96d9-d6d18ae18893","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_Kozlemenyben-cafolta-Kocsis-Mate-allitasait-a-Fovarosi-Torvenyszek","timestamp":"2025. május. 20. 14:58","title":"Közleményben cáfolta Kocsis Máté elfogult bírákról tett állításait a Fővárosi Törvényszék","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab267039-5552-4147-9d52-75417bc9935a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez is egyfajta verseny. ","shortLead":"Ez is egyfajta verseny. ","id":"20250521_Lando-Norris-Sainz-monacoi-verseny-elott-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab267039-5552-4147-9d52-75417bc9935a.jpg","index":0,"item":"d0bee994-bc7b-4fbc-ba28-442db970afbe","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Lando-Norris-Sainz-monacoi-verseny-elott-video","timestamp":"2025. május. 21. 08:08","title":"Monacói villantás: Norris új Porschéval, Sainz ritka Ferrarival ment közös vacsorára – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Gyöngyös és a Mátra környezete már nem túlterhelt, hála a NER-nek? Igen. A NER a lényeg.
Szlovákia helyett Magyarországot választotta 685 millió dolláros beruházása színhelyéül az a nagy indiai gumigyár, amely 2009-ben egyszer már döntött Magyarország mellett, majd itthagyta az országot, közelebbről Gyöngyöst. A magyar helyszínt kész tényként bejelentő szlovák gazdasági lap híre előtt arról lehetett hallani, hogy a cég még vacillál a két ká-európai ország között, de aztán Luis Ceveniz, az Apollo Vredestein vezetője csak kibökte: "Magyarország jobb feltételeket biztosít".
2008 januárjában ugyanez volt a helyzet: az Apollo Tyres tárgyalt velünk is meg a szlovákokkal is, végül Gyurcsány Ferenc miniszterelnök új-delhi tárgyalásain jelentette be: a gyöngyösi ipari parkban, "300 millió euró értékben, 1500 munkahelyet teremtve" hoz létre új üzemet a nagy indiai cég. Az eufóriának semmiképpen sem nevezhető állapot egészen az év augusztusáig tartott, akkor közölte az Apollo, hogy köszönik, ők akkor inkább mégsem jönnének.
Ez alatt a közel nyolc hónap alatt sok minden kiderült Magyarországon. Kiderült például, hála a Levegő Munkacsoportnak, hogy hiába állítja az indiai multi, hogy ők a legmodernebb technológiával állítják elő az autógumijaikat ("Az Apollo termékei rendelkeznek az E-tanúsítvánnyal, melyet minden, termékeit Európában értékesítő gyártónak meg kell szereznie"), ez nem igaz, éspedig "feltételezhetően", és ha már spekuláció: "a zöldek azt feltételezik, hogy a szállítás a Hankook üzeméhez hasonlóan közúton történne, tovább fokozva a szerintük már most is elviselhetetlen kamionforgalmat" (vö. "Bajnai feltételezhetően hazaárulást művel a Bilderberg-csoportnál").
Az Apollo Tyres azonban végül nem az önjelölt zöld hazamentők, hanem a bürokrácia lassúsága és a gyöngyösi Fidesz előtt kapitulált, a csoport ugyanis helyi népszavazást kezdeményezett a multi térhódítása ellen. A fő érv az volt, hogy "Gyöngyös és a Mátra környezete annyira túlterhelt, hogy a térség nem visel el újabb szennyező forrást". Az eredmény: nem kevesebb, mint 27 magyar település kezdett el lobbizni azért, hogy a külföldi tőke őhozzá tegye be a mocskos mancsát, hiába. Miközben Bajnai Gordon gazdasági miniszter a lelkét kitette, hogy jöjjenek végre új beruházások az országba, a gyöngyösi Fidesz elérte, hogy még az indiaiak magyarázkodtak: "Szociálisan érzékeny és a családi, közösségi értékekre nagy súlyt helyező vállalatként az Apollo Tyres nem kíván ilyen megosztottságot és békétlenséget szítani Gyöngyös polgárainak körében."
Mi a különbség az akkori és a mai viszonyok között? Most már hihető, hogy környezetbarát technológiát használ az Apollo? Hideg. A cég ígéretet tett, hogy nem közúton szállítat majd, hanem síneket épít, külön légi folyosót alakít ki, ill. teletranszportert szereltet Gyöngyösre (már ha oda mennek vissza)? Hideg. Gyöngyös és a Mátra környezete már nem túlterhelt, hála a NER-nek? Forró. A NER a lényeg.
A különbség az, hogy most már nem Gyurcsány Ferencnek hívják a magyar miniszterelnököt, úgyhogy jöhet a külföldi tőke. Nem a raffendes, hanem a schaffendes Kapital. És mivel a NER-t jutalmazza bejövetelével az abroncsgyár, ezért csak hasznos lehet népgazdasági, népegészségügyi és népi agitációs és propaganda szempontból. Úgyhogy lesz majd nagy sajttáj, stratégiai megállapodás, keleti nyitás. Welcome to Hungary.