Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1b84a9dc-a110-47a6-b445-c215c9721ecd","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Próbafutam után már vitték is vissza a kocsiszínbe, mert még van mit toldozni rajta.","shortLead":"Próbafutam után már vitték is vissza a kocsiszínbe, mert még van mit toldozni rajta.","id":"20250103_hev-hibas-felujitas-szornyu-hang-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b84a9dc-a110-47a6-b445-c215c9721ecd.jpg","index":0,"item":"c8a73309-99a0-4193-a1e2-0cb9c1064e82","keywords":null,"link":"/itthon/20250103_hev-hibas-felujitas-szornyu-hang-video","timestamp":"2025. január. 03. 20:02","title":"A nagy büszkén átadott, felújított HÉV szerelvénynek olyan a hangja, mintha szét akarna esni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"164df3e1-e76e-45b2-b5e0-571d62c2f7ec","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Úgy vélik, az arab királyságban túl sokszor szabnak ki halálbüntetést.","shortLead":"Úgy vélik, az arab királyságban túl sokszor szabnak ki halálbüntetést.","id":"20250102_Jogvedo-szervezetek-szerint-Szaud-Arabiaban-2024-ben-vegeztek-ki-a-legtobb-halalraiteltet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/164df3e1-e76e-45b2-b5e0-571d62c2f7ec.jpg","index":0,"item":"d1a8a51f-1a4f-4037-b74f-700fa4495d3a","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_Jogvedo-szervezetek-szerint-Szaud-Arabiaban-2024-ben-vegeztek-ki-a-legtobb-halalraiteltet","timestamp":"2025. január. 02. 18:19","title":"Jogvédő szervezetek szerint Szaúd-Arábiában 2024-ben végezték ki a legtöbb halálraítéltet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024 magyar a piacon, több kisebb céget is bekebeleztek a tőkeerős nemzetközi szolgáltatók. A közel hatezer automata több mint 80 százaléka két nagy szereplő kezében összpontosul. ","shortLead":"Gyakorlatilag nem maradt a Postán kívül magyar cég a csomagkiszállítási szegmensben – a konszolidáció éve volt 2024...","id":"20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ab864277-5ac2-4518-9c86-db7a0635018a.jpg","index":0,"item":"731b6d6d-1228-4ab7-8e9a-5440dabf86ac","keywords":null,"link":"/kkv/20250103_csomagautomata-csomagpont-packeta-gls-atrendezodes-konszolidacio-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 10:48","title":"Rohamtempóban nő a csomagautomaták száma, mégis gyakoriak a fennakadások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90d4ea70-584f-4623-910a-9f249ecbe17d","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Szeptembertől pihenni fog, és az új lemezén dolgozik.","shortLead":"Szeptembertől pihenni fog, és az új lemezén dolgozik.","id":"20250103_krubi-visszavonulas-pihenes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90d4ea70-584f-4623-910a-9f249ecbe17d.jpg","index":0,"item":"221fa9df-7a67-476f-b578-991311b1b77f","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_krubi-visszavonulas-pihenes-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 17:55","title":"Krúbi is visszavonul egy évre az idei fesztiválszezon után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96ebd2eb-adec-4a18-b977-0f15b3548207","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Vodafone és a DIGI mellett az Antenna Hungária is One lett, ami a mindigTV ügyfelei számára jelenthet változást. Más néven érhető el ezentúl a fizetős szolgáltatás, megújult az alkalmazás, és máshol kell ügyeket intézni is.","shortLead":"A Vodafone és a DIGI mellett az Antenna Hungária is One lett, ami a mindigTV ügyfelei számára jelenthet változást. Más...","id":"20250102_mindigtv-antenna-hungaria-one-magyarorszag-egyesules-valtozasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96ebd2eb-adec-4a18-b977-0f15b3548207.jpg","index":0,"item":"45ff1cef-0a07-40dd-8c0b-bdc3eb6c1a6d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_mindigtv-antenna-hungaria-one-magyarorszag-egyesules-valtozasok","timestamp":"2025. január. 02. 09:52","title":"Antennával tévézik? Változás történt, lehet, hogy mostantól ön is a One ügyfele – itt vannak a fontos tudnivalók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77e0118e-923f-406c-8c29-19d63645ff6b","c_author":"Balla István","category":"kultura","description":"Az első szériából megtanultuk, hogy az aranyos gyerekjátékoknak hogyan lehet a kifutása a vérengzés. A második inkább arra erősít rá, hogy nem kell semmi különös ehhez a vérengzéshez, megoldják azt az emberek maguk. ","shortLead":"Az első szériából megtanultuk, hogy az aranyos gyerekjátékoknak hogyan lehet a kifutása a vérengzés. A második inkább...","id":"20250103_squid-game-2-nyerd-meg-az-eleted-netflix-kirtika-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77e0118e-923f-406c-8c29-19d63645ff6b.jpg","index":0,"item":"eafbb7c1-50d9-475f-ad9e-f4f73684fda0","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_squid-game-2-nyerd-meg-az-eleted-netflix-kirtika-ebx","timestamp":"2025. január. 03. 18:15","title":"A nagy demokráciajáték, amiben egymást ölik az emberek – Squid Game 2.-kritika","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán márka összességében is piacvezető. ","shortLead":"A japán márka összességében is piacvezető. ","id":"20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c2c9b70-46e6-48a8-a6cf-59e6458e2348.jpg","index":0,"item":"95959936-8431-4e2d-8ef0-f932cdcd73c7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_suzuki-vitara-uj-auto-eladas-piacvezeto","timestamp":"2025. január. 02. 12:15","title":"A Suzuki Vitara lett itthon a legnépszerűbb új autó tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8a0aee73-2269-44b3-a3dd-57064892ddce","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"A férfi előbb egy étteremben lőtt rá rokonaira és barátaira, majd menekülés közben több másik helyszínen is gyilkolt.","shortLead":"A férfi előbb egy étteremben lőtt rá rokonaira és barátaira, majd menekülés közben több másik helyszínen is gyilkolt.","id":"20250102_montenegro-amokfuto-lovoldozes-rendorseg-nyomozas-halalos-aldozatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8a0aee73-2269-44b3-a3dd-57064892ddce.jpg","index":0,"item":"bcd8615a-4be2-465f-aaf5-d33e74c28746","keywords":null,"link":"/vilag/20250102_montenegro-amokfuto-lovoldozes-rendorseg-nyomozas-halalos-aldozatok","timestamp":"2025. január. 02. 06:59","title":"Végzett magával a montenegrói ámokfutó, miután tíz embert megölt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szemtanúk a leszállást megelőző robbanásról számoltak be.
Helyi idő szerint reggel 9:03-kor kényszerleszállást hajtott végre a Jeju Air fapados légitársaság Bangkokból Dél-Koreába tartó utasszállítója a dél-koreai Muan nemzetközi repülőtéren, a gép azonban nem tudott megállni, a repülőteret határoló falnak csapódott, kettétört, majd lángba borult.
A helyi tévécsatornák által sugárzott videókon látható, amint a repülőgép futóművek nélkül próbált meg landolni.
BREAKING: Video shows crash of Jeju Air Flight 2216 in South Korea. 181 people on board pic.twitter.com/9rQUC0Yxt8
Az egyik szemtanú a repülőtérhez közeli bérelt házából villanásra lett figyelmes a gép jobb szárnyán. „Éppen azt mondtam a családomnak, hogy gond van a repülővel, amikor hangos robbanást hallottam” – mondta.
Egy másik szemtanú a repülőtértől 4,5 kilométerre sétált, amikor a baleset bekövetkezett. „Láttam a gépet ereszkedni, és azt hittem, hogy leszállni készül, amikor egy fényvillanásra lettem figyelmes” – mondta, és hozzátette, hogy ezután „egy hangos robbanás hallatszott, majd füstöt láttam, amit egy sor újabb robbanás követett”.
Egy harmadik szemtanú szerint a repülőgép megszakította az első leszállási kísérletét, tett egy fordulót, majd újból ereszkedni kezdett. Elmondása szerint a baleset előtt mintegy öt perccel kétszer is hallott „fémes csikorgást”, majd később egy „hangos robbanást”.
A járaton 181-en utaztak, 175 utas és a hatfős személyzet, a helyi tűzoltóság szerint azonban két ember kivételével mindenki meghalt. Ezt később a helyi hatóságok is megerősítették. A túlélőket sikerült kimenekíteni a roncsok közül, majd a közeli kórházba szállították őket kezelésre. A tisztviselők közlése szerint a járaton utazó 175 utas közül 173 koreai, kettő pedig thai állampolgár volt. A 179 áldozat egyben azt jelenti, hogy ez a legsúlyosabb légi baleset Dél-Korea területén.
Légikatasztrófa Dél-Koreában
Yonhap / AFP
Szakértők szerint a fapados légitársaság stabil múlttal rendelkezik a biztonságot illetően, ez volt ugyanis az első halálos baleset a Jeju Air 2005-ös indulása óta.
Dél-Korea megbízott elnöke, Csoj Szang-mok megérkezett a helyszínre és elrendelte, hogy „minden rendelkezésre álló felszerelést és személyzetet mozgósítsanak” a repülőtéren zajló mentési munkálatokhoz. „A vigasztalás szavai nem lesznek elégségesek a családok számára, akiket ilyen tragédia ért” – mondta az elnök.
A Jeju Air vezérigazgatója, Kim E-bae hivatalos bocsánatkérést tett közzé, amelyben azt írja,
mindenekelőtt részvétünket és bocsánatunkat fejezzük ki a balesetben életüket vesztett utasok családjainak. Jelenleg a baleset okát nehéz megállapítani, és meg kell várnunk az illetékes kormányzati szervek hivatalos vizsgálati eredményeit. Az okoktól függetlenül, vezérigazgatóként felelősséget érzek a történtekért.
A hivatalos okot egyelőre ugyan nem ismerjük, de a hírek arról szóltak, a futómű meghibásodását az okozta, hogy a gép madárrajjal ütközött a leszállás előtt. A hatóságok szerint az időjárási körülmények is közrejátszhattak a balesetben.
A bangkoki az első nemzetközi járat a muani reptéren, mindössze három hete, december 8-án indult el.
Légikatasztrófa Dél-Koreában
Yonhap / AFP
Mi okozhatta a balesetet?
Bizonytalanság övezi szakértők körében a dél-koreai repülőgép-szerencsétlenség lehetséges okait, különösen a madárbecsapódásról szóló első hivatalos feltételezést. A szakértők szerint valószínűtlennek tűnik, hogy madárral való ütközés okozta volna a futómű meghibásodását.
A madárral ütközés nem szokatlan esemény, a futóművel kapcsolatos problémák nem szokatlanok. Madarakkal való ütközések sokkal gyakrabban fordulnak elő, de jellemzően önmagukban nem okozzák egy repülőgép elvesztését
– mondta az Airline News szerkesztője, Geoffrey Thomas.
Geoffrey Dell ausztrál repülésbiztonsági szakértő azt mondta, „soha nem láttam még, hogy madárbecsapódás megakadályozta volna a futómű kihajtását”. Dell és Trevor Jensen ausztrál repülési tanácsadó szerint az sem világos, hogy a gép miért nem lassult le a leszállópályán csúszva.
Szakértők egybehangzó véleménye, hogy a gépek vészhelyzetben minimális üzemanyaggal érkeznek, a tűzoltóautók jelen vannak, a leszállópályát habbal borítják be, a gépet a pálya legelején teszik le, és általában a végére le tud lassulni.
A dél-koreai közlekedési minisztérium közleménye szerint a gép mindkét fekete dobozát megtalálták, a repülési adatrögzítőt és a pilótafülke hangrögzítőjét is. Utóbbi elemzése nyújthatja a legértékesebb tájékoztatást a tragikus baleset lefolyásáról.