szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy cseh szupermodell új kozmetikai márkájánál a csomagolásért külön kell fizetni és a pénzt vissza se kapjuk.

Zhvg
A világ egyik legsürgetőbb problémája a környezet védelme, a klímaválság, a fenntarthatóság. Ezekre nekünk különös figyelmet kell fordítanunk, ezért kiemelt helyen is kell kezelnünk. Innen új alrovatunk címe is: Zhvg.
Friss cikkek a témában

Január végén indította el egy korábbi cseh szupermodell, Petra Němcová és társa, Stephanie Stahl a szépségmárkájukat, az Ace of Airt. Ez még nem hírértékű, az azonban már igen, hogy a kozmetikai cég a termékeket csakis kölcsönözhető csomagolásban kínálja – számolt be a hírről a Glossy.co.

A cég indításakor az motiválta az alapítókat, hogy a kozmetikumok esetében a csomagolás teszi ki a termékek környezeti lábnyomának a 70 százalékát.

A közleményük szerint gendersemleges bőrápolási termékeket kínáló márkánál a vásárlóknak 2 eurót kell fizetniük magáért a csomagolásért. A tégelyeket pedig számításaik szerint százszor újból fel lehet használni, és ezt csomagküldő szolgálaton keresztül lehet visszaküldeni a cégnek.

Hasonló koncepcióval, strapabíró és visszaküldhető csomagolásokkal foglalkozik a Loop is, akik a Procter & Gamble hajápolási termékeit töltik újratölthető flakonba. Az a különbség a két megoldás között, hogy a kozmetikumok esetében ezt a két eurót nem kapja vissza a vásárló, amikor visszaküldi a csomagolást.

Ezt az Ace by Air alapítói azzal indokolták, hogy meg szeretnék változtatni azt, ahogy egy termékre tekint a vásárló, és hogy azt hangsúlyozzák, egy megosztáson alapuló gazdaságra kell áttérnünk. „Még ha a tiéd is a csomagolás, akkor is csak kidobod, nem?” – tette fel a kérdést Stahl.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Dobos Emese Zhvg

Tom Szaky: "Ha leég a házad, tényleg elkezdesz azon gondolkozni, mi okozhatta"

Amíg nálunk törvénnyel szabályozzák a csomagolások visszaváltását, Tom Szaky a legnagyobb multicégeket tereli zöldebb útra az újratölthető csomagolásaival. A magyar származású milliárdos hulladékból épített cégbirodalmat, az újrahasznosítás egyik úttörője az egész világon, vele beszélgettünk a csomagolásokról, és arról, mi kell ahhoz, hogy az emberek ráébredjenek a környezettudatosság fontosságára.

Dobos Emese Zhvg

Lehet-e zöldebb a szépségipar?

A szépségipar csak az elmúlt években kezdett el zöldülni, ám a változást inkább a vásárlók kényszerítették ki, mintsem a cégek léptek volna - állítja Lotte Tisenkopfa, a lett Mádara szépségmárka alapítója, akivel a skandináv nők szépségfelfogása mellett arról is beszéltünk, hogy szerinte már túl késő-e van ahhoz, hogy valóban zöldebbé váljon a szépségipar.