szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A No emisszió blogja nem szereti a SUV-okat, de most viszont van remény.

A városi terepjáróknak számtalan hátránya van a szerző szerint: „Drágák, üzemanyag-pazarlóak, rossz a légellenállásuk, irreálisan nehezek, miközben eltúlzott méretükhöz képest kicsi az utas- és csomagterük. Kifejezetten rossz a balesetbiztonságuk, a hosszú fékútjuk, gyenge a manőverező képességük. Mégis rendkívül népszerűek.” A népszerűségük oka, hogy kiválóan megmutatja a tulaj többieket lenéző énjét és az amúgy kiüresedő világ üres és sznob, jómódú rétegek elvárásának is megfelel. A kocsik pedig „egy végletesen beteg fogyasztói társadalom burjánzó tumorai, amelyek irreálisan leterhelik, kizsigerelik a környezetet és környezetüket.” -írja a Noemission.

Most azonban jön a megváltás az októberben érkező Honda CRV, amely a szerző szerint megszelídítheti a SUV kategóriát. „Közben persze, trendi, sportos, dizájnos - szóval Hondás. Egyébként elődjénél alacsonyabb, raktere nagyobb és tartogat egy környezetvédelmi szempontból igazán nagy dobást: 2013-tól elérhető lesz egy kis nyomatékos 1,6-os, 100 g/km alatti széndioxid-kibocsátású verzióban is. Várhatóan euro 6-os motorral, hiszen nem valószínű, hogy a 2014-ben életbe lépő új norma kedvéért már egy évvel megjelenése után módosítani akarnák a világ egyik első szelíd SUV-jának ökomotorját.” -zárul a bejegyzés.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!