Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"49f93a6a-d80d-47f6-b5cc-2ce844cd362d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Lively korábban szexuális zaklatással vádolta meg Baldonit, akivel a Velünk véget ér című, kapcsolati erőszakról szóló filmen dolgozott együtt.","shortLead":"Lively korábban szexuális zaklatással vádolta meg Baldonit, akivel a Velünk véget ér című, kapcsolati erőszakról szóló...","id":"20250610_Blake-Lively-Justin-Baldoni-szexualis-zaklatas-per-ragalmazas-400-millio-dollar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49f93a6a-d80d-47f6-b5cc-2ce844cd362d.jpg","index":0,"item":"fd3f4140-28c7-4766-b5eb-955332a76628","keywords":null,"link":"/elet/20250610_Blake-Lively-Justin-Baldoni-szexualis-zaklatas-per-ragalmazas-400-millio-dollar","timestamp":"2025. június. 10. 09:01","title":"Visszadobták Justin Baldoni 400 millió dolláros keresetét, amit Blake Lively és Ryan Reynolds ellen indított rágalmazásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2be47432-0f12-492c-b715-42cbd91ebb74","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A nagyobb baj az volt, hogy az alsója is lecsúszott a nadrággal együtt.","shortLead":"A nagyobb baj az volt, hogy az alsója is lecsúszott a nadrággal együtt.","id":"20250610_Del-Korea-szexualis-zaklatas-reality-trefa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2be47432-0f12-492c-b715-42cbd91ebb74.jpg","index":0,"item":"2f479a6d-e7ff-4302-abc4-0ad26c157845","keywords":null,"link":"/elet/20250610_Del-Korea-szexualis-zaklatas-reality-trefa","timestamp":"2025. június. 10. 11:49","title":"Megbírságoltak egy dél-koreai nőt, mert lerántotta kollégája nadrágját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"675fabf3-4a47-4125-a4a9-ef8d893646e2","c_author":"Nemes Nikolett","category":"elet","description":"A legnagyobb jóindulattal se mondható, hogy a magyarok igazán kedvelnék a belsőségekből készült ételeket, pedig több érv is szól mellettük: remek fehérje- és kollagénforrások, változatosan elkészíthetők, nem túl drágák, és egészen izgalmas ízvariációkat lehet belőlük kihozni. A konyhamészárosként is tevékenykedő Szkladányi András arra tett kísérletet, hogy szakácskönyvével felülírja a pacallal, vesével, velővel és társaikkal kapcsolatos ellenérzéseket, és minden eszközt a kezünkbe ad ahhoz, hogy inspirációs forrásként, és ne zsigeri utálattal tekintsünk rájuk. ","shortLead":"A legnagyobb jóindulattal se mondható, hogy a magyarok igazán kedvelnék a belsőségekből készült ételeket, pedig több...","id":"20250609_Belsosegek-etelek-recept-maj-vese-velo-pacal-Szkladanyi-Andras-Fuletol-a-farkaig-szakacskonyv-konyhameszaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/675fabf3-4a47-4125-a4a9-ef8d893646e2.jpg","index":0,"item":"4f381f8a-93ee-4d9e-8fa2-d29e9a5fe595","keywords":null,"link":"/elet/20250609_Belsosegek-etelek-recept-maj-vese-velo-pacal-Szkladanyi-Andras-Fuletol-a-farkaig-szakacskonyv-konyhameszaros","timestamp":"2025. június. 09. 18:00","title":"A szív kényes alapanyag, az agy az egyik legbizarrabb, a here íze, mondhatni, kellemes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5543da3-d256-44df-bd33-52de0b2c8ce6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A márkaboltot szinte teljesen kipakolták, mielőtt a rendőrök megérkeztek.","shortLead":"A márkaboltot szinte teljesen kipakolták, mielőtt a rendőrök megérkeztek.","id":"20250611_los-angeles-zavargasok-fosztogatas-apple-store-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5543da3-d256-44df-bd33-52de0b2c8ce6.jpg","index":0,"item":"7e069608-b8d3-477e-aa10-7a9af4eb0b63","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250611_los-angeles-zavargasok-fosztogatas-apple-store-video","timestamp":"2025. június. 11. 12:29","title":"Betörtek egy Apple Store-ba, és minden mozdíthatót elvittek a zűrzavart kihasználó fosztogatók Los Angelesben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3949f35e-45e5-4eaf-8cb5-67a0a0ac41cc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Skoda Enyaq RS Race több mint három mázsával könnyebb az alapokat adó normál Enyaq RS-nél.","shortLead":"A Skoda Enyaq RS Race több mint három mázsával könnyebb az alapokat adó normál Enyaq RS-nél.","id":"20250610_46-masodperc-alatt-katapultal-0-rol-100-ra-skoda-enyaq-rs-race","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3949f35e-45e5-4eaf-8cb5-67a0a0ac41cc.jpg","index":0,"item":"28b30cd8-640f-407d-b57f-150e074c18a8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250610_46-masodperc-alatt-katapultal-0-rol-100-ra-skoda-enyaq-rs-race","timestamp":"2025. június. 10. 07:21","title":"4,6 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra a Skoda újdonsága","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A fővárosi képviselő korábban arról posztolt, a vállalat Lázár János utasítására trükközik a sokat késő vonatokkal.","shortLead":"A fővárosi képviselő korábban arról posztolt, a vállalat Lázár János utasítására trükközik a sokat késő vonatokkal.","id":"20250609_A-MAV-szerint-Vitezy-David-hazudik","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c19717b3-4f10-46f2-bd86-8740dd1de1c4.jpg","index":0,"item":"50dc1975-d98b-4e66-8eb7-79efea59c4a3","keywords":null,"link":"/itthon/20250609_A-MAV-szerint-Vitezy-David-hazudik","timestamp":"2025. június. 09. 16:47","title":"A MÁV szerint Vitézy Dávid hazudik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cab319fd-7f64-4a80-b746-d8ece4af25ef","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Tisza elnöke szerint a miniszterelnök a CPAC-kel és a franciaországi látogatásával épp azzal a szuverenitással megy szembe, amelynek védelméről megállás nélkül harsog a propaganda.","shortLead":"A Tisza elnöke szerint a miniszterelnök a CPAC-kel és a franciaországi látogatásával épp azzal a szuverenitással megy...","id":"20250610_Magyar-Peter-Orban-Viktor-Parizs-szuverenitas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cab319fd-7f64-4a80-b746-d8ece4af25ef.jpg","index":0,"item":"ed065465-d03d-4386-89bb-c57c493347b9","keywords":null,"link":"/itthon/20250610_Magyar-Peter-Orban-Viktor-Parizs-szuverenitas-ebx","timestamp":"2025. június. 10. 11:15","title":"Magyar Péter: Orbán Párizsban feladta a magyar szuverenitást, fordított esetben napokig ezt harsogná a propaganda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a8248bf3-8719-4a66-989e-8ebcdfa59f2d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Most először adott interjút az ukrán elnök magyar médiumnak a háború kitörése óta. A Válasz Online-nak beszélt többek között Orbán Viktor ukrajnai megítéléséről, a kémbotrányról, az őt ábrázoló plakátokról és arról is, miért követ el szerinte történelmi bűnt Magyarország.","shortLead":"Most először adott interjút az ukrán elnök magyar médiumnak a háború kitörése óta. A Válasz Online-nak beszélt többek...","id":"20250610_Volodimir-Zelenszkij-Orban-Viktor-interju-Valasz-Online-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a8248bf3-8719-4a66-989e-8ebcdfa59f2d.jpg","index":0,"item":"7a044f1c-e620-46d9-a5e3-24e9689114c4","keywords":null,"link":"/itthon/20250610_Volodimir-Zelenszkij-Orban-Viktor-interju-Valasz-Online-ebx","timestamp":"2025. június. 10. 08:35","title":"Zelenszkij a kémbotrányról beszélt a Válasz Online-nak: Nem szeretnék senkit fenyegetni, de tényleg minden a birtokunkban van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Beszélhetnek nekem Ferrariról, Maseratiról, Lamborghiniről, Aston Martinról, amíg nem próbálom ki őket, a Mazda RX-8 lesz számomra a versenykocsik non plus ultrája. Minden porcikájában tombol az adrenalin. Beszállás csak erős idegzetűeknek!
A Mazda RX-8 egy olyan sportautó, amely semmihez sem hasonlítható. Forradalmi koncepciókkal, kétrotoros Wankel-motorral, csábító külsővel, négy ajtóval és négy felnőtt számára is elegendő belső térrel. Sportos és funkcionális, ám soha nem unalmas. Tízezerig van skálázva a fordulatszámmérő, a sebességről digitális kijelzőn informálódhatunk. Az autó hangja felér egy rockoperával, már beindításkor úgy sivít, mint egy díjnyertes versenymalac. Olajnyomásmérő, vízhőfok-visszajelző és a szemmel látható sebességgel fogyó üzemanyag-tank telítettség jelző van a fordulatszámmérő köré csoportosítva.
A kéttónusú elektromos mozgatású bőrülések fűthetők, oldaltartásuk tökéletes. A belső vörös-fekete borítása a kormányon is visszaköszön, fogása kitűnő, működése precíz. A karjainkat nem tudjuk pihentetni, nincs kartámasz egyik oldalon sem, de pihengetésre nem is nagyon van lehetőség, aki beül ebbe az autóba, két kézzel kell, hogy fogja a kormányt.
A kézifék kar esernyő fogantyúra, BKV-kapaszkodóra emlékeztet, sok értelmét nem láttam, de a teszt végére megfejtettem, hogy csuklóerősítő gyakorlatokat lehet végezni vele. Hatlemezes Bose hangrendszer van a tesztautómban, mp3-at nem játszik le, de ez most itt ebben az autóban nem is baj. A tesztvezetés első napjaiban szigorúan zenementesen vezettem, ezt az autót hallgatni is öröm.
A dizájnolt visszapillantókból nem könnyű a kilátás, sokszor abban bízhatunk, hogy a közlekedők csak azért állnak meg és engednek előre tolatáskor, hogy gyönyörködjenek az autónkban. Az egy méter fölötti járókelőknek szó szerint kiesett a szeme, ha meglátták a kocsit, pedig már néhány éve kapható. A forgódugattyú formája az RX-8 fő dizájn-elemeinek egyike. Rotor formájú domborulat díszíti a motorháztetőt, amely a kíváncsi szemlélő számára jelzi, milyen motor rejtőzik alatta, míg az első fejtámlák, az első kötény csúcsdísze és a hátsó ködlámpa szintén forgódugattyú-motívumot mintáznak.
Ennél vadabb autó kevés van a világon. 1,3-as motor és 231 lóerő? Hűledezhetnénk, ha nem vennénk észre az árulkodó háromszögeket. Az RX-8-ban Wankel-motor üzemel, ez a különleges technika teszi egyedülállóvá. Úgy tűnik az RX-8-ban hal ki a bolygótárcsás, kétkamrás izomszív, a Mazda RX-8 utódjának kikiáltott Kabura sportkocsi várhatóan kétliteres szívómotorral készül.
Szíve egy új fejlesztésű Wankel-motor, a Renesis. Az elnevezés a forgódugattyús motor (rotary engine) genezisét és a forradalmian új forgódugattyús technikát takarja. A folyadékhűtéses kétrotoros Wankel-motor, két, egyenként 654 köbcentiméteres kamrával, két teljesítmény-változatban kapható. A normál kivitel 192 lóerőt teljesít 7000-es percenkénti fordulatszámnál, 220 newtonméter maximális forgatónyomatékkal (5000-es fordulatnál). A nagyteljesítményű változat, amihez nekem is szerencsém volt, teljesítménye 170 kilowatt (231 lóerő) 8200-as percenkénti fordulatszámnál, míg legnagyobb forgatónyomatéka 211 newtonméter, 5500-as fordulatnál. A vadállat mindössze 6,4 másodperc alatt gyorsul fel száz kilométer/órás sebességre, végsebessége 235 kilométer/óra.
Nem tetszett
Magas fogyasztás Magas ár Rossz kilátás
Bébiváltó kapcsolódik a Wankel-motorhoz, látszik, hogy mennyire rémült, remeg a félelemtől. Pedig nincs kegyelem, egyes, kettes és 120-nál járunk, pörög a rotor, vörösben izzik a fordulatszámmérő, érezni a versenygép szagát, a csikorgó gumik sikolyát. Ez az autó a sebesség megszállottjainak készül, igazi utcai versenyautó. Élmény minden perc benne. Jobb, mint egy kabrió.
Az állandó dörmögés, amit a vezető a motortér felöl hall, minimum nyolchengeres, de megkockáztatom, 12 hengeres erőmű érzetét keltik. Ha beüt nálam is majd egyszer a férfiklimax, és szeretnék újra megfiatalodni, akkor az MX-5 mellé egy RX-8-ast is veszek majd feltétlenül. Bár lehet, hogy a kabrió már nem is kell.
Ha négyes-ötösben szeretnénk előzni, akkor hiába a 231 lóerő, a motor kis nyomatéka megköveteli az erőteljes visszaváltást, a kényelmetlenségért cserébe iszonyú erővel lő ki. A végsebességet eszem ágában sem volt megkóstolni, az RX-8-cal nem kunszt kétszázzal közlekedni, annál izgalmasabb viszont lámpáról-lámpára ugrálni.
Az új fejlesztésű futómű-rendszer kettős keresztlengőkaros első- és multi-link rendszerű hátsó felfüggesztései kiváló menettulajdonságokkal ruházzák fel a modellt. Erőforrásának kompakt kialakítása lehetővé tette a fejlesztőmérnökök számára, hogy a jármű középpontja irányába tolják el, egy úgynevezett első-középső elrendezésbe. Ez ideális, 50:50 arányú tömegelosztást tett lehetővé az első és a hátsó tengelyek között, ami jelentős mértékben hozzájárul az RX-8 dinamikájához. Ezért lehet vele a határon autózni. Viselkedése tökéletes egyenesfutáskor, végsőkig semleges marad a gyors kanyarvételek során és csupán az igazi macsóvér felpezsdülésekor tapasztalható izgalmas, jellegzetesen sportautós túlkormányozottsága. Ami annyit tesz pontosan, hogy kormányzás nélkül, erős gázra kanyarodik, a feneke ide-oda jár, mint egy felpörgött macskának.
Futóműve rossz úton haladva sem üt fel. Az úttartása téligumi nélkül is parádés, a kilinccsel előre autózás mindennapos csíny. A menetstabilizáló direkt késlekedve lép be a képbe, hagyja, hogy játszunk egy kicsit. Semmi nem állhat az igazi élményautózás útjába. Talán a fogyasztás az, ami a parkettáig kinyomott gázpedál mellett egészen lerövidíti a lehetőségeinket. Ha nagyon nyomjuk, akár 18-20 liter körül is eszik az autó, így a hatótávolságunk 300 kilométer alatt marad. Én egy picit visszafogottabban közlekedtem, sokszor használtam a tempomatot, így az RX-8 nálam 15,4 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként, többnyire városi használatban.
A középről nyíló ajtók napjaink egyeduralkodó elrendezésével szemben számos előnyt kínálnak és eredetileg azért vezették be, hogy egyszerűbb bejutást biztosítsanak a hátsó ülésre. Majdnem negyven poros esztendő után a Mazda innovatív módon, Freestyle név alatt újra bevezette ezt az ötletes koncepciót. Ha mindkét ajtó nyitva van, az új Mazda RX-8 a két felfüggesztés között 898 milliméteres ajtónyílást kínál. Az első ajtók legnagyobb nyitási szöge eléri a 67, míg a hátsóké a 80 fokot. Ez a hagyományos kétajtós, négyüléses sportautók esetében megszokottnál jóval könnyebbé és kényelmesebbé teszi a be- és kiszállást a Mazda RX-8 modellből, különösképp a hátsó ülésekről. Hátsó ajtói csak akkor nyithatók, ha az elsők már nyitva vannak, teljesen biztonságossá téve a Freestyle-ajtórendszert, a középről nyíló ajtók elrendezésének minden előnyével együtt. A hátsó ajtók és az új sportkupé számos más karosszériaelemének gyártása során a Mazda gyártástechnológusai egy új energiatakarékos alumíniumhegesztési technikát fejlesztettek ki. A nagy energiaigényű elektromos ellenállásos ívhegesztés helyett az új eljárás a súrlódási hőt használja fel az alumíniumelemek összehegesztéséhez, ami a jelenleg elterjedt hegesztési technológiákhoz képest óriási mennyiségű energia megtakarítását jelenti.
Az ajtókonstrukció az ajtókban elhelyezett, függőleges acélcső-merevítéseket tartalmaz, amelyek az ajtók zárt állapotában egyfajta B-oszlopként szolgálnak, és biztosítják a karosszéria oldalsó részének szükséges stabilitását. A Mazda RX-8 Freestyle ajtórendszere egy beépített nyitómechanizmus segítségével elégíti ki ezt a követelményt, amely baleset esetén könnyen elkérhető a hátsó ülések utasai számára – még akkor is, ha a vezető és az első utas blokkolja az első ülések mozgatását. Az első utasülés bal alsó részén található kar meghúzásával az első ülés támlájának retesze oldódik és lehetővé teszi a hátsó utasok számára, hogy könnyedén hozzáférjenek az első ajtók kilincseihez. Az első ajtók így nyithatóvá válnak, ezáltal a hátul utazók már a hátsó ajtókat is ki tudják nyitni, és szükség esetén kijuthatnak az autóból.
Tetszett
Páratlan menettulajdonságok Bődületes hang Dizájn és kényelem
Amikor a Freestyle-ajtókon át beültem a hátsó fertályra, eszméltem rá arra, hogy ez valóban egy négyüléses kupé. Hátul is kényelmes, még pohártartónk is van. Látni viszont semmit nem látunk, csak a sofőrt. Ezzel szemben a jobb első ülésen korlátozott a lábterünk, a motor és a hátsókerekes kialakítás innen vesz el teret. Ha csajozunk, akkor a hátsó sorba ültessük a lányokat.
Megkockáztatom: a Mazda MX-5 a világ legjobb hobbiautója. Ezzel a kijelentéssel nehéz vitatkozni, hisz az MX-5 izgalmas, vonzó, gyors, biztonságos, megbízható és olcsó. Egyszer az életben ki kell próbálni.
Best of Mazda 2006 elnevezéssel indít értékesítési kampányt a Mazda magyarországi értékesítési hálózata. A kampányban a márkakereskedések egyedülállóan kedvező áron kínálnak bemutató és tesztautókat, illetve egyedi ajánlatokkal szolgálnak a raktárkészleten található modellek egy részére.
Nagare néven egy teljesen új tanulmányautót mutat be a Mazda november 29-én, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon. A tavalyi szalonon bemutatott három rendkívül sikeres tanulmányautó – a Sassou, a Senku és a Kabura – nyomdokain haladva a Nagare a Mazda jövőbeli formatervezési elképzeléseire tesz utalásokat.
Megérkezett Európába az exkluzív kivitelű, nagy teljesítményű Mazda6 MPS „kistestvére”, a teljesen új fejlesztésű Mazda3 MPS. A Mazda legújabb csúcsmodellje születésétől fogva atletikus: nem csak roppant gyors, de legalább annyira igényes is.
Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.
Ha visszamegyünk az időbe 10 évet, és magunk elé képzeljük, milyennek látták a mérnökök, tervezők a jövő autóját, bizony, a Mazda5 körvonalai derengnek ki. Ha már végre megalkották, örömmel ki is próbáltuk.
Az ellehetetlenítési törvény megszavazásának őszre halasztása kínos vereség Orbánnak, pedig az elmúlt időszak folyamatai után kódolható volt a belső ellenállás is.