Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9f999684-51bc-418c-96b9-703aed6a6509","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Sokkal nehezebbnek tűnik most, mint tíz éve, hogy az USA és Irán megállapodjon az utóbbi nukleáris programjáról. Ezért egy katonai konfliktus valószínűsége is nagyobb.","shortLead":"Sokkal nehezebbnek tűnik most, mint tíz éve, hogy az USA és Irán megállapodjon az utóbbi nukleáris programjáról. Ezért...","id":"20250418_az-usa-atomrol-targyal-irannal-kozel-akuszobhoz-veszelyes-vizeken-a-bomba-biztos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f999684-51bc-418c-96b9-703aed6a6509.jpg","index":0,"item":"7e3b11ce-d65e-4218-a2dd-df6e73b97527","keywords":null,"link":"/360/20250418_az-usa-atomrol-targyal-irannal-kozel-akuszobhoz-veszelyes-vizeken-a-bomba-biztos","timestamp":"2025. április. 18. 15:30","title":"Irán dilemmája: lemond a Bombáról vagy Trump megbombázza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a6898ae3-6920-447a-abc0-98051ff1c241","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A győztes Tiangong Ultra több mint kétszer annyi idő alatt teljesítette a távot, mint a leggyorsabb ember.","shortLead":"A győztes Tiangong Ultra több mint kétszer annyi idő alatt teljesítette a távot, mint a leggyorsabb ember.","id":"20250419_humanoid-robot-futoverseny-peking-felmaraton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a6898ae3-6920-447a-abc0-98051ff1c241.jpg","index":0,"item":"76a9262d-3317-4fcc-8bb6-ab900b4a1707","keywords":null,"link":"/tudomany/20250419_humanoid-robot-futoverseny-peking-felmaraton","timestamp":"2025. április. 19. 08:55","title":"Humanoid robotok is versenyeztek a pekingi félmaratonon – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","shortLead":"A Venom F5 eddig sem volt gyenge, de az Evolution csomag megint egy másik szint. ","id":"20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/490589f8-7789-4b7c-bbba-37c18b92ecd6.jpg","index":0,"item":"a400dca2-6f08-4a83-ae82-4efe81e6142b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_2031-loero-Hennessey-Venom-F5-Evolution","timestamp":"2025. április. 17. 20:20","title":"2031 lóerő, villany nélkül – itt a világ legerősebb belső égésű motoros autója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfd6f03e-8234-4405-b2be-fddaf6fdcc50","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"cegauto","description":"Talán nem véletlenül húsvét előtt jött a figyelmeztetés.","shortLead":"Talán nem véletlenül húsvét előtt jött a figyelmeztetés.","id":"20250417_Tobbmillios-koveteles-es-behajtas-is-lehet-a-vege-ha-valaki-ittasan-okoz-balesetet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfd6f03e-8234-4405-b2be-fddaf6fdcc50.jpg","index":0,"item":"504a14c0-aea7-4b91-809f-e6f1ecd9fa76","keywords":null,"link":"/cegauto/20250417_Tobbmillios-koveteles-es-behajtas-is-lehet-a-vege-ha-valaki-ittasan-okoz-balesetet","timestamp":"2025. április. 17. 18:34","title":"Többmilliós követelés és behajtás is lehet a vége, ha valaki ittasan okoz balesetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48e4b752-bf4f-45ea-9946-a3a635b91376","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ha nem lesz eredmény, Amerika figyelme másfelé fordul.","shortLead":"Ha nem lesz eredmény, Amerika figyelme másfelé fordul.","id":"20250418_orosz-ukran-usa-bekemegallapodas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48e4b752-bf4f-45ea-9946-a3a635b91376.jpg","index":0,"item":"c5626baf-83a5-45d3-b708-29f75ea5c6dd","keywords":null,"link":"/vilag/20250418_orosz-ukran-usa-bekemegallapodas-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 09:40","title":"Kifarolhat az USA az orosz-ukrán békemegállapodás közvetítéséből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09b5fc96-3c96-4a89-a1f7-7017d0be26bd","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A lakók szerint valaki dohányozhatott, emiatt csaphattak fel a lángok.","shortLead":"A lakók szerint valaki dohányozhatott, emiatt csaphattak fel a lángok.","id":"20250418_budapest-nyolcadik-kerulet-tuz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09b5fc96-3c96-4a89-a1f7-7017d0be26bd.jpg","index":0,"item":"1a58b644-d01f-4590-8e27-025c9318cb01","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_budapest-nyolcadik-kerulet-tuz","timestamp":"2025. április. 18. 10:51","title":"Tűz volt, majd leszakadt a lépcső egy nyolcadik kerületi lakásban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0ea9220b-755f-438f-9a36-4b9422888010","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök interjút adott az Ötnek, ahol Hont András kérdezte. Rogán Antal, az orosz-ukrán háború, Donald Trump és Magyar Péter is szóba került.","shortLead":"A miniszterelnök interjút adott az Ötnek, ahol Hont András kérdezte. Rogán Antal, az orosz-ukrán háború, Donald Trump...","id":"20250417_orban-interju-ot-hont-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0ea9220b-755f-438f-9a36-4b9422888010.jpg","index":0,"item":"746d8148-269c-4d9f-9ac2-8a8df4479820","keywords":null,"link":"/itthon/20250417_orban-interju-ot-hont-ebx","timestamp":"2025. április. 17. 20:42","title":"Orbán: A Matolcsy Ádám garázsában álló sportkocsikról készült fotók jogosan háborítják fel az embereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"baf61e37-4c5d-4f6e-be0a-841b866157e3","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Judo-vb, atlétikai nagydíj, Tour de Hongria, kézilabda Bajnokok Ligája négyes döntő – mindenki mehet, de csak matricával. A kormány közben arról is döntött, hogy megújítják az Audi Hungáriával 2013-ban kötött stratégiai együttműködési megállapodást. ","shortLead":"Judo-vb, atlétikai nagydíj, Tour de Hongria, kézilabda Bajnokok Ligája négyes döntő – mindenki mehet, de csak...","id":"20250418_Legalis-buszsavozas---tobb-kiemelt-sportrendezveny-autoi-is-elozhetik-hamarosan-a-fovarosi-forgalmat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/baf61e37-4c5d-4f6e-be0a-841b866157e3.jpg","index":0,"item":"9ef0d34c-8a36-4dc9-af15-7e5543c7b809","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_Legalis-buszsavozas---tobb-kiemelt-sportrendezveny-autoi-is-elozhetik-hamarosan-a-fovarosi-forgalmat","timestamp":"2025. április. 18. 08:41","title":"Legális buszsávozás - több kiemelt sportrendezvény autói is előzhetik hamarosan a fővárosi forgalmat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Csak egy előítélet maradt meg bennem kósza kérdésként: szép és...
Stiller Ákos
Csak egy előítélet maradt meg bennem kósza kérdésként: szép és okos egyszerre? Lehetséges? Az egyhetes együttlét meggyőzött a pozitív válaszról, sőt hosszabb távú, életre szóló kapcsolatot is el tudnék képzelni ezzel a nagy kékséggel. A szögletes és gömbölyű formák együttes alkalmazása különlegessé teszi a Citroen fényterűjét. A fény nem csupán átjárja az autót, hanem meg is pihen az egyterűben, csupa ablak és nyitottság az egész. Vezetése könnyű, a légies felépítés miatt jól átlátható a közlekedés, a hatalmas panoráma szélvédő kinyitja előttünk a világot, érzelmet és vidámságot varázsol az év vége szomorú hangulatában. Úgy van alárendelve a tartalom a formának és a formatervezésnek, hogy közben minden porcikájában funkcionális és praktikus. Tervezői okosan ügyeskedtek a részletekkel is.
Stiller Ákos
Tesztautóm a legmagasabb felszereltséggel volt felvértezve, de alapáron is sokat kínál a Picasso. Alapfelszereltség az ESP (elektronikus menetstabilizáló program), a ASR (kipörgésgátló), 7 légzsák (adaptív vezetőoldali, és kulccsal kiiktatható utasoldali légzsákok, oldallégzsákok, függönylégzsákok, vezetőoldali térdlégzsák), az automata, elektromos kézifék, sebességtartó és -korlátozó berendezés (tempomat), nagy látószögű (70 fokos) panoráma szélvédő zajvédelemmel és kétfázisú napellenzőkkel.
Stiller Ákos
Ezen felül volt a kocsiban négyzónás automata klímaberendezés hővisszaverő szélvédővel, automata ablaktörlő és világításkapcsolás, hátsó elektromos ablakemelők szakaszos vezérléssel, belsőtér illatosító (igaz már szaga nem volt), magasságban állítható kartámaszok az első üléseken, gyári, Philips hangrendszer MP3 CD-s rádióval kormányról vezérléssel (nyolc hangszóróval 220 ezerért), pneumatikus hátsó felfüggesztés, tolatóradar (elöl-hátul), elektromosan állítható és behajtható külső visszapillantó tükrök, 17 hüvelykes Roskilde könnyűfém felnik, nyitható csomagtér-ablak, többfunkciós grafikus kijelző 5 féle színárnyalattal, Alcantara üléshuzat, bi-xenon kanyarfényszórók (240 ezer forintért), Bluetooth telefonrendszer (80 ezres felár), panoráma tetőablak elektromos mozgatású árnyékolval (190 ezer forint), Hill Assist funkció, AFIL sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, ülésfűtés, hűtődoboz, pillangóváltó stb. Az így telextrázott autó ára, Exclusive (MCP-váltóval hétmillió) felszereltséggel megközelíti a nyolcmilliót, legolcsóbban az egynyolcas benzineshez juthatunk hozzá 4,64 millióért.
[[ Oldaltörés: Tiszta üveg, tiszta fény ]]
Stiller Ákos
A Citroen megteremtette a családapák és -anyák álomautóját, kényelmes, szellős és a végletekig praktikus. Csak azért nem mondom, hogy tökéletes, mert minőségi problémácskák előjöttek a próba során. Megmagyarázhatatlan okból néha elment a hang, nem szólt a rádió, a tolatóradar, a telefon kihangosítója is néma maradt. Kétszer lepett meg ezzel a némasággal a Citroen, mindig csak pár órácskát sztrájkolt a nyolc hangszóró. Még az elégséges szolgáltatást sem biztosították. A nagy csendben persze hallhatóvá váltak a műanyag illesztések zajai, de nem is ez volt a probléma, hanem, hogy néhány praktikus rekesz, illetve a magnó fedőajta megfáradt a röpke 17 ezer kilométer alatt (ennyi volt a tesztautóban) és nem mindig nyílt ki az elvárható módon.
Nem nevezhető szóvá tehető apróságnak, csak nem nőtt a szívemhez a Citroen modern MCP-váltója, amely félautomatikus működésével azoknak jelent alternatívát, akik szeretik a kuplung nélküli kényelmes vezetést, de nincs elég pénzük automatára vagy nem akarnak ezért az élményért több üzemanyagot elpocsékolni. A hatsebességes MCP-váltó olcsóbb és takarékosabb, mint az automatikus váltóművek, ám én nem cserélném el sem kézire, sem automatára. A kuplungolást és a váltást helyettünk számítógép végzi, ritmusa teljesen eltért az enyémtől, mindig későbben váltott, mint ahogy én szerettem volna, főként a felfelé váltások késését kifogásolnám.
Stiller Ákos
A különleges kormány mögött pillangó kapcsolók is járnak az MCP-hez, eleinte félénken, a teszt végére már magabiztosan bíráltam felül a félautomatikát és segítettem a rendszernek, hogy kulturáltabban és takarékosabban üzemeljen. Az ötszáz kilométeres tesztút során főként városi használatban 7,8 literes fogyasztást sajtoltam ki 100 kilométeres ciklusonként.
Váltáskor bólogat az autó, persze ez az én hibám is volt, hozzá kell szokni, hogy ne folyamatosan adjuk a gázt, hanem érzéssel eltalálva, pont a váltás pillanatában vegyük le a lábunkat a pedálról. Mintha kézzel csinálnánk.
A kormány külön figyelmet érdemel, közepe nem forog, és annyi gomb van rajta, hogy elindulás előtt jó, ha felkészülünk belőle. Itt kapott helyet a telefon, a rádió, a tempomat minden kezelője, máshová nem is nagyon kell nyúlnunk vezetés közben. A Picasso ergonómiája példás, vezetői pozíciója kivételes. A fék kicsit magasan van, nehéz belerúgni, ha vészhelyzet áll elő.
A műanyag elemek minőségiek, mindent meleg tapintású anyagok takarnak. A beltér dizájnja barátságos, elegáns, néhol futurisztikus, de sehol nem tolakodó, sehol nem elcsépelt. A sok üveg ellenére biztonságban érezzük magunkat, a biztonsági öv bekötésére becsületesen figyelmeztet a rendszer mind az öt ülésen. A központi félméteres kijelzőn kapunk erről jelzés, itt minden infó előttünk van, ami a vezetéssel összefügg, a kijelző háttérszíne variálható, Nem csupán testre, de hangulatra szabható autó is a Picasso. Az oldalajtók diszkrét éjszakai megvilágítást kaptak, a csomagtartóban csőre töltve még egy elemlámpát is kap a tulajdonos.
Stiller Ákos
A csomagtartó eleve tágas, a három hátsó ülés ide-oda mozgatásával, kivételével hatalmas rakteret varázsolhatunk, a pneumatikus hátsó felfüggesztésnek köszönhetően könnyű a pakolás, illetve ha már teljesen megpakoltuk és öten beültünk, akkor sem kell attól tartanunk, hogy leül a kocsi alja, hisz a pneumatika állandó szinten tartja a hátsó futóművet. Ha kell, gombnyomásra 14 centit ül le a fara. A csomagtartóban kerekes bevásárlókocsi is helyet kapott, a csomagtér ablaka külön is nyitható.
A négyzónás klíma digitálisan szabályozható, a kezelőfelületet a műszerfal két szélén helyezték el, a hátsó sorban külön szabályzóval gondoskodhatunk a megfelelő hőmérsékletről. A futómű enyhén imbolygós, erős tempók, országúti ralizás kizárva, nyugodt emberek autója a Picasso, még akkor is, ha a kétliteres HDi-dízel 138 lovat mozgósít. Autópályán is nagyon csendes a motor, még a reggeli hidegindítás hangja sem zavaró.