Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"41bca124-9605-4873-be45-3c6703922f4e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Korábbi hírek szerint a premiert 2026 decemberére időzíthetik.","shortLead":"Korábbi hírek szerint a premiert 2026 decemberére időzíthetik.","id":"20250220_Dune-harmadik-resz-trilogia-film-forgatas-premier","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41bca124-9605-4873-be45-3c6703922f4e.jpg","index":0,"item":"7b79662f-0313-4d5e-bc1a-868cfb6e9af3","keywords":null,"link":"/kultura/20250220_Dune-harmadik-resz-trilogia-film-forgatas-premier","timestamp":"2025. február. 20. 14:15","title":"Nyáron már foroghat a harmadik Dűne-film","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fd9a032e-f3fb-4df3-9dea-cbf92ffa4c68","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kékhalálról érkező visszajelzések miatt hónapokig felfüggesztették a legújabb Windows 11 telepítésének lehetőségét, de most megérkezett az elixír: egy BIOS-frissítés, ami megold minden problémát.","shortLead":"Kékhalálról érkező visszajelzések miatt hónapokig felfüggesztették a legújabb Windows 11 telepítésének lehetőségét, de...","id":"20250221_microsoft-windows-11-24h2-frissites-bios-javitas-asus-kekhalal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fd9a032e-f3fb-4df3-9dea-cbf92ffa4c68.jpg","index":0,"item":"73829002-8e3a-4d09-91ae-e2ca2cc7dcac","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_microsoft-windows-11-24h2-frissites-bios-javitas-asus-kekhalal","timestamp":"2025. február. 21. 10:03","title":"Megérkezett a javítás: már kékhalál nélkül frissíthetők a legújabb Windowsra bizonyos gépek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec94d34d-0779-44b2-9713-3282879e80eb","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Közhelyesen hangzik, de tényleg egy modern kori szerelmi történet zajlott le milliók szeme láttára a közösségi médiában az elmúlt hetekben. Kivéve persze, ha igaza van annak a néhány kritikusabb hangnak, melyek szerint mindössze egy marketingfogásról van szó. ","shortLead":"Közhelyesen hangzik, de tényleg egy modern kori szerelmi történet zajlott le milliók szeme láttára a közösségi médiában...","id":"20250220_YouTube-Nessi-influenszerek-szerelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec94d34d-0779-44b2-9713-3282879e80eb.jpg","index":0,"item":"b4570907-b1cf-4998-bad3-b506ed6a9f72","keywords":null,"link":"/elet/20250220_YouTube-Nessi-influenszerek-szerelem","timestamp":"2025. február. 20. 06:01","title":"Összehozták rajongóik az influenszereket, akikért még a YouTube is izgult","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b07754f1-8627-4f57-bb34-a3454fc23016","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A palesztin terrorszervezetnek a tűzszünet értelmében az elhunyt izraeli túszok holttesteit is ki kell szolgáltatnia, ám a legutóbb Siri Bibasz maradványai helyett egy névtelen, azonosítatlan holttestet adtak át.","shortLead":"A palesztin terrorszervezetnek a tűzszünet értelmében az elhunyt izraeli túszok holttesteit is ki kell szolgáltatnia...","id":"20250221_Izrael-hamasz-holttest-azonositatlan-bibasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b07754f1-8627-4f57-bb34-a3454fc23016.jpg","index":0,"item":"b3e93ddc-e126-41d6-9a80-19912f61c19e","keywords":null,"link":"/vilag/20250221_Izrael-hamasz-holttest-azonositatlan-bibasz","timestamp":"2025. február. 21. 06:55","title":"Izrael azzal vádolja a Hamászt, hogy egy azonosítatlan holttestet adott át","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb0e52fe-c9fd-4a47-a78c-78e831a27356","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A külpolitikai szakértő szerint Európa és az USA között nő a szakadék, aminek Moszkvában örülnek a legjobban.","shortLead":"A külpolitikai szakértő szerint Európa és az USA között nő a szakadék, aminek Moszkvában örülnek a legjobban.","id":"20250219_feledy-botond-trump-gyarmatkent-ukrajna-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb0e52fe-c9fd-4a47-a78c-78e831a27356.jpg","index":0,"item":"90da0f0a-8dc8-45e7-b9d8-a7a0abb5672a","keywords":null,"link":"/vilag/20250219_feledy-botond-trump-gyarmatkent-ukrajna-putyin","timestamp":"2025. február. 19. 14:32","title":"Feledy Botond: Trump éppúgy gyarmatként kezeli Ukrajnát, mint Putyin, és ettől itt keleten illene megijedni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10ff0c04-7cfd-4b31-b862-27b669642f30","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az amerikai szankciók miatt lehet gondban a szerb olajipar.","shortLead":"Az amerikai szankciók miatt lehet gondban a szerb olajipar.","id":"20250219_mol-szerbia-uzemanyag-mennyiseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10ff0c04-7cfd-4b31-b862-27b669642f30.jpg","index":0,"item":"fc98dd66-4feb-4dbc-8369-c51df9587dee","keywords":null,"link":"/kkv/20250219_mol-szerbia-uzemanyag-mennyiseg","timestamp":"2025. február. 19. 20:43","title":"A Mol kész megduplázni a Szerbiába szállított üzemanyag mennyiségét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed8081d9-978e-4821-ba7a-cfaedda288b3","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Szigorítást sürgetnek kutatók, miután egy vizsgálat rámutatott a fékpor káros egészségügyi hatásaira. Ráadásul ez egy olyan probléma, ami minden járművet érint, függetlenül a hajtáslánc fajtájától.","shortLead":"Szigorítást sürgetnek kutatók, miután egy vizsgálat rámutatott a fékpor káros egészségügyi hatásaira. Ráadásul...","id":"20250219_autok-fekbetet-fekpor-karosanyag-reszecskek-tudo-kutatas-veszely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed8081d9-978e-4821-ba7a-cfaedda288b3.jpg","index":0,"item":"4df119b0-db3b-4af8-ab65-90d135b423e2","keywords":null,"link":"/tudomany/20250219_autok-fekbetet-fekpor-karosanyag-reszecskek-tudo-kutatas-veszely","timestamp":"2025. február. 19. 19:03","title":"Van valami, ami az autókból jön, és veszélyesebb, mint a dízelfüst – ráadásul az elektromos járművek is ontják magukból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Sajtóinformációk szerint az amerikai külügyminiszter nyugtatta meg európai kollegáit, miután a Trump-adminisztráció és az orosz diplomácia egyre gyakrabban szólal fel ellene.","shortLead":"Sajtóinformációk szerint az amerikai külügyminiszter nyugtatta meg európai kollegáit, miután a Trump-adminisztráció és...","id":"20250219_A-haboru-lezarasaig-biztosan-maradhatnak-az-amerikai-szankciok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885.jpg","index":0,"item":"8b9e5f2d-3c90-467a-832b-d730a7f32d3d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250219_A-haboru-lezarasaig-biztosan-maradhatnak-az-amerikai-szankciok","timestamp":"2025. február. 19. 15:48","title":"Az ukrajnai háború lezárásáig biztosan maradnak az amerikai szankciók","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A legkisebb autóját is felcicomázta az Audi, a nappali fénycsík a látványról, a közös nyomócsöves dízelmotor a sportos és takarékos menetről gondoskodik.
Sokat számít a facelift, főként, ha van értelme is. Az Audi A3 megújulása szemmel és tapintással is nyomon követhető, az autó orra nagyon szép lett, a különleges fényforrások bámulatosan hangulatosak, tátották is a szájukat az utcán a járókelők. Az új lámpák mellett minőségében javult a beltér, bővült az autó technikai tudása, új a kétliteres TDI és megsokszorozódott az extralista oldalainak száma.
A kerek levegőbeömlők, a hibátlan illesztések maradtak, az anyagválasztás jó, az új műszeróraegység kifejezetten szép, a sportos kormány jó fogású, multifunkciós. Az A3-as valódi prémiumautó, a fehér szépségben ülésfűtés, parkolóautomata, két SD-kártyás, DVD-navigációs, hatlemezes cédétáras szórakoztató és információs rendszer (MMI) kényeztet, a klíma automatikus és kétzónás, a futómű keménysége állítható. A telefon Bluetooth-os összeköttetése működik, a navigáció pontos és Pest megyét jól ismeri.
Az, hogy az MMI bekerült az Audi A3-ba, sokat elárul a márka törekvéseiről, a Xenon-fény, az ESP és az alap hat légzsák a biztonságérzetünkért felel. Rossz pont, hogy a rendszer csak a vezető biztonsági övének bekapcsolására figyelmeztet. A peres 17 hüvelykes gumik a sötétszürke könnyűfém felnikkel a sportosságot hangsúlyozzák, pedig ott díszeleg a TDI-felirat a kocsi fenekén. Úgy néz ki, mint egy S3-as, pedig nem az, de a sportosság illúziója alapáras egy ilyen kétliteres, háromajtós dízelben. A kézi váltó, a pontos kormány és a feszes futómű partner a száguldásban, de a városi dugókban sem idegesítő. Ezért lepett meg a teszt végén a kedvező fogyasztás: a kis Audiba a 700 kilométeres egyhetes autókázás alatt vegyes használatban, tempós és bedugult szakaszokkal 6,1 liter gázolajat préseltem száz kilométerenként. Lehet, ebben közrejátszott, hogy a fedélzeti számítógép folyamatosan jelzi a legoptimálisabb sebességfokozatot. Lassan, de biztosan megtanítja a vezetőt az autó, hogyan közlekedjék takarékosan.
Bár kifejezetten jól néz ki a háromajtós verzió, mégis a Sportback ötajtós a nyerő széria, a beszállás ugyanis elég körülményes, 180 centi fölött komoly kihívás. El lehet benne férni, négy felnőttel kipróbáltam hosszabb távon is. Panasz csak a fejbeverős, hajletépős, marasztalós be- és kiszállás miatt érte az autót, de emiatt sok. Biztosan a sportülések teszik, a szűk ajtónyílás és a peres gumik miatti aszfaltközelség. Nekem nem volt bajom, igaz, én már hozzászoktam, a bőr ülés jól tart, nem fárasztja a hátat. A nagyméretű oldalsó visszapillantók könnyűvé teszik a parkolást és a manőverezést, az első, hátsó parkolóradar révén az autó képes magától is beparkolni. A VW-ből jól ismert kütyü érzékeli a megfelelő helyet és bekormányozza az autót probléma nélkül.
A futómű alaphangon is kemény, az adaptív mágneses töltésű lengéscsillapítók sportosra állításával azonban betonná változik, úgy pattog, mint egy harci szekér. A Bimbó úton lefelé az összes nem létező tejfogam kihullott. A kanyargós utakat nagyon szereti, szépen tolja az orrát.
A 140 lovas CR TDI jól muzsikál, kicsit hangosabban, mint például a Passatban, vagy a Skoda Octaviában. Ez meglepett, de nem zavart, főleg, hogy a kipufogó hangja szebben szólt azokénál.
Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.
Az Audi a többi gyártót fricskázza az új erőművel. A luxusterepjáróba a Le Mans-i háromszoros győztes dízel versenyautó motorját építették be, megalkotva így a világ legerősebb SUV-ját. Csodálatos autó, ám bármennyire lenyűgöző a vezetése, értelmetlen teremtmény, egyetlen dolga a világban, hogy hirdesse, a teljesítmény hajszolásában nincs megállás.
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.
Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a győri TT-sorozat csúcsmodellje nyáron érkezik a kereskedőkhöz, de már rendelhető 13,5 millió forintos alapáron. A 272 lovas összkerekes felnőtt a feladathoz, valódi élményautó.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.