Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3183f646-a5a7-4bf1-8e48-fe30e6319b43","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nem volt elég a béke lehetőségének híre, hogy elmozdítsa a forintot a napok óta betonbiztosnak tűnő 402-es árfolyamról.","shortLead":"Nem volt elég a béke lehetőségének híre, hogy elmozdítsa a forintot a napok óta betonbiztosnak tűnő 402-es árfolyamról.","id":"20250218_Orban-joslata-ellenere-nincs-meg-a-400-alatti-euro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3183f646-a5a7-4bf1-8e48-fe30e6319b43.jpg","index":0,"item":"a4d76461-0631-4204-aedd-e9d99eae9ac8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250218_Orban-joslata-ellenere-nincs-meg-a-400-alatti-euro","timestamp":"2025. február. 18. 10:57","title":"Még mindig vár a forint Orbán jóslatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ce713a0-b27e-4790-b1ef-8135ea8daecc","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Hónapok óta osztott, droggyanús sárga port találtak nála. ","shortLead":"Hónapok óta osztott, droggyanús sárga port találtak nála. ","id":"20250219_72-eves-drogdilert-fogtak-a-gyongyosi-rendorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ce713a0-b27e-4790-b1ef-8135ea8daecc.jpg","index":0,"item":"def3f79c-3eca-48ed-aec3-bd20164cf23f","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_72-eves-drogdilert-fogtak-a-gyongyosi-rendorok","timestamp":"2025. február. 19. 12:39","title":"72 éves drogdílert fogtak a gyöngyösi rendőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A fűtési szezon végéhez közeledve ismét közelít egymáshoz a benzin és a gázolaj ára.","shortLead":"A fűtési szezon végéhez közeledve ismét közelít egymáshoz a benzin és a gázolaj ára.","id":"20250219_Erezheto-arcsokkenes-jon-a-benzinkutakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/725e4cb4-a163-480c-8d3a-b9fe73254d8f.jpg","index":0,"item":"2124179f-5888-4705-9fd5-d4921369bbd0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250219_Erezheto-arcsokkenes-jon-a-benzinkutakon","timestamp":"2025. február. 19. 10:00","title":"Árcsökkenés jön a benzinkutakon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fad3af-9c6c-486f-86f9-4030e07ca3e8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha egy teljesen egyedi megjelenésű sportos új Dacia Dusterre vágyunk.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha egy teljesen egyedi megjelenésű sportos új Dacia Dusterre vágyunk.","id":"20250218_21-millio-forintos-morcos-uj-dacia-duster-tunt-fel-a-szinen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fad3af-9c6c-486f-86f9-4030e07ca3e8.jpg","index":0,"item":"e9888d3f-3051-4334-99bd-7637f97e3382","keywords":null,"link":"/cegauto/20250218_21-millio-forintos-morcos-uj-dacia-duster-tunt-fel-a-szinen","timestamp":"2025. február. 18. 07:04","title":"21 millió forintos morcos új Dacia tűnt fel a színen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56d26a8f-23ce-4b5c-9a17-511a01ec86af","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bekerült a Guinness-rekordok könyvébe két harmadéves egyetemista – azzal, hogy 84 percen át lebegtettek, és tartottak „életben” egy szappanbuburékot. Bár ez nem tűnik nagy durranásnak, de a tudományban ez fontos lehet.","shortLead":"Bekerült a Guinness-rekordok könyvébe két harmadéves egyetemista – azzal, hogy 84 percen át lebegtettek, és tartottak...","id":"20250218_szappanbuborek-lebegtetes-guinness-rekord-84-perc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56d26a8f-23ce-4b5c-9a17-511a01ec86af.jpg","index":0,"item":"9c328fbe-b423-40ff-b020-fb8712ce002b","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_szappanbuborek-lebegtetes-guinness-rekord-84-perc","timestamp":"2025. február. 18. 15:03","title":"Guinness-rekord: 84 percen át lebegtetett egy szappanbuborékot két egyetemista","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fe854564-23c6-4072-a0f0-460b121d1160","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ezzel elsorvaszthatják a vegyes csoportokat a nagyobb intézményekben.","shortLead":"Ezzel elsorvaszthatják a vegyes csoportokat a nagyobb intézményekben.","id":"20250219_rendelet-ovoda-vegyes-csoportok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fe854564-23c6-4072-a0f0-460b121d1160.jpg","index":0,"item":"bf17aeaf-007d-42db-92bb-531c9f02eeeb","keywords":null,"link":"/itthon/20250219_rendelet-ovoda-vegyes-csoportok","timestamp":"2025. február. 19. 12:37","title":"Hozzányúlna a kormány az óvodákhoz: külön csoportba kerülnének az első osztályba készülő gyerekek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9fe8306c-a149-4880-8dbc-d3640930de26","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Rövid időn belül másodjára változott a valószínűsége annak, hogy néhány éven belül aszteroida ütközik a Földnek. Ráadásul mindkét alkalommal a rossz irányba – aggodalomra azonban semmi ok.","shortLead":"Rövid időn belül másodjára változott a valószínűsége annak, hogy néhány éven belül aszteroida ütközik a Földnek...","id":"20250219_nasa-aszteroida-2024-yr4-fold-becsapodas-eselye","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9fe8306c-a149-4880-8dbc-d3640930de26.jpg","index":0,"item":"a1b5d442-aafc-4fac-baa1-9a0cd5f10b84","keywords":null,"link":"/tudomany/20250219_nasa-aszteroida-2024-yr4-fold-becsapodas-eselye","timestamp":"2025. február. 19. 09:03","title":"NASA: Ismét nőtt az esélye annak, hogy 2032-ben aszteroida csapódik a Földnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy nemzetközi kutatócsoport ultrahang segítségével érte el, hogy az elektromos áram szikrája arra induljon meg, amerre ők szeretnék.","shortLead":"Egy nemzetközi kutatócsoport ultrahang segítségével érte el, hogy az elektromos áram szikrája arra induljon meg, amerre...","id":"20250218_elektromos-aram-ultrahang-szikra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1741fda2-0b8d-4d10-bdc9-46ff1a4696bd.jpg","index":0,"item":"77869a9a-66e9-4815-97a6-d2e2dfcc39d1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_elektromos-aram-ultrahang-szikra","timestamp":"2025. február. 18. 20:03","title":"Rájöttek, hogyan lehet az áramot vezeték nélkül elvezetni a levegőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Aki ezt az infót tőlem tudta meg, rögtön érdeklődött: milyen a minőség, az összeszerelés? Egy Audinál fölösleges már ez a kérdés, ráadásul a győri gyárral nagyon elégedettek az audisok, és a vevők is. Az A3 Cabrio ugyanazon a gyártósoron készül, mint a TT, és legalább olyan élmény vezetni.
Mélyen ülünk, kényelmesen, sportosan, a szagok és az anyagok ismerősek, a néhány héttel korábban kipróbált háromajtósnál szerényebb a felszereltség, igaz csak a navi hiányzik. Duplazónás klíma, ülésfűtés, xenon, jó zene cédétárral és Bluetooth van. Egyéb nem is kell. Indulhat is a kabriózás. Télen-nyáron. A hátsó sorban két felnőtt kényelmesen elfér, nem szűk a lábtér sem, a fejtér leengedett tetővel magas fickóknak nem kellemes.
Féltem a dízel kabriótól, de nem bántott kerregés, a közös nyomócsöves motor halk, még nyitott tetővel sem zavaró. Kövér gázadásra sem a motor hangja erősödik, hanem a kipufogó öblösödik. S-tronic duplakuplungos váltóval kicsit lomha a 140 lovas moci, lehet, hogy a kabrió nehezebb tömege miatt, de késlekedve lódul meg az autó, a fokozatokat lehet a kormányról is kapcsolni. Ha azonban odalépünk neki, akkor felizzik az erőforrás, és rendesen megrántja a fehér szépséget. Fogyasztásban elmarad a háromajtóstól, a közel 500 kilométeres tesztút során 8,1 literes átlagfogyasztást mértem, vegyes forgalomban.
Formája tetszetős, arányai harmonikusak, lámpái fenségesek. Az elsőket már ismerjük a ráncfelvarrott keménytetősből, a hátsó LED-csíkos lámpatestek újak, velük legközelebb a négyajtós A3-asban fogunk találkozni. Tesztautóm S-line felszereltséget kapott, 17 hüvelykesek a könnyűfém kerekek, kétfajta bőr borítja az üléseket, sportosan könnyű a kormány.
Vonzza a mosolyokat, lányokét és fiúkét egyaránt. Sokak szerint ez egy igazi plázacica autó, ezt bátortalanul cáfolnám, én is tökéletesen éreztem magam. Igaz, a címlaplányok kétségkívül jobban mutatnak benne.
A TT Roadsterhez hasonlóan motoros vászontetőt kapott az A3 Cabrio, ez sokkal romantikusabb, hagyománytisztelőbb, mint a nehéz, drága és bonyolult keménytető. Az ajtók nehezek, de nem zörögve csukódnak, és ez igaz az egész beltérre. A tető saját mérés alapján 9 másodperc alatt nyílik és csukódik, teljesen hangtalanul. Egy kapcsolóval fél kabriót is varázsolhatunk a kocsiból, egy mozdulattal leengedhető mind a négy ablak.
Csomagtartója szűk és kicsi, 260 literes, a 100 literes hokistáskám csurig pakolva csak préssel fért be, a hátsó ülések a csomagtartóból előre dönthetők, így hosszabb tárgyak is beférnek. Fedelét erővel kell lecsapni, sokszor emiatt marad nyitva. A csomagtartóban becsomagolva találtam a felszerelhető hátsó légterelőt. Senki nem használta előttem, én nem sem kínlódtam vele, nem zavaró a friss levegő. A csípős reggeleken hosszabb távon nem kabrióztam, csak a városi forgalomban szívtam magamba a benzin- és cigifüstöt.
Az Audi új sportkocsival jelenik meg a rajtvonalnál – az Audi TTS, a győri TT-sorozat csúcsmodellje nyáron érkezik a kereskedőkhöz, de már rendelhető 13,5 millió forintos alapáron. A 272 lovas összkerekes felnőtt a feladathoz, valódi élményautó.
Igazi vérátömlesztésként pezsdíti fel a piacot az ötödik generációs A4 Avant megjelenése. A limuzinból eddig 60 ezret értékesítettek, a kombiérzékeny Németországban ennek sokszorosát remélik eladni az Avantból. Ibizán vezettük az arányos szépséget.
A legkisebb autóját is felcicomázta az Audi, a nappali fénycsík a látványról, a közös nyomócsöves dízelmotor a sportos és takarékos menetről gondoskodik.
Az Audi a többi gyártót fricskázza az új erőművel. A luxusterepjáróba a Le Mans-i háromszoros győztes dízel versenyautó motorját építették be, megalkotva így a világ legerősebb SUV-ját. Csodálatos autó, ám bármennyire lenyűgöző a vezetése, értelmetlen teremtmény, egyetlen dolga a világban, hogy hirdesse, a teljesítmény hajszolásában nincs megállás.
Az Audi A4 szinte tökéletes autó, nála jobb csak a kombi lehet. Mindaddig így gondoltam, amíg nem találkoztam a Q5-tel. Ha viszont a kategóriában maradunk, a presztízs puttonyosok közül a legjobban ez kellene.
Nagy reményekkel indul harcba az Audi új SUV-ja. Az első benyomások alapján a gyártó nagyot kaszálhat a piacvezető X3-as, a frissen megismert Mercedes-Benz GLK és még az idén várható Volvo XC60 mellé befurakodó szépséggel.
Ha csak a szemünk kívánja, de a pénztárcánk nem engedi, Audi A4 helyett A3-assal is megelégedhetünk. Takarékos e-változata kiemelkedően kevés szén-dioxiddal szennyezi a levegőt.
Az Audi A5 nem a takarékos kedvű nyugdíjasok autója, hanem az ifjú titánoké, akik úgy hajszolják a tőkét, mint ahogy az élvezeteket. E két tevékenység között szeretnek autókázni, ebben partner az A5 és társ a bivalyerős dízelmotor.
Minden elképzelhető extrával és tudással felszerelték, ez a teszt nem is fog másról szólni. Annyira lenyűgöző a kocsi, hogy ha bíróságon lennék, új bírót kérnék, elfogultság miatt.
Az Audi tovább fejlesztette felsőkategóriájú A6 sorozatát. Nem kell megijedni, a C-szegmens húzóautója maradt olyan konzervatív, mint elődei. A motorpalettát gazdaságos erőforrások bővítik, az innovatív technikák révén pedig a teljes sorozat fogyasztása 12 százalékkal mérséklődött. A fedélzeti információs és szórakoztató központ teljes értékű szavakkal utasítható 3 dimenziós navigációval, digitális TV-vevővel és akár Bose hangrendszerrel is kérhető. A hozzánk október végén érkező limuzin és kombi kapható brutális változatban is: az RS6 minden idők legerősebb utcai Audija.