Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A debreceni férfi a pályázati összeg 5-10 százalékáért „intézkedett”.","shortLead":"A debreceni férfi a pályázati összeg 5-10 százalékáért „intézkedett”.","id":"20241203_vesztegetes-vademeles-videkfejlesztesi-program-kenopenz-palyazat-elbiralas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a81b865e-25fb-4f2a-bd38-7ef613fc1d79.jpg","index":0,"item":"b0a01038-c680-44d6-9797-56e8a875b28e","keywords":null,"link":"/kkv/20241203_vesztegetes-vademeles-videkfejlesztesi-program-kenopenz-palyazat-elbiralas","timestamp":"2024. december. 03. 09:53","title":"Jó ötletnek tűnt 2,4 millió forintot fizetni egy pályázat megnyeréséért, de nem jött be a terv","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b0a8a7f-3ba7-43cf-99d9-9a54126b3e83","c_author":"Concorde Csoport","category":"brandcontent","description":"2025 első hónapjaiban alapvető változás következik be számos lakossági állampapír kamatozásában, erre pedig minden befektetési szolgáltató komoly lehetőségként tekint. A lakossági állampapírokról a legtöbbeknek az Államkincstárnál vezetett számlákon lévő kisebb megtakarítások jutnak eszébe, arra kevesebben gondolnak, hogy a megváltozó kamatfeltételeknek a privátbanki ügyfelek portfólióiban is lényeges következménye lehet. Erről kérdeztük Tabányi Mónikát, a Concorde privátbanki üzletágának igazgatóját.","shortLead":"2025 első hónapjaiban alapvető változás következik be számos lakossági állampapír kamatozásában, erre pedig minden...","id":"20241129_Lakossagi-allampapirok-privatbanki-szemszogbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b0a8a7f-3ba7-43cf-99d9-9a54126b3e83.jpg","index":0,"item":"f83de66c-6c0d-49c2-b301-458a858b0509","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_Lakossagi-allampapirok-privatbanki-szemszogbol","timestamp":"2024. december. 03. 11:30","title":"Lakossági állampapírok privátbanki szemszögből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3db76c1c-31d6-4593-8b6b-b5ae84068154","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"December 1-je óta már nem Pat Gelsinger az Intel vezérigazgatója, aki négy éven át vezette a vállalatot. A cég már castingolja az új vezetőt.","shortLead":"December 1-je óta már nem Pat Gelsinger az Intel vezérigazgatója, aki négy éven át vezette a vállalatot. A cég már...","id":"20241203_pat-gelsinger-intel-vezerigazgato-nyugdij","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3db76c1c-31d6-4593-8b6b-b5ae84068154.jpg","index":0,"item":"4cf6ddd2-527e-4d2f-9804-c6a1f00e98b2","keywords":null,"link":"/tudomany/20241203_pat-gelsinger-intel-vezerigazgato-nyugdij","timestamp":"2024. december. 03. 09:04","title":"Váratlanul nyugdíjba vonult az Intel vezérigazgatója, a befektetők bizalmáért küzd a chipgyártó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd9bf1e1-01ca-4846-bd7c-141dce9f3dbb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fidesz kommunikációs igazgatója magyarázza a keddi produkcióját. ","shortLead":"A Fidesz kommunikációs igazgatója magyarázza a keddi produkcióját. ","id":"20241204_menczer-tamas-magyar-peter-szocsata-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd9bf1e1-01ca-4846-bd7c-141dce9f3dbb.jpg","index":0,"item":"ea8df3f6-8ec9-40bc-818e-626c004e567c","keywords":null,"link":"/itthon/20241204_menczer-tamas-magyar-peter-szocsata-reakcio","timestamp":"2024. december. 04. 16:03","title":"Menczer azt mondja, ő úgy védi a közösségét, hogy lemegy a sárba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"kkv","description":"Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb változáshoz kell hozzászokni, a pótlóbuszok közül pedig sokkal kevesebb fog elindulni, mint eddig – így néz ki a MÁV új, december 15-től érvényes menetrendje. ","shortLead":"Több vonal is lassabbá válik néhány perccel, a mellékvonalak közül akad nem egy, ahol tíz percnél is nagyobb...","id":"20241203_vonat-busz-menetrend-mav-kozlekedes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"52b0a1a5-7e6c-4293-be3f-e76c98ff05c9","keywords":null,"link":"/kkv/20241203_vonat-busz-menetrend-mav-kozlekedes-ebx","timestamp":"2024. december. 03. 04:55","title":"Lassuló vonatok, használhatatlan pótlóbuszok: mutatjuk, hogyan változik a MÁV új menetrendje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c1d1c47c-ec27-4d1d-a0b3-4fb030f7a9f5","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A cseh állami olajvállalat szerint az ország ellátása nincs veszélyeztetve, noha a szükségletek 58 százaléka Oroszországból érkezik.","shortLead":"A cseh állami olajvállalat szerint az ország ellátása nincs veszélyeztetve, noha a szükségletek 58 százaléka...","id":"20241204_Leallt-a-koolajszallitas-a-Baratsag-vezeteken-Csehorszag-fele","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c1d1c47c-ec27-4d1d-a0b3-4fb030f7a9f5.jpg","index":0,"item":"1658420c-d964-4b9a-a75e-00aeb426f4a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241204_Leallt-a-koolajszallitas-a-Baratsag-vezeteken-Csehorszag-fele","timestamp":"2024. december. 04. 12:59","title":"Leállt a kőolajszállítás a Barátság vezetéken Csehország felé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78908131-4289-4c8c-8ee0-a7fb20ed3b3e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Túl sokat nem használták az elmúlt tíz évben, amióta elkészült. ","shortLead":"Túl sokat nem használták az elmúlt tíz évben, amióta elkészült. ","id":"20241203_Tobb-mint-43-milliard-forint-Pagani-Zonda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78908131-4289-4c8c-8ee0-a7fb20ed3b3e.jpg","index":0,"item":"c5c657b7-99f9-4297-bf47-af66a47e9771","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_Tobb-mint-43-milliard-forint-Pagani-Zonda","timestamp":"2024. december. 03. 20:20","title":"Több mint 4,3 milliárd forintot ért meg valakinek ez a Pagani Zonda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7810d45a-dfed-409e-bf5b-32e94994b948","c_author":"MBH Bank","category":"brandcontent","description":"A dinamikusan fejlődő vállalkozások előtt gyakran tornyosulnak növekedéssel és finanszírozással kapcsolatos kihívások. A tőzsdei jelenlét nemcsak új források bevonását teszi lehetővé, hanem egyben a cég presztízsének és átláthatóságának növelését is biztosítja. Az MBH Bank és a Budapesti Értéktőzsde által létrehozott BÉT&MBH Bank MentorHub program épp ezeknek a fejlődni vágyó vállalkozásoknak nyújt szakmai és anyagi támogatást a felkészülés során. Kollega-Tarsoly Dániellel, az MBH Bank vállalati üzletfejlesztésért felelős ügyvezető igazgatójával beszélgettünk a program céljairól, lehetőségeiről és eredményeiről.","shortLead":"A dinamikusan fejlődő vállalkozások előtt gyakran tornyosulnak növekedéssel és finanszírozással kapcsolatos kihívások...","id":"20241203_BET-MBH-MentorHub-vallalkozasok-tamogatasa-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7810d45a-dfed-409e-bf5b-32e94994b948.jpg","index":0,"item":"1ef347b0-d36a-49da-800e-d786ab40bd6f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241203_BET-MBH-MentorHub-vallalkozasok-tamogatasa-interju","timestamp":"2024. december. 03. 13:30","title":"Az értéktőzsde hozzáadott értéke: így segítheti a vállalkozását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kecskeméten, az új Mercedes-gyártól nem messze, a Hovány-szalon off-road pályáján is kipróbálhattuk a stuttgartiak új üdvöskéjét, a Szex és New York mozifilm legizmosabb sztárját, a GLK-t.
A kissé szögletesre, mondhatni konzervatívra sikeredett kompakt terepjáróval új szegmensbe lép be a Mercedes. Amerikával is szakít, hisz a GLK, szemben az ML-, GL-, és R-osztállyal európai marad, Brémában gyártják. A határozottan GL-osztályra emlékeztető baltával faragott jövevényt közúton és épített tereppályán is kipróbáltuk. Autópályán a 272 lovas benzines V6-osnak nem volt ellenfele, parádésan gyorsul, a hétsebességes 7G-Tronic automataváltót a kormányról is vezérelhetjük. Ha bízunk az elektronikában, inkább sportfokozatba kapcsoljuk és élvezzük, ahogyan tépi az aszfaltot. Életkedvvel zabálja a kanyarokat és a naftát (a rövid, de tempós, padlógázas tesztút során 18 liter körül fogyasztott). Futóműve kényelmes az úthibákról tudomást sem vesz.
Meglepő módon a tereppályán sem vallott szégyent a GLK, pedig a kipróbált tesztautókban nem volt off-road csomag, még lejtmeneti sebességszabályzó sem. A 208 milliméteres hasmagasságú autó a 17 hüvelykes, 285/60-as normál téli gumik ellenére minden pályát teljesített. Bármilyen sikamlós is volt a helyzet, egy kerék mindig tapadt, az intelligens hajtáslánc meg az izmos dízelmotor nem hagyta, hogy az autó elakadjon és még spoilerek sem törtek le, pedig az Edition kivitelű fehér gépnek igencsak leért néha az orra és a feneke.
A beltér is szögletes, az anyagok minősége példás, a legfejlettebb kényelmi és biztonsági technika áll a sofőr és utasai rendelkezésére. Az illesztések pontosak, az üléspozíció terepjárósan fölényes, nagy sárból beszállva azonban könnyen bekoszoljuk a kárpitot és az üléseket is. Nem zörög semmi, csak ha nagyon felhangosítjuk a rádiót, dacára a Harman/Kardon prémium hifinek, felturbózott hangerőn megszólalnak a műanyagok is.
A GLK hátul is kényelmes, csomagtartóját nem spórolták ki a kocsiból, kerekekből rendelhetünk 20 hüvelykeset is. A 4matic összkerékhajtás alapból jár, ez az autó lelke, no meg a V6-os sorozat: a 231 lovas 280-as, a már említett 350-es és a 224 lovas 320 CDI dízel. 2009-től négyhengeres BlueEfficiency modell is érkezik, a 2,2 literes 170 lovas dízel alacsony fogyasztásával és kedvezőbb (10,99 millió forint) alapárával csábít. A jelenleg legolcsóbb GLK 12,866 millióba (320 CDI), a legdrágább 14,487 millió forintba kerül (GLK 350).
Fekete eminenciás, fog- és kerékcsikorgató dízel szörnyeteg. A legnyomatékosabb Mercedes igazi csemege gazdagoknak. Mozdonyként húz, kényelmes és harapós.
Kiirthatatlan emlék marad számomra a Mercedes-Benz amerikai álomautója, az R-osztály. Az GL500 még erre is rátett egy lapáttal. Nem hétköznapi emberek nem hétköznapi autója, a csillagos szabadidő- és élményautók non plus ultrája.
A Mercedes-Benz Sprinter történetének 13 éve alatt kb. 1,5 millió transzporter gurult ki a gyárból. A 2006-ban debütáló új Sprinter variálhatóságának köszönhetően 1000 alapmodell-változat szerepel a kínálatban. A Mercedes-Benz Sprinter népszerűségét bizonyítja, hogy továbbra is őrzi a legnagyobb darabszámban értékesített Mercedes-Benz modell címét Magyarországon. Kipróbáltuk az egyik legnagyobbat.
Míg nálunk szégyenteljesen elmaradott a szabályozás, a kormánynak még a terveiben sem szerepel a szén-dioxid-alapú adózás bevezetése, addig Európa európaibb fele környezetvédelmi lázban ég.
A kombidivat szerencsére nem megy a forma rovására. A korábbi unalmas csillagosok után a Mercedes előrukkolt a C-osztály puttonyos változatával. Az AMG sportcsomaggal felvértezett T-modell fehérben nagyon szép, 2,2-es dízellel jól is megy. A bibi csak az, hogy drága és sokat fogyaszt.