szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Németországban közel tízéves mélypontra csökkent a dízelautók értékesítése, miután a roncsprémium elsősorban a kis fogyasztású, környezetbarát autóknak kedvez.

Autóipari elemzők szerint márciusban az eladott új gépkocsik között a dízel járművek aránya 28,3 százalékra csökkent, míg 2007 novemberben történelmi csúcs, 49,9 százalék volt az arány.

Szakértők rámutatnak: a kipufogó gázok kibocsátásra vonatkozó előírások szigorodása, a benzin-hibrid járművek előtérbe kerülése hosszabb távon is negatívan hathat a dízelautók értékesítésére. Mindamellett a roncsprémium kifutása után a következő évben emelkedhet a dízeljárművek részesedése, a 2007-es év rekordarányát azonban már nem fogja elérni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Akar ingyen autót? Menjen Németországba

Németországban a 9 évnél öregebb autókra bevezetett roncsautó-prémiummal új lehetőségek nyílnak azok előtt, akik új autót vennének. A kedvezménynek köszönhetően már 5000 euró (1,45 millió forint) alatti összegért is új autóhoz juthatnak a németek. A gazdaság fellendítésére hasonló intézkedéseket vezettek be Görögországban, Olaszországban és Spanyolországban és tervezik Ausztriában is.

MTI Autó

Romániában sem lesz roncsautó-prémium

A román környezetvédelmi miniszter szerdán határozottan cáfolta azokat a híreszteléseket, hogy Romániában is beindítanának egy olyan programot, amelyben a régi autók helyett újakat vásárlók számára akár 2500 eurónak megfelelő "ösztönzést" adna az állam. Nicolae Nemirschi egyszerűen butaságnak nevezte, hogy egyes hivatalos személyek mindenféle pénzösszegekkel dobálóznak.

MTI Autó

Ötmilliárd euróra emelték a roncsprémium keretét

Az év végéig változatlan feltételekkel folyósítják az úgynevezett roncsprémiumot Németországban - döntött szerdai ülésén a német kormány, 5 milliárd euróra emelve az ehhez szükséges pénzalapot.

hvg.hu Autó

Fütyül a kormány a roncsautó-prémiumra

Miközben egyre több uniós államban bevezetik a régi autóért újat programot, a magyar kormány nem kíván foglalkozni ezzel a gazdaságélénkítő eszközzel. Pedig a német példából ítélve megérné.