Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8de49c13-4e1f-41bb-b513-6763ea6d54d6","c_author":"MTI","category":"elet","description":"Csütörtökön is javult az egyházfő állapota, de jóslásokba továbbra sem bocsátkoznak orvosai.","shortLead":"Csütörtökön is javult az egyházfő állapota, de jóslásokba továbbra sem bocsátkoznak orvosai.","id":"20250227_ferenc-papa-egeszsegi-allapota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8de49c13-4e1f-41bb-b513-6763ea6d54d6.jpg","index":0,"item":"9ae47312-540f-43b5-bbc9-ae219005876b","keywords":null,"link":"/elet/20250227_ferenc-papa-egeszsegi-allapota","timestamp":"2025. február. 27. 20:24","title":"Vatikán: Ferenc pápa kórházban marad","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c281c958-9616-4ddb-82ed-43440c6fff50","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Körülbelül negyed évvel a megjelenése után már az EU-ban is elérhető az OpenAI Sora, igaz, nincs ingyen.","shortLead":"Körülbelül negyed évvel a megjelenése után már az EU-ban is elérhető az OpenAI Sora, igaz, nincs ingyen.","id":"20250228_openai-sora-video-generalo-mesterseges-intelligencia-eu-megjelenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c281c958-9616-4ddb-82ed-43440c6fff50.jpg","index":0,"item":"d13a44e4-1bc3-4058-ad70-d7682588792f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250228_openai-sora-video-generalo-mesterseges-intelligencia-eu-megjelenes","timestamp":"2025. február. 28. 16:27","title":"Már Magyarországon is elérhető az OpenAI eszköze, amellyel pár szóból lehet videót készíteni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c7bea60-e667-47eb-935a-ac65f1a652bc","c_author":"Csendes-Erdei Emese","category":"itthon","description":"A Fidesz EP-képviselője szintet süllyedt, az adófizetők pénzén úgy viselkedik, mint egy tanórán idétlenkedő kamasz gyerek. ","shortLead":"A Fidesz EP-képviselője szintet süllyedt, az adófizetők pénzén úgy viselkedik, mint egy tanórán idétlenkedő kamasz...","id":"20250227_Deutsch-Tamas-Bodis-Kriszta","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c7bea60-e667-47eb-935a-ac65f1a652bc.jpg","index":0,"item":"2722e85f-e69c-49b4-9779-d075871e556b","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_Deutsch-Tamas-Bodis-Kriszta","timestamp":"2025. február. 27. 10:21","title":"Deutsch Tamás rosszindulatú kreténségben minden várakozást felülmúlt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bb72c07-ff02-4dec-82e7-66bdafb9e10a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Jogosítványa sem volt a fiatal autósnak. ","shortLead":"Jogosítványa sem volt a fiatal autósnak. ","id":"20250227_Arokban-kotott-ki-a-bespeedezett-sofor-Veszpremnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bb72c07-ff02-4dec-82e7-66bdafb9e10a.jpg","index":0,"item":"69c9e197-286d-4e90-b8e6-4a3351c713c4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250227_Arokban-kotott-ki-a-bespeedezett-sofor-Veszpremnel","timestamp":"2025. február. 27. 11:20","title":"Többször megpördült, majd az árokban kötött ki egy beszpídezett sofőr autója Veszprémnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bf050e6-5fac-47cd-a1f4-f06fd992d4d1","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"Alaptörvény-módosítással oldaná meg a Pride-felvonulás betiltását a kormány. Ezzel csak annyi a probléma, hogy gyülekezést csak nyilvánvaló és közvetlen veszélyre hivatkozva lehet előre betiltani. Ha pedig a kormány a gyerekek védelmére hivatkozik, neki kell bebizonyítani, hogy a Pride a gyerekek testi és lelki egészségét konkrétan veszélyezteti.","shortLead":"Alaptörvény-módosítással oldaná meg a Pride-felvonulás betiltását a kormány. Ezzel csak annyi a probléma...","id":"20250227_pride-betiltasa-jo-alkotmany-jozan-esz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bf050e6-5fac-47cd-a1f4-f06fd992d4d1.jpg","index":0,"item":"db2d7b5f-c9ad-4eba-bd06-ed87605e417f","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_pride-betiltasa-jo-alkotmany-jozan-esz","timestamp":"2025. február. 27. 18:04","title":"A józan ésszel magyarázza a kormány, de alkotmányos nonszensz a Pride betiltása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f38f42f6-f18f-4718-9f44-2fd2cdd6d958","c_author":"Németh András","category":"360","description":"Három évvel ezelőtt új, általános offenzívával folytatta a 2014-ben megkezdett háborúját Ukrajna ellen Vlagyimir Putyin orosz államfő. A konfliktus legfontosabb mérföldkövei.","shortLead":"Három évvel ezelőtt új, általános offenzívával folytatta a 2014-ben megkezdett háborúját Ukrajna ellen Vlagyimir Putyin...","id":"20250228_hvg-Putyin-haboruja-kronologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f38f42f6-f18f-4718-9f44-2fd2cdd6d958.jpg","index":0,"item":"51efb0f2-ddd5-4dfd-8e63-a343897397a3","keywords":null,"link":"/360/20250228_hvg-Putyin-haboruja-kronologia","timestamp":"2025. február. 28. 14:05","title":"Putyin háborújának kronológiája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fa753af-312b-4ef4-9b81-9403f841ccfe","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"11 ezer év múlva újabb jégkorszak köszönthetne be a Földön, már ha nem lenne globális felmelegedés – állítja egy nemzetközi kutatócsoport.","shortLead":"11 ezer év múlva újabb jégkorszak köszönthetne be a Földön, már ha nem lenne globális felmelegedés – állítja...","id":"20250228_jegkorszak-okozoi-globalis-felmelegedes-hatasai-tanulmany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fa753af-312b-4ef4-9b81-9403f841ccfe.jpg","index":0,"item":"d63b9122-4ff3-4ea5-acc3-1b80951b4cf7","keywords":null,"link":"/tudomany/20250228_jegkorszak-okozoi-globalis-felmelegedes-hatasai-tanulmany","timestamp":"2025. február. 28. 11:03","title":"A következő jégkorszakba is beleszólhat az emberi tevékenység, és ez nem biztos, hogy jó dolog","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70447ef3-8aca-4755-9f05-7078a846c398","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egy ideje zavaros akciókat bonyolító korábbi önkormányzati képviselő is szeretett volna Gulyás Gergelytől kérdezni.","shortLead":"Az egy ideje zavaros akciókat bonyolító korábbi önkormányzati képviselő is szeretett volna Gulyás Gergelytől kérdezni.","id":"20250227_Szabo-Balint-kormanyinfo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70447ef3-8aca-4755-9f05-7078a846c398.jpg","index":0,"item":"4067f275-508c-4cd8-b4c8-0a7580b9fa72","keywords":null,"link":"/itthon/20250227_Szabo-Balint-kormanyinfo","timestamp":"2025. február. 27. 14:24","title":"Szabó Bálint most a kormányinfón okozott botrányt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Kategóriájában először összkerékhajtással is kapható Magyarország legnépszerűbb kisáruszállítója. A 4Motion magas felára azonban csak profi felhasználóknak éri meg.
Komfortos, személyautós a beltér, praktikus, ergonomikus, ingerszegény környezet félautomata klímával és ülésfűtéssel (58 ezer forintért) megspékelve. A mezei Caddyhez képest a mezőjáró négyszernégyest komolyabban szerelték fel: alapból jár hozzá ESP elektronikus stabilizáló program, EDS (elektronikus differenciálzár), hegymenet-asszisztens, és a 4Motion kivitelre hangolt hatfokozatú manuális sebességváltó. A kormány négy irányba állítható, a vezetőülés magassága szabályozható. A műszerfal az ötös Golfból és a Touranból lehet ismerős, a fedélzeti számítógép büszkén hirdeti az autó akár 1100 kilométeres hatótávolságát.
Hasznos teherbírása 730 kiló, extraként maximum 800 kilogrammra bővíthető, legnagyobb össztömege 2,2 tonna lehet, legfeljebb 1,5 tonnás tömeget vontathat. A könnyebb rakodás érdekében a dobozos Caddy 3,2 köbméteres raktere (a Maxi kivitel 4,2 köbméteres) egyrészt tágas, másrészt különösen jól hozzáférhető a 70 centi szélesre nyíló utasoldali tolóajtón, illetve a felárért rendelhető második tolóajtón át. Tesztautómban Cargo válaszfal (felára 123 ezer forint) (előrehajtható válaszfallal és utasüléssel) segítségével könnyedén teljesíthettem feleségem kívánságát: 2,2 méteres lapra szerelt akasztós szekrényt kapott tőlem. Néhány perces agymunkába és több száz elhalt agysejtembe került, amíg rájöttem a válaszfal nyitjára. A műszaki leírást nem találtam meg az autóban, csak miután végre megfejtettem a titkot: egy mozdulattal felhajtható az ülőlap, majd lehajtható a fejtámlával együtt a hátlap. A bibi ekkor jött, ugyanis az ülés nem feküdt síkba, így a sarka megakadályozta, hogy előre nyissam a válaszfalat. Addig kínlódtam, míg elfáradtam és ráhuppantam az összecsomagolt ülésre. Na, ez volt a megoldás: az előválasztó kar lenyomásával együtt az ülést is nyomni kellett, és láss csodát, teljesen eltűnt a vízszintes síkjában. Így a válaszfal ajtaja előrecsuklott, rögzíteni egy karral lehet. Sikerült is az így felszabadított raktér közel egytizedét elfoglalnom áruval. Ez is jóval több volt, mint amennyit egy személyautóba bepréselhettem volna.
A dobozos Caddy vásárlója választhat a szárnyasan nyíló, osztott hátsó ajtó és a nagy helyet elfoglaló, felfelé nyíló hátsó ajtó között, a tesztautóban az előbbi volt. Egyszerűbb pakolni, ráadásul kibillenthető, így teljesen rá lehet tolatni az árukiszolgáló rámpára. A raktérben 6 rögzítőgyűrűvel lehet az árut biztonságosan szállítani.
A VW Caddy összkerékhajtásáról Haldex 4 lamellás tengelykapcsoló gondoskodik, amely a hajtóerőt ezredmásodperceken belül pontosan oda juttatja, ahol szükség van rá. 31 fokos emelkedőkön is képes felkapaszkodni, de vannak korlátai: 15 fokos rámpaszög, 15 fokos első- és 23 fokos hátsó terepszög. Futóműve kemény, munkaautós, 20 milliméterrel magasabb, mint az elsőkerekes Caddy-változatoké, szériakerekei 15 hüvelykesek. Kátyúkon nagyot csattan a hátsó fertály.
A biztonsági öv becsatolására nem figyelmezteti sem a vezetőt, sem az utast, kellemetlenül hangosan és pontatlanul működik a tolóajtó, a kézifék olyan hangosan reccsen a kongó tér miatt, hogy nem ajánlatos késő éjjel hazaérni, biztosan felébred a család.
A motor állati hangos, ám jó volt megint találkozni a VW kihalófélben lévő PDTDI-jével, a folyamatosan szuszogó 105 lovas 1,9 literes ősmocival. Tiszteletet parancsol és megnyugtató a több mint 1000 kilométeres hatótáv. Természetesen üresen, és a teherautókra vonatkozó közlekedési szabályok, sebességhatárok betartásával, országúti használatban. Hetvennel 1300-as fordulaton 3,7-et fogyaszt a komputer szerint az autó, nyolcvannál felmegy 3,8-ra. Az ötszáz kilométeres tesztút során vegyes üzemben 6,5 literes átlagfogyasztást mértem száz kilométerenként. A kormány és a váltó VW-hez méltón precíz.
Ha nem is ítélet, de védhető vélemény, hogy a hetes BMW a most kapható legjobb luxuslimuzin. Vezettem Maybach-ot, Audi A8-at, Volkswagen Phaetont, Jaguar XJ-t és Lexus LS-t - álomautók, de amit tudnak, azt mind nyújtja a megújult, ötödik generációs BMW 7. Nyomatékos belépő motorja a maga 245 lóerejével könnyedén, ha kell, sportosan mozgatja a kéttonnás terhet, miközben átlagfogyasztása 10 liter alatt marad.
A tisztaságot és a környezetvédelmet jelképező, zöld színnel kiemelt fehér gyöngyház ruhát kapott a 308 HybrideHDi tanulmány, a 2007-es Frankfurti Autószalon Peugeot-standjának környezetvédelmi emblémája. A Városliget zöldellő sétányain komoly feltűnést keltett, de villanyüzemével nem zavarta sem a gyalogosok, sem a kerékpárosok nyugalmát.
Rongyrázós jelenség a Mercedes-Benz GLK. Zavarba ejtően megbámulják, nem könnyű vele felszívódni. Vezetni élmény, birtokolni álom, rettenetesen drága, sokat fogyaszt, de terepen sem ijed meg.
Jól variálható, nagy teherbírású, tágas családi autó a Dodge Journey. Hétszemélyes, praktikus, kiváló a hangrendszere, háromzónás a klímája, mégsem kellene. A kétliteres VW-traktorszív kiábrándító.
Tavasz van, tűz a nap, megérdemlem, hogy kicsit kirúgjak a hámból. Végre arra használok egy BMW-t, amire a tervező szánták. Megyek vele, mint az állat.
Nagyon más, mint az eddigi Daewoo-klónok, a Cruze igazi európai autó, még akkor is, ha nemzetközi csapat fejlesztette Koreában. Ütős a formája, minőségi a beltere, jól felszerelt, kényelmes a futóműve, olcsó – csak kellene bele egy jó benzinmotor.
A szlovákiai Nagyszombatról érkezik a Citroen legújabb egyterűje. Műszaki adatai meggyőzőek, arculata különleges, nincs túlárazva – csak a vevőket kell megtalálnia.
Két plusz üléssel csábítja a nagycsaládosokat a Citroen: az új Berlingo hétszemélyes változatban is kapható. A minden porcikájában praktikus négykerekű dobozhoz az 1,6 literes, erősebbik dízelmotor illik a legjobban. Kipróbáltuk.
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
Nemcsak, hogy sikertelenül zárult a Trump-Zelenszkij találkozó Washingtonban, hanem olyan jeleneteket hoztak össze a vezetők, amelyek példátlanok a diplomáciában.