Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"dd79ce8c-c57d-4e1c-90ab-a3c417312f0c","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Tiganciuc Calin elmenekült Budapesten a rendőrök elől, majd az Audijával belecsapódott egy pirosnál álló autóba. Heten sérültek meg.","shortLead":"Tiganciuc Calin elmenekült Budapesten a rendőrök elől, majd az Audijával belecsapódott egy pirosnál álló autóba. Heten...","id":"20250106_23-eves-moldav-ferfi-rendorseg-korozes-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd79ce8c-c57d-4e1c-90ab-a3c417312f0c.jpg","index":0,"item":"d68d8e15-7d2c-4a6c-bc97-58a965f27205","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_23-eves-moldav-ferfi-rendorseg-korozes-baleset","timestamp":"2025. január. 06. 19:30","title":"Egy 23 éves moldáv férfit keres a rendőrség, aki a vasárnapi súlyos balesetet okozta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f91a8e1-63b1-4918-baeb-d89fe9e824e3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A világ negyedik legnépesebb állama a csatlakozással a Globális Dél érdekeit szolgálná.","shortLead":"A világ negyedik legnépesebb állama a csatlakozással a Globális Dél érdekeit szolgálná.","id":"20250106_Indonezia-csatlakozik-a-BRICS-hez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f91a8e1-63b1-4918-baeb-d89fe9e824e3.jpg","index":0,"item":"52f39084-a940-4660-a029-2bae5f695db1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Indonezia-csatlakozik-a-BRICS-hez","timestamp":"2025. január. 06. 21:51","title":"Indonézia csatlakozik a BRICS-hez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"219d6440-032d-4064-b25f-f574e7aed462","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 4,77 méter hosszú Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","shortLead":"A 4,77 méter hosszú Volkswagen Tayron a Tiguan és a Touareg közötti űr betöltésére hivatott.","id":"20250106_bearaztak-a-vadonatuj-hatalmas-vw-t-a-7-szemelyes-tayront","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/219d6440-032d-4064-b25f-f574e7aed462.jpg","index":0,"item":"71e1239b-f942-4f56-a848-ebb04efa0766","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_bearaztak-a-vadonatuj-hatalmas-vw-t-a-7-szemelyes-tayront","timestamp":"2025. január. 06. 06:41","title":"Beárazták a vadonatúj hatalmas VW-t, a 7 személyes Tayront","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","shortLead":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","id":"20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc.jpg","index":0,"item":"0e2c9cdb-c371-4c66-aaf3-f45db4c6e2cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","timestamp":"2025. január. 06. 14:03","title":"Havi 80 000 forint a ChatGPT legdrágább csomagja, de Sam Altman szerint ez túl kevés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7314e504-357c-4fda-8cc1-0f296fd92ce1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A vasúttársaság úgy eltüntette a menetrendből, mintha nem is lett volna.","shortLead":"A vasúttársaság úgy eltüntette a menetrendből, mintha nem is lett volna.","id":"20250106_feny-vonat-adventi-jarat-mav","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7314e504-357c-4fda-8cc1-0f296fd92ce1.jpg","index":0,"item":"fecc056a-b26e-44e2-ba02-807770bb120f","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_feny-vonat-adventi-jarat-mav","timestamp":"2025. január. 06. 09:45","title":"Hétfőig közlekedett volna a MÁV fénymozdonya, de szombaton elromlott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fc6c38b-3293-4309-9ad8-7a789108feb1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Hiába ment előtte villogóval a fehér furgon. ","shortLead":"Hiába ment előtte villogóval a fehér furgon. ","id":"20250106_telibe-talalta-kozutkezelo-autojat-egy-figyelmetlen-sofor-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fc6c38b-3293-4309-9ad8-7a789108feb1.jpg","index":0,"item":"76a2503c-943a-413a-ad12-30c3d026e71c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_telibe-talalta-kozutkezelo-autojat-egy-figyelmetlen-sofor-video","timestamp":"2025. január. 06. 12:17","title":"Alig kezdődött el az év, már telibe találta a közútkezelők autóját egy figyelmetlen sofőr – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7","c_author":"Üdülés Ausztriában","category":"brandchannel","description":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső időszaka. Reggel szürkeség fogad, aztán minden átmenet nélkül, délután 4-kor beáll az este, majd pár ehhez hasonló hét után megérkezik a még kevesebb napsütéssel kecsegtető tél.","shortLead":"A ragyogó nyár és az aranyló ősz után minden évben elkerülhetetlenül megérkezik a folyton borús égbolt és a szitáló eső...","id":"20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00f4b164-c261-48e7-bd45-066335a7b5a7.jpg","index":0,"item":"bbff2391-a21a-4a61-a159-7ab3b5431ebd","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241122_feelaustria_napfeny_D-vitamin","timestamp":"2025. január. 06. 15:30","title":"Napfény és vitalitás: miért fontos a D-vitamin?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Üdülés Ausztriában","c_partnerlogo":"70c878ef-b3d1-46f9-bb8b-a23cffee679c","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"dd630642-e838-43d0-8c3a-b12cbb2f1595","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A transzplantációs műtéte sikeres volt, azonban hónapokkal később a férfinél a rák egy agresszív és előrehaladott formája alakult ki. Az eset annyira ritka, hogy nem is állnak rendelkezésre statisztikák a témában.","shortLead":"A transzplantációs műtéte sikeres volt, azonban hónapokkal később a férfinél a rák egy agresszív és előrehaladott...","id":"20250107_majrak-majatultetes-donor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd630642-e838-43d0-8c3a-b12cbb2f1595.jpg","index":0,"item":"45171f2a-83a4-40f5-acb9-4233acaa7ff5","keywords":null,"link":"/elet/20250107_majrak-majatultetes-donor","timestamp":"2025. január. 07. 14:20","title":"Májátültetéssel lett rákos, és meghalt egy arizonai férfi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.
Országúton is izgalmas, városban egyenesen provokatív az Octavia RS, még kombiként és a százhetven lovas közös nyomócsöves dízelmotorral is elég fürge és pimasz. Versenypályán azonban a kézi váltós, a normál Octaviánál 1,3 centivel lejjebb ültetett 200 lovas TSI a király. Az ötajtós modellek a szakavatott pilóták kezében a pályán kívülről is látványosan hatottak. Elsőként egy DSG duplakuplungos dízel kombival vágtam neki a kanyargós pályának, ahol simán letoltak a benzinesek. Aztán ugyanez megismétlődött velük, amikor bepréseltem magam egy benzines sportüléseibe.
A benzines érezhető erőfölénye azonban nem megy a biztonság rovására, az Euroringen egyszerűen nem lehetett felborulni az RS-sel. Nem akartam, félreértés ne essék, de nem tudtam olyan gyorsan és durván bevenni a kanyarokat, hogy az ESP ne irányítson vissza az aszfaltra, miközben szakadt rólam a veríték a halálfélelemmel kevert izgalomtól. A pálya mindkét szélét bejárták az autók, drifteltünk rendesen, de néhány kivételtől eltekintve senki sem látogatta meg a murvás bukóteret. A szakik kinyomták persze az ESP-t, vezetési képességeiknek és az autó pontos irányíthatóságának köszönhetően következmények nélkül.
Sokkal nagyobb mozgásteret adott a terepjáró tulajdonságokkal felvértezett Scout, amely a rossz utak és a közepes erősségűnek mondható tereptárgyak meghódítására is alkalmas, emellett izmos motorjának köszönhetően az autópályán is megállja a helyét. Haldex-kuplungos összekerékhajtása szerény, 179 milliméteres hasmagassággal párosul, 1655 literes csomagtarója tekintélyt parancsoló. Riasztó ugyanakkor a pazarul felszerelt alapváltozat ára: a Scout 160 lovas 1,8 literes benzinmotorral 8,291 milliótól vihető haza, a kétliteres 140 lovas dízel alapára 9,097 millió forint. Ez is lehet az oka annak, hogy 2007-es bevezetése óta csupán 35 Scout fogyott nálunk. Világszerte nagyobb volt a sikere: 22 ezret adtak el.
Ennél jóval kelendőbb itthon az RS. Az első szériából 148-at, a másodikból 439-et vettek, 587 limuzint, 205 kombit. A típusból 2000 óta világszerte 60 ezer fogyott, 70 százalékuk kombi volt. A puttonyost főként Németországban, Svájcban, Olaszországban részesítették előnyben a vásárlók. Az új, LED-es első jelzőfénnyel és megújult belsővel kialakított, sportkormánnyal felszerelt RS ára továbbra is versenyképes a kompakt kategória nagyágyúival összevetve (Mazda3 MPS, Audi S3, Ford Focus RS, Renault Mégane RS, Opel Astra OPC, Honda Civic TypeR, VW Golf GTI, Seat Leon Cupra): a legolcsóbb dízel 170 lóerővel 7,616 millió forint, a benzines változat 7,735 millió forint. A DSG-váltó felára kb. félmillió forint.
Egymás után teszteltük a kiskombik bajnokának benzines és dízel változatát. A két autó közt nincs nagy különbség, de mindkét motornak vannak előnyei és hátrányai. Lássuk ezeket.
Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.
Az Nyugati Alpok havas hegyoldalában első kézből ismerkedhettünk meg a Skoda új szabadidő-autójával, az Octavia Scout-tal. Az cseh 4x4-es kombi eddig is szerethető kocsi volt, az emelt hasmagasság, az igényesebb belső és a néhány apró külső trükk után egyenesen telitalálat. Csak az ára tartja vissza a tömegeket.
Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.
Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.