szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ritka élmény szakadt a magyarok nyakába: szép magyar tájakon tesztelhettük nemzetközi menetpróbán az új Skoda Octavia csúcsmodelljeit, a sportos RS-t és a terepen is hadra fogható Scoutot. Az Octavia RS vezetése már magában is nagyszerű érzés, hát még ha igazi versenypályán kergethetjük a pacikat.

Országúton is izgalmas, városban egyenesen provokatív az Octavia RS, még kombiként és a százhetven lovas közös nyomócsöves dízelmotorral is elég fürge és pimasz. Versenypályán azonban a kézi váltós, a normál Octaviánál 1,3 centivel lejjebb ültetett 200 lovas TSI a király. Az ötajtós modellek a szakavatott pilóták kezében a pályán kívülről is látványosan hatottak. Elsőként egy DSG duplakuplungos dízel kombival vágtam neki a kanyargós pályának, ahol simán letoltak a benzinesek. Aztán ugyanez megismétlődött velük, amikor bepréseltem magam egy benzines sportüléseibe.

© Autómenedzser
A benzines érezhető erőfölénye azonban nem megy a biztonság rovására, az Euroringen egyszerűen nem lehetett felborulni az RS-sel. Nem akartam, félreértés ne essék, de nem tudtam olyan gyorsan és durván bevenni a kanyarokat, hogy az ESP ne irányítson vissza az aszfaltra, miközben szakadt rólam a veríték a halálfélelemmel kevert izgalomtól. A pálya mindkét szélét bejárták az autók, drifteltünk rendesen, de néhány kivételtől eltekintve senki sem látogatta meg a murvás bukóteret. A szakik kinyomták persze az ESP-t, vezetési képességeiknek és az autó pontos irányíthatóságának köszönhetően következmények nélkül.

© Autómenedzser
Sokkal nagyobb mozgásteret adott a terepjáró tulajdonságokkal felvértezett Scout, amely a rossz utak és a közepes erősségűnek mondható tereptárgyak meghódítására is alkalmas, emellett izmos motorjának köszönhetően az autópályán is megállja a helyét. Haldex-kuplungos összekerékhajtása szerény, 179 milliméteres hasmagassággal párosul, 1655 literes csomagtarója tekintélyt parancsoló.  Riasztó ugyanakkor a pazarul felszerelt alapváltozat ára: a Scout 160 lovas 1,8 literes benzinmotorral 8,291 milliótól vihető haza, a kétliteres 140 lovas dízel alapára 9,097 millió forint. Ez is lehet az oka annak, hogy 2007-es bevezetése óta csupán 35 Scout fogyott nálunk. Világszerte nagyobb volt a sikere: 22 ezret adtak el.

© Autómenedzser
Ennél jóval kelendőbb itthon az RS. Az első szériából 148-at, a másodikból 439-et vettek, 587 limuzint, 205 kombit. A típusból 2000 óta világszerte 60 ezer fogyott, 70 százalékuk kombi volt. A puttonyost főként Németországban, Svájcban, Olaszországban részesítették előnyben a vásárlók. Az új, LED-es első jelzőfénnyel és megújult belsővel kialakított, sportkormánnyal felszerelt RS ára továbbra is versenyképes a kompakt kategória nagyágyúival összevetve (Mazda3 MPS, Audi S3, Ford Focus RS, Renault Mégane RS, Opel Astra OPC, Honda Civic TypeR, VW Golf GTI, Seat Leon Cupra): a legolcsóbb dízel 170 lóerővel 7,616 millió forint, a benzines változat 7,735 millió forint. A DSG-váltó felára kb. félmillió forint.

Biró Csongor

Műszaki adatok és sok kép az Autómenedzser.hu autós portálon.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Skoda, egy oktávval feljebb

Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.

automenedzser.hu Autó

Az Alpokban tettük próbára a Skoda új szabadidő-autóját

Az Nyugati Alpok havas hegyoldalában első kézből ismerkedhettünk meg a Skoda új szabadidő-autójával, az Octavia Scout-tal. Az cseh 4x4-es kombi eddig is szerethető kocsi volt, az emelt hasmagasság, az igényesebb belső és a néhány apró külső trükk után egyenesen telitalálat. Csak az ára tartja vissza a tömegeket.

automenedzser.hu Autó

Skoda teszt: kettős ügynök

Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.

hvg.hu Autó

Skoda Superb: racionális cégvezetők autója

Rátörte az álomba szenderült nagyautókra az ajtót az új Superb. Már korábban is kerülgette a prémiumgyártókat a most csúcsra jutott cseh remek. Hátsó lábtere és páratlan csomagtartója elismerést érdemel.