Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"995cfa68-e1d3-47db-950a-f3d7b2752644","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A politikusok között volt, aki saját érettségi tablóképét és személyes visszaemlékezéseit megosztva kívánt sok sikert a diákoknak.","shortLead":"A politikusok között volt, aki saját érettségi tablóképét és személyes visszaemlékezéseit megosztva kívánt sok sikert...","id":"20250505_erettsegi-orban-viktor-magyar-peter-politikusok-uzenete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/995cfa68-e1d3-47db-950a-f3d7b2752644.jpg","index":0,"item":"28779749-8f6f-41b4-ad4e-632257cc4ec2","keywords":null,"link":"/elet/20250505_erettsegi-orban-viktor-magyar-peter-politikusok-uzenete","timestamp":"2025. május. 05. 09:27","title":"„Ha nekem sikerült, mindenkinek menni fog” – Orbán Viktor, Dobrev Klára és Magyar Péter is üzent az érettségizőknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"acd8c3d3-5eb1-4266-b496-fbcc22b7cc38","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Veszélyesebb a figyelmetlenség, mint a gyorshajtás? A számok ezt mutatják.","shortLead":"Veszélyesebb a figyelmetlenség, mint a gyorshajtás? A számok ezt mutatják.","id":"20250506_Mar-nem-gyorshajtas-okozza-a-legtobb-baleset-a-magyar-utakon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/acd8c3d3-5eb1-4266-b496-fbcc22b7cc38.jpg","index":0,"item":"dcfa77d1-a278-4231-85eb-b9f64806c45e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250506_Mar-nem-gyorshajtas-okozza-a-legtobb-baleset-a-magyar-utakon","timestamp":"2025. május. 06. 08:38","title":"Átíródott a baleseti toplista: már nem a gyorshajtás a legfőbb baleseti ok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ecfbf3e-5b99-42ba-a1dd-eeb285908626","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Alaposan visszaesett az eladó lakóingatlanok iránti érdeklődés, ez fékezheti a drágulást.","shortLead":"Alaposan visszaesett az eladó lakóingatlanok iránti érdeklődés, ez fékezheti a drágulást.","id":"20250505_ingatlanpiac-lakasvasarlas-befektetok-sajat-celu-lakasvasarlok-hirdetesek-erdeklodesek-lassulhat-a-dragulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ecfbf3e-5b99-42ba-a1dd-eeb285908626.jpg","index":0,"item":"b5f132c1-1fb0-4e0e-a1f7-f1fcf7d08c0c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250505_ingatlanpiac-lakasvasarlas-befektetok-sajat-celu-lakasvasarlok-hirdetesek-erdeklodesek-lassulhat-a-dragulas","timestamp":"2025. május. 05. 11:33","title":"A befektetők már kitombolták magukat, most a saját célú lakásvásárlók ideje jöhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy másik vállalat pedig irodai folyamatok fejlesztésével, a pénzügyek koordinálásával, valamint a vízumügyletek menedzselésével foglalkozik.","shortLead":"Egy másik vállalat pedig irodai folyamatok fejlesztésével, a pénzügyek koordinálásával, valamint a vízumügyletek...","id":"20250505_Luxusingatlanokkal-foglalkozo-dubaji-vallalkozas-is-kotheto-Matolcsy-Adamhoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca.jpg","index":0,"item":"cdb68efd-ae30-4cc1-bc2b-08d9861b6a01","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_Luxusingatlanokkal-foglalkozo-dubaji-vallalkozas-is-kotheto-Matolcsy-Adamhoz","timestamp":"2025. május. 05. 08:03","title":"Luxusingatlanokkal foglalkozó dubaji vállalkozás is köthető Matolcsy Ádámhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"544e9d20-332a-4ac7-a0e0-d2a19ceaf818","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Elvileg több tucat ember közül kerülhet ki a parlamenti mandátumáról lemondott Orosz Anna utódja, de ennél a valóságban jóval szűkebb azon momentumos politikusok listája, akik komolyan szóba jöhetnek.","shortLead":"Elvileg több tucat ember közül kerülhet ki a parlamenti mandátumáról lemondott Orosz Anna utódja, de ennél a valóságban...","id":"20250505_A-Momentum-elnoksege-dont-arrol-ki-lesz-a-lemondott-Orosz-Anna-kepviselo-utodja-33-nev-johet-szoba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/544e9d20-332a-4ac7-a0e0-d2a19ceaf818.jpg","index":0,"item":"0ca41f65-9316-4c4d-af52-87e1f8e4b9fc","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_A-Momentum-elnoksege-dont-arrol-ki-lesz-a-lemondott-Orosz-Anna-kepviselo-utodja-33-nev-johet-szoba","timestamp":"2025. május. 05. 15:34","title":"A Momentum elnöksége dönt arról, ki lesz a lemondott Orosz Anna képviselőutódja, 32 név jöhet szóba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74758b14-15f4-4284-91fb-86a219132bd0","c_author":"Kasza János","category":"tudomany","description":"Több mint 10 év után hivatalosan egy új településsé minősítik azt területet, ahol az Elon Musk tulajdonában álló SpaceX központja működik. Ez jóval többről szól, mint egyszerű közigazgatási szójátékról.","shortLead":"Több mint 10 év után hivatalosan egy új településsé minősítik azt területet, ahol az Elon Musk tulajdonában álló SpaceX...","id":"20250505_elon-musk-spacex-starbase-csillagvaros-megalapitas-urkutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74758b14-15f4-4284-91fb-86a219132bd0.jpg","index":0,"item":"af8a3d1f-e369-4a5a-9e8a-892ab97a588f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250505_elon-musk-spacex-starbase-csillagvaros-megalapitas-urkutatas","timestamp":"2025. május. 05. 20:14","title":"Saját városa lett Elon Musknak. Mi lehet a „texasi utópia” célja? Mi lesz Csillagvárosból?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"45580753-51c6-44fa-849d-87fbe865041f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A felmérésben részt vevő 29 ország közül nálunk gondolják a legkevesebben, hogy segíteni kell egy megtámadott országon.","shortLead":"A felmérésben részt vevő 29 ország közül nálunk gondolják a legkevesebben, hogy segíteni kell egy megtámadott országon.","id":"20250506_orosz-ukran-haboru-Ipsos-felmeres-beke-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/45580753-51c6-44fa-849d-87fbe865041f.jpg","index":0,"item":"3ba9bcb8-09e9-496d-85e4-c58ef5fd5a7f","keywords":null,"link":"/itthon/20250506_orosz-ukran-haboru-Ipsos-felmeres-beke-tamogatas","timestamp":"2025. május. 06. 09:08","title":"Csak a magyarok harmada bízik benne, hogy idén véget érhet az orosz–ukrán háború","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88a37a6a-5d79-48cd-8374-fd6856ae7510","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Bárki is tette, tudta, mit csinál – mondta Óscar Puente.","shortLead":"Bárki is tette, tudta, mit csinál – mondta Óscar Puente.","id":"20250505_spanyolorszag-kabellopas-vasuti-kozlekedes-szabotazs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88a37a6a-5d79-48cd-8374-fd6856ae7510.jpg","index":0,"item":"ac95fea3-d421-4333-83c2-5c60d9e542ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250505_spanyolorszag-kabellopas-vasuti-kozlekedes-szabotazs","timestamp":"2025. május. 05. 15:32","title":"Kábellopás miatt volt vasúti káosz Spanyolországban, a közlekedési miniszter szerint szabotázs történt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Peugeot Bipper és a Citroen Nemo ikertestvére a Fiat Fiorino Qubo. Úgy hasonlítanak, mint egyik dinótojás a másikra, ám a vidám olasz a hátsó kis oldalablakaival különb a többinél.
Jaj, de szép – ezzel fogadott a feleségem, amikor este hazavittem a Fiat Qubót. A második mondata, az volt: miért nem ilyent vettünk? A harmadik: ha legközelebb autót veszünk, majd én választok. Nagyjából így kezdődik egy autóvásárlás története. Én már sok Fiatot elhasználtam, vagy fordítva, inkább ők használtak el engem – így erősen meggondolnám, hogy újra összekössem vele az életem. Kétségkívül, a Fiat Qubo tulajdonságai, mérete, praktikuma, műszaki tartalma, dizájnja és jelenlegi akciózott ára alapján ideális jelölt kis családoknak. Két gyerekig még bevállalható, de inkább az egy gyermeket nevelő pároknak ajánlott. Hosszabb útra ugyanis kevés a csomagtartó. Bár sok szempontból ideális, mégsem látni az utakon sem Qubót, sem Nemo Combit, sem Bipper Tepeet. Nem tud nálunk gyökeret verni ez a mini egyterű kategória. Mediterrán sikátorokra, zsúfolt déli nagyvárosokba tervezték, talán ezért idegen a magyaroktól.
Teherautós gyökerei a mindennapi használatban elsatnyultak, a Qubo kényelmes családi autó. Jó a kormány fogása, a vezető magasan ül, jól kilát, a nagy visszapillantó tükrökkel könnyű a manőverezés. Jól felszerelt a Qubo, a mai Fiatokból szinte kiűzhetetlen Blue&Me rendszer segíti a kéz nélküli telefonálást, a hangvezérlést és a zenehallgatást.
Ez a kihangosító rendszer beszédhang felismerő technológiával rendelkezik: működése a beszélő hangjától független, nem kell tanítani. Bluetooth technológiával a telefon telepítését követően – amelyet csak egyszer kell megtennünk – miután a rendszer letöltötte a telefonkönyvben szereplő adatokat, csak beszélnünk kell ahhoz, hogy hívásokat kezdeményezzünk és fogadjunk. A rendszerre 5 különböző mobiltelefon telepíthető: amennyiben egyszerre több telepített mobiltelefon is jelen van az autóban, a Blue&Me az utolsóként használt telefonhoz csatlakozik. SMS érkezése esetén a rendszer hangosan felolvassa a kapott üzenetet. Zenehallgatáshoz a médialejátszónkat a műszerfal közepén elhelyezett, kézre eső USB-kimenethez csatlakoztatjuk. Használhatunk pendrive-ot, MP3-lejátszót, intelligens telefont vagy iPod-ot.
Takarékos és hangos a motor (Oldaltörés)
Az 1,3 literes hangos dízelmotorral nem versenyautó a Qubo, kocka formája komoly akadály az autópályán. Száznál már hangos, 120 környékén elviselhetetlen, 150-nél pedig már kínlódás. Nagy sebességnél billeg is az autó, az ideális utazósebesség a 90-110 kilométer/óra. Előzgetni nem nagyon fogunk vele, inkább a külső sáv a mienk, városban azonban kiváló. A második generációs közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses dízelmotort a Fiat Powertrain Technologies gyártja a lengyelországi Bielsko Bialában, a Qubót a törökországi Bursában szerelik össze. Legnagyobb teljesítménye 75 LE/4000 1/perc, maximális nyomatéka 190 Nm/1750 1/perc. A Qubo végsebessége 155 kilométer/óra, részecskeszűrővel (opcionális) felszerelve a káros részecske kibocsátása 0,005 gramm/kilométer, ami megfelel az Euro5-ös szabvány előírásainak.
A 650 kilométeres tesztelés során 5,4 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként a Fiat Qubo vegyes használatban. Az ezer kilométeres hatótáv kis tankja (45 liter) ellenére elérhető.
Futóműve puha, kényelmes, jó úton hibátlan, a kátyúkat nem érzi, ám hepehupás szakaszokon, mint például az új nullás néhány kilométerén, úgy érezzük magunkat, mint a hullámvasúton: fel-le, fel-le. Ugyanezt nem rójuk fel a Qubónak, ha rossz, egyenetlen földúton porozunk.
Az ajtók hangosan csukódnak, a kettős oldalajtó áldás. A csomagtér ajtaja felfelé nyílik, alacsony emberek nehezen boldogulnak a lecsapásával. A csomagtér duplája egy kisautóénak, a baj csak az, hogy csak felfelé építkezhetünk. A hátsó ülések dönthetők, felhajtásukkal teljesen sík padlót kapunk (ilyenkor nagyon előre kell tolni az első üléseket), de ennél a megoldásnál hasznosabb, ha kivesszük az üléseket. A csomagtér mérete a kalaptartóig mérve 330 liter, a tetőig pakolva pedig 650 liter. Ha eltávolítjuk az üléseket, akkor 2,5-2,8 köbméteresre bővül a raktér, amelyben akár 2,5 méter hosszú tárgyak is elférnek.
Az ABS és a négy légzsák alaptartozék, több lufit azonban nem rendelhetünk, sőt ESP-t sem.
A Fiat megalkotta a terepjárók Barbie babáját. Ám a Panda Cross nem játékszer, ha városban nem is a legtökéletesebb társ, de terepen nem lesz rá panaszunk.
Ilyen háttérrel, ennyi rajongóval, gazdag történelemmel könnyű sikeresnek lenni - mondhatjuk az új Fiat 500-ra. De csakugyan megfelel a magas elvárásoknak?