Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főpolgármester szerint ellenkező esetben a törvény visszafordíthatatlan károkat okoz a magyar demokrácia szempontjából.","shortLead":"A főpolgármester szerint ellenkező esetben a törvény visszafordíthatatlan károkat okoz a magyar demokrácia...","id":"20250515_Karacsony-Gergely-nyilt-levelben-keri-Von-der-Leyent-hogy-fuggessze-fel-az-uldozesi-torveny-vegrehajtasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ea8c2b3-64b9-416f-90fa-73dae194f836.jpg","index":0,"item":"34ac037e-86c5-4af1-8835-9d37193414c8","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_Karacsony-Gergely-nyilt-levelben-keri-Von-der-Leyent-hogy-fuggessze-fel-az-uldozesi-torveny-vegrehajtasat","timestamp":"2025. május. 15. 08:32","title":"Karácsony Gergely Brüsszelben fogja kérni az üldözési törvény felfüggesztését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"Bár munkatársunk kicsit előreszaladt, amikor a jelenleg még csak törvényjavaslat formájában létező átvilágítási törvény szellemében az alábbi feljelentését megfogalmazta, írását – amit konspiratív módon megszereztünk mint közérdekű információt – annak ellenére tesszük közzé, hogy annak tartalmától természetesen elhatárolódunk.","shortLead":"Bár munkatársunk kicsit előreszaladt, amikor a jelenleg még csak törvényjavaslat formájában létező átvilágítási törvény...","id":"20250515_Dobszay-Janos_Feljelentettem-Leot-a-Szuverenitasvedelemnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b4cee65-5826-44ee-af53-ccfc78c8fa1f.jpg","index":0,"item":"6a1474a9-6d55-43be-84d7-eb71989d3a1f","keywords":null,"link":"/360/20250515_Dobszay-Janos_Feljelentettem-Leot-a-Szuverenitasvedelemnel","timestamp":"2025. május. 15. 10:39","title":"Dobszay János: Feljelentettem Leót a szuverenitásvédelemnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4080161f-70bd-4074-a7ae-28aedaa50f66","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Stjepan Hauser produkcióját üdvözölte is gyorsan a Korda–Balázs házaspár.","shortLead":"Stjepan Hauser produkcióját üdvözölte is gyorsan a Korda–Balázs házaspár.","id":"20250514_Mezitlabas-horvat-csellomuvesz-dolgozta-fel-Korda-Repteret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4080161f-70bd-4074-a7ae-28aedaa50f66.jpg","index":0,"item":"28eba896-e5c6-47c0-97a5-de0f17a7109b","keywords":null,"link":"/elet/20250514_Mezitlabas-horvat-csellomuvesz-dolgozta-fel-Korda-Repteret","timestamp":"2025. május. 14. 15:50","title":"Mezítlábas horvát csellóművész dolgozta fel Korda György Reptér című dalát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eddee3a4-c87b-49f9-9698-ec9144ce00f6","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Az egykori büntetőbíró Polt Pétert válthatja a poszton.","shortLead":"Az egykori büntetőbíró Polt Pétert válthatja a poszton.","id":"20250515_nagy-gabor-balint-legfobb-ugyesz-jeloles-sulyok-tamas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eddee3a4-c87b-49f9-9698-ec9144ce00f6.jpg","index":0,"item":"46a20e9a-8e63-47be-a974-1875657fe787","keywords":null,"link":"/itthon/20250515_nagy-gabor-balint-legfobb-ugyesz-jeloles-sulyok-tamas-ebx","timestamp":"2025. május. 15. 13:52","title":"Nagy Gábor Bálintot jelölte legfőbb ügyésznek Sulyok Tamás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b3df7cd-d59c-495e-a00a-d017210961bf","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"De neki is van főnöke.","shortLead":"De neki is van főnöke.","id":"20250516_A-TV2-programigazgatoja-nagyon-banja-a-Majka-ugyet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b3df7cd-d59c-495e-a00a-d017210961bf.jpg","index":0,"item":"cbe66a72-0c5e-4780-9ec0-4bd2fa81823e","keywords":null,"link":"/elet/20250516_A-TV2-programigazgatoja-nagyon-banja-a-Majka-ugyet","timestamp":"2025. május. 16. 15:27","title":"A TV2 programigazgatója bánja, hogy elengedték Majkát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04adb43f-736f-4f05-a89a-49022b49795c","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Követhetetlen, hogy mit csinálnak a vámokkal az amerikaiak – mondta az EUrologusnak Magyar Levente, aki ennek ellenére az Európai Bizottságot tette felelőssé a magyar gazdaságot különösen sújtó autóipari vámokért.","shortLead":"Követhetetlen, hogy mit csinálnak a vámokkal az amerikaiak – mondta az EUrologusnak Magyar Levente, aki ennek ellenére...","id":"20250515_vamok_trump_autoipar_magyarorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04adb43f-736f-4f05-a89a-49022b49795c.jpg","index":0,"item":"069b0a24-aec1-4a53-817a-0615aa03a661","keywords":null,"link":"/eurologus/20250515_vamok_trump_autoipar_magyarorszag","timestamp":"2025. május. 15. 17:36","title":"Az amerikai vámpolitika követhetetlen – mondta Magyar Levente külügyi államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3dbcaff0-cac9-406e-937e-df999f16f7b6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Törvényszék szerint életszerűtlen azt feltételezni, hogy a polgármester kényszerintézkedés alkalmazása nélkül újabb bűncselekményt követne el.","shortLead":"A Fővárosi Törvényszék szerint életszerűtlen azt feltételezni, hogy a polgármester kényszerintézkedés alkalmazása...","id":"20250516_Megindokolta-a-birosag-hogy-miert-engedtek-ki-Kiss-Laszlot-a-letartoztatasbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3dbcaff0-cac9-406e-937e-df999f16f7b6.jpg","index":0,"item":"305b61b3-0fe5-4d7f-a696-22d27359eccd","keywords":null,"link":"/itthon/20250516_Megindokolta-a-birosag-hogy-miert-engedtek-ki-Kiss-Laszlot-a-letartoztatasbol","timestamp":"2025. május. 16. 12:13","title":"Megindokolta a bíróság, hogy miért engedték ki Kiss Lászlót a letartóztatásból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fiatalokat segítheti a TikTok új funkciója, mely este 10 után javasolja a videók pörgetésének abbahagyását – és egy meditációs gyakorlat elvégzését.","shortLead":"A fiatalokat segítheti a TikTok új funkciója, mely este 10 után javasolja a videók pörgetésének abbahagyását – és...","id":"20250516_bytedance-tiktok-meditacio-fiatalok-pihenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b.jpg","index":0,"item":"472c30c5-a928-4683-8c2e-ac45162178ce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_bytedance-tiktok-meditacio-fiatalok-pihenes","timestamp":"2025. május. 16. 15:03","title":"Mindenkinél megjelenik: meditálós funkciót kap a TikTok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon enyhe ráncfelvarráson esett át a legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé és Roadster: vonzóbb arcot, sportosabb külsőt kapott, ám ezt csak a beavatottak veszik észre. Nagyobb változás, hogy elbúcsúztunk a V6-os motortól, viszont erősebb és takarékosabb lett a kétliteres TFSI.
A könnyű, főként alumíniumból készült karosszérián (a 206 kilós egység 58 százaléka alumínium) és a belső tér kialakításán hosszas kutatómunka nyomán fedezhetők fel a változások. Szerencsére nem rontották el nagyobb átalakításokkal az autót, nekem a TT úgy tetszik, ahogy van. A vevők, főleg a német vevők megfogyatkozása miatt döntöttek úgy Ingolstadtban és Győrben, hogy kicsit políroznak a gyűrűs sportkocsin.
Az Audi TT megújult külsején először az erőteljes lökhárító tűnik fel, amelyet markáns vonalú, megnövelt légbeömlő nyílások szegélyeznek - leegyszerűsítve a korábbi S-line külsőt kapta meg szériában a kocsi. A henger alakú, látszólag szabadon függő fényszórók kölcsönöznek vizuális mélységet a hátsó lámpáknak. A nagy kipufogócsövek - a 2.0 TFSI motor esetében kétcsövű -, valamint a megnagyobbított, mattfekete diffúzor további hangsúlyos elemei az autónak. Az átalakítás eredményeként a TT Coupé és a Roadster két centiméterrel nőtt, 4187 milliméter hosszúságú lett. Kiviteltől függetlenül könnyítettek is az autón, 20-90 kilogrammal nyomnak kevesebbet a mérlegen. A kormányra, a középkonzolra és az ajtóborításokra új alumíniumbetétek kerültek; csillogó fekete karikák és szegélyek hangsúlyozzák a belső tér eleganciáját.
Autómenedzser
Újdonságként jelent meg az erősebb, hatékonyabb négyhengeres motor, amely szintén az Audi Hungariánál készül. Az új 2.0 literes TFSI motor 155 kW (211 LE) teljesítményre képes (ára 11 millió forint körüli). Lelkesen tapostuk ki belőle a szuszt a német autópályán, meg sem nyikkant, amikor 220-ról gyorsítani kellett, mert feltűnt mögöttünk egy narancsszínű veszedelem: egy kolléga a TTS-sel.
A Győrben gyártott kétliteres motor 6,1 másodperc alatt gyorsítja a Coupét kézi váltóval nulláról 100 kilométer/órás sebességre és tovább, egészen a 245 kilométer/órás végsebességig. A feltöltős motorban újdonság az AVS szelepvezérlő, amely két fokozatban emeli a kipufogó szelepeket, így növelve a nyomatékot és a hatékonyságot. A gyári adatok szerint 6,6 literes átlagfogyasztást kellett volna mérnünk normál használatban. Annyira volt a mért 10 literes adat a gyári adattól, mint a tesztút irama a normál használattól. Ezeknél a fogyasztási adatoknál mindenki elmosolyodik amúgy is, kivéve a prezentáció előadóját, de őt ezért fizetik. A 170 lovas dízelváltozatot nem próbáltam, annak kapcsán elhiszem, hogy valamivel közelebb van a valósághoz az 5,3 literes gyári adat. A 272 lóerős TTS kabrió, amelyet természetesen nyitott tetővel kergettünk az Autobahnon - 220 fölött eltorzult arccal - 11,4 liter benzint kért 100 kilométerenként (gyári adat 7,7 liter/100 kilométer). A hatsebességes S tronic váltó révén 5,2 másodperc alatt ugrott 100 kilométer/órás sebességre a 16 millió forintba kerülő magyar szépség.
A legdurvább élmény azonban a legerősebb TT-ben ért, a TT RS vérbő sportkocsi, Porschékat idéző lendülettel, tapadással, erővel, gyorsulással és orkánszerű dübörgő motorhanggal. A 340 lovas öthengeres, közvetlen befecskendezéses turbómotor 450 Nm-es nyomatéka 4,6 másodperc alatt tépi 100-as tempóra az RS-t, kérésre 280-nal is mehet az autó (kiiktatják a 250 kilométer/órás korlátozást). A kipróbált kék fenevad hétsebességes S tronic váltója még vadabb gyorsulást tett lehetővé: 4,4 másodperc alatt katapultált a versenygép 100 kilométer/órás sebességre. Az autóban volt valahol gyorsuló automatika is (launch control), de nem találtam, viszont azt megnéztem, mennyi volt az RS átlagfogyasztása. Nem a gyári 9,2 liter/100 kilométer, hanem 14,7 liter. Igaz, 180 alatt nem nagyon mentünk vele, kivéve az Ingolstadt köré épített falvakat, ahol végig 30 kilométer/óra volt a megengedett legnagyobb sebesség. Ott többrendbeli birtokháborítást követtünk el, a sportgomb megnyomásával ugyanis nem csupán a futómű és a kormányzás lesz keményebb. A gázpedál érzékenysége mellett a kipufogó hangja is megváltozott. A gázok egy kiömlő helyett kettőn át távoznak, fantasztikus üvöltés kíséretében.
18 hüvelykes sötét felnijei mögött elöl 370, hátul 310 milliméteres féktárcsák lassítanak, mindig van munkájuk, mert csak lassúbb járművek haladtak előttünk. Az előzés félelmetesen gyorsan és biztonságosan zajlik le, a vége mindig hatalmas fékezés, mert sajnos nem egy kifutópálya a világ. A 10 milliméterrel leültetett RS összetéveszthetetlen a többi TT-vel, hátsó szárnya nem 130 kilométer/óra fölött nyílik ki, hanem fix és sokkal nagyobb. Az ESP teljesen kikapcsolható, de mielőtt bárki ezt tenné: az ára 20 millió forint körül van.
A megújult TT gyártásához 35 millió forintot fordítottak a 240 méter hosszú gyártószalagon szükséges technikai módosításokra.
Az Audi tervezői a Grált keresik, a tökéletes autót. Nem találják, ezért megépítik. Az ingolstadti vár pincéjében aranycsinálók módszereivel, okkult tanok igéivel alkotnak. Így született meg a harmadik generációs A8, rovarszemmel, időtálló formában, brutális menettulajdonságokkal, elképesztő technikával – elérhetetlen áron. Aki hibridet várt és zöldautós erényeket, csalódni fog, az A8 maradt, ami volt: sportos luxuslimuzin.
A dinók nem halnak ki – hirdeti az Audi Q7 3,0 TDI clean diesel. Az óriás Euro 6-os motorral kezdte meg második életciklusát, rácáfolva azokra a véleményekre, hogy ekkora állatra nincs szükség az utakon.
Mitől lett takarékos az Audi népszerűbb modellje? Elsősorban a sofőr akaratától, másodsorban néhány technikai megoldástól. Lecsippentettek róla 7 lóerőt, leültették, sportfutóművet toltak alá, stop-start rendszerrel szerelték fel. A kategória legzöldebbjének kikiáltott modell alapára 8,5 millió. Takarékos vezetők, íme: a ti autótok.
Brutális morgás, mágneses futómű, megolvadt gumik, gőzölgő üvegtető, füstölő féktárcsák, javuló köridők – mindenkinek van ilyen álma. Vezettük az Audi tízhengeres fenevadját.
Nincs mese, ez ma a létező legjobb Audi. Senkit nem ismerek, akinek ne tetszene. Harmónia, kiegyensúlyozott méretek, kupészerű hobbiterepes forma, ultramodern technika, 20 hüvelykes kerekek, 240 lovas, izmos motor. Ára brutális, három hasonszőrű terepest is kapnánk érte. Igazi luxus.
A tavaly év végi ráncfelvarrás után az Audi A6 még vonzóbb. Akinek a LED-technikás szemfényvesztés kevés lenne, próbálja ki az új benzinmotorral, a háromliteres, 290 lovas erőforrás kihozza az állatot az emberből.
Remegő inakkal, félve és büszkén ültem be az autózás, az autóipar egyik csúcsának számító remekműbe, az Audi S8-asba. Kevés autó tudja azt, hogy ha rálépünk a gázra bedugul a fülünk, miközben gyakorlott kezecskék masszírozzák a derekunkat. Mellette a miniszterelnöki A8-as fapados cégautó.
Jóllehet, teszteltük már a magyarországi autóipar egyik büszkeségét, a megújult TT Roadstert, de azt gondoltuk, érdemes lenne egy hosszabb, kétszemélyes kiránduláson is kipróbálni a német élményautót. Nem akarunk irányjelzés nélkül a dolgok elébe vágni, de nem kellett csalódnunk.
Kamarás Pétert az „átláthatósági” törvényjavaslatról kérdezték, és bár ő a civil ügyekkel foglalkozó önkormányzati bizottság elnöke Pécsen, azt állította, nem tudja, miről van szó.
„Vajon látta a filmet?” – teszi fel a költői kérdést Pottyondy, majd megjegyzi: „Egy skizofrén csávóról szól, aki terrorcselekményt hajt végre, miközben félholtra ver embereket”.