Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"92b0ea6a-9b4d-4166-b5bd-93dd01db2dbd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"2023 óta nem termel a Vágóhíd utcai gyár, most be is zárja a veszteséges üzemet az ukrán Roshen.","shortLead":"2023 óta nem termel a Vágóhíd utcai gyár, most be is zárja a veszteséges üzemet az ukrán Roshen.","id":"20250102_bezar-a-bonbonetti-gyar-roshen-ukran-edesseggyarto-cukorka-vallalkozas-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92b0ea6a-9b4d-4166-b5bd-93dd01db2dbd.jpg","index":0,"item":"b634d0c7-340b-4442-b72a-3795e8ce3f16","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_bezar-a-bonbonetti-gyar-roshen-ukran-edesseggyarto-cukorka-vallalkozas-kkv","timestamp":"2025. január. 02. 08:36","title":"Bezárja az ukrán tulajdonos a budapesti Bonbonetti-gyárat ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a056194a-e584-453c-bca5-dbc8042babe1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Továbbra sem rózsás a helyzet a város polgármestere szerint, de a csődöt most elkerülték. ","shortLead":"Továbbra sem rózsás a helyzet a város polgármestere szerint, de a csődöt most elkerülték. ","id":"20250102_Salgotarjan-tamogatas-csod-kormany-polgarmester","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a056194a-e584-453c-bca5-dbc8042babe1.jpg","index":0,"item":"c9fe3367-588c-44c2-bd6b-bd04bec2a3bd","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Salgotarjan-tamogatas-csod-kormany-polgarmester","timestamp":"2025. január. 02. 13:38","title":"Százmilliókat kapott a kormánytól Salgótarján, hogy ne menjen csődbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d133cb51-c7fb-456b-8d96-967e295fa717","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Oroszország függetlenedne a nyugati technológiától, ezért saját játékkonzolokat kínálna. Moszkva állítja, nem csak a Tetris fut majd rajtuk.","shortLead":"Oroszország függetlenedne a nyugati technológiától, ezért saját játékkonzolokat kínálna. Moszkva állítja, nem csak...","id":"20250102_orosz-jatekkonzol-nyugati-technologia-szankcio-fog-play","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d133cb51-c7fb-456b-8d96-967e295fa717.jpg","index":0,"item":"2aad3014-3625-4693-8ccc-e4c7993159de","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_orosz-jatekkonzol-nyugati-technologia-szankcio-fog-play","timestamp":"2025. január. 02. 10:33","title":"Saját játékkonzolokat fejleszt Oroszország, fotón mutatjuk az egyiket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a21bf584-a827-4081-b0d8-1d3817808196","c_author":"Matalin Dóra","category":"360","description":"A fejlett világban az emberek a szükségleteiknél többet vásárolnak. Miért viselkednek így, és milyen következményei vannak a túlfogyasztásnak? – erről szól a Netflix dokumentumfilmje, amelyben jelentős szerepet kap a mesterséges intelligencia.","shortLead":"A fejlett világban az emberek a szükségleteiknél többet vásárolnak. Miért viselkednek így, és milyen következményei...","id":"20250102_hvg-netflix-a-shopping-osszeeskuves-dokumentumfilm-tulfogyasztas-szemet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a21bf584-a827-4081-b0d8-1d3817808196.jpg","index":0,"item":"80f59c90-82c1-4821-a8a2-66261e5a6e6d","keywords":null,"link":"/360/20250102_hvg-netflix-a-shopping-osszeeskuves-dokumentumfilm-tulfogyasztas-szemet","timestamp":"2025. január. 02. 19:30","title":"Higgyünk MI-Sachának? Nem tesz jót a Netflix kreatív filmjének a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bacf125-6306-4dfb-a5f3-5d17ffddee29","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250102_Marabu-Feknyuz-Szerencsetlen-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bacf125-6306-4dfb-a5f3-5d17ffddee29.jpg","index":0,"item":"41a23227-b15f-4d31-93a2-e2c50b82f62c","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Marabu-Feknyuz-Szerencsetlen-ev","timestamp":"2025. január. 02. 16:40","title":"Marabu Féknyúz: Szerencsétlen év","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fbf4d01-8e9a-415c-992d-7b50e3700734","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már a magyar felhasználóknál is megjelenik a Disney+ figyelmeztetése arról, hogy többé nem lehet egy háztartáson kívüli személlyel megosztani az előfizetést. ","shortLead":"Már a magyar felhasználóknál is megjelenik a Disney+ figyelmeztetése arról, hogy többé nem lehet egy háztartáson kívüli...","id":"20250103_disney-plus-streaming-platform-jelszomegosztas-tiltas-uzenet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fbf4d01-8e9a-415c-992d-7b50e3700734.jpg","index":0,"item":"73753386-372f-4a59-9402-edb68a205cf1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_disney-plus-streaming-platform-jelszomegosztas-tiltas-uzenet","timestamp":"2025. január. 03. 12:33","title":"Ennyi volt: a magyarokat is elérte a Disney+ jelszómegosztás-tiltása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai hadsereg, hogy kiszolgálják a hadászatban alkalmazott egyre több robotikus eszközt.","shortLead":"A közhasználatúnál sokkal gyorsabb, és egy pillanatra sem szakad meg: speciális 5G-s hálózatot készített a kínai...","id":"20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/912c7ae2-08c3-4300-811b-15859274b0c0.jpg","index":0,"item":"eed8e98a-9945-439a-8e90-f9e5b7145230","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_kina-katonai-5g-halozat-robotok-kiszolgalasa-sebesseg","timestamp":"2025. január. 02. 15:03","title":"Katonai 5G-t fejlesztett Kína, drónok az antennái, és egyszerre 10 000 robotot tud kiszolgálni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aeab51ec-0a9b-491f-bc52-901292ba145f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem meglepő, hogy az kijelzőfejlesztésben is utazó LG nevéhez fűződik az intelligens funkciókat kínáló, elsősorban játékokhoz ajánlott megjelenítője, amelynél a rugalmas jelző szó szerint értendő. Ez a kijelző ugyanis meghajlítható.","shortLead":"Nem meglepő, hogy az kijelzőfejlesztésben is utazó LG nevéhez fűződik az intelligens funkciókat kínáló, elsősorban...","id":"20250103_ces-2025-lg-45gy990a-hajlithato-gamer-monitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aeab51ec-0a9b-491f-bc52-901292ba145f.jpg","index":0,"item":"91e0d683-872e-41cc-9c76-1706edbdfdbc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_ces-2025-lg-45gy990a-hajlithato-gamer-monitor","timestamp":"2025. január. 03. 08:03","title":"Ilyen még nem volt: példátlan monitorral állt elő az LG","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A július a Fiatnál a cinquecento éve, 2007-ben született újjá az ötszázas, 2008-ban jött az Abarth változat, 2009-ben kinyílt a világ az 500C-ben, idén pedig forradalmi megoldású kéthengeres turbómotorral vezethettük az aranyos miniautót. Eddig 550 ezret adtak el a modellből, 30 ezer kabriót, 7 ezer dízelt. Az igazi virágzás csak most kezdődik, a varázsszó neve: TwinAir.
A Formula 1 Grand Prix Torino egykori pályáján – a szép Valentino parkban, a Pó folyó partján az Umberto I és az Isabelle hidak között – a legendás autóversenyzők, Nuvolari és Ascari nyomvonalán próbáltuk ki először a 900 köbcentis kis fenevadat. Fenevad, hisz 85 lóerejét két henger és egy kis turbó munkájával adja le. Az autós forgalomtól elzárt parkban száz méterenként carabinierik és Fiat-megbízottak ügyeltek arra, hogy 20-30 kilométer/órás sebességnél ne menjünk gyorsabban, így csak a brummogást élvezhettük.
Az autó legizgalmasabb tulajdonsága a kispolszkis-wartburgos hang, ami a motorból felszakad. Már alapjáraton is vicces, ahogy rázzák a hengerek a motort, a váltót és a kipufogót. A robogós hang gázadásra fokozódik, de a rázkódás ezres fordulat felett kisimul, 145 newtonméteres csúcsnyomatékát 1900-as fordulaton éri el, de a MultiAir technológia révén már 1500-as fordulaton 115 newtonméterrel (80 százalékkal) gazdálkodhatunk.
Autómenedzser.hu
A MultiAir rendszert a Fiat Powertrain (FPT) fejlesztette, elsőként az Alfa Romeo Mitóba szerelték 2009-ben. Az üzemanyag útját hengerenként, ezen belül ütemenként vezérli elektrohidraulikus rendszerével. A levegő direkt módon jut el a szívócsőtől a szelepekig. Nincs pillangószelep, a vezérműtengely és a szelepek közé egy olajjal telt kamrát tesznek, a kamrát szolenoid szelep nyitja és zárja. Zárt állapotban a kamra szilárd, és a motor úgy viselkedik, mint egy hagyományos benzinmotor, tehát a vezérműtengely közvetlenül irányítja a szelepet. Nyitott állapotban viszont függetlenedik tőle, így a nyitás mértékét és idejét rugalmasan lehet szabályozni. Ezt a vezérműtengelyre szerelt plusz bütykökkel érik el, amelyek forgáskor irányítják az elektrohidraulikus szelepeket. A motorelektronika így közvetlenül szabályozza a levegő és a benzin optimális keverékét, így tökéletesebb az égés, kevesebb a fogyasztás.
A turbó valóban hamar berántja az autót, gyorsan 100-on van a kiskocsi és még autópályán sem éreztem kevésnek a 85 lóerőt. 130 kilométer/órás sebességnél 3500-at forog a főtengely percenként, a menetzaj kellemes. Hallgatni nagyon jó az 500-ast, a menetpróba alatt alig kapcsoltuk be a rádiót, inkább élveztük a duót.
A kéthengeres erőforrás 23 százalékkal rövidebb és 10 százalékkal könnyebb, mint négyhengeres elődje, így a jövőben ne lepődjünk meg, ha elektromos rásegítést is kap. Pár éven belül tehát hibrid 500-asokkal furikázhatunk. A motor egyébként várhatóan a Pandában és a Lancia Ypsilonban is szerepet kap majd, bár ezt a nemzetközi sajtótájékoztatón sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták.
Autómenedzser.hu
A torinói bemutatón a start-stopos 85 lóerős turbós motort tettük próbára, de még idén a szeptemberi bevezetés idején másik két változatban is kapható lesz a 900 köbcentis. A szívómotoros 65 lóerős, az erősebb turbós 105 lóerős. Azzal lesz csak igazi móka a vezetés. A literteljesítmény lenyűgöző: 116, 94, illetve 72 lóerő/liter (csak példaként a 325 lovas Opel Insignia OPC esetében ez az érték 112, a 211 lovas Audi TT Coupé TFSI esetében 106). Az FPT 200 szakembere 24 hónap alatt fejlesztette a motort, fehér lapon rajzolták meg, nem egy régi motort terveztek át. Lengyelhonban gyártják, 450 ezer egység a Bielsko-Biala-i üzem kapacitása. A gyáriak szerint ez a világ legzöldebb benzinmotorja.
Papíron 4,1 literes a fogyasztása az 500-asnak, dualogic váltóval csupán 4 liter. Papíron. Élesben mást tapasztaltunk, igaz az autók nagyon bejáratósak voltak. Autópályán és városban is kitaposta kollégám a kis 500-as lelkét, így nem csodálkoztunk a 9,2 literes átlagfogyasztáson. Vagyis inkább meglepődtünk. Nulláztam a fedélzeti számítógépet, majd eco módra kapcsolva, lefulladás közeli állapotban vezettem vissza az autót a kiindulási pontra. Eco módban csak dadog a motor, alig megy, teljesen kialszik a lelkét tápláló parázs. Ne is csodálkozzunk ezen, hisz a nyomatékcsúcsot 100 Nm/1750-es fordulaton maximálja az elektronika. Városban és országúton haladtunk, de a fogyasztás csak nem alakult papírforma szerint. Sőt, a hegyi utakon mért kezdeti 9-ről alig tudtam letornázni 7,4 re (a fedélzeti számítógép szerint) az átlagot. Azért ez messze elmarad a 4,1 litertől. Többet majd akkor tudunk, ha itthon hosszabban is teszteljük az 500-ast.
Az új motor mellett az 500-as Blue&Me multimédiás rendszert is kapott, valamint hordozható TomTom navigáció, bixenon lámpák is rendelhetők hozzá, a sebességváltásban esedékességi jelzés segít.
A Fiat 500C vászontetejével egyértelműen az eredeti 1957-es Fiat 500 stílusa előtt tiszteleg. Ugyanakkor az új modell már a legújabb megoldásokat vonultatja fel mind a gyártás, mind a motorok és az utaskomfort terén. Esőben, Debrecenben próbálhattuk ki.
Nyugat-Magyarországot két napra megszállták a Fiat Doblo Cargo túra résztvevői. Újságírók, flottások, kereskedők, üzletemberek tették próbára, mit is tud az új autó.
A Fiat Punto nem csupán Olaszországban népautó, az idei hazai autóeladási statisztikákban a Grande Punto negyedik helyen áll a Swiftet, a Fiestát és a Corsát követően a kisautók rangsorában. Az olaszok szerint elérkezett a frissítés ideje, a lökhárítókat és a lámpákat átszabták, és új lett az autó belseje is.
Ilyen háttérrel, ennyi rajongóval, gazdag történelemmel könnyű sikeresnek lenni - mondhatjuk az új Fiat 500-ra. De csakugyan megfelel a magas elvárásoknak?
A Peugeot Bipper és a Citroen Nemo ikertestvére a Fiat Fiorino Qubo. Úgy hasonlítanak, mint egyik dinótojás a másikra, ám a vidám olasz a hátsó kis oldalablakaival különb a többinél.