Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5b74c162-197e-4d04-8cc0-5dac229035cc","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A profiltisztítás érdekében egyeztetne a kormánnyal, a jövőben a jegybank csak az alapvető feladataira koncentrálna. A napokban elindulhat a tárgyalás az MNB és a kormány között.","shortLead":"A profiltisztítás érdekében egyeztetne a kormánnyal, a jövőben a jegybank csak az alapvető feladataira koncentrálna...","id":"20250415_MNB-botrany-Varga-Mihaly-vagyonkezelo-alapitvanyok-megszuntetes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b74c162-197e-4d04-8cc0-5dac229035cc.jpg","index":0,"item":"5c443e88-315e-4120-897c-69b158ca1388","keywords":null,"link":"/kkv/20250415_MNB-botrany-Varga-Mihaly-vagyonkezelo-alapitvanyok-megszuntetes-ebx","timestamp":"2025. április. 15. 12:29","title":"Az MNB-botrány miatt Varga Mihály megszüntetné a vagyonkezelő alapítványokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"867e28f3-a1ab-452b-91a1-6aae7014e17b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Néhány nap múlva bemutatkozik élőben is Sanghajban. ","shortLead":"Néhány nap múlva bemutatkozik élőben is Sanghajban. ","id":"20250415_kinai-MG-cyber-vonal-jon-a-CyberX","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/867e28f3-a1ab-452b-91a1-6aae7014e17b.jpg","index":0,"item":"312b4da0-2206-4abe-b9a3-02dac36f688a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_kinai-MG-cyber-vonal-jon-a-CyberX","timestamp":"2025. április. 15. 07:48","title":"A kínai MG is rámegy a cybervonalra: jön a CyberX","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30a8c4bf-f60a-4ef0-b594-77a8e4469e9e","c_author":"Kasza János","category":"360","description":"A „hogyan kell használni?” kérdésből bő két év alatt „most akkor melyiket használjam?” lett. Végigmentünk a mesterséges intelligencia magyarul elég jól tudó chatbotjain, hogy kiderüljön, melyiket mikor és mivel érdemes megszólítani.","shortLead":"A „hogyan kell használni?” kérdésből bő két év alatt „most akkor melyiket használjam?” lett. Végigmentünk a mesterséges...","id":"20250416_ai5-mesterteszt-mesterseges-intelligencia-chatbotok-osszehasonlitasa-chatgpt-gemini-deepseek-perplexity-le-chat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30a8c4bf-f60a-4ef0-b594-77a8e4469e9e.jpg","index":0,"item":"020e4419-03aa-458a-9473-e617fcc5e87b","keywords":null,"link":"/360/20250416_ai5-mesterteszt-mesterseges-intelligencia-chatbotok-osszehasonlitasa-chatgpt-gemini-deepseek-perplexity-le-chat","timestamp":"2025. április. 16. 14:30","title":"A Pride-tól a bevásárláson át az írásig – kipróbáltunk öt MI-t, hogy megmutassuk, melyik mire (nem) jó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a53e0b1f-f217-4624-8fae-b304e9c56ee7","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Magyarország ismét a világsajtó fókuszában, miután a Fidesz-kétharmad korlátozta a gyülekezési jogot és a nemi kisebbségek jogait a gyerekek védelmére hivatkozva.","shortLead":"Magyarország ismét a világsajtó fókuszában, miután a Fidesz-kétharmad korlátozta a gyülekezési jogot és a nemi...","id":"20250415_Lapszemle-alaptorveny-modositas-lmbtq-gyulekezesi-jog-korlatozasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a53e0b1f-f217-4624-8fae-b304e9c56ee7.jpg","index":0,"item":"0fff3a32-baae-4d33-8654-dd2771df66a4","keywords":null,"link":"/360/20250415_Lapszemle-alaptorveny-modositas-lmbtq-gyulekezesi-jog-korlatozasa","timestamp":"2025. április. 15. 08:02","title":"Magyar Pétertől félve korlátozta a gyülekezési jogot a Fidesz – ez a nemzetközi sajtó megfejtése az Alaptörvény 15. módosításáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A sofőrcsere megvolt, de nem sikerült olyat találni, aki józan. ","shortLead":"A sofőrcsere megvolt, de nem sikerült olyat találni, aki józan. ","id":"20250415_Helyet-cserelt-az-ittas-testverpar-mindkettot-elkaptak-a-rendorok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"d05646cf-d43e-4928-a84d-0542cf1cb80c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250415_Helyet-cserelt-az-ittas-testverpar-mindkettot-elkaptak-a-rendorok","timestamp":"2025. április. 15. 19:30","title":"Egy kocsit két ittas sofőrrel kaptak el két órán belül a rendőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9aa1d668-0087-42b1-94e6-cc9201f0c1f1","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Jó évet zárt Rúzsa Magdi, 29 millióval keresett többet, mint 2023-ban.","shortLead":"Jó évet zárt Rúzsa Magdi, 29 millióval keresett többet, mint 2023-ban.","id":"20250415_ruzsa-magdi-plagiguel-ceg-bevetel-profit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9aa1d668-0087-42b1-94e6-cc9201f0c1f1.jpg","index":0,"item":"b392564a-63be-41ac-9f32-f30d353e9d90","keywords":null,"link":"/elet/20250415_ruzsa-magdi-plagiguel-ceg-bevetel-profit","timestamp":"2025. április. 15. 19:03","title":"Rúzsa Magdi idén 424 milliós bevétel mellett 88 milliót vett ki a cégéből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcc429db-730f-4e86-a2e9-b71c48532521","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"Kommunikációs fordulat lett a homofób kétértelműsködés a NER-ben akkor, amikor elfogytak az érvek. ","shortLead":"Kommunikációs fordulat lett a homofób kétértelműsködés a NER-ben akkor, amikor elfogytak az érvek. ","id":"20250416_lazar-janos-vitezy-david-buzizas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcc429db-730f-4e86-a2e9-b71c48532521.jpg","index":0,"item":"a3593693-432a-42cb-9010-6f1fd0d15d1b","keywords":null,"link":"/elet/20250416_lazar-janos-vitezy-david-buzizas","timestamp":"2025. április. 16. 16:58","title":"Ha már a buzizás Lázár reakciója, legalább vállalja fel ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74584c26-9039-44b6-8cdf-19aecfeffd50","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"„Próbálom elképzelni azt a Fidesz-szavazót, aki elhitte, hogy Vlagyimir Putyin mindig igazat mond, Magyar Péter pedig 13 éves lányokat tart a pincéjében, most pedig azt kell lenyelnie, hogy Brüsszel bioterrorizmussal támad hazánkra, mert nem akarunk háborúba lépni az agresszor Ukrajna oldalán a békés Oroszország ellen.” Vélemény.","shortLead":"„Próbálom elképzelni azt a Fidesz-szavazót, aki elhitte, hogy Vlagyimir Putyin mindig igazat mond, Magyar Péter pedig...","id":"20250416_hvg-Para-Kovacs-Imre-Agrardzsihad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74584c26-9039-44b6-8cdf-19aecfeffd50.jpg","index":0,"item":"84a00b85-17b4-4186-94b4-4614479bdff5","keywords":null,"link":"/360/20250416_hvg-Para-Kovacs-Imre-Agrardzsihad","timestamp":"2025. április. 16. 10:34","title":"Para-Kovács Imre: A száj- és körömfájás esete a brutális hülyékkel. És a Fidesszel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A július a Fiatnál a cinquecento éve, 2007-ben született újjá az ötszázas, 2008-ban jött az Abarth változat, 2009-ben kinyílt a világ az 500C-ben, idén pedig forradalmi megoldású kéthengeres turbómotorral vezethettük az aranyos miniautót. Eddig 550 ezret adtak el a modellből, 30 ezer kabriót, 7 ezer dízelt. Az igazi virágzás csak most kezdődik, a varázsszó neve: TwinAir.
A Formula 1 Grand Prix Torino egykori pályáján – a szép Valentino parkban, a Pó folyó partján az Umberto I és az Isabelle hidak között – a legendás autóversenyzők, Nuvolari és Ascari nyomvonalán próbáltuk ki először a 900 köbcentis kis fenevadat. Fenevad, hisz 85 lóerejét két henger és egy kis turbó munkájával adja le. Az autós forgalomtól elzárt parkban száz méterenként carabinierik és Fiat-megbízottak ügyeltek arra, hogy 20-30 kilométer/órás sebességnél ne menjünk gyorsabban, így csak a brummogást élvezhettük.
Az autó legizgalmasabb tulajdonsága a kispolszkis-wartburgos hang, ami a motorból felszakad. Már alapjáraton is vicces, ahogy rázzák a hengerek a motort, a váltót és a kipufogót. A robogós hang gázadásra fokozódik, de a rázkódás ezres fordulat felett kisimul, 145 newtonméteres csúcsnyomatékát 1900-as fordulaton éri el, de a MultiAir technológia révén már 1500-as fordulaton 115 newtonméterrel (80 százalékkal) gazdálkodhatunk.
Autómenedzser.hu
A MultiAir rendszert a Fiat Powertrain (FPT) fejlesztette, elsőként az Alfa Romeo Mitóba szerelték 2009-ben. Az üzemanyag útját hengerenként, ezen belül ütemenként vezérli elektrohidraulikus rendszerével. A levegő direkt módon jut el a szívócsőtől a szelepekig. Nincs pillangószelep, a vezérműtengely és a szelepek közé egy olajjal telt kamrát tesznek, a kamrát szolenoid szelep nyitja és zárja. Zárt állapotban a kamra szilárd, és a motor úgy viselkedik, mint egy hagyományos benzinmotor, tehát a vezérműtengely közvetlenül irányítja a szelepet. Nyitott állapotban viszont függetlenedik tőle, így a nyitás mértékét és idejét rugalmasan lehet szabályozni. Ezt a vezérműtengelyre szerelt plusz bütykökkel érik el, amelyek forgáskor irányítják az elektrohidraulikus szelepeket. A motorelektronika így közvetlenül szabályozza a levegő és a benzin optimális keverékét, így tökéletesebb az égés, kevesebb a fogyasztás.
A turbó valóban hamar berántja az autót, gyorsan 100-on van a kiskocsi és még autópályán sem éreztem kevésnek a 85 lóerőt. 130 kilométer/órás sebességnél 3500-at forog a főtengely percenként, a menetzaj kellemes. Hallgatni nagyon jó az 500-ast, a menetpróba alatt alig kapcsoltuk be a rádiót, inkább élveztük a duót.
A kéthengeres erőforrás 23 százalékkal rövidebb és 10 százalékkal könnyebb, mint négyhengeres elődje, így a jövőben ne lepődjünk meg, ha elektromos rásegítést is kap. Pár éven belül tehát hibrid 500-asokkal furikázhatunk. A motor egyébként várhatóan a Pandában és a Lancia Ypsilonban is szerepet kap majd, bár ezt a nemzetközi sajtótájékoztatón sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánták.
Autómenedzser.hu
A torinói bemutatón a start-stopos 85 lóerős turbós motort tettük próbára, de még idén a szeptemberi bevezetés idején másik két változatban is kapható lesz a 900 köbcentis. A szívómotoros 65 lóerős, az erősebb turbós 105 lóerős. Azzal lesz csak igazi móka a vezetés. A literteljesítmény lenyűgöző: 116, 94, illetve 72 lóerő/liter (csak példaként a 325 lovas Opel Insignia OPC esetében ez az érték 112, a 211 lovas Audi TT Coupé TFSI esetében 106). Az FPT 200 szakembere 24 hónap alatt fejlesztette a motort, fehér lapon rajzolták meg, nem egy régi motort terveztek át. Lengyelhonban gyártják, 450 ezer egység a Bielsko-Biala-i üzem kapacitása. A gyáriak szerint ez a világ legzöldebb benzinmotorja.
Papíron 4,1 literes a fogyasztása az 500-asnak, dualogic váltóval csupán 4 liter. Papíron. Élesben mást tapasztaltunk, igaz az autók nagyon bejáratósak voltak. Autópályán és városban is kitaposta kollégám a kis 500-as lelkét, így nem csodálkoztunk a 9,2 literes átlagfogyasztáson. Vagyis inkább meglepődtünk. Nulláztam a fedélzeti számítógépet, majd eco módra kapcsolva, lefulladás közeli állapotban vezettem vissza az autót a kiindulási pontra. Eco módban csak dadog a motor, alig megy, teljesen kialszik a lelkét tápláló parázs. Ne is csodálkozzunk ezen, hisz a nyomatékcsúcsot 100 Nm/1750-es fordulaton maximálja az elektronika. Városban és országúton haladtunk, de a fogyasztás csak nem alakult papírforma szerint. Sőt, a hegyi utakon mért kezdeti 9-ről alig tudtam letornázni 7,4 re (a fedélzeti számítógép szerint) az átlagot. Azért ez messze elmarad a 4,1 litertől. Többet majd akkor tudunk, ha itthon hosszabban is teszteljük az 500-ast.
Az új motor mellett az 500-as Blue&Me multimédiás rendszert is kapott, valamint hordozható TomTom navigáció, bixenon lámpák is rendelhetők hozzá, a sebességváltásban esedékességi jelzés segít.
A Fiat 500C vászontetejével egyértelműen az eredeti 1957-es Fiat 500 stílusa előtt tiszteleg. Ugyanakkor az új modell már a legújabb megoldásokat vonultatja fel mind a gyártás, mind a motorok és az utaskomfort terén. Esőben, Debrecenben próbálhattuk ki.
Nyugat-Magyarországot két napra megszállták a Fiat Doblo Cargo túra résztvevői. Újságírók, flottások, kereskedők, üzletemberek tették próbára, mit is tud az új autó.
A Fiat Punto nem csupán Olaszországban népautó, az idei hazai autóeladási statisztikákban a Grande Punto negyedik helyen áll a Swiftet, a Fiestát és a Corsát követően a kisautók rangsorában. Az olaszok szerint elérkezett a frissítés ideje, a lökhárítókat és a lámpákat átszabták, és új lett az autó belseje is.
Ilyen háttérrel, ennyi rajongóval, gazdag történelemmel könnyű sikeresnek lenni - mondhatjuk az új Fiat 500-ra. De csakugyan megfelel a magas elvárásoknak?
A Peugeot Bipper és a Citroen Nemo ikertestvére a Fiat Fiorino Qubo. Úgy hasonlítanak, mint egyik dinótojás a másikra, ám a vidám olasz a hátsó kis oldalablakaival különb a többinél.
Hadházy tüntetéssorozatának hatodik köre ezúttal nem az Erzsébet hídon, hanem a várban, a Karmelitánál kezdődött. A független képviselő azt ígérte, jövő héten is demonstrálnak majd.
Európai elvbarátainak nagy része erős kifejezésekkel határolódik el az elnöktől. Semmi sem kínosabb a szuverenisták számára, mint hogy egy külföldi nagyhatalomtól függenek.