szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A sárga angyal munkatársait 8,1 százalékkal többször riasztották, mint az előző évben.

A sárga angyal munkatársait 8,1 százalékkal többször riasztották, mint az előző évben. A szakemberek – akárcsak 2009-ben – a lerobbant járművek 84,4 százalékát tudták helyben megjavítani. Ehhez összesen 57,2 millió kilométert tettek meg a guruló szervizeikkel az autószerelők.
A több riasztás oka elsőként a kemény télkezdettel magyarázható. 2010-ben január negyedikén volt a legtöbb, szám szerint 23.798 lerobbant autó az utakon. De nem csak a jeges időjárás tehető felelőssé a hibákért. Nyáron a 35 fok fölötti nagy melegben is rengetegen vették igénybe a sárga angyal. Természetesen az egyre több autó is hozzájárul ahhoz, hogy ez a szám ilyen magas lett.

A leggyakoribb ok, amiért a szakembereket hívták, a defekt és a lemerült akkumulátor volt. De nem csak az autó meghibásodása miatt értesítették az autósok a szakembereket. 100 000 esetben például a sofőr kizárta magát az autóból. 25 000 alkalommal az üres tank miatt nem indult a járgány. Ezenkívül 186 000 esetben biztosították az ADAC szakemberei egy baleset helyszínét. Az ADAC közleménye szerint az elektromos hibák egyre nagyobb száma sem okoz problémát majd a jövőben. A szakemberek felkészültek az ilyen jellegű hibákra is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Vevő lenne, de nincs autó?

Akadnak, akik szerint túl kicsi az ország, ezért a gyártók inkább a nagyobb felvevőpiacokat szolgálják ki először, mi...