Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e6b3dba9-37d9-465b-bcbb-b48ce731c9a7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Figyelő volt főszerkesztője 69 éves korában halt meg.","shortLead":"A Figyelő volt főszerkesztője 69 éves korában halt meg.","id":"20250217_Meghalt-Lambert-Gabor-ujsagiro-a-Mabisz-kommunikacios-vezetoje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6b3dba9-37d9-465b-bcbb-b48ce731c9a7.jpg","index":0,"item":"c54fb9fc-5ea4-46b0-95d0-1b057d202c2e","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_Meghalt-Lambert-Gabor-ujsagiro-a-Mabisz-kommunikacios-vezetoje","timestamp":"2025. február. 17. 14:43","title":"Meghalt Lambert Gábor újságíró, a Mabisz kommunikációs vezetője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"06bd021e-a77a-4bac-bcc3-ccbb7e62f8b8","c_author":"HVG","category":"gazdasag.zhvg","description":"A tajvani kormány több mint 100 ezer hüllőre tűzött ki vérdíjat.","shortLead":"A tajvani kormány több mint 100 ezer hüllőre tűzött ki vérdíjat.","id":"20250217_tajvan-zold-leguan-invazio-fejvadasz-csuzli","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/06bd021e-a77a-4bac-bcc3-ccbb7e62f8b8.jpg","index":0,"item":"b1b4b419-e48b-4400-97d3-71c7ef5706c4","keywords":null,"link":"/zhvg/20250217_tajvan-zold-leguan-invazio-fejvadasz-csuzli","timestamp":"2025. február. 17. 12:30","title":"Elszabadult zöld leguánok tartják rettegésben Tajvant, a fejvadászok csúzlival vették fel a harcot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Új Jalta helyett új Helsinkit vár a finn elnök, Trump sokkterápiájának hatásait elemzi a Bard College professzora, Robert Fico jövőjéről ír a Süddeutsche Zeitung. Válogatásunk a világlapokból. ","shortLead":"Új Jalta helyett új Helsinkit vár a finn elnök, Trump sokkterápiájának hatásait elemzi a Bard College professzora...","id":"20250218_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"6b4a9cf9-983a-43e3-98f9-852bd61c22c3","keywords":null,"link":"/360/20250218_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. február. 18. 10:52","title":"Nemzetközi lapszemle: Minél előbb elhúz Fico, annál jobb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c0fb732-60fc-421e-901a-9deee9c963d0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A prémium és a luxus kategória között egyenesúlyozna a német márka. ","shortLead":"A prémium és a luxus kategória között egyenesúlyozna a német márka. ","id":"20250217_Megemelik-az-Audik-arait-a-tehetosebb-vasarlok-fele-mozdulnanak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c0fb732-60fc-421e-901a-9deee9c963d0.jpg","index":0,"item":"2447a921-d52b-45b2-bc25-ba722c7f13b0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Megemelik-az-Audik-arait-a-tehetosebb-vasarlok-fele-mozdulnanak","timestamp":"2025. február. 17. 08:03","title":"Megemelik az Audik árait, a tehetősebb vásárlók felé mozdulnának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Több technológiai szakportál is arról írt a napokban, hogy a Microsoft kukázott egy csomó régebbi Intel processzort, és ezeket már nem támogatja a Windows 11 legújabb kiadása. A dolog azonban egy félreértésen alapul. ","shortLead":"Több technológiai szakportál is arról írt a napokban, hogy a Microsoft kukázott egy csomó régebbi Intel processzort, és...","id":"20250218_microsoft-windows-11-hardverkovetelmenyek-szigoritas-hirek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8bd1b26-7ec9-4373-9d17-5d73524668c6.jpg","index":0,"item":"978322d7-96d9-4270-b05c-7e08ca7db6fb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_microsoft-windows-11-hardverkovetelmenyek-szigoritas-hirek","timestamp":"2025. február. 18. 13:03","title":"Szárnyra kapott a hír, hogy durván szigorítanak a Windowson – mi az igazság?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd25bd29-3459-463d-b0fb-b330fdf0f86f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Mert fennállnak a feltételek, áll az indoklásban.","shortLead":"Mert fennállnak a feltételek, áll az indoklásban.","id":"20250218_bevandorlasi-valsaghelyzet-hosszabbitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd25bd29-3459-463d-b0fb-b330fdf0f86f.jpg","index":0,"item":"dac53ae2-c231-4ec6-948c-718aa98dc2fc","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_bevandorlasi-valsaghelyzet-hosszabbitas","timestamp":"2025. február. 18. 18:08","title":"Még mindig bevándorlási válsághelyzet van a kormány szerint, újabb fél évvel hosszabbítanak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy fadarabot is a szájába dugott, amitől majdnem megfulladt a házigazda.","shortLead":"Egy fadarabot is a szájába dugott, amitől majdnem megfulladt a házigazda.","id":"20250217_ittas-szomszed-rendorseg-miskolc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"375e700b-f1ee-49ad-a6bb-37d89483b1b8","keywords":null,"link":"/itthon/20250217_ittas-szomszed-rendorseg-miskolc","timestamp":"2025. február. 17. 09:46","title":"Ittasan elaludt egy férfi az ismerősénél, majd amikor felébredt, minden ok nélkül rátámadt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d66b3775-ae97-43e4-b53a-18e31200a99f","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök leszögezte, hogy nem ismer el semmilyen megállapodást Ukrajnáról Kijev részvétele nélkül.","shortLead":"Az ukrán elnök leszögezte, hogy nem ismer el semmilyen megállapodást Ukrajnáról Kijev részvétele nélkül.","id":"20250217_Zelenszkij-Ukrajnat-nem-hivtak-meg-a-szaudi-orosz-amerikai-targyalasokra-ezert-nem-fogadja-el-az-eredmenyet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d66b3775-ae97-43e4-b53a-18e31200a99f.jpg","index":0,"item":"11c92e9e-101d-4dcd-9734-05d087a24add","keywords":null,"link":"/vilag/20250217_Zelenszkij-Ukrajnat-nem-hivtak-meg-a-szaudi-orosz-amerikai-targyalasokra-ezert-nem-fogadja-el-az-eredmenyet","timestamp":"2025. február. 17. 18:50","title":"Zelenszkij: Ukrajnát nem hívták meg a szaúdi orosz–amerikai tárgyalásokra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A zöld hullám ellenére vannak még izmos autók, még akkor is, ha a társadalom túlszabályozott öncenzúrája rossz fénybe veti őket és rajongóikat. De álljunk ki bátran a jogainkért, lobbantsuk lángra akár a Parlament őrbódéit is, ha a legvégsőbb, legelemibb jogunkat korlátoznák: a száguldás és a lóerők szeretetét. Vagyis, ha elvennénk tőlünk Juliskát, a négylevelűt.
Az 1,75 literes turbo benzina, alias TB (Tibi) a legjobb és legmodernebb motor az Alfa háza táján. Persze a Giulietta csúcsváltozatában a GTA idők tiszteletére tehettek volna egy szépen morgó V6-ost, de sajnos, az már a múlt, a Fiat-csoport pedig a jövő bajnoka kíván lenni. Ehhez kis motorokra és nagy erőkre van szükség. A Giuliettában mindez megvan, de nem adja olcsón magát.
bcs
120 lóerős Giuliettát 5,45 millióért kapunk, a 235 lovas változat alapára 8,27 millió forint, igaz a quadrifoglio verde (négylevelű lóhere) felszereltség mindent tartalmaz, ami egy férfiember túléléséhez kell: hétlyukas, 17 hüvelykes könnyűfém felniket, 225/45-ös sportgumikat, 20 milliméterrel leültetett sportfutóművet, 330 milliméteres féktárcsákat, Brembo négydugattyús piros első féknyergeket, piros cérnával varrott sportkormányt, sötétített üvegeket, fűtött külső visszapillantó tükröket, alumínium pedálokat, szálcsiszolt sötét alumínium betéteket a műszerfalon - ráadásul megszabadították az autót a stop-start rendszertől. Alapáras volt még az autóban a tempomat, a kétoldali kipufogóvég, a Q2 elektronikus fékdifferenciálzár, az automatikus vezérlésű kétzónás klíma, a 280 wattos hangrendszer, a ködfényszóró, valamint a LED-es nappali fény. A bixenon lámpákért 198 ezret, az első kartámaszért 35 ezret, a hátsóért 45 ezret, az elektromosan behajtható tükrökért 40 ezret, a dupla napfénytetőért 355 ezret, az elektromosan állítható deréktámaszért 68 ezret, a navigációs rendszerért és a Bluetooth-os telefonálásért 489 ezret, a tolatóradarért további 116 ezret kell fizetni. Persze az extrák többsége különböző csomagokban olcsóbban is választható, tesztautónk végső ára így 9 millió forint körüli.
Sportfutóműve (elöl gólyalábas, hátul többlengőkaros, jórészt alumínium) nem szereti a kátyús telet, a rossz pesti és budai utakon úgy ráz, mint a fene. Epekedtem az autópályák iránt, minden nap kénytelen voltam kinézni a közeli két- és többsávosokra, és adózni a sebesség oltárán a római istenek tiszteletére. 100-ról 200 kilométer/órás sebességre olyan szépen és gusztusosan gyorsul, hogy azt tanítani kellene.
A 235 lóerőt ritkán használjuk ki a hétköznapokban, ha nem akarjuk, a kocsi nem vad, normálisan is lehet közlekedni vele, ehhez persze el kell felejteni a sport módot, mert olyankor hirtelen haragúvá válik, folyton ágaskodóvá, kötekedik mindenkivel, és fölöslegesen égetjük a kuplungot, illetve a drága benzint.
Leszámítva a DNA élménykapcsolót (A DNA technológia háromféle beállítást tesz lehetővé, ami a jármű teljes viselkedését úgy módosítja, hogy az valós időben reagáljon a sofőr igényeire, például szabályozza a kormányzás direktségét, a motor reakciókészségét, a Q2 elektronikus differenciálmű és a menetstabilizáló rendszer (VDC) beavatkozását. Dynamicban a kormányzás rásegítése is húsz százalékkal csökken, engedékenyebbé válik a menetstabilizáló, bekapcsol az ívbelső kerekeket fékezgető Q2, túltöltéssel növelhető a nyomaték. 5-7 barral megemeli a fékrendszer nyomását, ezért keményebb érzést ad a pedál, és kisebbet kell rajta rúgni. A menetstabilizálót teljesen kikapcsolni nem lehet. ), a navigációs okos kijelzőt és a Bluetooth-t, nincs túlbonyolítva a kocsi - ez olasz autónál nem is baj. A túlrobotizált világunkban jó néha hagyományápoló benzinzabáló fenevadakat kergetni, még akkor is, ha a Giulietta csupán hormonzavaros kecskebak, amely a vegyszerekkel túlkezelt fűtől hisztériás rohamaiban gepárdnak képzeli magát - de akkor úgy is szalad. 6,8 másodpercig tart az Alfa Romeo Giulietta QV 100-as sprintje. Szóval lehet élvezni az életet Juliskával, csak aztán bírjuk fizetni a tartásdíjat, meg állambácsi sárga csekkjeit. Ha nem vigyázunk, a Giulietta úgy szaporítja ezeket, mint egy városházi pénzjegynyomda.
Fantasztikusan kanyarodik az autó, nem tudjuk leugratni az útról, nem tolja az elejét, dinamikus módban a fékdiffi révén betapad a kanyarba, nevezhetjük akár kanyarművésznek is a QV-t. A fokozatok közötti átváltás nitrólöketnek tűnik, dinamikus módban érezni, hogy szereti a kocsi az erőszakos haladást, úgy megindul azonos gázpedál állás mellett, mintha tényleg kéjgázzal (di-nitrogén-oxid) kenegetném a torkát. A Giulietta QV-t csak így érdemes vezetni, ám a túlélés szempontjából havas, vizes, jeges hegyi úton ajánlatos kipróbálni az a (all weather), azaz időjárástűrő fokozatát is. Gyorsabb kapcsolást kíván, kiöli belőle a sportos vénákat, cserében kedvezőbb lesz a fogyasztás, akár 9 literig is levihetjük az átlagot. Bár ez lehet, hogy csak egy remény.
A kocsi fogyasztása a 235 lóerőhöz képest nem eltúlzott, de egy négyhengeres kompaktól mérsékeltebb étvágyat várunk, a 450 kilométeres vegyes üzemű téli tesztet 10,5 literes átlaggal (100 kilométerenként) zártuk.
Hangja gyenge, hiányzik a 147 GTA üvöltése, ezért még a nyomatéktöbblet sem kárpótol. Hatsebességes váltója hosszú úton jár, de pontos, forró helyzetekben a váltókar alumínium feje lehűti a kedélyeket, jó terápiás eszköz.
130-nál 2800 körül forog a főtengely, 110-nél 2500-at, 100-nál megelégszik 2100-as percenkénti fordulattal. Nagy sebességnél sem zajos az autó, annál inkább, ha rossz minőségű útra tévedünk, bármilyen fájó, de nyiszog és zörög a beltér. Utóbbi egyhangúan fekete, a kapcsolók egy része az élő legendát, a 8C Competizionét idézik. A kocsiból jól kilátunk, de a tolatóradar elengedhetetlen tartozéka. Szervokormánya üzemanyag-takarékossági okokból elektromos.
A 21 század legszebb Alfáját teszteltük, elegáns, szexi vonalaira a beltér izgalmas vonásai válaszolnak. Motorja kiváló, kellően erős és meglepően takarékos, ám az új kompakt Alfa nem tagadhatja le olasz gyökereit: szépséghibás.
A 2005-ben bemutatott Alfa-szépségre még nem fér rá a felújítás, a 159-es beérett, szebb, mint valaha. Csak egy jó olasz motor hiányzott. Most megkapta, az 1,75 literes turbó a régi időket idézi, parádésan megy, sokat fogyaszt és még nincs beárazva.
Az Alfa Romeo 159 Sportwagon TI igazi olasz álomautó. Rikító fehérben, vörös féknyergekkel, Góliát kerekekkel, ültetett precíz futóművel, bőr belsővel, alacsony fogyasztású dízelmotorral. A szépségben nincs hiba, a körítés és a tálalás tökéletes, még azt is elfelejtjük, hogy csak 150 lovat kergetünk.