Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f8eef518-0a29-45c8-b166-511c9351e105","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az európai nacionalisták felismerték, hogy az új republikánusok nem imperialisták, akik gyarmatosítani kívánják az öreg kontinenst – írja a szerző, aki magát is jobboldalinak tartja.","shortLead":"Az európai nacionalisták felismerték, hogy az új republikánusok nem imperialisták, akik gyarmatosítani kívánják az öreg...","id":"20250417_Die-Welt-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f8eef518-0a29-45c8-b166-511c9351e105.jpg","index":0,"item":"65431513-c01c-4b00-a064-a8d7f889f56e","keywords":null,"link":"/360/20250417_Die-Welt-lapszemle","timestamp":"2025. április. 17. 15:30","title":"Die Welt-vendégkommentár: Lendületben a Nyugat-barát populisták, de iparkodniuk kell","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a","c_author":"HVG","category":"360","description":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","shortLead":"Jászberényi Sándor a kétezres évtized közepe óta többnyire Egyiptomban él.","id":"20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42a3c7f7-b494-484f-b4d3-7cf62569ed9a.jpg","index":0,"item":"53f34006-2ad0-4fea-b7a0-145b99c14bf2","keywords":null,"link":"/360/20250418_hvg-Az-iro-sajat-kezeben-Cosmopolit-Kiado-Jaszberenyi-Sandor-Gulyas-David","timestamp":"2025. április. 18. 10:45","title":"Könyvkiadót indított az egyik legismertebb magyar haditudósító","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2bbec03b-28f6-4b52-9449-0bcbbf526fb9","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A kormány április elején lépett ki a bíróságból.","shortLead":"A kormány április elején lépett ki a bíróságból.","id":"20250417_A-Nemzetkozi-Buntetobirosag-magyarazatot-ker-Magyarorszagtol-amiert-nem-tartoztattak-le-Netanjahut","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bbec03b-28f6-4b52-9449-0bcbbf526fb9.jpg","index":0,"item":"32cd648e-d77c-4de1-98a8-4c1849635098","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_A-Nemzetkozi-Buntetobirosag-magyarazatot-ker-Magyarorszagtol-amiert-nem-tartoztattak-le-Netanjahut","timestamp":"2025. április. 17. 22:14","title":"A Nemzetközi Büntetőbíróság magyarázatot követel Magyarországtól, amiért nem tartóztatták le Netanjahut","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02fae638-97e3-4b05-9278-255ce473ddcb","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Korábban már törvény is született róla, amit Putyin is aláírt.","shortLead":"Korábban már törvény is született róla, amit Putyin is aláírt.","id":"20250417_taliban-terrorizmus-lista-oroszorszag-legfelsobb-birosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02fae638-97e3-4b05-9278-255ce473ddcb.jpg","index":0,"item":"dcc71b69-914b-4c81-aaa3-02bc4d2003fb","keywords":null,"link":"/vilag/20250417_taliban-terrorizmus-lista-oroszorszag-legfelsobb-birosag","timestamp":"2025. április. 17. 16:52","title":"Az orosz legfelsőbb bíróság levette a terrorszervezetek listájárol a tálibokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf","c_author":"Ballai Vince, Fülöp István ","category":"360","description":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri, de a terelést már elkezdte.","shortLead":"Végre ráébredt a kormány, mekkora veszéllyel járhat a ragadós száj- és körömfájás. A kártalanítást egyelőre csak ígéri...","id":"20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7e690c32-df46-4e1f-9e7a-25e9f27f0ccf.jpg","index":0,"item":"91981dad-09d0-4f9e-8b0c-0c3fc93f2074","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-szaj-es-koromfajas-virus-dogkutak","timestamp":"2025. április. 19. 08:30","title":"Nemigen van biztosításuk az állattartóknak a száj- és körömfájásra, az állam viszont csak ígérget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f99939e4-428a-4669-b78b-1304bb50993d","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Történelmi tettre készül Raphinha, a Barcelona brazil csillaga.","shortLead":"Történelmi tettre készül Raphinha, a Barcelona brazil csillaga.","id":"20250417_raphinha-barcelona-teljesitmeny-statisztika-aranylabda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f99939e4-428a-4669-b78b-1304bb50993d.jpg","index":0,"item":"f85edb02-ab8a-4193-a84f-1d969909f127","keywords":null,"link":"/sport/20250417_raphinha-barcelona-teljesitmeny-statisztika-aranylabda","timestamp":"2025. április. 17. 17:21","title":"Egy éve még rajta nevettek az emberek, mostanra a legnagyobbakkal említik egy lapon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"baf61e37-4c5d-4f6e-be0a-841b866157e3","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Judo-vb, atlétikai nagydíj, Tour de Hongria, kézilabda Bajnokok Ligája négyes döntő – mindenki mehet, de csak matricával. A kormány közben arról is döntött, hogy megújítják az Audi Hungáriával 2013-ban kötött stratégiai együttműködési megállapodást. ","shortLead":"Judo-vb, atlétikai nagydíj, Tour de Hongria, kézilabda Bajnokok Ligája négyes döntő – mindenki mehet, de csak...","id":"20250418_Legalis-buszsavozas---tobb-kiemelt-sportrendezveny-autoi-is-elozhetik-hamarosan-a-fovarosi-forgalmat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/baf61e37-4c5d-4f6e-be0a-841b866157e3.jpg","index":0,"item":"9ef0d34c-8a36-4dc9-af15-7e5543c7b809","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_Legalis-buszsavozas---tobb-kiemelt-sportrendezveny-autoi-is-elozhetik-hamarosan-a-fovarosi-forgalmat","timestamp":"2025. április. 18. 08:41","title":"Legális buszsávozás - több kiemelt sportrendezvény autói is előzhetik hamarosan a fővárosi forgalmat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08d3ca31-eddd-48f7-9281-6ee55949a1f9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Sokan vonják be a fogyókúrájukba a mesterséges édesítőszereket, abban bízva, hogy így kevesebb cukor kerül a szervezetükbe, és ez a kilókon is meglátszik majd. Egy amerikai kutatás azonban kimutatta, hogy egy népszerű cukorpótló éhessé tesz, így további étkezésre sarkallhat.","shortLead":"Sokan vonják be a fogyókúrájukba a mesterséges édesítőszereket, abban bízva, hogy így kevesebb cukor kerül...","id":"20250418_mesterseges-edesitoszerek-nagyobb-ehsegerzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08d3ca31-eddd-48f7-9281-6ee55949a1f9.jpg","index":0,"item":"bb1f57b7-3d1f-4784-89bc-06e57ca531e5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_mesterseges-edesitoszerek-nagyobb-ehsegerzet","timestamp":"2025. április. 18. 08:03","title":"A nagy átverés: valójában még éhesebb lehet a cukorpótlótól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A nemrég frissített francia egyterű új, 1,6 literes dízelmotorral lopta be szívünkbe magát. Erős, takarékos, praktikus és szép.
Tesztautónk megadta az összes érzékünknek, ami kell: az utastér modern, merész, de egységes, a kárpit ötvözi a teflonos szövet tartósságát és a bőr finomságát, az extraként 170 ezerért, illetve felszereltségi szintként 350 ezer forintért megvásárolható kilenc hangszórós Bose hangrendszer még a legsutább rádióműsorból is koncertélményt csinál. A navigációt a TomTom szállítja, a Bluetooth könnyedén kapcsolódik a telefonokkal, a kétzónás klíma jó közérzetünkért felel, a tempomat és a sebességhatároló segít a megengedett sebesség betartásában, a parkoló szenzorok és a tolatókamera pedig abban, hogy se emberre, se állatra, se a kocsira ne legyünk veszélyesek.
Nappali LED-füzér jelzi (Dynamique felszereltségi szinttől széria) , hogy a megújult Scénic-kel érkezünk és bár nem sportkocsi, a szép színe és az eleganciát sugalló megjelenése miatt sokan megnézik, sőt körbe is járják. Ezt a fokozott érdeklődést egyre ritkábban látom manapság.
Biró Csongor
Amellett, hogy a digitális kijelzője úgy néz ki, mint valami japán játékterem fala, a fordulatszámmérő nehezen olvasható, igaz információból amúgy is sok van, szinte mindent megmutat egy képernyőn a fedélzeti számítógép: időt, hőmérsékletet, zenét, fogyasztást, váltást, vezetési stílust, sebességhatárolót, fordulatszámot, sebességet, üzemanyagszintet. Bár a táblákat nem ismeri fel a Renault, a navigációs kijelzőn nyomon követhető az aktuális sebességhatár.
130 kilométer/órás sebességnél percenként 2500-at forog a főtengely, 120-nál 2100-at, 110-nél 1900-at, 90-nél 1600-1700-at. Végsebessége 195 kilométer/óra, nulláról 100 kilométer/órára 10,5 másodperc alatt gyorsul fel. Az 1,6 literes, 130 lóerős motor 320 newtonméteres nyomatékának nagy része érezhetően 1500-as fordulattól áll rendelkezésünkre (a maximumát 1750-es fordulaton adja le). A szép egyterű a több mint 300 kilométeres tesztelést 6,6 literes átlagfogyasztással zárta, ami kicsit több, mint a sajtóanyagban szereplő 4,4 liter/100 kilométer, ennek ellenére teljesen elfogadható.
A tesztelt kocsiból hiányoltam a plusz két ülést, ha már Grand, legyen hétüléses. Igaz, így ötülésesen verhetetlen családi autó, még három gyerekkel is rengeteg csomagot képes elnyelni.
Futóműve kellemesen csillapított, a legdurvább fekvőrendőrt sem érezzük, csak halljuk. Kormánya túl nagy, kormányzása nem tetszett, túl indirekt, sokat kell korrigálni, nem pontos. Hatsebességes váltója ugyanakkor precíz, a stop-start rendszer is megbízhatóan működik, még lefulladás után is automatikusan indít újra. Az emelkedős elindulásnál dombsegéd tartja meg a kocsit. A hátsó ülések önállóan mozgathatók, kényelmesek, hatalmas a tér, a csomagtartó kolosszális (752 literes, ülések ledöntésével 2050 literes).
Bár Grand Scénicet már 4,7 millió forinttól kaphatunk (akciósan 400 ezerrel kevesebbért is), a legolcsóbb dízel 110 lóerővel 5,94 millió forintba kerül, az 1,6-os 130 lovas, ötszemélyes, Bose hifivel szerelt kocsi alapára 6,64 millió forint (Dynamique felszereltségben). Ülésfűtéssel, navigációval, tolatókamerával a tesztautó ára 7,5 millióra rúgott.
Figyelemre és tiszteletre méltó a Renault Clio Renault Sport (RS) megjelenése, teljesítménye és az a nyom, amit az aszfalton, illetve a bámészkodók szívében hagy. A Clio RS igazi városi vagány, egy versenypályáról eltévedt streetfighter.
Nagy is, dízel is, jó is, francia is. Vannak, akik szerint ez nyerő párosítás, míg mások úgy vélik, e négy jellemző közül több kizárja egymást. Utánajártunk.
Egy ilyen autó tesztelése nem lehet más, mint közhelygyűjtemény. Kevés izgalmasabb autót vezettem, igaz, az adrenalin fokozásán kívül másra nem is való. A Renault Mégane RS versenyautó, közúton nem sok keresnivalója van. Ha csak nem az, hogy begyűjtse a rajongók hódolatát.
Mielőtt még végképp eltemetnénk a belső égésű izgalmas autókat, próbáljuk meg élvezni az elektromos autózás újdonságának varázsát. Az egyre szaporodó villanyautók közül a Fluence méreteivel, kényelmével és bérelhető akkumulátorával tűnik ki.
Két újabb családi autóval bővült a Renault kínálata. A Mégane kombi inkább a sportosabb életvitelű apukák, anyukák és a cégek kedvelt autója lesz, míg a Scénic-en inkább a kisgyerekesek és az idősebbek szeme akad meg. A Scénic ára július elsejétől publikus, a kombit majd ősszel címkézik fel.
A Renault Kangoo Maxi Z.E. teljes értékű autó, hatalmas csomagtérrel, jó menetkomforttal, elektromos hajtással, károsanyag-kibocsátás nélkül. Állami támogatással még az ára is elfogadható.
Vidám családi autó a legújabb Renault Grand Scénic, amely minden ízében azt jelzi, hogy első a família. Akciósan olcsón ESP-vel vihető, nálunk az izmos dízel csúcsmodell járt.
Sem a quadrille-hez, sem Camoletti darabjához nincs semmi köze a Lagunának, mégis a négyes a Renault középkategóriásának szerencseszáma. A tesztautó két erőssége a négyhengeres 180 lóerős dízelmotor és a négykerék-kormányzás. Utóbbi szenzációszámba megy, a magyar piacon BMW-n és az Infinitin kívül más márkánál nem találkozhatunk vele.
Mielőtt azt hinnénk, hogy ez a Renault Mégane szedán, azaz limuzin változata, nézzük meg jobban az autót. Szemből egyértelműen más, kissé sutább, mint a Mégane, hosszabb, hátulról pedig nem tudjuk, mennyiben hasonlítana, hisz nem gyártanak négyajtós Mégane-t. A Fluence-t a Mégane kombi alapjaira építik a törökországi Bursában.