3 millió forint alatt indul a Peugeot 301 - kipróbáltuk
szerző:
Bemutatkozott nálunk is francia konszern kifejezetten a mostani idők lehetőségeire szabott családi modellje. Villámteszt.
A gazdasági viszonyokat körbeszimatolva ideálisnak mondható úgynevezezett feltörekvő piacoknak szánt autóval jelentkezett a Peugeot. Világszinten a szedánok eladásai még mindig 20 százalékot képviselnek és különösen kedveltek a kevésbé fejlett régiókban. A kínai piacon például szinte eladhatatlan egy más formájú autó.
Ezzel szemben a nyugati világban már kifejezetten kiveszőben vannak, alig 2 százaléka az új kocsiknak a lépcsőshátú. Ennek megfelelően nem is lesz forgalomban náluk a 301.
A Peugeot egyik legismertebb kocsija volt anno az 504-es nem volt olyan francia fotó vagy film, amelybe be ne lógott volna egy. Ezen modell egyenes ági rokonának tekinthető az új szedán. A kocsi a mostani kis kategóriában induló 208-as padlólemezére épül ugyan, de a hasonlóság ezzel gyakorlatilag ki is merül. A 301-es más célú autó. Kifejezetten a praktikus, magas hasú a rosszabb utakkal is megbirkózó kényelmes, egyszerű, de stílusos tömegautó.
Annak pedig kívülről csinos is. Az első traktus kifejezetten modern formavilágú, mostanság egyre több gyártó választja ezt a hatalmas méretű grillrácsot. Oldalról a kocsi már megtévesztésig hasonlít egy Corollára, főleg szürkés árnyalattal. A hátsó lámpa oldalba mélyen benyúló formájával európai szemnek kicsit túlzó. De hát, mint tudjuk fontos piac a kínai. A csomagtartó, amely az ilyen kocsik harmadik legfontosabb tényezője dupla lemezes, alap esetben 506 liter (nem innen jött a 301 elnevezés), míg az elválasztó lapot felhajtva akár 640 literre bővíthető.
A motorválaszték tükrözi az egyszerű koncepciót. A belépő modell 1.2-es benzines új fejlesztésű VTi jelzésű három hengeres benzinmotor, amely 72 lóerős. És mivel az autót Európán kívül is forgalmazzák majd, felkészítették szerkezetileg arra is, hogy 87-es oktánszámú benzinnel is be kell érnie. Ezen kívül, van egy erősebb 1.6 literes VTi 115 LE benzinmotor is a palettán, valamint a jól ismert 1.6 l HDi 92 lovas dízelmotor, amely a PSA konszern számos másik autójában is ott dolgozik.
A villám menetpróbára a benzines 1.6-os modell jobban felszerelt változatát vihettük el. A pénteki pesti forgalomban csak rövid sprintekre és némi macskakövezésre futotta. Az első benyomások alapján a kocsi futóműve valóban jól birkózik a hazai utak viszontagságaival. Az igen egyszerű külsejű műszerfal, a középkonzolon található információs box monokróm kijelzője, és a kissé pontatlan váltó, az ésszerű komfortot testesítik meg.
A kis próba során a kormányszervo könnyen boldogult a nem súlyos anyagokból összeállított karosszériával, és a motor is fürgén mozgatta a kocsit, bár manapság egy 115 lóerős motortól egy kicsivel nagyobb megindulásokra számítottunk. A hátsó ülések is kényelmesek, kizárólag a nem teljes fejtámlát érheti éles kritika, amelyek furcsa púpokként éktelenkednek a hátsó üléstámlákon. Megjegyzendő még az átlagfogyasztás 8.8 literes értéke, amellyel remélhetőleg nem kell megbarátkoznia majd a tulajdonosoknak. Most is csak a próbakörön az autót nyúzó újságíróknak köszönhető. Ami nem kizárt egy olyan autónál, ami annyira friss volt, hogy összesen 92 kilométert futott.
Ami a piaci bevezetést illeti, decembertől már forgalomban lesz a 301-es, de a bevezető kampányra csak karácsony után, januárban szán komolyabb forrást a márka. A belépő modell ára versenyképes, bár forintra pontosan nem lett bejelentve, de 3 millió forint alatt lesz. Ezzel újabb konkurenst kapott az a kategória, amelyből sajnos már csak a vevők hiányoznak. A Fiat Linea, a Chevrolet Aveo és a Skoda Rapid közé most beszáll egy francia, a Peugeot 301 is.
Ezzel szemben a nyugati világban már kifejezetten kiveszőben vannak, alig 2 százaléka az új kocsiknak a lépcsőshátú. Ennek megfelelően nem is lesz forgalomban náluk a 301.
A Peugeot egyik legismertebb kocsija volt anno az 504-es nem volt olyan francia fotó vagy film, amelybe be ne lógott volna egy. Ezen modell egyenes ági rokonának tekinthető az új szedán. A kocsi a mostani kis kategóriában induló 208-as padlólemezére épül ugyan, de a hasonlóság ezzel gyakorlatilag ki is merül. A 301-es más célú autó. Kifejezetten a praktikus, magas hasú a rosszabb utakkal is megbirkózó kényelmes, egyszerű, de stílusos tömegautó.
Annak pedig kívülről csinos is. Az első traktus kifejezetten modern formavilágú, mostanság egyre több gyártó választja ezt a hatalmas méretű grillrácsot. Oldalról a kocsi már megtévesztésig hasonlít egy Corollára, főleg szürkés árnyalattal. A hátsó lámpa oldalba mélyen benyúló formájával európai szemnek kicsit túlzó. De hát, mint tudjuk fontos piac a kínai. A csomagtartó, amely az ilyen kocsik harmadik legfontosabb tényezője dupla lemezes, alap esetben 506 liter (nem innen jött a 301 elnevezés), míg az elválasztó lapot felhajtva akár 640 literre bővíthető.
A motorválaszték tükrözi az egyszerű koncepciót. A belépő modell 1.2-es benzines új fejlesztésű VTi jelzésű három hengeres benzinmotor, amely 72 lóerős. És mivel az autót Európán kívül is forgalmazzák majd, felkészítették szerkezetileg arra is, hogy 87-es oktánszámú benzinnel is be kell érnie. Ezen kívül, van egy erősebb 1.6 literes VTi 115 LE benzinmotor is a palettán, valamint a jól ismert 1.6 l HDi 92 lovas dízelmotor, amely a PSA konszern számos másik autójában is ott dolgozik.
A villám menetpróbára a benzines 1.6-os modell jobban felszerelt változatát vihettük el. A pénteki pesti forgalomban csak rövid sprintekre és némi macskakövezésre futotta. Az első benyomások alapján a kocsi futóműve valóban jól birkózik a hazai utak viszontagságaival. Az igen egyszerű külsejű műszerfal, a középkonzolon található információs box monokróm kijelzője, és a kissé pontatlan váltó, az ésszerű komfortot testesítik meg.
A kis próba során a kormányszervo könnyen boldogult a nem súlyos anyagokból összeállított karosszériával, és a motor is fürgén mozgatta a kocsit, bár manapság egy 115 lóerős motortól egy kicsivel nagyobb megindulásokra számítottunk. A hátsó ülések is kényelmesek, kizárólag a nem teljes fejtámlát érheti éles kritika, amelyek furcsa púpokként éktelenkednek a hátsó üléstámlákon. Megjegyzendő még az átlagfogyasztás 8.8 literes értéke, amellyel remélhetőleg nem kell megbarátkoznia majd a tulajdonosoknak. Most is csak a próbakörön az autót nyúzó újságíróknak köszönhető. Ami nem kizárt egy olyan autónál, ami annyira friss volt, hogy összesen 92 kilométert futott.
Ami a piaci bevezetést illeti, decembertől már forgalomban lesz a 301-es, de a bevezető kampányra csak karácsony után, januárban szán komolyabb forrást a márka. A belépő modell ára versenyképes, bár forintra pontosan nem lett bejelentve, de 3 millió forint alatt lesz. Ezzel újabb konkurenst kapott az a kategória, amelyből sajnos már csak a vevők hiányoznak. A Fiat Linea, a Chevrolet Aveo és a Skoda Rapid közé most beszáll egy francia, a Peugeot 301 is.