Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e68e3b5a-c074-41e1-9963-d25bafe41e1b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Japán kutatók két, a Földtől azonos irányban lévő objektumot fedeztek fel, ám a tulajdonságuk minden szempontból zavarba ejtő.","shortLead":"Japán kutatók két, a Földtől azonos irányban lévő objektumot fedeztek fel, ám a tulajdonságuk minden szempontból...","id":"20250122_csillagaszat-tejutrendszer-csillagok-keletkezese-jeg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e68e3b5a-c074-41e1-9963-d25bafe41e1b.jpg","index":0,"item":"989cbe34-a273-44c1-a3df-9ff4a2060b38","keywords":null,"link":"/tudomany/20250122_csillagaszat-tejutrendszer-csillagok-keletkezese-jeg","timestamp":"2025. január. 22. 16:03","title":"Újfajta csillagokat találhattak a Tejútrendszerben, és a tudósok sem értik, miért jegesek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"28853193-7aa5-440a-9091-a307ce2834e8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 14 évesnél fiatalabb betegeket az 50 kilométerre fekvő Debrecenbe kell vinni.","shortLead":"A 14 évesnél fiatalabb betegeket az 50 kilométerre fekvő Debrecenbe kell vinni.","id":"20250123_nyiregyhaza-gyermeksebeszet-fekvobeteg-ellatas-debrecen-egeszsegugy","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28853193-7aa5-440a-9091-a307ce2834e8.jpg","index":0,"item":"a04700a6-2e0a-43f6-862d-bcb8a3f4a05f","keywords":null,"link":"/itthon/20250123_nyiregyhaza-gyermeksebeszet-fekvobeteg-ellatas-debrecen-egeszsegugy","timestamp":"2025. január. 23. 05:46","title":"Nincs elég ember, leállt az ellátás a nyíregyházi gyermeksebészet fekvőbetegosztályán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85dd1625-c937-4aa2-b9ac-afc1f68c763f","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A filmkészítéssel már tavaly felhagyott az Oscar-díjas színészlegenda.","shortLead":"A filmkészítéssel már tavaly felhagyott az Oscar-díjas színészlegenda.","id":"20250122_Judi-Dench-olyan-rosszul-lat-hogy-egyedul-utcara-sem-lephet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85dd1625-c937-4aa2-b9ac-afc1f68c763f.jpg","index":0,"item":"90d05cf2-ae76-4a0f-8af2-6972bf83a484","keywords":null,"link":"/elet/20250122_Judi-Dench-olyan-rosszul-lat-hogy-egyedul-utcara-sem-lephet","timestamp":"2025. január. 22. 15:32","title":"A 90 éves Judi Dench olyan rosszul lát, hogy egyedül már utcára sem léphet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Országos Mentőszolgálat szóvivője egyéb információkat is megosztott az új rendszerről, például azt, hogyan tudnak majd pihenni a nem fővárosban élő, átvezényelt mentősök. ","shortLead":"Az Országos Mentőszolgálat szóvivője egyéb információkat is megosztott az új rendszerről, például azt, hogyan tudnak...","id":"20250122_Gyorfi-Pal-Tavasztol-vezenyelnek-at-a-videki-mentosoket-Budapestre-vezenylese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbc8e8bb-baa4-4734-8b27-97e0063c8d7b.jpg","index":0,"item":"f520dad3-d95b-4bde-8d0a-e815f0b2ac50","keywords":null,"link":"/itthon/20250122_Gyorfi-Pal-Tavasztol-vezenyelnek-at-a-videki-mentosoket-Budapestre-vezenylese","timestamp":"2025. január. 22. 05:35","title":"Győrfi Pál: Várhatóan tavasztól vezényelnék át Budapestre a vidéki mentősöket, akik nem kapnak majd külön pótlékot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20ef1ed7-25db-48bc-9202-28b60143ec7f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szervezetet régóta kritizáló Mi Hazánk elnöke felbátorodott Donald Trump döntésén. Mégsem mi vagyunk a hülyék – állítja.","shortLead":"A szervezetet régóta kritizáló Mi Hazánk elnöke felbátorodott Donald Trump döntésén. Mégsem mi vagyunk a hülyék –...","id":"20250122_Toroczkai-Laszlo-kileptetne-Magyarorszagot-a-WHO-bol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20ef1ed7-25db-48bc-9202-28b60143ec7f.jpg","index":0,"item":"cbe74af5-d0e7-4db9-b13d-7539761a249e","keywords":null,"link":"/itthon/20250122_Toroczkai-Laszlo-kileptetne-Magyarorszagot-a-WHO-bol","timestamp":"2025. január. 22. 11:47","title":"Toroczkai László kiléptetné Magyarországot a WHO-ból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1d3eb77e-9486-4c74-acc9-2513d8821899","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A vadonatúj Porsche 911 Carrera S magyarországi indulóára nem sokkal 70 millió forint alatt alakul.","shortLead":"A vadonatúj Porsche 911 Carrera S magyarországi indulóára nem sokkal 70 millió forint alatt alakul.","id":"20250123_magyarorszagon-a-legujabb-porsche-911","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d3eb77e-9486-4c74-acc9-2513d8821899.jpg","index":0,"item":"78482728-799a-43cf-bb5d-f8c534a987cf","keywords":null,"link":"/cegauto/20250123_magyarorszagon-a-legujabb-porsche-911","timestamp":"2025. január. 23. 06:41","title":"Magyarországon a legújabb Porsche 911","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2896e444-1329-449d-bc93-8c2dcf862bc2","c_author":"Földvári Zsuzsa","category":"360","description":"Gyógyír, reménysugár. Efféle szavak hangzottak el a vasárnapi burgenlandi választás eredményhirdetését követő kommentárokban, miközben országosan formálódik a szélsőjobboldal vezette kormánykoalíció. Szeretettel Bécsből-sorozatunk írása.","shortLead":"Gyógyír, reménysugár. Efféle szavak hangzottak el a vasárnapi burgenlandi választás eredményhirdetését követő...","id":"20250122_Szeretettel-Becsbol-Burgenland-valasztas-szocdem-siker-Hans-Peter-Doskozil","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2896e444-1329-449d-bc93-8c2dcf862bc2.jpg","index":0,"item":"6ad3ccae-46cf-479c-9e7e-30c7a94fed94","keywords":null,"link":"/360/20250122_Szeretettel-Becsbol-Burgenland-valasztas-szocdem-siker-Hans-Peter-Doskozil","timestamp":"2025. január. 22. 10:00","title":"A szélsőjobboldali előretörés ellenére baloldali fellegvár maradhat Burgenland","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbdd09fd-fbba-4713-b570-c3ea095cc9dc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Túl nagy volt a tempó a havas útra. ","shortLead":"Túl nagy volt a tempó a havas útra. ","id":"20250122_csuszos-M5-os-szerencsesen-vegzodott-az-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbdd09fd-fbba-4713-b570-c3ea095cc9dc.jpg","index":0,"item":"7e9d480e-1a13-4294-abf5-c62a4bf20a69","keywords":null,"link":"/cegauto/20250122_csuszos-M5-os-szerencsesen-vegzodott-az-video","timestamp":"2025. január. 22. 11:41","title":"Megtréfálta a csúszós M5-ös az autóst, de most szerencsésen végződött a piruett – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fazoníroztak a bajor prémium márka ötös sorozatának modelljein. A magyar piac számára is legfontosabb sorozatban minden családtag kapott valami extrát. A limuzin és a kombi egy új belépőszintű motort, a GT pedig egy új csinos feneket.
Brutális adatokkal találkozik az ember a BMW-nél. A sajtóprezentáción elkezdett pörögni a kivetítőn hány darab kelt el eddig az etalon bizniszautót jelentő ötösből. Lehet tippelni gyorsan.
A válasz: 6,6 millió! Ezzel már lehet profitot csinálni.
A hatodik generációnál járó (bmw-s terminológiával F10/F11/F07) modellek népszerűsége természetesen az elmúlt években hatványozottan nőtt. A belépő új piacokon, mint Kína, a sales menedzserek inkább az alultervezés miatt kerülhettek bajba. A szedán (Limousine) az USA-ban kiemelkedően népszerű, a Gran Turismo a távol-keletiek kedvence, míg a racionális németeknél megy igazán a Touring (kombi) változat.
Jóllehet a sajtó számára csak most volt a menetpróba, a modell már rendelhető Magyarországon is. A változások nem is eget rengetőek, a legjellemzőbb vonások, mint az orrész veséi alig változtak. A lámpatestek most épp a keskenyedés útján vannak, megújultak, akárcsak hátsó lámpák, amelyek talán a legjobban a GT-nek állnak. Lényegében tükörképei a 3-sorozat formáinak. A GT-nek különben is áttervezték a hátulját, ami kétség kívül jót tett a márka főúri autójának, nem csak megjelenés, de méretkapacitás szempontjából is, a csomagtere plusz 60 literrel, 500 literes lett.
A felszereltség szintén követi a trendet, mindenhol Bluetooth-kapcsolat, USB-port, sőt az iDrive is kapott valamit. A kontroller akár egér módjára is működik, a rendszer pedig képes emaileket küldeni és fogadni mindezt hang alapú vezérléssel. A kényelmi funkcióhoz tartozó újdonság és nem mehetünk el mellette, hogy mostantól nem csak nyitni, hanem zárni is lehet az 5-ösök csomagterét lábmozdulatokkal.
Nem mintha kétségeink lettek volna felőle, hogy pont a német prémium márka nem fogja teljesíteni az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat, de most már ez is kipipálva. Az összes motor ilyen. Motorvonalon egyébként a belépőszintű 141 lóerős, kétliteres négyhengeres turbódízel, az 518d a nagy újdonság, amelynek normái elvileg 4,5 liter/100 kilométeres fogyasztás és 119g/km-es CO2 kibocsátás. A motort mind a szedán, mind a kombi megkapta. A legeslegfelső polcon pedig ott az új M5, amely új V8-asa révén most éppen 450 lóerős.
Képgaléria
D.P.
A München környéki menetpróbán a GT változatból az 535i került terítékre, a szedánból pedig egy 530d.
A Turismo kisebbik 3.0 literes benzinesével kezdtünk. A sajtóútra kiadott modell kényelemben leginkább egy magánrepülőgéppel vetekszik, dugóban ülve is kedélyesen telik az idő, legalább végig lehet próbálgatni az összes friss infokommunikációs fejlesztést és minden más új kényelmi funkciót. A hófehér bőrülések 17 féle állíthatóságát, az ülések hátulján lévő média központot. A hátsó ülést akár 10 centis úton is lehet mozgatni, a támlája is motorosan dönthető hamar fejedelmi pozícióban utazunk a világ végéig, miközben a TFT monitoron nézünk valami sorozatot, vagy a középkonzol felett kiemelkedő Bang & Olufsen akusztikus lencsékkel szerelt központi hangszóró, önmagában technokrata szépségét csodáljuk. Akárki, aki egyébként megveti ezt a kocsiformát, tíz perc utazás után elomlik.
Képgaléria
D.P.
Az öt féle menetmóddal megspékelt 3.0 literes hathengeres turbómotor méltó módom mozgatja a GT-t. A 306 lóerős teljesítményű, 400 newtonméternyi nyomaték minden fordulaton tökéletes. A 8 fokozatú Steptronic váltófüles áttétélezővel pedig saját magunk is variálhatunk a sebesség fokozatok közt. Papíron, ha a hatékonyság az első akár 8,9 l/100 km-es fogyasztásra is kijöhetünk. A hátsó felfüggesztés önszabályozó légrugós megoldását mondjuk képtelenség próbára tenni a német utakon, így marad a kicsit öncélú, a kormány melletti váltófülek próbálgatása, a váltási gyorsaság vagy egy kis gázelvétel, váltás és megint padlógáz játék. Próbáljuk becsapni a váltószerkezet agyát, nem sok sikerrel. Vezetés közben ráadásul a szemünk előtt minden. Az új „full color” Head-Up displayen a sebesség határokat jelző tábláktól, az előttünk haladó távolságára figyelmeztető információkig.
A szedán változat, avagy a nagybetűs „menedzserautó”, egészen más karakterű. A GT után persze olyan, mintha egy ötcsillagos szállodából egy négycsillagosba költöznénk át, pedig a különbség csak annyi, hogy négycsillagosban nincs elnöki lakosztály. Magyarul, ugyan olyan jó.
Az 530d, amit vezethettünk a 8 fokozatú Steptronic váltójával, a 258 lóerős az 540 Nm-es nyomatékával nyilvánvalóan gond nélkül veszi fel a német autópályák belső sávos tempóját is, rezzenéstelenül, csöndben siklik 200 Km/h-ra felett is. Kifejezetten forszírozva a kérdést, hogy hátul sem zajosabb-e véletlenül, megnyugtató a válasz. A hirdetett 5,8 másodperces állórajtos gyorsulásnál fontosabb a rugalmasság, nagyjából 100-ról 140-re nem több hat-nyolc másodperccel vizsgázik a kocsi. Mindezért vegyes fogyasztásban 5,1 litert ígérnek 100 kilométerenként. Természetesen a „full color” Head-Up display és a többi prémium kiegészítő úgyan úgy itt van, mint a GT-ben ésszerűbb keretek közé szorítva.
A család tagjai nagyon eltérőek árazásban is, az újdonság 518d például 11,6 millió forinttól indul, minden bizonnyal sikeres is lesz. A kipróbált darabok, a szedán 530d, 14,69 milliós kiadást jelent alapáron, míg a Gran Turismo 17,49 milliós induló árral száll versenybe.
A márkán belüli rangsort nem fogja borítani az új ötös, marad a legnagyobb darabszámban eladott modellje a BMW-nek nálunk is, szinte borítékolható.