Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"30c2edc7-ec86-4d91-9c0a-ea09b2192909","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Facebook-posztokból tudták meg az osztrák hatóságok, hogy a határtól mindössze négy kilométerre fekvő Peresztegen földelnek el több száz, a ragadós száj- és körömfájás vírusával fertőzött tehenet. A Duma Aktuál ennek kapcsán érdekes kérdéseket boncolgatott. Honnan tudjuk, hogy mi fáj a marháknak? Vajon a kullancsok is az (állat)mennyországba kerülnek? Lehet-e valami virálisabb egy dögkút melletti szelfinél? Miért örül Litkai Gergely annak, ahogyan Müller Cecília kezelte koronavírus-járványt? És emlékszik-e még valaki a dániai covidos nyércekre, amelyek egyszer csak lebegni kezdtek? ","shortLead":"Facebook-posztokból tudták meg az osztrák hatóságok, hogy a határtól mindössze négy kilométerre fekvő Peresztegen...","id":"20250604_duma-aktual-szaj-es-koromfajas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30c2edc7-ec86-4d91-9c0a-ea09b2192909.jpg","index":0,"item":"fab5795d-0eb8-4887-9e49-04df68b7b6c8","keywords":null,"link":"/360/20250604_duma-aktual-szaj-es-koromfajas-video","timestamp":"2025. június. 04. 19:00","title":"Lebegő nyércek és mennybe jutó kullancsok: ez van, ha jogászok elemzik a száj- és körömfájásjárvány kezelését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad86125d-b5a7-4ce1-846d-4de62dc78f3d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó egy limitált szériás kivitellel vezeti ki a piacról a Civic Type R-t.","shortLead":"A japán gyártó egy limitált szériás kivitellel vezeti ki a piacról a Civic Type R-t.","id":"20250606_stilusosan-int-bucsut-a-legizgalmasabb-honda-civic-type-r-utimate-edition","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad86125d-b5a7-4ce1-846d-4de62dc78f3d.jpg","index":0,"item":"5d148c58-f884-417e-b66e-6ec77d22deee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_stilusosan-int-bucsut-a-legizgalmasabb-honda-civic-type-r-utimate-edition","timestamp":"2025. június. 06. 08:06","title":"Stílusosan int búcsút a legizgalmasabb Honda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7ce09355-bc05-4598-9943-595954f29799","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"A személyzet kénytelen volt elmenekülni, egy közelben lévő konténerszállító vette fel őket. ","shortLead":"A személyzet kénytelen volt elmenekülni, egy közelben lévő konténerszállító vette fel őket. ","id":"20250605_Haromezer-autoval-sodrodik-hajo-Alaszkanal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7ce09355-bc05-4598-9943-595954f29799.jpg","index":0,"item":"68c2c648-26cf-46e7-9a4d-b69e56968ee4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250605_Haromezer-autoval-sodrodik-hajo-Alaszkanal","timestamp":"2025. június. 05. 07:18","title":"Kigyulladt Alaszkánál egy hatalmas teherhajó 3000 autóval a fedélzetén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"baa4813e-d225-4d6e-afe8-68c4aa1281d4","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Mi állhat amögött, hogy Mészáros Lőrinc, aki eddig szinte soha nem kommunikált közvetlenül a nyilvánossággal, most saját neve alatt, személyes hangvételű levélben válaszol a kritikákra? A régóta épülő gazdasági birodalom és a látványos vagyonosodás fényében nem csak az a kérdés, miért épp most szólal meg, hanem az is, milyen szerepet szánnak neki a politikai térben. Ezekre kereste a választ a HVG szakértők segítségével. ","shortLead":"Mi állhat amögött, hogy Mészáros Lőrinc, aki eddig szinte soha nem kommunikált közvetlenül a nyilvánossággal, most...","id":"20250604_luxizas-meszaros-orban-tiborcz-bohm-ligeti-korrupcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/baa4813e-d225-4d6e-afe8-68c4aa1281d4.jpg","index":0,"item":"184fa665-9396-4e6c-aac9-8bbeaa4c9b16","keywords":null,"link":"/360/20250604_luxizas-meszaros-orban-tiborcz-bohm-ligeti-korrupcio","timestamp":"2025. június. 04. 09:34","title":"„Az, hogy milliárdos vagyok, az egyszerűen tény” – Orbán kérése ellenére Mészáros büszkén vállalja hivalkodó életmódját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2f0c4f9-b5e0-4105-9ed7-5606ae9525f6","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az iOS és több más rendszer mellett az AirPodsokhoz is bejelenthet új képességeket az Apple – mutatjuk, mi mindenre lehet számítani.","shortLead":"Az iOS és több más rendszer mellett az AirPodsokhoz is bejelenthet új képességeket az Apple – mutatjuk, mi mindenre...","id":"20250605_apple-airpods-fulhallgatok-wwdc-uj-funkciok-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2f0c4f9-b5e0-4105-9ed7-5606ae9525f6.jpg","index":0,"item":"675cdb28-608d-45dd-bb58-c29fc1f142bf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250605_apple-airpods-fulhallgatok-wwdc-uj-funkciok-bejelentes","timestamp":"2025. június. 05. 12:03","title":"Ingyen jöhet egy rakás új funkció az Apple fülhallgatóiba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ece49b26-97cb-45d0-a247-bc1e07c2140e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A média helyzetéről, az ellehetetlenítési törvény következményeiről írt átfogó beszámolót a francia lap.","shortLead":"A média helyzetéről, az ellehetetlenítési törvény következményeiről írt átfogó beszámolót a francia lap.","id":"20250606_Le-Monde-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece49b26-97cb-45d0-a247-bc1e07c2140e.jpg","index":0,"item":"3263047d-25ce-4a0a-a799-cec25e991292","keywords":null,"link":"/360/20250606_Le-Monde-lapszemle","timestamp":"2025. június. 06. 07:30","title":"Le Monde: A magyar sajtó a hatalom ellenőrzése alatt áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b07754f1-8627-4f57-bb34-a3454fc23016","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Gadi Haggaj és felesége, Dzsudi Vejnstejn épp reggeli sétát tett, amikor 2023. október 7-én megtámadta Izraelt a Hamász.","shortLead":"Gadi Haggaj és felesége, Dzsudi Vejnstejn épp reggeli sétát tett, amikor 2023. október 7-én megtámadta Izraelt a Hamász.","id":"20250605_hamasz-tamadas-izrael-tuszok-holttest-hazaspar-idf-gazai-ovezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b07754f1-8627-4f57-bb34-a3454fc23016.jpg","index":0,"item":"e27b69a7-e816-4de6-95a6-f08b5343827b","keywords":null,"link":"/vilag/20250605_hamasz-tamadas-izrael-tuszok-holttest-hazaspar-idf-gazai-ovezet","timestamp":"2025. június. 05. 09:53","title":"Most találtak meg két holttestet, amelyeket október 7-én magukkal vittek a Hamász terroristái","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f09e02a2-e861-41c3-b8de-a0f9ec33253f","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Mindössze két hónapra kell egyenruhát húzniuk a fiataloknak, amiért komoly fizetést kapnak. Lehetőség van polgári szolgálatra is, nekik három hónapot kell lehúzniuk.","shortLead":"Mindössze két hónapra kell egyenruhát húzniuk a fiataloknak, amiért komoly fizetést kapnak. Lehetőség van polgári...","id":"20250604_kotelezo-sorkatonai-szolgalat-horvatorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f09e02a2-e861-41c3-b8de-a0f9ec33253f.jpg","index":0,"item":"7c85115c-7f9a-4470-be19-183038c3e692","keywords":null,"link":"/vilag/20250604_kotelezo-sorkatonai-szolgalat-horvatorszag","timestamp":"2025. június. 04. 13:58","title":"Ismét kötelező lesz ősztől a sorkatonai szolgálat Horvátországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fazoníroztak a bajor prémium márka ötös sorozatának modelljein. A magyar piac számára is legfontosabb sorozatban minden családtag kapott valami extrát. A limuzin és a kombi egy új belépőszintű motort, a GT pedig egy új csinos feneket.
Brutális adatokkal találkozik az ember a BMW-nél. A sajtóprezentáción elkezdett pörögni a kivetítőn hány darab kelt el eddig az etalon bizniszautót jelentő ötösből. Lehet tippelni gyorsan.
A válasz: 6,6 millió! Ezzel már lehet profitot csinálni.
A hatodik generációnál járó (bmw-s terminológiával F10/F11/F07) modellek népszerűsége természetesen az elmúlt években hatványozottan nőtt. A belépő új piacokon, mint Kína, a sales menedzserek inkább az alultervezés miatt kerülhettek bajba. A szedán (Limousine) az USA-ban kiemelkedően népszerű, a Gran Turismo a távol-keletiek kedvence, míg a racionális németeknél megy igazán a Touring (kombi) változat.
Jóllehet a sajtó számára csak most volt a menetpróba, a modell már rendelhető Magyarországon is. A változások nem is eget rengetőek, a legjellemzőbb vonások, mint az orrész veséi alig változtak. A lámpatestek most épp a keskenyedés útján vannak, megújultak, akárcsak hátsó lámpák, amelyek talán a legjobban a GT-nek állnak. Lényegében tükörképei a 3-sorozat formáinak. A GT-nek különben is áttervezték a hátulját, ami kétség kívül jót tett a márka főúri autójának, nem csak megjelenés, de méretkapacitás szempontjából is, a csomagtere plusz 60 literrel, 500 literes lett.
A felszereltség szintén követi a trendet, mindenhol Bluetooth-kapcsolat, USB-port, sőt az iDrive is kapott valamit. A kontroller akár egér módjára is működik, a rendszer pedig képes emaileket küldeni és fogadni mindezt hang alapú vezérléssel. A kényelmi funkcióhoz tartozó újdonság és nem mehetünk el mellette, hogy mostantól nem csak nyitni, hanem zárni is lehet az 5-ösök csomagterét lábmozdulatokkal.
Nem mintha kétségeink lettek volna felőle, hogy pont a német prémium márka nem fogja teljesíteni az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat, de most már ez is kipipálva. Az összes motor ilyen. Motorvonalon egyébként a belépőszintű 141 lóerős, kétliteres négyhengeres turbódízel, az 518d a nagy újdonság, amelynek normái elvileg 4,5 liter/100 kilométeres fogyasztás és 119g/km-es CO2 kibocsátás. A motort mind a szedán, mind a kombi megkapta. A legeslegfelső polcon pedig ott az új M5, amely új V8-asa révén most éppen 450 lóerős.
Képgaléria
D.P.
A München környéki menetpróbán a GT változatból az 535i került terítékre, a szedánból pedig egy 530d.
A Turismo kisebbik 3.0 literes benzinesével kezdtünk. A sajtóútra kiadott modell kényelemben leginkább egy magánrepülőgéppel vetekszik, dugóban ülve is kedélyesen telik az idő, legalább végig lehet próbálgatni az összes friss infokommunikációs fejlesztést és minden más új kényelmi funkciót. A hófehér bőrülések 17 féle állíthatóságát, az ülések hátulján lévő média központot. A hátsó ülést akár 10 centis úton is lehet mozgatni, a támlája is motorosan dönthető hamar fejedelmi pozícióban utazunk a világ végéig, miközben a TFT monitoron nézünk valami sorozatot, vagy a középkonzol felett kiemelkedő Bang & Olufsen akusztikus lencsékkel szerelt központi hangszóró, önmagában technokrata szépségét csodáljuk. Akárki, aki egyébként megveti ezt a kocsiformát, tíz perc utazás után elomlik.
Képgaléria
D.P.
Az öt féle menetmóddal megspékelt 3.0 literes hathengeres turbómotor méltó módom mozgatja a GT-t. A 306 lóerős teljesítményű, 400 newtonméternyi nyomaték minden fordulaton tökéletes. A 8 fokozatú Steptronic váltófüles áttétélezővel pedig saját magunk is variálhatunk a sebesség fokozatok közt. Papíron, ha a hatékonyság az első akár 8,9 l/100 km-es fogyasztásra is kijöhetünk. A hátsó felfüggesztés önszabályozó légrugós megoldását mondjuk képtelenség próbára tenni a német utakon, így marad a kicsit öncélú, a kormány melletti váltófülek próbálgatása, a váltási gyorsaság vagy egy kis gázelvétel, váltás és megint padlógáz játék. Próbáljuk becsapni a váltószerkezet agyát, nem sok sikerrel. Vezetés közben ráadásul a szemünk előtt minden. Az új „full color” Head-Up displayen a sebesség határokat jelző tábláktól, az előttünk haladó távolságára figyelmeztető információkig.
A szedán változat, avagy a nagybetűs „menedzserautó”, egészen más karakterű. A GT után persze olyan, mintha egy ötcsillagos szállodából egy négycsillagosba költöznénk át, pedig a különbség csak annyi, hogy négycsillagosban nincs elnöki lakosztály. Magyarul, ugyan olyan jó.
Az 530d, amit vezethettünk a 8 fokozatú Steptronic váltójával, a 258 lóerős az 540 Nm-es nyomatékával nyilvánvalóan gond nélkül veszi fel a német autópályák belső sávos tempóját is, rezzenéstelenül, csöndben siklik 200 Km/h-ra felett is. Kifejezetten forszírozva a kérdést, hogy hátul sem zajosabb-e véletlenül, megnyugtató a válasz. A hirdetett 5,8 másodperces állórajtos gyorsulásnál fontosabb a rugalmasság, nagyjából 100-ról 140-re nem több hat-nyolc másodperccel vizsgázik a kocsi. Mindezért vegyes fogyasztásban 5,1 litert ígérnek 100 kilométerenként. Természetesen a „full color” Head-Up display és a többi prémium kiegészítő úgyan úgy itt van, mint a GT-ben ésszerűbb keretek közé szorítva.
A család tagjai nagyon eltérőek árazásban is, az újdonság 518d például 11,6 millió forinttól indul, minden bizonnyal sikeres is lesz. A kipróbált darabok, a szedán 530d, 14,69 milliós kiadást jelent alapáron, míg a Gran Turismo 17,49 milliós induló árral száll versenybe.
A márkán belüli rangsort nem fogja borítani az új ötös, marad a legnagyobb darabszámban eladott modellje a BMW-nek nálunk is, szinte borítékolható.
Az éjszaka sem volt eseménytelen a techguru és az elnök hirtelen kitört csatájának fényében, Musk Trump kongresszusi felelősségrevonására szólított fel, míg Steve Bannon felvetette, hogy a Tesla-vezér is egy illegális bevándorló lehet és szerinte a milliárdost ki kellene toloncolni az országból.