Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9146aadd-0af0-4c9f-baf8-1df5cf58744a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kedd este hagyta el a lakását, azóta nem tudni, hogy hol van. A rendőrség keresi.","shortLead":"Kedd este hagyta el a lakását, azóta nem tudni, hogy hol van. A rendőrség keresi.","id":"20250312_eltunt-kanadai-ferfi-vii-kerulet-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9146aadd-0af0-4c9f-baf8-1df5cf58744a.jpg","index":0,"item":"93510d96-e06e-4ff6-903d-566ae67925ac","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_eltunt-kanadai-ferfi-vii-kerulet-ebx","timestamp":"2025. március. 12. 21:29","title":"Eltűnt egy kanadai férfi a VII. kerületből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f15d43be-f2c8-4680-b76a-83bc06ae20be","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Irányítása alatt a Versace luxusmárka elsősorban merészségéről volt ismert.","shortLead":"Irányítása alatt a Versace luxusmárka elsősorban merészségéről volt ismert.","id":"20250313_Donatella-Versace-lemondas-olasz-divatceg-luxusmarka-prada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f15d43be-f2c8-4680-b76a-83bc06ae20be.jpg","index":0,"item":"5652504c-c7ab-48c5-921d-92392db07d2e","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Donatella-Versace-lemondas-olasz-divatceg-luxusmarka-prada","timestamp":"2025. március. 13. 16:09","title":"Lemond Donatella Versace kreatív igazgatói pozíciójából, mert a Prada felvásárolja a divatházat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af3fb597-edfe-4c11-a291-b237c3dcd1ce","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A miniszterelnök szerint „jó lesz”.","shortLead":"A miniszterelnök szerint „jó lesz”.","id":"20250313_Szente-Vajk-marcius-15-unnepseg-Orban-Viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af3fb597-edfe-4c11-a291-b237c3dcd1ce.jpg","index":0,"item":"3402edf4-7e63-4c8e-b09d-d0bf09481263","keywords":null,"link":"/elet/20250313_Szente-Vajk-marcius-15-unnepseg-Orban-Viktor","timestamp":"2025. március. 13. 08:37","title":"Szente Vajkra bízta Orbán Viktor a március 15-i ünnepség rendezését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08be4ba0-6b42-4f88-ac77-98e8a02b4ba1","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Kovács Csabát a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ügyvezető rektorának jelölte a szenátus, csakhogy ilyen pozíciót a felsőoktatási törvény nem ismer. Az intézménynek több mint egy éve szabályosan kiválasztott rektorjelölte is van, de őt az egyetemet fenntartó alapítvány kuratóriuma nem volt hajlandó kinevezni.","shortLead":"Kovács Csabát a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) ügyvezető rektorának jelölte a szenátus, csakhogy ilyen pozíciót...","id":"20250314_Ugyvezeto-rektor-MOME-jog-torveny-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08be4ba0-6b42-4f88-ac77-98e8a02b4ba1.jpg","index":0,"item":"88b6de49-f57c-49bc-a192-8099addc498e","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Ugyvezeto-rektor-MOME-jog-torveny-ebx","timestamp":"2025. március. 14. 06:01","title":"Nem létező pozícióból irányítja a MOME-t Kovács Csaba ügyvezető rektor","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd81b1-b361-4ca6-9ba8-2f4688498e93","c_author":"Köves Gábor","category":"kultura","description":"Mit tegyen a feleség, ha már nem úgy kívánja a férjét? Erről is szól a francia párkapcsolatok szakértője, Emmanuel Mouret új filmje. A szívspecialista rendezővel Párizsban beszélgettünk – egyebek mellett Jacques Becker és Max Ophüls zsenialitásáról.","shortLead":"Mit tegyen a feleség, ha már nem úgy kívánja a férjét? Erről is szól a francia párkapcsolatok szakértője, Emmanuel...","id":"20250312_A-politika-a-haloszobaban-kezdodik-mozikban-Baratnok-Emmanuel-Mouret","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd81b1-b361-4ca6-9ba8-2f4688498e93.jpg","index":0,"item":"a1828229-fac8-4c81-83bd-c85623acecaa","keywords":null,"link":"/kultura/20250312_A-politika-a-haloszobaban-kezdodik-mozikban-Baratnok-Emmanuel-Mouret","timestamp":"2025. március. 12. 16:01","title":"„A politika a hálószobában kezdődik” – mozikban a franciásan pikáns Barátnők, a rendezővel beszélgettünk ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9dc4eab9-94a0-4923-bf74-a48c3db6ddf4","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Egy nő, aki szerette a nácikat, meg nem is – dokumentumfilm készült Leni Riefenstahl eddig ismeretlen archívumából. A német film nácikkal különös kapcsolatot ápoló nagyasszonya fénnyel és árnyékkal dolgozott, és különös tehetséggel mosta egybe a kettőt.","shortLead":"Egy nő, aki szerette a nácikat, meg nem is – dokumentumfilm készült Leni Riefenstahl eddig ismeretlen archívumából...","id":"20250312_hvg-almaik-asszonya-leni_riefenstahl-film","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9dc4eab9-94a0-4923-bf74-a48c3db6ddf4.jpg","index":0,"item":"fd01e51a-dae5-49c0-b102-dcb93b8964f1","keywords":null,"link":"/360/20250312_hvg-almaik-asszonya-leni_riefenstahl-film","timestamp":"2025. március. 12. 19:30","title":"„Amíg a zsidók filmkritikát írhatnak, addig nekem nem lehet sikerem” – Leni Riefenstahl, a tehetséges szolgálólány megható meséje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20f6f924-785b-4f5a-9989-d70ebeb5f28d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Csütörtökön lesz a tizenkettedik évfordulója annak, hogy Ferenc pápa áll a katolikus egyház élén.","shortLead":"Csütörtökön lesz a tizenkettedik évfordulója annak, hogy Ferenc pápa áll a katolikus egyház élén.","id":"20250312_Ferenc-papa-tudorontgene-javulast-mutat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20f6f924-785b-4f5a-9989-d70ebeb5f28d.jpg","index":0,"item":"bd91dc72-7048-432d-bdad-5bad00f87ecf","keywords":null,"link":"/elet/20250312_Ferenc-papa-tudorontgene-javulast-mutat","timestamp":"2025. március. 12. 21:45","title":"Ferenc pápa tüdőröntgene is javulást mutat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d2565afc-f258-4dc8-a56b-24eb6cce3f26","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Egyre komolyabb problémát jelent a világban az antibiotikum-rezisztencia, és nem is könnyű az ez ellen küzdő készítmények fejlesztése. Ez azonban a jövőben megváltozhat.","shortLead":"Egyre komolyabb problémát jelent a világban az antibiotikum-rezisztencia, és nem is könnyű az ez ellen küzdő...","id":"20250313_Az-antibiotikum-rezisztencia-kialakulasaval-szemben-keresnek-uj-megoldast-szegedi-kutatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d2565afc-f258-4dc8-a56b-24eb6cce3f26.jpg","index":0,"item":"9ebec78f-18bd-4b78-9e84-402b8a22933d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_Az-antibiotikum-rezisztencia-kialakulasaval-szemben-keresnek-uj-megoldast-szegedi-kutatok","timestamp":"2025. március. 13. 17:03","title":"Áttörés jöhet a „csendes világjárvány” elleni küzdelemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Fazoníroztak a bajor prémium márka ötös sorozatának modelljein. A magyar piac számára is legfontosabb sorozatban minden családtag kapott valami extrát. A limuzin és a kombi egy új belépőszintű motort, a GT pedig egy új csinos feneket.
Brutális adatokkal találkozik az ember a BMW-nél. A sajtóprezentáción elkezdett pörögni a kivetítőn hány darab kelt el eddig az etalon bizniszautót jelentő ötösből. Lehet tippelni gyorsan.
A válasz: 6,6 millió! Ezzel már lehet profitot csinálni.
A hatodik generációnál járó (bmw-s terminológiával F10/F11/F07) modellek népszerűsége természetesen az elmúlt években hatványozottan nőtt. A belépő új piacokon, mint Kína, a sales menedzserek inkább az alultervezés miatt kerülhettek bajba. A szedán (Limousine) az USA-ban kiemelkedően népszerű, a Gran Turismo a távol-keletiek kedvence, míg a racionális németeknél megy igazán a Touring (kombi) változat.
Jóllehet a sajtó számára csak most volt a menetpróba, a modell már rendelhető Magyarországon is. A változások nem is eget rengetőek, a legjellemzőbb vonások, mint az orrész veséi alig változtak. A lámpatestek most épp a keskenyedés útján vannak, megújultak, akárcsak hátsó lámpák, amelyek talán a legjobban a GT-nek állnak. Lényegében tükörképei a 3-sorozat formáinak. A GT-nek különben is áttervezték a hátulját, ami kétség kívül jót tett a márka főúri autójának, nem csak megjelenés, de méretkapacitás szempontjából is, a csomagtere plusz 60 literrel, 500 literes lett.
A felszereltség szintén követi a trendet, mindenhol Bluetooth-kapcsolat, USB-port, sőt az iDrive is kapott valamit. A kontroller akár egér módjára is működik, a rendszer pedig képes emaileket küldeni és fogadni mindezt hang alapú vezérléssel. A kényelmi funkcióhoz tartozó újdonság és nem mehetünk el mellette, hogy mostantól nem csak nyitni, hanem zárni is lehet az 5-ösök csomagterét lábmozdulatokkal.
Nem mintha kétségeink lettek volna felőle, hogy pont a német prémium márka nem fogja teljesíteni az Euro6-os környezetvédelmi előírásokat, de most már ez is kipipálva. Az összes motor ilyen. Motorvonalon egyébként a belépőszintű 141 lóerős, kétliteres négyhengeres turbódízel, az 518d a nagy újdonság, amelynek normái elvileg 4,5 liter/100 kilométeres fogyasztás és 119g/km-es CO2 kibocsátás. A motort mind a szedán, mind a kombi megkapta. A legeslegfelső polcon pedig ott az új M5, amely új V8-asa révén most éppen 450 lóerős.
Képgaléria
D.P.
A München környéki menetpróbán a GT változatból az 535i került terítékre, a szedánból pedig egy 530d.
A Turismo kisebbik 3.0 literes benzinesével kezdtünk. A sajtóútra kiadott modell kényelemben leginkább egy magánrepülőgéppel vetekszik, dugóban ülve is kedélyesen telik az idő, legalább végig lehet próbálgatni az összes friss infokommunikációs fejlesztést és minden más új kényelmi funkciót. A hófehér bőrülések 17 féle állíthatóságát, az ülések hátulján lévő média központot. A hátsó ülést akár 10 centis úton is lehet mozgatni, a támlája is motorosan dönthető hamar fejedelmi pozícióban utazunk a világ végéig, miközben a TFT monitoron nézünk valami sorozatot, vagy a középkonzol felett kiemelkedő Bang & Olufsen akusztikus lencsékkel szerelt központi hangszóró, önmagában technokrata szépségét csodáljuk. Akárki, aki egyébként megveti ezt a kocsiformát, tíz perc utazás után elomlik.
Képgaléria
D.P.
Az öt féle menetmóddal megspékelt 3.0 literes hathengeres turbómotor méltó módom mozgatja a GT-t. A 306 lóerős teljesítményű, 400 newtonméternyi nyomaték minden fordulaton tökéletes. A 8 fokozatú Steptronic váltófüles áttétélezővel pedig saját magunk is variálhatunk a sebesség fokozatok közt. Papíron, ha a hatékonyság az első akár 8,9 l/100 km-es fogyasztásra is kijöhetünk. A hátsó felfüggesztés önszabályozó légrugós megoldását mondjuk képtelenség próbára tenni a német utakon, így marad a kicsit öncélú, a kormány melletti váltófülek próbálgatása, a váltási gyorsaság vagy egy kis gázelvétel, váltás és megint padlógáz játék. Próbáljuk becsapni a váltószerkezet agyát, nem sok sikerrel. Vezetés közben ráadásul a szemünk előtt minden. Az új „full color” Head-Up displayen a sebesség határokat jelző tábláktól, az előttünk haladó távolságára figyelmeztető információkig.
A szedán változat, avagy a nagybetűs „menedzserautó”, egészen más karakterű. A GT után persze olyan, mintha egy ötcsillagos szállodából egy négycsillagosba költöznénk át, pedig a különbség csak annyi, hogy négycsillagosban nincs elnöki lakosztály. Magyarul, ugyan olyan jó.
Az 530d, amit vezethettünk a 8 fokozatú Steptronic váltójával, a 258 lóerős az 540 Nm-es nyomatékával nyilvánvalóan gond nélkül veszi fel a német autópályák belső sávos tempóját is, rezzenéstelenül, csöndben siklik 200 Km/h-ra felett is. Kifejezetten forszírozva a kérdést, hogy hátul sem zajosabb-e véletlenül, megnyugtató a válasz. A hirdetett 5,8 másodperces állórajtos gyorsulásnál fontosabb a rugalmasság, nagyjából 100-ról 140-re nem több hat-nyolc másodperccel vizsgázik a kocsi. Mindezért vegyes fogyasztásban 5,1 litert ígérnek 100 kilométerenként. Természetesen a „full color” Head-Up display és a többi prémium kiegészítő úgyan úgy itt van, mint a GT-ben ésszerűbb keretek közé szorítva.
A család tagjai nagyon eltérőek árazásban is, az újdonság 518d például 11,6 millió forinttól indul, minden bizonnyal sikeres is lesz. A kipróbált darabok, a szedán 530d, 14,69 milliós kiadást jelent alapáron, míg a Gran Turismo 17,49 milliós induló árral száll versenybe.
A márkán belüli rangsort nem fogja borítani az új ötös, marad a legnagyobb darabszámban eladott modellje a BMW-nek nálunk is, szinte borítékolható.
A ráncfelvarrt nemzeti konzultáción nem csak drága, de felesleges is, hiszen a közvélemény többségében elutasító álláspontja közvélemény-kutatásokból amúgy is jól ismert.