Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"97653b31-178a-4bfd-b4da-770fa53c4d31","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Pufók Frátert alakító színész 63 éves volt.","shortLead":"A Pufók Frátert alakító színész 63 éves volt.","id":"20250310_simon-fisher-becker-harry-potter-pufok-frater-meghalt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97653b31-178a-4bfd-b4da-770fa53c4d31.jpg","index":0,"item":"f88fc466-ea5a-4ab5-a089-69ef6e529632","keywords":null,"link":"/kultura/20250310_simon-fisher-becker-harry-potter-pufok-frater-meghalt","timestamp":"2025. március. 10. 11:47","title":"Meghalt Simon Fisher-Becker, a Harry Potter-filmek egyik szereplője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c819175f-369d-42e9-a235-02cfc47dd4b3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a tér elhasználódott utcabútorainak cseréjét, felújítását szeretné elérni.","shortLead":"A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a tér elhasználódott utcabútorainak cseréjét, felújítását szeretné elérni.","id":"20250310_vitezy-david-karacsony-gergely-fopolgarmester-szell-kalman-ter-padok-csere-karbantartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c819175f-369d-42e9-a235-02cfc47dd4b3.jpg","index":0,"item":"b19dcf70-2e72-43ba-b2f6-8d9511141fde","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_vitezy-david-karacsony-gergely-fopolgarmester-szell-kalman-ter-padok-csere-karbantartas","timestamp":"2025. március. 10. 10:24","title":"Vitézy: A fővárosi cégek vezetőinek prémiumaira, új autóira mindig jut pénz, a Széll Kálmán tér padjainak cseréjére meg nincs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b1b78921-ffc4-497f-8da6-dadc26906ba6","c_author":"HVG","category":"360","description":"Az amerikai és az orosz elnök vállvetve rühellik a nyílt társadalmakat, és aggasztó, ha Lengyelország is bekéredzkedik a nukleáris klubba. A republikánus pártban repedések látszanak Trump ámokfutása láttán, a globális piaci szereplők viszont már komolyan kezdenek számolni az orosz-ukrán békével. Erről írnak a külföldi lapok.","shortLead":"Az amerikai és az orosz elnök vállvetve rühellik a nyílt társadalmakat, és aggasztó, ha Lengyelország is bekéredzkedik...","id":"20250310_trump-putyin-atom-fegyverkezes-europa-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b1b78921-ffc4-497f-8da6-dadc26906ba6.jpg","index":0,"item":"6c458afb-48cc-4eb3-8426-85e0c068ff5c","keywords":null,"link":"/360/20250310_trump-putyin-atom-fegyverkezes-europa-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 10. 12:15","title":"The Times: Ha Putyin lerohanná Lettországot, a Fehér Ház nyugodtan mondhatná, hogy Riga az agresszor, az ásványkincseket meg felosztják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86afd402-1989-436b-afdb-bbff748d77d7","c_author":"HVG","category":"360","description":"Kontinensünk lakóit nagy többségében a világos bőrszín jellemzi. Azonban ez nem mindig volt így, sőt – amire egy új kutatás rávilágít – a korábban hittnél jóval tovább laktak Európában sötét bőrű emberek.","shortLead":"Kontinensünk lakóit nagy többségében a világos bőrszín jellemzi. Azonban ez nem mindig volt így, sőt – amire egy új...","id":"20250309_hvg-europaiak-borszine-oskor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86afd402-1989-436b-afdb-bbff748d77d7.jpg","index":0,"item":"611ba50d-339b-4494-88cd-93abbbe3f8cb","keywords":null,"link":"/360/20250309_hvg-europaiak-borszine-oskor","timestamp":"2025. március. 09. 16:15","title":"Most bizonyították be, hogy meglepően sokáig sötét bőrük volt az európaiaknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ef2190b8-4798-4877-9ea0-4213e21ef191","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Tíz nap helyett csak egyet tudott üzemelni az Athena szonda, amely egy magyar műszert is vitt a Holdra.","shortLead":"Tíz nap helyett csak egyet tudott üzemelni az Athena szonda, amely egy magyar műszert is vitt a Holdra.","id":"20250310_intuitive-machines-athena-holdszonda-oldalara-borult-napelemek-leallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ef2190b8-4798-4877-9ea0-4213e21ef191.jpg","index":0,"item":"8fd12f82-7d33-4c90-b0d6-1295c972f35a","keywords":null,"link":"/tudomany/20250310_intuitive-machines-athena-holdszonda-oldalara-borult-napelemek-leallas","timestamp":"2025. március. 10. 09:03","title":"Idő előtt elnémult az Intuitive Machines holdszondája, amely az oldalára dőlve landolt a Holdon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b61f516a-3b88-4a69-94bc-b3efe1095832","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Százasával érkeztek a jelzések vasárnap, hogy nem sikerült a vásárlás, akár a sarki boltban, akár online. Délutánra elvileg megoldották a dolgot.","shortLead":"Százasával érkeztek a jelzések vasárnap, hogy nem sikerült a vásárlás, akár a sarki boltban, akár online. Délutánra...","id":"20250309_mastercard-fennakadasok-online-fizetes-bolti-vasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b61f516a-3b88-4a69-94bc-b3efe1095832.jpg","index":0,"item":"823b25a2-d44a-4c91-a813-c0c4bd704913","keywords":null,"link":"/tudomany/20250309_mastercard-fennakadasok-online-fizetes-bolti-vasarlas","timestamp":"2025. március. 09. 14:37","title":"Önnél sem működött a kártyás fizetés? Világszerte gond volt a Mastercarddal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"961808d0-d5f4-4302-bd81-fbfa1da79aff","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a szalonállapotú BMW 320i Coupé egészen a 90-es évek közepéig tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a szalonállapotú BMW 320i Coupé egészen a 90-es évek közepéig tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250309_66-azaz-hatvan-kilometerrel-aruljak-ezt-a-remek-32-eves-kupe-bmw-t-e36","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/961808d0-d5f4-4302-bd81-fbfa1da79aff.jpg","index":0,"item":"7d1097e3-e354-4e7f-8e0f-1648c76cf704","keywords":null,"link":"/cegauto/20250309_66-azaz-hatvan-kilometerrel-aruljak-ezt-a-remek-32-eves-kupe-bmw-t-e36","timestamp":"2025. március. 09. 07:21","title":"66, azaz hatvanhat kilométerrel árulják ezt a remek 32 éves kupé BMW-t","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dde0630a-b726-4a5b-928a-59fa4b274cd8","c_author":"CIB Bank ","category":"brandcontent","description":"Hogyan állnak manapság a magyarok a befektetésekkel? Melyek a legnépszerűbb eszközosztályok és miért? Hogyan épül fel egy olyan banki szolgáltatás, melynek célja a prémium ügyfélkör számára kiemelt figyelmet és személyre szabott lehetőségeket biztosítson? És mitől lesz igazán értékes ez a mindennapokban? Vasas Norberttel, a CIB Bank Prémium és Privát Banki Szegmens Menedzsment vezetőjével beszélgettünk.","shortLead":"Hogyan állnak manapság a magyarok a befektetésekkel? Melyek a legnépszerűbb eszközosztályok és miért? Hogyan épül fel...","id":"20250310_Megtakaritas-befektetes-CIB-Bank-Magnifica-interju-Vasas-Nortbert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dde0630a-b726-4a5b-928a-59fa4b274cd8.jpg","index":0,"item":"337d1718-bcad-4fc6-8374-67a1d8dd0082","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250310_Megtakaritas-befektetes-CIB-Bank-Magnifica-interju-Vasas-Nortbert","timestamp":"2025. március. 10. 11:30","title":"Egyre többen tesznek félre, de még mindig kevesen merik azt befektetni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Audi TT bemutató – elsőre nem is látszik mekkora újdonság
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Pont ezért, az audisok szerveztek egy workshopot az ingolstadti központba, ahol bemutatták a legfontosabbakat. Lesz, ami megszokást igényel majd.
Az első generációs Audi TT gyártása 1998-ban kezdődött a győri üzemben, ami fontos mérföldkő a márka történelmében, hiszen egy kompakt sportautóval bővült a modellpaletta.
Gömbölyded formavilágával ráadásul igazi dizájn ikon született, ami akkoriban igencsak futurisztikusnak számított, mára viszont szépen beérett a forma, így egyre inkább kezdi kiérdemelni a kultautó státuszt. A második generáció 2006-ban váltotta le, tovább haladva az előd által kitaposott ösvényen, és végre olyan vezetési élményt biztosítva, ami az első generációból hiányzott.
Ilyen előzmények és összesen félmilliós darabszám után tartotta világpremierjét a harmadik generáció a nemrég lezajlott Genfi Autószalonon, ahol valószínűleg a legtöbb emberben megfogalmazódott a kérdés, vajon ez most tényleg egy teljesen új autó vagy csak alapos facelift.
Részben jogos a felvetés, hiszen első pillantásra kevésbé tűnik radikálisnak a változás, alaposan szemügyre véve azonban kibontakoznak a részletek, arról nem is beszélve, hogy lemezek alatt és az utastérben még jelentősebb a fejlődés történt. Hogy ezt bebizonyítsák az audisok szerveztek egy workshopot, ahol az adott részleg szakembereire bízták a részletes bemutatót, mindezt igazán autentikus helyszínen, az ingolstadi Audi múzeum központi termében.
Képgaléria.
R.D.
Mivel a prezentációk során elhangzott, hogy a TT vásárlók zöménél elsődleges szempont a külső, érdemes ezzel kezdeni. A formaterv kialakításánál öt fő szempontot tartottak a szem előtt a tervezők: sportosság, ikonikus megjelenés, szexepil, felhasználói élmény és karakter.
Hogy ezek mennyire kerültek előtérbe vagy háttérbe azt mindenki döntse el maga, az viszont egyértelműen kijelenthető, hogy az új TT határozottan modernebb megjelenést kapott. Ez főleg akkor szembetűnő, ha egymás mellett állítjuk az elődjével: az új két centiméterrel rövidebb, a tengelytávja viszont majdnem négy centivel hosszabb, vagyis nagyon rövid túlnyúlásokkal rendelkezik, és sokkal férfiasabb, szigorúbb megjelenése.
Utóbbira rátesz egy lapáttal az aktuális márkaarculat átemelése, a szögletesebb hűtőrács, a keskenyebb lámpák, a kellően széles sárvédőívek és a szintén szögletesebbre rajzolt hátsó traktus, középen egy vékony féklámpával.
Ha már a lámpánál tartunk, fontos újításként megemlítendő az opcióként elérhető mátrix-LED-es első fényszóró, ami eddig csak az A8 kiváltsága volt. Mostantól a TT-hez is elérhető, és azon túl, hogy összedolgozik a navigációs rendszerrel, egy kamera segítségével érzékeli a szemből érkezőket, majd elsötétíti az adott diódákat, hogy ne vakítsa el őket. Ezt ráadásul akár nyolc közlekedő esetén is képes megcsinálni (kivéve, ha kivilágítatlan tárgyról van szó), amit egy mini terepasztalon látványosan szemléltettek.
Az utastér hasonlóan izgalmas újdonságokat tartogat, melyek közül a csúcsot az új virtuális-cockpit, vagyis mezei nevén a digitális műszerfal jelenti. Ilyet más márkánál is látni, a TT-ben viszont az a nagy előrelépés, hogy csak a 12,3 colos műszerfali kijelzőn jelenik meg minden információ, beleértve a rádió és a navigáció adatait is, külön központi kijelző a középkonzol tetején nincsen. Ez kissé furcsának tűnhet, de az audisok szerint könnyen megszokható (több mint 400-an tesztelték) és egyszerű a kezelése, noha a bemutató alatt a gyári szakember is eltévedt néha a funkciók között.
Tartósabb használat során persze mindent meg lehet tanulni, amiben segít, hogy a kormányról a funkciók 90 százaléka elérhető. Ami pedig nem, azt a váltókar mögé helyezett MMI-kezelőszervvel megtaláljuk, akár kézírással is felismerve a betűket, például egy cím megadásánál, ahol Google-kereső szerűen jelennek meg a lehetőségek.
A műszerfal zökkenőmentes működéséről egyébként két Nvidia Tegra processzor gondoskodik, úgyhogy mostantól a geekek ez alapján is választhatnak maguknak autót. Meg persze azzal az érvvel, hogy a szuper éles műszerfali kijelző, a gyáriak szerint az egyik legjobb panel, amit autóban manapság használnak, és ezt persze mindenféle megjegyezhetetlen százalékos adattal is alátámasztották. Pont mintha okostelefonokról beszélgetnénk.
Aki kevésbé kütyü-mániás, és inkább az analóg dolgok, meg úgy általában az autózás iránt rajong, annak eláruljuk, hogy az új tervezésű, könnyűszerkezetes ülések azon túl, hogy remekül mutatnak barna színben, kényelmesek is, az utastérben pedig a márka jellemző kikezdhetetlen minőség uralkodik. Az anyaghasználat első osztályú, a sportos hangulat pedig adott, főleg úgy, hogy minden kezelőszerv a sofőrre van szabva. A légbeömlők is szót érdemelnek, mert a multi-funkcionalitás jegyében a középső tekerentyűjük egyben kijelzőként is működik.
Képgaléria.
R.D.
Sajnos vezetési élményről nem tudunk beszámolni, hiszen ez még csak egy „elméleti oktatás” volt, de azért a műszaki részletekből nagyjából lehet érezni, hogy nem lesznek ezen a téren sem problémák.
Az új TT 50 kilogrammal könnyebb az elődjénél, amit az alumínium és az acél ügyes párosításával értek el, no meg olyan apróságokkal, mint a két kilogrammal könnyebb kipufogó-rendszer, a 17-tel könnyebb ajtók, valamint az öt kilóval könnyebb ülések. A tömegcsökkenés annak tükrében pláne dicséretes, hogy a karosszéria torziós merevsége 25 százalékkal nőtt, a tömegközéppont pedig egy centiméterrel lejjebb került.
A hajtás természetesen választható állandó összkerékkel is, ami nyomatékvektoros, vagyis nem csak a tengelyek között, de a kerekek között is el tudja osztogatni az erőt, attól függően, hogy melyik tapad jobban, vagy épp milyen manővert hajtunk végre a kocsival.
A motorpaletta eleinte két, turbós négyhengeres motorból fog állni. Benzines fronton a 2.0 liter TFSI lesz elérhető 230 vagy a TTS csúcsváltozat esetében 310 lóerővel, míg a dízeleknél a jól bevált 2.0 TDI áll majd rendelkezésre 184 tagú ménessel. Utóbbi motor fronthajtással is rendelhető lesz azok kedvéért, akik a sportos vezetési élmény mellett az üzemanyag-költségen már spórolni akarnak.
Az új Audi TT várhatóan nyár végén érkezik meg a kereskedésekbe.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
Az államháztartást jelentős állampapír-hozamfizetések és a 13. havi nyugdíj is terhelte februárban. A hiány két hónap alatt 1,7 milliárd forint – az éves terv 4,2 ezer milliárd forint.
A rövid válasz az, hogy igen, de részletesebb válasz is van arra, hogy miként tudott Orbán Viktor kormányfő lánya egyik évről a másikra berobbanni a magyar művészetpártolók világába.