szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az első kétszáz darabot kezdik árusítani a wolfsburgiak, hibridhajtású XL1-nevű szupertakarékos autójából.

Az "egyliteres autóként" ismert dízel- és villanymotorral hajtott hibrid VW XL1 modellben a kéthengeres dízelmotor lökettérfogata 800 cm3, amellyel a mért fogyasztása 0.9 l/100 km. A kis TDI motoregység 47 lóerőt présel ki magából, a hajtásba besegítő elektromos pedig 27 plusz lóerőt.

A motor erejének elosztásáról egy hétfokozatú automataváltó gondoskodik. Az XL1 a súlyával is kirí a tömegből, alig 795 kiló, így a gyorsulása is dinamikus 11,9 mp 100 km/h-ra. Az autó érdekessége a számtalan technológiai finomság mellett, hogy nincs rajta hagyományos értelemben vett visszapillantó tükör, ezt a feladatot kis kamerák látják el, amelyek képernyői az ajtókon kaptak helyet.

Az egész XL1-projekt azért inkább a kirakatba való, első sorban a kocsi horroriszikus 98 515 fontos alapárának köszönhetően. Összehasonlításképpen: egy Porsche 911-es 90 ezer eurónál – közel 30 milliónál - kezdődik.

AFP / Fabrice Coffrini
Owen Ready

További friss autós hírekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!