Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7b353446-9757-480f-a4e5-d75bce907ed8","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A nagyváros rendőrségének közleménye szerint összesen 21 embert tartóztattak le.","shortLead":"A nagyváros rendőrségének közleménye szerint összesen 21 embert tartóztattak le.","id":"20241129_palesztinparti-tuntetes-new-york-halaadas-felvonulas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b353446-9757-480f-a4e5-d75bce907ed8.jpg","index":0,"item":"bbd198c5-fe96-473c-9a2a-69dde87cadfc","keywords":null,"link":"/vilag/20241129_palesztinparti-tuntetes-new-york-halaadas-felvonulas","timestamp":"2024. november. 29. 05:26","title":"Palesztinpárti tüntetőket vettek őrizetbe New York hálaadási felvonulásán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó illat”.","shortLead":"A Mitsubishi Space Star nem túl modern és elég fapados, de a legolcsóbban benne érezhető az a bizonyos “új autó...","id":"20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/917ff53d-fbad-4ca0-815f-cda7550bf9cc.jpg","index":0,"item":"fb00fe9c-7b08-407c-868a-10eeb9d2e243","keywords":null,"link":"/cegauto/20241129_boven-5-millio-forint-alatt-legolcsobb-uj-auto-magyarorszagon-mitsubishi-space-star","timestamp":"2024. november. 29. 06:41","title":"Bőven 5 millió forint alatt: ez most a legolcsóbb új autó Magyarországon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3cb24a2d-cb4d-4e1a-973a-cf594c0515c2","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag.zhvg","description":"A magyar építészetről szóló törvény október 1-jén hatályba lépett új rendelkezése kérdésessé teszi a megújuló energiaforrásokhoz kapcsolódó fejlesztéseket. Eszerint ha egy településen új beépítésre szánt terület vagy különleges beépítésre nem szánt területet jelölnek ki, annak feltétele ugyanakkora terület biztosítása ugyanazon településen belül. Az intézkedés a zöldterületeket védené, de számos kivitelezést ellehetetleníthet.","shortLead":"A magyar építészetről szóló törvény október 1-jén hatályba lépett új rendelkezése kérdésessé teszi a megújuló...","id":"20241128_naperomu-beruhazas-epiteszet-torveny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3cb24a2d-cb4d-4e1a-973a-cf594c0515c2.jpg","index":0,"item":"1c0b7c6c-7bf2-4fe9-a8a2-351441daec78","keywords":null,"link":"/zhvg/20241128_naperomu-beruhazas-epiteszet-torveny","timestamp":"2024. november. 28. 12:48","title":"Veszélybe sodorja a nagy naperőmű-beruházásokat egy új rendelkezés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a651c455-0077-4ed3-9cd5-1b87cad99e75","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A támadással Kijev Oroszország elleni csapásait torolták meg.","shortLead":"A támadással Kijev Oroszország elleni csapásait torolták meg.","id":"20241128_Putyin-szerint-bosszu-volt-az-ukran-infrastruktura-raketazasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a651c455-0077-4ed3-9cd5-1b87cad99e75.jpg","index":0,"item":"4b45656f-2224-4682-b153-ccb1ba7889e0","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_Putyin-szerint-bosszu-volt-az-ukran-infrastruktura-raketazasa","timestamp":"2024. november. 28. 19:52","title":"Putyin szerint bosszú volt az ukrán infrastruktúra rakétázása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4167cc8a-bf59-48cb-8d89-5580df1d7185","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Ed Sheeran karácsonyi videóját a szeretetspecialista Richard Curtis rendezte. ","shortLead":"Ed Sheeran karácsonyi videóját a szeretetspecialista Richard Curtis rendezte. ","id":"20241127_Richard_Curtis_Ed_Sheeran_karacsony","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4167cc8a-bf59-48cb-8d89-5580df1d7185.jpg","index":0,"item":"89e2b802-eaf8-42e8-8ecf-34ac3906e03a","keywords":null,"link":"/kultura/20241127_Richard_Curtis_Ed_Sheeran_karacsony","timestamp":"2024. november. 27. 15:18","title":"Ilyen az, amikor az Igazából szerelem rendezője még jobban feltekeri a karácsonyi hangulatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c9c5acb0-6ae3-45be-988c-87c18f42b030","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"A szoboravatón beszédet mond Schmidt Mária, aki emlékkonferenciát is szervezett az író-politikusnak.","shortLead":"A szoboravatón beszédet mond Schmidt Mária, aki emlékkonferenciát is szervezett az író-politikusnak.","id":"20241127_csurka-istvan-szoboravato-lakitelek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c9c5acb0-6ae3-45be-988c-87c18f42b030.jpg","index":0,"item":"c16d6252-5fcf-4961-89e7-1bfc5ee25ce7","keywords":null,"link":"/kultura/20241127_csurka-istvan-szoboravato-lakitelek","timestamp":"2024. november. 27. 19:04","title":"Szobrot állítanak Csurka Istvánnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"723bad6a-757f-4a1f-9ab7-9b9b69b7be6b","c_author":"HVG","category":"360","description":"Apáti Bence első vállalkozásának fókuszában nem gazdasági célok állnak.","shortLead":"Apáti Bence első vállalkozásának fókuszában nem gazdasági célok állnak.","id":"20241129_Apati-Bence-Ellenallas-Mozgalom-Kft-Operettszinhaz-magyar-nemzet-megafon-fidesz-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/723bad6a-757f-4a1f-9ab7-9b9b69b7be6b.jpg","index":0,"item":"09f01d48-9bce-41e9-a249-997a8ee347fa","keywords":null,"link":"/360/20241129_Apati-Bence-Ellenallas-Mozgalom-Kft-Operettszinhaz-magyar-nemzet-megafon-fidesz-propaganda","timestamp":"2024. november. 29. 06:15","title":"Az Ellenállás Mozgalommal véteti észre magát az Operettszínház balettigazgatója és a Magyar Nemzet publicistája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95d86044-5c3d-4690-a031-b3aec4dfbc05","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A német hírszerzőfőnök is arról beszélt, hogy nem zárja ki egy NATO elleni orosz támadás veszélyét a következő években.","shortLead":"A német hírszerzőfőnök is arról beszélt, hogy nem zárja ki egy NATO elleni orosz támadás veszélyét a következő években.","id":"20241128_oroszorszag-nato-fenyegetes-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95d86044-5c3d-4690-a031-b3aec4dfbc05.jpg","index":0,"item":"d4816da7-0b49-4cba-bb53-1cd7a8f51d4d","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_oroszorszag-nato-fenyegetes-tamadas","timestamp":"2024. november. 28. 05:16","title":"Az orosz külügyminiszter-helyettes szerint az Oresnyik hiperszonikus rakéta azt üzente a Nyugatnak, hogy álljon le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hondások – legalábbis a kereskedők biztosan – egekbe emelt kezekkel fogadhatták a hírt, amikor kiderült, megint lesz kisméretű szabadidő-autó a japán márka kínálatában. A visszatérés igazán hondásra sikeredett. Nagyon hangulatos jármű lett az új Honda HR-V.
Az egységes hondás stílusjegyek, a jellegzetes hűtőmaszk, a rejtett kilincses hátsó ajtók mellett milyen kevés elég, hogy egy autó alapvetően jó érzéseket keltsen. A 18 colos felniken lévő vörös kiegészítő festésekkel, az ugyan ilyen színű visszapillantó-házzal, a fehér alapszín ellenére már messziről is hangulatos darab a HR-V.
A HR-V, amely először 1999-ben tűnt fel az utcákon igazi piacfoglaló jármű volt, nem nagyon volt ilyen – pláne csak háromajtós karosszériával gyártott – divatos, sportos városi szabadidő-autó. A Honda sajnos bele is szunyókált előnyébe, és nem vitték tovább azt a nagyon karakteres járművet, ami manapság pedig a legdivatosabb kategória kedvence lehetne.
D.P.
Közel 10 év kellett mire visszatértek vele, ám azt is némileg külön utas módon tették, de szerencsére még mindig maradt a jó génállományból valami. Az új HR-V talán a leginkább crossover a szabadidő-autók közt, vagyis nagyon nem tűnik terepjárósnak – talán a Mazda CX-3 ilyen még – sokkal inkább egy alaposan megemelt kompaktnak. Magyarázat persze van a HR-V vonalaira, itt a Honda Jazz az alap, arra építkezik a 4294 milliméteres, 1772 milliméter széles és 1605 mm magas autó.
Helyből van benne bőven, elöl és hátul egyaránt, hátul ráadásul felfelé feszegeti a kategória határait, igen tágas. A csomagtartó megfelelően nagy 470 literes, síkokkal határolt, belül ráadásul megvan a hondás Magic Seat megoldás is, amellyel szinte minden kívánalomhoz megfelelő méretű csomagtér nyerhető. A vezető- és a többi ülés tömése is kemény, az ülőlapok bár alig formázottak, de elég hosszúak, és jól támasztanak.
Ha jó hangulatról beszélünk, akkor a HR-V menet közben lesz aztán igazán szerethető. Főleg azok fognak mosolyogni, akik szeretnek „gépészkedni” is az autójukkal. Nekik, persze csak a hatfokozatú kézi váltós verzió ajánlott. A HR-V-ben lévő váltószerkezet külön fejezet, olyan erős ingerfaktor. A váltó elképesztően rövid úton jár, határozott mechanikai „klattyogással” kísér minden fokozatváltást. Vitán felül a legerősebb hozzáadott műszaki élvezeti értéke a járműnek. (Nyilván a Civic Type R 4 centi hosszú - vagyis nagyon rövid - váltóútját még nem üti, de komolyan nem sokkal hosszabb.)
D.P.
Az alu-blokkos dízel – amely egyébként nem a legpuhább, legcsöndesebb járású – de a turbója kellően kicsi, gyorsan felpörög, így ezzel a kitűnő váltóval kísérve igazán szeretni lehet azt, ahogyan a HR-V kedvünkre, karakteresen mozgatható. Az 1.6 literes motor teljesítménye 120 lóerő 4000-es percenkénti fordulaton, míg a nyomatéka 300 Nm/2000 fordulat percenként. Nyilván ezek nem észvesztő adatok és még egy kis kakaóval egészen parádés lenne a HR-V, de ne felejtsük el, itt azt az 1.6 literes gázolajos kategóriát kellett kiszolgálnia végre a Hondának, amellyel a cégautók közt lehet piacot hódítani.
Mindenesetre a könnyített dízelblokk érezhetően jó tesz a súlyelosztásnak, irányíthatóságnak. Az 1324 kilós jármű menet-karakterisztikája is feszesebb az átlagnál, de ezt is lehet kedvelni, mert a kormányzás pontos, a futómű pedig szépen kezeli az úthibákat. Mindezt viszonylag egyszerű futóműkonstrukcióval (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros) megoldással érték el. A kaszni 27 százaléka pedig nagy szilárdságú acél, amivel alacsonyabbra tudták vinni a súlypontot vélhetően ez volt a másik paraméter, ami nagyon jót tett a vezethetőségnek.
D.P.
Bár van ECO-gomb is, amelyet bekapcsolva követhetjük a váltási utasításokat és zöldre színezhetjük a kijelző körüli fénygyűrűt, de nélküle is hamar ki lehet tapasztalni, hol vannak az ideális váltási pontok a HR-V-ben. A fogyasztására nem lesz panasz még akkor sem, ha a papíron megadott 4,1 literes vegyes használat melletti adatot közel sem sikerült reprodukálni. A teszt során 5,7 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként, de ezzel is bőven kiegyezünk.
+ : remek váltó és futómű, alacsony fogyasztás, igényes anyagválasztás.
–: magas alap és dízelfelár, nem a legfinomabb járású motor, fix felszereltségi csomagok.
Ugyanakkor, ahogy mindig, erre a Hondára is jellemzőek az apró tökéletlenségek, hiányosságok. A vezető előtti műszeregység mára kissé idejét múltnak hat – hiába szép a 3D-hatású sebességmérő óra, a szélén színváltó gyűrűvel – a digitális grafikai elemek monokróm volta ma már nem igazán elég. A központi infotainment-rendszer viszont nagyon mai, még ha a grafikája kissé bumfordi is. A klímapanel is igazán elegáns az érintőfelületes vezérléssel. Apróbb nagyobb baki, szintén, hogy a kormány melletti szellőző rostélyt nem lehet elzárni, pedig sokan nem szeretik, ha közvetlenül az arcukba fúj a klíma/fűtés. Ugyan így, kissé véleményes a kesztyűtartó felett keskeny befúvó kissé kaotikus dizájnja. De ezeken kívül az ergonómiára, anyagválasztásra, az összeszerelés minőségére nem lehet panasz.
A vezetési és balesetvédelmi asszisztensek terén mondjuk, úgy hozza a kötelezőt a Honda HR-V. Intelligens sebességtartó automatika, táblafelismerés, sávelhagyást figyelő rendszer, követési távolság asszisztens, automatikus fényszóró, dugóban ráfutás gátló asszisztens, amely állóra is tud fékezni – maximum 32 km/h sebességig működik és alapáron jár.
D.P.
A Honda mindig is a drágább vonalat vitte az éppen aktuális kategórián belül. Ennek most is vannak részben objektív okai is. A HR-V egyelőre Mexikóból érkezik, a viszonylag szűk kontingenst viszont elég jó alkupozícióból tudják itthon is értékesíteni. A nálunk járt változat kereken 9 millió forintos ára ezzel együtt igencsak borsos. Még úgy is, hogy a fenti asszisztens rendszerek mellett extraként az Executive felszereltségi szinten HDMI/USB-csatlakozó, Honda Connect Navi (7 colos Gramin) Mirror Link, esőzenzoros ablaktörlő, kulcsnélküli bejutás/indítás-rendszer, kétzónás digitklíma, parkolóasszisztens, panoráma napfénytető, Magic Seat ülésrendszer jár. Nem is beszélve a fent is említett hangulatfokozó Milano Red kiegészítő csomag meglehetősen húzós, 787 ezer forintos áráról. Pedig arról nagyon fájó szívvel mondanánk le.