szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A japán gyártó érkezőben lévő új erőforrása egyesíti egymással a két motortípus előnyeit.

Az elmúlt években alaposan megismertük és ezzel egy időben meg is szerettük a Mazda úgynevezett Skyactive motorjait, melyek hamarosan generációváltáson fognak átesni. Már az elsőgenerációs Skyactive erőforrások is igen jó hatásfokkal rendelkeznek, a második generáció pedig minden eddiginél szerényebb fogyasztással és igen visszafogott károsanyag-kibocsátással kecsegtet.

A nemes egyszerűséggel Skyactive 2 névre hallgató új erőforrások az előzetes információk szerint úgynevezett kompressziós gyújtású homogén töltésű motorok (Homogeneous Charge Compression Ignition) lesznek. A HCCI nem egy új technológia, azonban eddig még egyetlen autógyártó sem tudta sorozatgyártásba vinni ezt a benzin- és dízelmotorok előnyeit egymással kombináló megoldást.

A dízelmotorokból ismert kompressziós gyújtás lényege, hogy a dugattyú annyira összesűríti a levegőt, hogy az abba befecskendezett üzemanyag már külön gyújtószikra nélkül robbanásszerűen elég. A gyújtógyertya nélküli benzinmotor a megszokott aránynál így sokkal több levegővel égeti el az adott mennyiségű üzemanyagot, ezáltal csökkenti a károsanyag-kibocsátást.

Az elődjénél 30 százalékkal jobb hatékonysággal kecsegtető első Skyactive 2 motor várhatóan az ősszel bemutatkozó új Mazda 3-ban fog bemutatkozni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!