Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5e2bf2dc-719e-4164-91de-3e45b5fe9d8e","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Magyarországon nem napi két percben megy a gyűlöletpropaganda, hanem 24 órában, és nem véletlenül.","shortLead":"Magyarországon nem napi két percben megy a gyűlöletpropaganda, hanem 24 órában, és nem véletlenül.","id":"20250508_Deutsche-Welle-Orban-a-Nagy-Testver-stilusaban-gyulolkodik-Ukrajna-ellen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e2bf2dc-719e-4164-91de-3e45b5fe9d8e.jpg","index":0,"item":"fb7d929b-71a1-4a0d-865a-0365eac43d21","keywords":null,"link":"/360/20250508_Deutsche-Welle-Orban-a-Nagy-Testver-stilusaban-gyulolkodik-Ukrajna-ellen","timestamp":"2025. május. 08. 07:30","title":"Deutsche Welle: Orbán a Nagy Testvér stílusában gyűlölködik Ukrajna ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"746b10b6-0013-480c-be75-780a433e7a25","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Geszti Péter és felesége, Dietz Edit heti egy nagy séta alatt „rakják rendbe” közös dolgaikat.","shortLead":"Geszti Péter és felesége, Dietz Edit heti egy nagy séta alatt „rakják rendbe” közös dolgaikat.","id":"20250509_Geszti-Peter-szerint-ez-a-sikeres-hazassag-titka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/746b10b6-0013-480c-be75-780a433e7a25.jpg","index":0,"item":"1bc49937-eedf-4881-a617-8be7df0ec39b","keywords":null,"link":"/elet/20250509_Geszti-Peter-szerint-ez-a-sikeres-hazassag-titka","timestamp":"2025. május. 09. 10:40","title":"„Nem járunk pszichológushoz” – Geszti Péter a házassága kulisszatitkairól vallott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","shortLead":"A szedán és kombi formában támadó új Audi RS5-nek már javában zajlik a Nordschleifén történő tesztelése.","id":"20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ece36359-7f6b-4bfd-b5ed-fc420185cac0.jpg","index":0,"item":"490fdecf-100f-4bb3-8e57-93b0eb6a5d86","keywords":null,"link":"/cegauto/20250508_videon-a-v6-mellett-kitarto-vadonatuj-audi-rs5","timestamp":"2025. május. 08. 06:41","title":"Videón a V6 mellett kitartó vadonatúj Audi RS5","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b07ee88a-2d3a-4dc7-b499-f58adf4745db","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Épp ellenkezőleg, a választási szakértő szerint feltehetően az lehetett a cél, hogy a lehető legkevesebb figyelmet kapja a kellemetlen hír. „A Fidesz jó eséllyel megpróbálja majd életben tartani a minipártokat, például a bejutási küszöb csökkentésével vagy a listaállítás feltételeinek könnyítésével” – állítja a Political Capital szakértője, akinek a véleményét Gyurcsány Ferenc visszavonulásával kapcsolatban kérdeztük. Szerinte a két nagy tömbbel nem szimpatizálók bejuttathatnak még egy pártot az Országgyűlésbe a Mi Hazánk mellett, de ez várhatóan nem egy új baloldali formáció lesz. ","shortLead":"Épp ellenkezőleg, a választási szakértő szerint feltehetően az lehetett a cél, hogy a lehető legkevesebb figyelmet...","id":"20250509_laszlo-robert-elemzes-gyurcsany-ferenc-visszavonulasa-dk-valasztasi-rendszer-partrendszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b07ee88a-2d3a-4dc7-b499-f58adf4745db.jpg","index":0,"item":"39b12d1b-65b6-4a14-ab70-476624168fd3","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_laszlo-robert-elemzes-gyurcsany-ferenc-visszavonulasa-dk-valasztasi-rendszer-partrendszer","timestamp":"2025. május. 09. 13:00","title":"László Róbert szerint a Gyurcsány-bejelentést nem a Fidesz érdekében időzítették így","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efdd96c0-756d-49ff-96bc-7f1f957ddb44","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A magyar állam támogatásával megjelent cikk magánbefektetőként említi a BDPST Groupot.","shortLead":"A magyar állam támogatásával megjelent cikk magánbefektetőként említi a BDPST Groupot.","id":"20250509_gellert-szallo-cnn-tiborcz-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efdd96c0-756d-49ff-96bc-7f1f957ddb44.jpg","index":0,"item":"f935a20a-6e17-433b-ab30-d60caf222a73","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_gellert-szallo-cnn-tiborcz-propaganda","timestamp":"2025. május. 09. 12:23","title":"Tiborcz említése nélkül reklámozza a CNN a megújuló Gellért Szállót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e2a94db-ed06-4cd0-96c0-17775c903d9c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Márciusban 11 havi csúcsra nőtt a német áruexport és 3 havi mélypontra csökkent az import.","shortLead":"Márciusban 11 havi csúcsra nőtt a német áruexport és 3 havi mélypontra csökkent az import.","id":"20250508_Beroffent-a-nemet-export-reg-nem-latott-teljesitmenyt-mutatott-marciusban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e2a94db-ed06-4cd0-96c0-17775c903d9c.jpg","index":0,"item":"68bcce3d-b90f-45a2-9229-b11ea1cfc15f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250508_Beroffent-a-nemet-export-reg-nem-latott-teljesitmenyt-mutatott-marciusban","timestamp":"2025. május. 08. 09:04","title":"Beröffent a német export, rég nem látott teljesítményt mutatott márciusban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a96c20e4-f355-4586-86e1-1cf43ebcd286","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Oksana Dyka Puccini-specialista partnere Kalaf szerepében Alfred Kim lesz, a Nemzeti Filharmonikusokat Carlo Montanaro vezényli.","shortLead":"Oksana Dyka Puccini-specialista partnere Kalaf szerepében Alfred Kim lesz, a Nemzeti Filharmonikusokat Carlo Montanaro...","id":"20250508_hvg-Puccini-Turandot-Toscanini-Oksana-Dyka-Alfred-Kim-Carlo-Montenaro-mupa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a96c20e4-f355-4586-86e1-1cf43ebcd286.jpg","index":0,"item":"27db227c-ab3e-408c-bf6b-9672127db981","keywords":null,"link":"/360/20250508_hvg-Puccini-Turandot-Toscanini-Oksana-Dyka-Alfred-Kim-Carlo-Montenaro-mupa","timestamp":"2025. május. 08. 18:30","title":"Zefirelli legendás Metropolitan-rendezésének Turandotja lép fel a Müpában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"897e1103-368d-4787-bd41-2ac47f166c9e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem is egy sci-fi, és nem is egy horrorfilm egyik jelenete, hogy fogat tesznek a páciens szemébe, hanem egy különleges szemsebészeti eljárás, amelyről még az orvosok sem tudnak mindig. Ausztráliában már több ilyen sikeres műtétet is elvégeztek, Kanadában pedig most kerül sor rá először.","shortLead":"Nem is egy sci-fi, és nem is egy horrorfilm egyik jelenete, hogy fogat tesznek a páciens szemébe, hanem egy különleges...","id":"20250508_fog-a-szemben-mutet-latas-visszanyerese-vaksag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/897e1103-368d-4787-bd41-2ac47f166c9e.jpg","index":0,"item":"a8c6ac89-bb49-4b3c-8704-f3556a063fbd","keywords":null,"link":"/tudomany/20250508_fog-a-szemben-mutet-latas-visszanyerese-vaksag","timestamp":"2025. május. 08. 08:03","title":"Kockázatos műtét, de az eredmény magáért beszél: saját fogát teszik a beteg szemébe, hogy visszanyerje a látását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Divatos formaterv, kivehető és mozgatható ülések, illetve tucatnyi okos részletmegoldás. A csehek SUV-receptje több mint ígéretes.
A Skoda tavaly rukkolt elő első valódi divatterepjáróval, a korrekt áron hétszemélyes belteret kínáló Kodiaqkal. Már akkor sejteni lehetett, hogy a "nagy medve" hamarosan kisebb testvért fog kapni, nemrégiben pedig meg is érkezett a sokak által várt Karoq. A típusnév első és utolsó betűje változatlan maradt, mint ahogy a gyártó egyedi SUV-filozófiája is, egyedül a méret és persze az ár csökkent.
Az MQB platformos Skoda Karoq a 2016-ban debütált Seat Ateca testvérmodellje. Olyannyira, hogy a cseh versenyző és a spanyol matador ugyanabban a csehországi, egész pontosan kvasinyi gyárban készül. A szicíliai menetpróbát megelőzően éltünk a gyanúperrel, hogy a két kocsi között csak minimális a különbség, vagyis egy egyszerű rebranding tanúi lehetünk. Most viszont már tudjuk, hogy a Karoq és az Ateca nagyon is eltérő egyéniségek.
Képgaléria.
László Ferenc
Cseh vonalak
A Volkswagen konszern tervezői már a Kodiaq esetében is igen jó munkát végeztek, és nincs ez másképp a kisebb testvér esetében sem. Sőt, a kompakt formaterv miatt a lényegében változatlan vonalak kicsit még jobban is mutatnak a Karoqon. Míg a VW Tiguant sokan unalmas formájúnak találják, a Seat Atecát pedig túl sportos karakterűnek, addig a Skoda Karoq valahol a kettő közötti arany középutat képviseli.
A karakteres fényszórókkal, méretes hűtőráccsal és egyedi hátsólámpákkal felvértezett Karoq kívül és belül is lényegében milliméterre ugyanakkora, mint az Ateca, és egy méretosztállyal kisebb az aktuális Tiguannál. A 4,38 méteres hosszúság miatt a parkolás nem különösebben nehéz, ráadásul a folyamatot többek közt merőleges/párhuzamos parkolási segéd és tolatókamera is segíti. Az utastér kényelmes utazást biztosít öt személynek, akiknek a csomagjai is jól elférnek a minimum 479, maximum pedig akár 1810 literes csomagtérben.
Képgaléria.
László Ferenc
Milyen vezetni?
A Karoq utasterében tapasztalható wellness-érzés olyan magas szintű, hogy nem is értjük: a VW miért engedte a Skodának ilyen magasra emelni a lécet. A hangszigetelés olyan kiváló, hogy belül alig hallani a motor zaját és az egyéb külső hangokat, és ehhez remekül passzol az ugyancsak szinte hangtalan felfüggesztés. Utóbbi opcionálisan adaptív kivitelű lehet, és tapasztalataink szerint oly módon vasalja ki a kisebb-nagyobb úthibákat, hogy közben kanyarban sem érezzük túl billegősnek. Bár egyik SUV sem éppen kanyarvadászatra termett, erre a feszesebb Ateca kicsit jobb választásnak tűnik, hétköznapi használatra mi viszont inkább a Karoqot választanánk.
Elsőként a 150 lóerős 1,5 literes TSI benzinmotort vallattuk, ami alaphelyzetben nagyon halk, pörgetve azonban már hallatja a kellemestől azért messze lévő orgánumát. A 250 Nm nyomatékú erőforrással produkált 8,4 másodperces 0-100-as sprint már-már sportosnak mondható, azonban a motor ennek megfelelően szomjasabb az átlagnál. Óvatos, illetve normál gázpedál kezelés mellett mi 9-9,5 literes fogyasztást mértünk a fronthajtásos tesztautóval úgy, hogy a műszerfalon nem egyszer megjelent a felirat, miszerint takarékoskodási célből a négyből kettő hengert lekapcsolt a rendszer.
Ezt követően átültünk egy 150 lóerős 2 literes dízel Karoqba, ami még a négykerékhajtás ellenére is beérte 6,5 literrel 100 kilométeren. Ez a 340 Nm-es erőforrás harmonikusan illeszkedik a Karoqhoz és az általa lehetővé tett 8,7 másodperces gyorsulási érték is tiszteletet érdemel. Kevés okot látunk arra, hogy valaki inkább a később érkező erősebb, 190 lovas dízelmotort válassza. (A Karoq 115 lóerős 1,6 literes dízel-, illetve hasonlóan erős 1 literes háromhengeres benzines erőforrással is elérhető lesz.)
László Ferenc
Váltó, műszerfal
A manuális sebességváltó karja korrekt megvezetést kapott, határozott kapcsolási élményt biztosít, egyedül talán az enyhén hosszúra vett váltási utak miatt kritizálhatjuk. A hétsebességes DSG automataváltó finoman kapcsol, de nem valami fürgén. És ez nem csak szubjektív tapasztalat, hanem az objektív gyorsulási értékek is alátámasztják. A mintegy 600 ezer forintos felárú DSG-vel 8,7 helyett 9,3 másodperc alatt gyorsul a 150 lovas dízel állóhelyzetből 100-as tempóra.
A köralakú, tehát alul nem lecsapott formájú, régivágású kormány áttételezését sikerült jól eltalálni, azt viszont senki se várja, hogy túl sok visszajelzést kap majd tőle az útról. A kormányon lévő gombokkal egyszerűen kezelhető a menürendszer, és itt jön az egyik nagy durranás, miszerint ez az első Skoda, amibe már digitális műszerfal is rendelhető. A Tiguanból ismerős megoldás jelenleg sem a Kodiaqban, sem az Atecában nem érhető el. A 9,2 colos középső érintőkijelző remek grafikával rendelkezik és gesztusvezérléssel is bír, a rádióadók között például egyszerű kézlegyintéssel is lapozgathatunk.
Természetesen az Android Auto-, Apple CarPlay- és MirrorLink-támogatás is adott, ezenkívül a két USB aljzatról és vezeték nélküli telefontöltési lehetőségről is gondoskodott a gyártó. Szólnunk kell továbbá a holttérfigyelő funkcióról, az adaptív tempomatról, a fáradtságérzékelőről, a táblafelismerőről, a fűthető kormányról és ülésekről, valamint a kilenc légzsákról. A műszerfal felső részein finom puha anyagokat találunk, és ahogy egyre lejjebb kezdünk tapogatózni, egyre keményebbek és kopogósabbak a műanyagok. A Tiguan ebben mindenképpen jobb, de a különbség nem túl nagy.
László Ferenc
Variálhatóság és okos ötletek
A divatterepjárókat sok mindenért szokás szeretni, de variálhatóság fronton kevés veszi fel közülük a versenyt a ma már nem olyan trendi egyterűekkel. A Tiguanban szerettük a sínen előre-hátra tologatható hátsó üléseket, a Karoq azonban túlmegy ezen a szinten. Az opcionális VarioFlex ülések nem egyszerűen csak mozgathatók, hanem néhány mozdulattal teljesen ki is szedhetők. Ha hátul csak ketten utaznak, akkor ki lehet venni a középső ülést, a két szélsőt pedig be lehet tolni egy kicsit középre, és máris két "elnöki" fotelt kapunk a hátsó sorban. Ha pedig furgonként használnánk a Karoqot, akkor mind a három ülés kivételével 200 liternyi extra térfogatot nyerünk.
A csomagtérajtó egyszerű láblendítéssel is nyitható, így ha csomagokkal teli kézzel közelítünk a kocsihoz, akkor is egyszerűen megoldható a nyitás. A csomagtér bal oldalán elhelyezett elhelyezett lámpa egyetlen mozdulattal kivehető és innentől kezdve elemlámpaként funkcionálhat. Hasznos, hogy az oldalzsebek nagy méretűek, és a bennük elhelyezett tárgyak akár egy gumimadzaggal is rögzíthetők. Sőt, ezenkívül még egy csukható tetejű, 20x30 centiméteres cserélhető zsákú apró szemetest is kapunk az ajtóban. És tovább sorolhatjuk: parkolójegytartó, esernyőtartó, üzemanyagbetöltőnél lévő jégkaparó, 230 V-os hálózati dugalj, az első ülések hátuljából felhajtható asztalka és elektromosan mozgatható vonóhorog is található a fedélzeten.
László Ferenc
Terepre vele!
Az Atecánál mintegy 60 kilogrammal nehezebb Kodiaq 4x4-es kivitelben is kapható. Természetesen nem pont ezzel a divatterepjáróval fogjuk móresre tanítani a Lada Nivákat, de jó tudni, hogy a Karoq terepen sem jön zavarba. A 183 milliméteres hasmagasság miatt viszonylag kicsi a fennakadás veszélye, és ha úgy érezzük, hogy nagyon laza a talaj, akkor egyetlen gombnyomás a váltóról jobbra lévő kis gombon és máris offroad módba kapcsol a hajtáslánc és az elektronika. Ilyenkor a középső kijelzőn megjelenik a kerék elforgatási szöge, az iránytű, illetve a tengerszint feletti magasság.
A váltótól balra lévő normál üzemmódváltóval Eco, Normal, Sport és Snow módba kapcsolhatunk. Ezenkívül egy személyre szabható üzemmód is a rendelkezésünkre áll: ezzel könnyen összepárosítható például a sportosra vett meghajtás a komfortosra hangolt kormányzással.
László Ferenc
Konklúzió
+ : remek formaterv, általánosan jó minőség, korrekt wellness-faktor, variálható utastér, rengeteg okos megoldás, takarékos dízelmotor.
–: az 1,5 literes benzinmotor sokat fogyaszt, lassú DSG-váltó, sok minden feláras extra, az Ateca olcsóbb.
Ha már eddig is tetszett a Kodiaq, de egyszerűen túl nagynak találtuk, akkor remek választás lehet a hasonló formaterv mellett kisebb méretű és bizonyos tekintetben okosabb Karoq. A valamilyen szinten elődnek tekinthető Yetitől eltérően ezúttal elbukjuk a teljesen egyedi, formabontó külső, de szinte borítékolható, hogy a közízlésnek jobban megfelelő és felettébb kerek szolgáltatási körrel rendelkező Karoq komolyabb karriert fut majd be a szőrös óriásról elnevezett modellnél.
Az 1 literes alapmotorú és Ambition felszereltségű Skoda Karoq alapára 6,1 millió forint. A hasonló motorú és Reference felszereltségi szintű Seat Ateca 5,5 millió forintba kerül, az 1,4 literes erőforrású és Trendline kivitelű Volkswagen Tiguan pedig minimum 7,1 millió forintot kóstál, csakúgy mint a legolcsóbb Kodiaq.
Az 1,5-ös TSI Karoq 6,6 millió forintos áron startol, a legolcsóbb dízel pedig a 6,9 millió forintos 1,6 literes modell. A 4x4-es 2 literes dízel Karoq alapára 8 millió forint.