szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A teljesen környezetbarát autóról kívülről szinte nem is látszik, hogy kizárólag elektromos áram hajtja.

A BMW-nél 1969-ben kezdődött meg egy vadonatúj villanyautó fejlesztése, a BMW 1602e nevet kapott jármű pedig az 1972-es müncheni olimpiára készült el. Itt a hosszú távú gyalogló és futó versenyszámok mellett kiszolgáló feladatokra használták a korát jelentősen megelőző személyautót, mely így mutat:

BMW

A kocsi orrában hagyományos 12 voltos ólomsavas Varta akkumulátorok találhatók, melyek egy 43 lóerős teljesítményre képes Bosch villanymotort látnak el árammal. A 12,6 kWh kapacitású telep összesen 350 kilogrammot nyom a mérlegen, és egy megfelelő targonca segítségével egész gyorsan kicserélhetők.

BMW

0-ról 50-re mintegy 8 másodperc alatt gyorsul az oldtimer e-autó, melynek végsebessége körülbelül 100 km/h. Konstans 50 km/h tempó mellett mintegy 60 kilométeres hatótávolsággal lehet számolni, átlagos városi használatban pedig körülbelül 30 kilométeres távot tud megtenni egy feltöltéssel a BMW 1602e.

BMW

Sorozatgyártásról nem igazán beszélhetünk, hiszen mindössze két példány készült a kétajtós típusból, melynek egyediségét többek közt az adja, hogy a villanymotor elöl (a manuálváltó helyén), a hajtás pedig a gyártó hagyományainak megfelelően hátul található.

BMW

A BMW ezt követően 1975-ben rukkolt elő az LS Electric modellel, amit aztán 1987-ben követett az elektromos 325iX, az 1991-es BMW E1, az 1992-es BMW 325 Electric, illetve a 2010-es BMW Active E. 2013-ban pedig aztán kijött a gyártó első sorozatgyártású villanyautója, az i3.

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!