Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c6857013-bffd-4440-9987-ecbcde9a8c71","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nyugalmazott püspök idősotthonba költözött, ahol korábbi beszédei, írásai rendszerezését tervezi.","shortLead":"A nyugalmazott püspök idősotthonba költözött, ahol korábbi beszédei, írásai rendszerezését tervezi.","id":"20250206_beer-miklos-visszavonulas-nyilvanossag-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6857013-bffd-4440-9987-ecbcde9a8c71.jpg","index":0,"item":"8fcea673-5c80-4798-87ac-5a6f2a14a7ac","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_beer-miklos-visszavonulas-nyilvanossag-interju","timestamp":"2025. február. 06. 08:41","title":"Beer Miklós búcsúzik a nyilvánosságtól, nem ad több interjút","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec5d5fd1-1132-4835-9b99-22e2fb91f8c3","c_author":"Dobszay János","category":"360","description":"A ChatGPT-t a kanyarban előző DeepSeek, a tényekkel mit sem törődő magyar miniszterelnök, a döglött lovon ülő pártja és a magyar valóságot a mobiltelefonok számából leszűrő házi elemzői lapunk friss számában. Ez a Fülszöveg, az e heti HVG ajánlója.","shortLead":"A ChatGPT-t a kanyarban előző DeepSeek, a tényekkel mit sem törődő magyar miniszterelnök, a döglött lovon ülő pártja és...","id":"20250206_hvg-fulszoveg-Dobszay-Janos-Vissza-a-jovonket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec5d5fd1-1132-4835-9b99-22e2fb91f8c3.jpg","index":0,"item":"e65ee7e8-3b14-4e55-bbf2-7b8af786da19","keywords":null,"link":"/360/20250206_hvg-fulszoveg-Dobszay-Janos-Vissza-a-jovonket","timestamp":"2025. február. 06. 08:00","title":"Dobszay János: Vissza a jövőnket!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról, hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban. ","shortLead":"Egy életvitelszerűen autózó embert kérdeztünk az úton tapasztalható legjobb és legrosszabb helyzetekről, illetve arról...","id":"20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/de771bfe-1426-4f5a-8367-4c6642613973.jpg","index":0,"item":"5ffb32e9-2406-483d-b368-d0b6f73d0bc4","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241217_fordmagyarorszag_Ford_Puma_vezetestechnika_autovezetes","timestamp":"2025. február. 06. 13:30","title":"Hogyan lehet ép ésszel megúszni a közlekedést a nagyvárosban?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az esetet már vizsgálják.","shortLead":"Az esetet már vizsgálják.","id":"20250205_romania-kolozsvar-magyar-roman-nyelv-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93.jpg","index":0,"item":"7f389219-feb7-4f6b-8cec-bdd18d1047e8","keywords":null,"link":"/elet/20250205_romania-kolozsvar-magyar-roman-nyelv-vita","timestamp":"2025. február. 05. 11:28","title":"Sztrókos beteg ellátása közben követelte egy kolozsvári mentőorvos, hogy a családtagok ne beszéljenek magyarul","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9c188bd3-da04-4df0-8754-6c30358ca8f3","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250206_Marabu-Feknyuz-Mi-nem-elado","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9c188bd3-da04-4df0-8754-6c30358ca8f3.jpg","index":0,"item":"3782ed7f-f820-4d27-b471-76b6946f7202","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Marabu-Feknyuz-Mi-nem-elado","timestamp":"2025. február. 06. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Mi nem eladó?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"A közösségi médiában megosztott felvételek egyikén egy fegyveres alak is látható.","shortLead":"A közösségi médiában megosztott felvételek egyikén egy fegyveres alak is látható.","id":"20250205_svedorszag-orebro-lovoldozes-rendorseg-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17495fe1-b0b1-4f47-8281-197dc30c45bd.jpg","index":0,"item":"a874bb20-b9ae-4e2c-bd95-9c5503713d1d","keywords":null,"link":"/vilag/20250205_svedorszag-orebro-lovoldozes-rendorseg-video","timestamp":"2025. február. 05. 11:22","title":"Nem megerősített hitelességű videók keringenek a svédországi lövöldözésről, menekülő emberekről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"92a9eca9-fefc-4195-9485-878271229adb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Úgy számolnak, több mint 18 ezer embert érintene a módosítás.","shortLead":"Úgy számolnak, több mint 18 ezer embert érintene a módosítás.","id":"20250205_Megemelne-a-kormany-a-politikai-meghurcoltaknak-jaro-tamogatas-osszeget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92a9eca9-fefc-4195-9485-878271229adb.jpg","index":0,"item":"26c89e1a-00cb-4c36-b3c8-e5ef94097eec","keywords":null,"link":"/itthon/20250205_Megemelne-a-kormany-a-politikai-meghurcoltaknak-jaro-tamogatas-osszeget","timestamp":"2025. február. 05. 10:14","title":"Megemelné a kormány a politikai meghurcoltaknak járó támogatás összegét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09699d75-e2a9-4efb-949d-0e60c4c3edb6","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"El tudtuk volna képzelni tíz éve, hogy Simicska Lajosé lesz 35 évre a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat? Hogy az ország második legnagyobb bankjában tulajdont szerez? Vagy hogy alig lehet úgy nyaralni, hogy ne az ő érdekeltségeibe fussunk bele? A G-nap tizedik évfordulóján összeszedtük, mennyire volt Simicska Lajos megkerülhetetlen a 2015-ös bukása előtti időkben, és mennyire megkerülhetetlen ma a NER elitje.","shortLead":"El tudtuk volna képzelni tíz éve, hogy Simicska Lajosé lesz 35 évre a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat...","id":"20250206_Simicska-10-ev-g-nap-meszaros-tiborcz-garancsi-ner-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09699d75-e2a9-4efb-949d-0e60c4c3edb6.jpg","index":0,"item":"4f02edaa-3bae-4dfe-97ac-685aa96e6b35","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Simicska-10-ev-g-nap-meszaros-tiborcz-garancsi-ner-ebx","timestamp":"2025. február. 06. 07:00","title":"Gyenge kezdőnek tűnik Simicska Lajos ahhoz képest, amit az új NER-elit a G-nap óta elért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Figyelem: péntektől élesben működik a hatóság új közúti csodafegyvere
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Lejárt a türelmi idő, így péntektől már bírságolni is fogja az új mérőrendszer azokat a teherautósokat, akik nem a megfelelő méretű rakománnyal indulnak útnak.
Régóta lehet már tudni arról, hogy a 2016 áprilisában elindított Véda-rendszer mellett egy másik eszköz is jelen lesz majd az utakon. A Nemzeti Tengelysúlymérő-rendszer (TSM) tesztelése még 2017 februárjában kezdődött el, majd bő fé évvel később, 2017 szeptemberében el is indult a rendszer hivatalos üzemeltetése.
A 89 mérőpontból álló TSM – a pontos mérési helyszíneket ebben a cikkünkben foglaltuk össze – segítségével a hatóság a túlsúlyos teherautókat akarja kiszűrni, mert azok nemcsak az útban okozhatnak kárt, de közlekedésük balesetveszélyes is lehet. A rendszer 2017 szeptemberi indulása óta azonban egyetlen bírságot sem osztott ki, a szabálysértések miatt csupán figyelmeztetést küldött az érintett teherautók üzembentartóinak. Péntektől azonban már bírságolásra is számítani kell.
MTI / Koszticsák Szilárd
A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT) a honlapján számolt be arról, hogy "2018. június 1-jétől éles üzemben, a fokozatosság elvének figyelembe vételével elindul a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer, így bírság kiszabására számíthatnak azok a fuvarozó üzembentartók, akik a hitelesített mérőpontok által mért adatok szerint járműveikkel vagy szerelvényeikkel túllépik a tengelyterhelésre, vagy össztömegre vonatkozó értékeket." Hogy pontosan mekkora bírságra, azt ebben a cikkünkben szedtük össze.
A beszámoló szerint május 30-án a NiT képviselői mellett a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE), a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége, továbbá a Magyar Szállítmányozók Szövetsége (MSZSZ) és Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) képviselői is részt vettek az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárával, Mosóczi Lászlóval folytatott egyeztetésen. Mint írják,
a szervezetek egybehangzó véleménye volt, hogy az automatizált mérésen alapuló rendszer jelenleg nem alkalmas objektív ágon történő szankcionálásra, és fuvarozói oldalról nincs meg a bizalom a jelenlegi rendszerrel szemben.
MTI / Varga György
A tervek szerint ha az év végéig elhalasztották volna az üzem indítását, lett volna idő a még fennáló szakmai kérdésekben egyeztetni és azt szabályozási formába önteni, illetve azt is szerették volna elérni, hogy
a korábban hatályos jogszabályokban biztosított 500 kilogrammos tengely- és össztömeg-toleranciát is állítsák vissza.
A NiT szerint a rendszer pontatlan,
a mérőpontok által rögzített mérési eredmények jelentős súlyhatár-túllépést mutatnak a fel- és lerakóhelyi, vagy a Magyar Közút által üzemeltetett hídmérlegek mérési eredményeihez képest, így határozott álláspontunk szerint a rendszer jelenlegi állapotában alkalmatlan az objektív ágon történő bírságkiszabásra.
MTI / H. Szabó Sándor
Az észrevételek azonban – mint írják – "nem találkoztak a szakminisztérium álláspontjával". A fuvarozók szervezetei ugyanakkor ígéretet kaptak arra, hogy az első két hét után az eredményeket a szakma képviselői és a minisztérium közösen tekintik át, és együtt igyekeznek megoldani a felmerülő problémákat.
Országosan 89 mérponttal kedden hivatalosan is élesedett a Nemzeti Tengelysúlymérő-rendszer, amely a túlsúlyos teherautók kiszűrését hivatott szolgálni. Mutatjuk, milyen büntetéseket szabhatnak ki a szabálysértőkre.
Az új Nemzeti Tengelysúlymérő-rendszer kapcsán sokan azt kezdték találgatni: vajon a személyautókat is mérni (és büntetni) fogja majd a rendszer? Felhívtuk a minisztériumot, hogy megkapjuk a hivatalos választ.