szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A brit gyártó legfrissebb újdonsága vélhetően okoz majd néhány álmatlan éjszakát a Ferrarinál.

A McLaren bemutatta Longtail sorozatának negyedik képviselőjét, a 600LT típusjelzést kapott kőkemény sportkocsit. Az újdonság tulajdonképpen egy erősen módosított 570S, a gyáriak az alapmodell alkatrészeinek egész konkrétan 23 százalékát cserélték újra.
McLaren

Az 570S Coupéhoz képest 96 kilogrammal csökkent a tömeg, így az új modell már csak 1247 kilogrammot nyom a mérlegen. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a 3,8 literes lökettérfogatú V8-as biturbó motor 600 lóerőt és 620 Nm-t állít elő, akkor megkapjuk, hogy jelen esetben egy tonnát 481 lóerő mozgat.

McLaren

A szuperkönnyű és nagyon erős sportfékeken, illetve a Pirelli Trofeo R versenygumikon kívül említést érdemel még a McLaren Sennáéhoz, illetve a Porsche 918 Spyderéhez hasonló, felfelé kivezetett kipufogó, a fix hátsószárny, a méretesre vett diffúzor, a McLaren P1-éhez hasonló karbonszálas versenyülések, illetve a rendkívül keményre vett sportfutómű.

McLaren

A menetteljesítményekről egyelőre hallgat a gyártó, azonban az 570S adataiból kiindulva több mint valószínű, hogy a 0-100-as sprintet 3-3,1 másodperc alatt abszolválhatja az új gép, a végsebessége pedig valamivel 330 km/h feletti lehet.

McLaren

A McLaren 600LT gyártása idén októberben kezdődik meg, és az ezt követő 12 hónapban gyártandó limitált széria darabjáért 230 ezer eurót, vagyis átszámítva mintegy 75,6 millió forintot kérnek majd.

McLaren

 

McLaren

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!