szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szombati időmérő edzés izgalmak tekintetében magasra tette a lécet, így csak reménykedni lehetett abban, hogy a várhatóan száraz versenyen is lesznek lebilincselő jelenetek, de erre egészen az utolsó körökig kellett várni. Lewis Hamilton indult a pole-ról, de Sebastian Vettelnek lett volna nagy szüksége a győzelemre, hogy elfelejtse, mekkorát hibázott egy héttel ezelőtt Hockenheimben. Egy elhibázott kerékcsere miatt esélye sem volt beleszólni az első hely sorsába. Lewis Hamilton hatodszor nyert a Hungaroringen, ezzel abszolút csúcstartó a magyar pályán. Ez volt az idei Magyar Nagydíj.

Most érkezett

Christian Horner nagyon dühös

A Renault megint cserben hagyta az egyik pilótáját. „Sok milliót kifizetünk egy első osztályú termékért, amely nem az, remélem, Cyrilnek lesz később néhány jó kifogása” – mondta. Legalább finoman fogalmazott, Verstappen rádióüzenetét ugyanis nem győzték kisípolni a hangtechnikusok.

Percről percre
Sorrend megfordítása

1 2 3 4

Az első tíz sorrendje

Csak az élen nincs változás:

Hamilton szárnyal

A negyedik körre már 2,8 másodperces előnyt épített fel a második Bottasszal szemben. A Red Bullnak közben fel kellett szólítania Max Verstappent, hogy parkolja le az autót a pálya szélén, mivel a Renault-motor feladta. A holland kiadós káromkodások közepette meg is tette.

Ricciardo mentheti meg a Red Bull napját, már a 13. helyért harcol Stoffel Vandoorne-nal.

A Red Bullnál sírhatnak és nevethetnek is

Max Verstappen a hetedikről az ötödik helyre jött fel, Daniel Ricciardo viszont visszaesett a 12-ikről a 16-ikra. Az ok: marcus Ericssonnal koccant az első körben.

Hamilton álomszerű rajtot vett

Pedig a Ferrariknak most kellett volna beleadni mindent. Hamiltont Bottas, majd Vettel és Raikkönen követi. Az első kör kiesője a sauberes Charles Leclerc.

Elindult a felvezető kör

Az első három autón ultralágy gumi van, Vettel lágy gumikon fog rajtolni. Közben Lance Stroll is rajtra kész a bokszutcában.

Óriási a hőség

A levegő 33 Celsius-fokos, a pálya 57. Christian Horner Red Bull-főnök nem véletlenül nevezte extrémnek az időjárási körülményeket.

A Pirelli szerint a 70 körös Magyar Nagydíjat egy kerékcserével lehet a leggyorsabban abszolválni. Az első 22 körre ultralágy, majd a verseny végéig közepes gumikat javasolnak. Hasonlóan célra vezető stratégia lehet lágy gumikon megtenni az első 27 kört, majd közepesre váltani a végéig.

Működhet persze a két kerékcsere is, a Pirelli ehhez ultralágy gumikat javasol kétszer 16 körre, majd lágyakat a verseny végéig.

A Fiat-vezérre emlékeznek

A rajt előtt egy perc csenddel emlékezik meg a mezőny a múlt héten elhunyt Sergio Marchionnéről. A ferrarisok egész hétvégén fekete karszalagot viseltek, a Ferrari-zászlót pedig félárbocra eresztették a csapat motorhome-ján.

A szombati esőnek a vasárnapi futamra is lehet hatása

Ha az időmérő  alatt nem csapott volna le vihar a pályára, szinte biztos, hogy a Ferrarik rajtoltak volna az élről, és nagy eséllyel meglehetősen unalmasan alakult volna a Magyar Nagydíj. Sebastian Vettelnek viszont kockáztatnia kell, mert nem elégedhet meg a negyedik hellyel. Szóval számíthatunk arra, hogy VERSENY lesz.

Itt feltehetően nem az volt a téma, hogy Hamilton vagy Vettel a jobb

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (b) az amerikai Chase Carey üzletember, a Forma-1 többségi tulajdonosa, a Liberty Media elnöke (b2) és Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója (j) a Forma-1-es Magyar Nagydíj futama előtt

1 2 3 4
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!