Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"df17ba9a-1862-47b1-b70f-232b50bfeebc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Néhány százezer forinttal drágább lett a Vitara és az S-Cross.","shortLead":"Néhány százezer forinttal drágább lett a Vitara és az S-Cross.","id":"20250306_megemeltek-az-esztergomi-suzukik-arat-vitara-s-cross","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df17ba9a-1862-47b1-b70f-232b50bfeebc.jpg","index":0,"item":"8c9df71e-a46a-4101-a14f-532ada97264d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250306_megemeltek-az-esztergomi-suzukik-arat-vitara-s-cross","timestamp":"2025. március. 06. 06:41","title":"Megemelték az esztergomi Suzukik árát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f0c802d5-5e3c-4906-bfe0-c73af5d41561","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ukrajnai gáztranzit újraindítása szembe menne a Kreml pénzügyi forrásainak elzárására tett ígéretekkel.","shortLead":"Az ukrajnai gáztranzit újraindítása szembe menne a Kreml pénzügyi forrásainak elzárására tett ígéretekkel.","id":"20250306_eu-szlovakia-ukrajna-orosz-gaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0c802d5-5e3c-4906-bfe0-c73af5d41561.jpg","index":0,"item":"a0a10f2f-295c-49d7-8e47-f3e0d9f5999d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250306_eu-szlovakia-ukrajna-orosz-gaz","timestamp":"2025. március. 06. 16:25","title":"Az EU orosz gázt ajánl a szlovák vétó ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"811e5500-e059-40be-b4c5-45f3d92240b3","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A volt német külügyminiszter és alkancellár úgy véli, hogy a következő kancellár, a CDU-s Friedrich Merz előtt akkora feladat tornyosul, mint egykor Adenauer előtt, akinek a háború után meg kellett találnia az ország helyét a nyugati rendszerben.","shortLead":"A volt német külügyminiszter és alkancellár úgy véli, hogy a következő kancellár, a CDU-s Friedrich Merz előtt akkora...","id":"20250306_joschka-fischer-interju-zeit-eu-usa-trump-putyin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/811e5500-e059-40be-b4c5-45f3d92240b3.jpg","index":0,"item":"2615156f-bb00-44a3-980e-6e0c4289566c","keywords":null,"link":"/360/20250306_joschka-fischer-interju-zeit-eu-usa-trump-putyin","timestamp":"2025. március. 06. 15:50","title":"Joschka Fischer: Európa vagy megvédi magát, vagy behódol a nagyhatalmaknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b653b7c9-4bfa-467d-8452-67df4780978d","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A dél-koreai hírszerzés szerint fennáll a veszélye annak, hogy az oroszok dróntechnológiát adnak át Phenjannak.","shortLead":"A dél-koreai hírszerzés szerint fennáll a veszélye annak, hogy az oroszok dróntechnológiát adnak át Phenjannak.","id":"20250305_hirszerzes-eszak-korea-oroszorszag-dronok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b653b7c9-4bfa-467d-8452-67df4780978d.jpg","index":0,"item":"d495fe86-49a6-4cee-a941-1c439669be0f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250305_hirszerzes-eszak-korea-oroszorszag-dronok","timestamp":"2025. március. 05. 20:33","title":"Szöul szerint Oroszország észak-koreai katonákat képzett ki drónok használatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71cb8ba6-5c92-45ec-bb97-1013db6b5b10","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az elemző cég szerint a részvételi kedv is jelentősen csökkent a kormánypárti szimpatizánsok körében. A nyugdíjasok és a kisebb keresetűek között viszont továbbra is utcahosszal vezet a Fidesz.","shortLead":"Az elemző cég szerint a részvételi kedv is jelentősen csökkent a kormánypárti szimpatizánsok körében. A nyugdíjasok és...","id":"20250305_Iranytu-Intezet-Megremegett-a-Fidesz-tabor-is-de-a-nyugdijasoknal-meg-a-kormanypart-vezet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71cb8ba6-5c92-45ec-bb97-1013db6b5b10.jpg","index":0,"item":"9d37c01a-7840-4e1d-bffe-fc50e09b6580","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_Iranytu-Intezet-Megremegett-a-Fidesz-tabor-is-de-a-nyugdijasoknal-meg-a-kormanypart-vezet","timestamp":"2025. március. 05. 07:54","title":"Iránytű Intézet: Negyedmillió Fidesz-szavazó ment át a Tisza Párthoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A Ford, a GM és a Stellantis együttes erővel győzte meg Donald Trumpot, hogy adjon haladékot.","shortLead":"A Ford, a GM és a Stellantis együttes erővel győzte meg Donald Trumpot, hogy adjon haladékot.","id":"20250305_donald-trump-detroit-auto-vam-mexiko-kanada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b7f8ea6-324b-4b5f-9d42-70ac28f3db29.jpg","index":0,"item":"e43e58d9-4e07-4089-9574-07a9796f5d72","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250305_donald-trump-detroit-auto-vam-mexiko-kanada","timestamp":"2025. március. 05. 21:41","title":"Az amerikai autógyártók kilobbizták Trumpnál, hogy egy hónapig mentesüljenek a vámok alól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Úgy tudni, egy szélesebb körű megállapodás is szóba került az összes túsz szabadon bocsátásáról.","shortLead":"Úgy tudni, egy szélesebb körű megállapodás is szóba került az összes túsz szabadon bocsátásáról.","id":"20250305_usa-hamasz-tuszok-targyalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c10c39a3-b899-47e9-a78b-4f8954b25bc5.jpg","index":0,"item":"a4e8dcdb-f498-4b8c-8d93-690c76d3c7d0","keywords":null,"link":"/vilag/20250305_usa-hamasz-tuszok-targyalas","timestamp":"2025. március. 05. 18:59","title":"Reuters: Titokban tárgyal a Trump-kormányzat a Hamásszal amerikai túszok elengedéséről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2b2395e5-e495-44ee-8d81-7cc5acc84040","c_author":"HVG","category":"360","description":"Vasúti fejlesztésekben utazik a cég, amely a Hernádi Zsolt Mol-vezérhez köthető magántőkealap birtokában van.","shortLead":"Vasúti fejlesztésekben utazik a cég, amely a Hernádi Zsolt Mol-vezérhez köthető magántőkealap birtokában van.","id":"20250305_hvg-Allami-hitel-Hernadieknak-magyar-vagon-holding","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2b2395e5-e495-44ee-8d81-7cc5acc84040.jpg","index":0,"item":"783c5685-5cff-43c1-bcae-8a04a00dec3b","keywords":null,"link":"/360/20250305_hvg-Allami-hitel-Hernadieknak-magyar-vagon-holding","timestamp":"2025. március. 05. 16:00","title":"Több milliárd forint állami hitelhez jutott Hernádiék alig 3 hónapja alakult érdekeltsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW 3-as mindig álomautó volt mifelénk, elég csak megnézni, mennyit hoznak be az országba használtan. Mostanság, a hobbiterepjárók uralkodásának idején persze változóban vannak a preferenciák, de a 3-as sokaknak még mindig olyan "szívügy", mint a gyerek.
Több mint 15 millió eladott példány, hat generáció - nem kevesen vannak, akinek ez az autentikus "német prémium autó". Súlyos örökség a kiharcolt presztízs: az élénk sportossággal, a hátsókerék-hajtással, az erős motorokkkal és az ütős dizájnnal.
Képgaléria.
D.P.
Külső, belső
A hetedik generációnál a BMW 3-as dizájnkódja egy korábbi típus, az imádott E46-on alapszik. A „táskás szemű fényszórók” azt a modellt idézik, amelyből talán a legtöbb fut ma használtan a magyar utakon.
A leginkább azonosítható formajegyek mellett az összkép alapján izmosnak, dinamikusnak hat az egész autó. Hátul a lámpák sokat változtak, igaz, minden második embernek egy Lexus ugrik be róluk. Ami a paramétereket illeti, a kocsi tengelytávolsága 4,1 centivel lett nagyobb, mint volt, a teljes autó 8,5 centivel hosszabb, mint elődje, ami azt jelenti, hogy akkora, mint másfél évtizede egy 5-ös BMW. A csomagtartó 480 literes, a hátsó ülések 40:20:40 arányban, tulajdonképpen szabványos módón dönthetők.
Ami az utasteret illeti, a 3-as sorozat sem tudott tovább elmenekülni a techno hullám elől, ami az autóiparban jelenleg meghatározó trend: megjelent tehát itt is a teljesen digitális műszerfal. Ez a legfőbb újdonsága a kabintérnek, ami különben a tipikus bajor légkört sugározza: egyszerű, letisztult, sofőrorientált. (Egyébként alapból mindegyik 3-asban a központi kijelző 8,8 colos átmérőjű, és van egy 5,7 colos is a vezető előtti blokkban.)
D.P.
A központi képernyő érintéssel vagy forgókapcsolóval működtethető - ez az úgynevezett Live Cockpit, ahogy a BMW-nél emlegetik. Meg kell azonban jegyezni, úgy tűnik, a nagy szabadság, az hogy ezerféle látványos módon lehetne használni az üres digitális felületeket, mintha nem jönne be annyira a BMW-nek. Érdemes megnézni akárcsak egy Mercedes A-osztály, ugyanilyen felületét - hát egészen máshol tartanak. A BMW-ben csak egy fehér csík a navigáció grafikája, egy egyébként kihasználatlan felületen. Kár érte. Amúgy a kijelző alatt kaptak helyet a légkondicionáló panel gombjai, ami dicséretesen egyszerű és funkcionális.
D.P.
A BMW által néhány éve bevezetett gesztus-vezérlés is frissült, újabb mozdulatot is felismer, például hüvelykujjunk jobbra mozgatásával zeneszámokat is váltogathatunk már. Nagy újdonság a beszélt kommunikáció az autóval. "Hé, BMW!" – mondjuk, és az autó figyel. Hasonló megoldás a Mercedesnél is van, ahhoz képest a BMW annyit tud pluszban, hogy itt átnevezhetjük saját kedvünkre, kit szólítunk meg. További újdonság a virtuális kulcs okostelefon-alkalmazással, amellyel nyitható vagy zárható az autó, például valaki csomagokat pakolhat úgy, hogy mi nem vagyunk ott, és a motor is indítható távolról.
Még mindig a nagybetűs BMW
Az új generáció megjelenése (igazi BMW-snek fontos tudni: ez a G20-as) előtt nagy ígéret volt, hogy sokkal sportosabb lesz, mint elődje, az F30 volt. Ez valóban így van, és azonnal észrevehető.
A kormánykerék a szokásos BMW-stílusban vaskos, és annyira közvetlen, hogy nem nagyon akad most párja a kompakt és középkategóriában. Ennek egyik oka, hogy az első kerekek közötti távolság 43 milliméterrel nagyobb lett, míg hátul 21 milliméterrel nőtt a nyomtáv. Úgy tűnik, ez rengeteget számított, akárcsak a 10 milliméterrel alacsonyabb futómű magasság. Ez egyébként az első olyan 3-as BMW, amely hidraulikus szabályozású lengéscsillapítókat kapott, és ezen keresztül folyamatosan vezérli a futómű-karakterisztikát.
D.P.
Mivel az ilyen bemutatók idején gyakran még szerény a motorkínálat, az első tesztre mi is csak a 320d változatot kaptuk (190 lóerővel), jellemzően ez a legnépszerűbb itthon is az eladásokban. Ami a motort illeti, ez is kétlépcsős turbót kapott mostanra, de a teljesítménye és a nyomatéka maradt 190 LE, illetve 400 Nm. A nyolcfokozatú automata sebességváltót egy kicsit átprogramozták, sűrűbb váltások vannak alacsonyabb fokozatokban, ettől is dinamikusabbnak hat az autó, összességében azonban ez a régről ismert darab, és kifogástalanul működik.
A 320d autópályán elképesztően csendes - nemcsak a szélvédők új akusztikus védelmének, de a motorblokk hangszigetelésének köszönhetően. Bár nem reprezentatív adat, de mi a tesztvezetésen átlagosan 8 litert fogyasztottunk 100 kilométeren, noha papíron elvileg 5,3 litert tud a 320xd. Viszont a vezetés klasszikus motorerőről is szóló élményét, ne a 320d, négyhengeres dízeljétől várjuk el. Erre a modellre talán felesleges is a nálunk oly népszerű, M Sport-csomagos szetett felrakatni, arra jönnek hamarosan a benzinesek, vagy legalább egy 330d.
Árak, konklúzió
Nehéz megmondani, mire lesz elég manapság a 3-asnál a prémium múlt, a minőségi anyagok és a kényelem. A vezetési élményt most is megadja a BMW, az igények azonban megváltoztak, a technológia, az információ-szórakozás-rendszer sokkal fontosabb lett, mint volt, és ebben nem feltétlenül a bajorok kínálják a legtöbbet.
D.P.
Hivatalosan március 9-től lehet rendelni az újdonságot, amelynek általunk kipróbált darabja 12,9 millió forintról indul. Hamarosan jönnek az újabb motorverziók is, például a 330e jelű plug-in hibrid. Ez már a negyedik generációs lítium-ion akkumulátorokat használja, és 59 kilométeres elektromos hatótávval rendelkezik az előző verzió 40 kilométerével szemben. Az év közepén pedig a 6-hengeres benzinesek érkeznek, így az M340i xDrive, ami annak ellenére nem az új BMW M3-as, hogy a 374 lóerejével másfél évtizede még azt is verte volna. Az igazi új M3 majd 450-500 lóerős lesz.