Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"935ce0f3-082e-4afc-985e-b9049449302e","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"vilag","description":"Marco Rubio külügyminiszter abban is reménykedik, hogy ezek alapján végre meg lehet ismerni az oroszok valódi szándékait.","shortLead":"Marco Rubio külügyminiszter abban is reménykedik, hogy ezek alapján végre meg lehet ismerni az oroszok valódi...","id":"20250521_washington-rubio-oroszok-feltetelek-haboru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/935ce0f3-082e-4afc-985e-b9049449302e.jpg","index":0,"item":"26fd2d8e-9f95-4606-aeb7-def8004894a9","keywords":null,"link":"/vilag/20250521_washington-rubio-oroszok-feltetelek-haboru","timestamp":"2025. május. 21. 08:10","title":"Washington azt várja, hogy Moszkva gyorsan ismerteti feltételeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"475bff95-cfa3-4946-92fb-60fac96141d4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A problémák, megélhetés, infláció és közszolgáltatások mellett a belpolitikai kérdéseké volt a főszerep. Magyar Péterre és a politikát elhagyó Gurcsányra is név szerint kérdeznek.","shortLead":"A problémák, megélhetés, infláció és közszolgáltatások mellett a belpolitikai kérdéseké volt a főszerep. Magyar Péterre...","id":"20250521_Ezekre-a-kerdesekre-kivancsi-a-Fidesznek-mero-kozvelemeny-kutato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/475bff95-cfa3-4946-92fb-60fac96141d4.jpg","index":0,"item":"d4d93d72-f2b8-436c-a02b-325f95528e7f","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Ezekre-a-kerdesekre-kivancsi-a-Fidesznek-mero-kozvelemeny-kutato","timestamp":"2025. május. 21. 11:54","title":"Magyar Péter és az infláció – többek közt ezekre a kérdésekre kíváncsi a Fidesznek fontos témákban mérő közvélemény-kutató","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ebbe166-5396-4de4-87d0-93d7faf0dfc0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új, szuperdrága előfizetési csomaggal rukkolt elő a Google, benne a cég szolgáltatásainak színe-javával. Kérdés azonban, hogy lakossági szinten kinek lesz szüksége erre, pláne ennyiért.","shortLead":"Új, szuperdrága előfizetési csomaggal rukkolt elő a Google, benne a cég szolgáltatásainak színe-javával. Kérdés...","id":"20250521_google-ai-ultra-elofizetes-mesterseges-intelligencia-csomag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ebbe166-5396-4de4-87d0-93d7faf0dfc0.jpg","index":0,"item":"e03e64fc-38a0-4d5e-94dd-4bb9e0d5b7b8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250521_google-ai-ultra-elofizetes-mesterseges-intelligencia-csomag","timestamp":"2025. május. 21. 10:03","title":"Havi 90 000 forintba kerül a Google új előfizetési csomagja – de mégis mit ad a cég egy kisebb vagyonért?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"","shortLead":"","id":"20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e275e60-a4d9-4393-a544-a9f4640ba130.jpg","index":0,"item":"bee13a1c-18ee-48ab-93c2-6064ddc8bc37","keywords":null,"link":"/kkv/20250521_Marabu-Feknyuz-Harcra-fel","timestamp":"2025. május. 21. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Harcra fel, Lőrinc!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf81fd84-d606-4d47-a9aa-62a50e0f1776","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Emberi Jogok Európai Bíróságának esetjoga szerint is meg kell illesse őt az a védelem, ami a közérdekű ügyekben törvénytelen gyakorlatokat leleplező személyeknek jár.","shortLead":"Az Emberi Jogok Európai Bíróságának esetjoga szerint is meg kell illesse őt az a védelem, ami a közérdekű ügyekben...","id":"20250521_Birosaghoz-fordul-Batonyi-Peter-a-Lazar-miniszteriumbol-kirugott-kormanyzati-szabalytalansagokat-feltaro-szakember","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf81fd84-d606-4d47-a9aa-62a50e0f1776.jpg","index":0,"item":"e31c939b-86e2-44d5-a954-1b211ea10d79","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_Birosaghoz-fordul-Batonyi-Peter-a-Lazar-miniszteriumbol-kirugott-kormanyzati-szabalytalansagokat-feltaro-szakember","timestamp":"2025. május. 21. 12:36","title":"Bírósághoz fordul Bátonyi Péter, a Lázár-minisztériumból kirúgott, kormányzati szabálytalanságokat feltáró szakember","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a2696061-3d71-47d3-bfc8-60b46587da82","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Az új tulajdonos egy frissen bejegyzett békéscsabai cég.","shortLead":"Az új tulajdonos egy frissen bejegyzett békéscsabai cég.","id":"20250521_A-Szepesi-csalad-Tiborczhoz-kotheto-cegnek-adta-el-a-balatoni-otcsillagos-BalaLand-Hotel-reszesedeset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a2696061-3d71-47d3-bfc8-60b46587da82.jpg","index":0,"item":"903d1bc6-6631-46c7-b473-75e152b72fb6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_A-Szepesi-csalad-Tiborczhoz-kotheto-cegnek-adta-el-a-balatoni-otcsillagos-BalaLand-Hotel-reszesedeset","timestamp":"2025. május. 21. 11:55","title":"A Szepesi család Tiborczhoz köthető cégnek adta el a balatoni ötcsillagos BalaLand Hotel részesedését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eac11de1-9ca7-4d48-bdc2-08bca7c95ee2","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A családi adókedvezménynek köszönhetően a gyerekes munkavállalók keresetének adóterhelése rendkívül alacsony Magyarországon, alig nagyobb, mint Üzbegisztánban vagy Kirgizisztánban. Cserébe a kézhez kapott kereseteket magas kulccsal adóztatja a kormány a fogyasztáson keresztül. Ráadásul a magyar keresetek a szűkebb régiót nézve inkább alacsonynak számítanak.","shortLead":"A családi adókedvezménynek köszönhetően a gyerekes munkavállalók keresetének adóterhelése rendkívül alacsony...","id":"20250521_A-magyar-csaladi-adopolitika-Uzbegisztan-es-Kirgizisztan-szintjen-van","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eac11de1-9ca7-4d48-bdc2-08bca7c95ee2.jpg","index":0,"item":"95b80b2d-c21a-4c85-b7b6-f5c347fc8ccb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_A-magyar-csaladi-adopolitika-Uzbegisztan-es-Kirgizisztan-szintjen-van","timestamp":"2025. május. 21. 14:21","title":"Megnézték, tényleg akkora adócsoda zajlik-e Magyarországon, mint mondják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"01d7e147-0e83-47e9-9f6e-7adf65eb4f7d","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Azért így is szépen hoztak a konyhára az előadók mögött álló cégek.","shortLead":"Azért így is szépen hoztak a konyhára az előadók mögött álló cégek.","id":"20250520_Valmar-Marics-Peti-Valkusz-Milan-VMP-Zenei-Produkcio-Kft-Gaspar-Laci-Gaspar-Niki-GL-Sztar-Bt-ceges-beszamolo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/01d7e147-0e83-47e9-9f6e-7adf65eb4f7d.jpg","index":0,"item":"cda0ffc7-fd37-497d-a240-d9c8812a5ecc","keywords":null,"link":"/kkv/20250520_Valmar-Marics-Peti-Valkusz-Milan-VMP-Zenei-Produkcio-Kft-Gaspar-Laci-Gaspar-Niki-GL-Sztar-Bt-ceges-beszamolo","timestamp":"2025. május. 20. 13:14","title":"ValMarék és Gáspár Laciék profitja is jócskán csökkent tavaly","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az elődjénél stílusosabb, kényelmesebb és okosabb a második generációs CLA, amit mi egy sportos külcsínű AMG Line csomagos, benzinmotoros változatban fogtunk vallatóra.
2004-et írtunk, amikor a Mercedes követ dobott a prémiumautók állóvízébe azzal, hogy leleplezte az első CLS-t. A nem titkoltan az akkori E-osztályra épülő újdonság volt az első igazi négyajtós kupé, melyet 16 éve sokan egyszerűen túl merésznek gondoltak, azonban az azóta eltelt évek egyértelműen a stuttgarti gyártó bátorságát igazolták. Vagyis a sportosan kupészerű formatervért rengetegen hajlandóak áldozni az utastér oltárán.
A felsőkategóriában versenyző CLS-t viszont viszonylag kevesen engedhetik meg maguknak, így aztán 2013-ban kijött a kistestvérnek tekinthető és nem mellesleg Kecskeméten gyártott CLA. És most itt a kompakt A-osztályra épülő négyajtós kupé második generációja.
László Ferenc
Gut gemacht
Az A-osztály sokak számára szimpatikus, azonban akik egy kicsit harmonikusabb, szedános formatervre, illetve enyhén nagyobb csomagtartóra vágynak, azok számára sokkal jobb választás a CLA. Ami nem kevesebb, mint 27 centiméterrel hosszabb az A-osztálynál, de tengelytávban megegyezik egymással a két modell.
Ha már itt tartunk, az előző CLA-hoz képest 3 centiméterrel nőtt a tengelytávolság, ami egyrészt jót tett a kocsi arányainak, másrészt az utastér méretére is jó hatást gyakorolt. Az elődjénél hosszabb, szélesebb és hajszálnyival alacsonyabb új CLA nemcsak szemre lett sportosabb, hanem a szélcsatornában is jobban teljesít, 0,23-as légellenállási együtthatója kiváló.
László Ferenc
A gépháztető a korábbinál alacsonyabban húzódik, a fényszórók és a hátsó lámpák egyaránt vékonyabbra lettek rajzolva, a keret nélküli és ily módon nagyon menő ablakokon viszont nem igazán változtattak a fejlesztők. Az ablakok továbbra is lőrésnyiek és főleg a hátsó sorban utazókban alakulhat ki bezártságérzet. Ez az ára a kupészerű formaterv által diktált alacsony és hátrafelé meredeken lejtő tetővonalnak.
Az utastér érezhetően nagyobb lett, azonban még így sem mondható túl tágasnak. A csomagtartó térfogata 470 literről 460 literre olvadt, de persze még így is sokkal több csomag fér a CLA-ba, mint az A-osztály 370 literes farába. Érdekesség, hogy az A-osztályból keszülő kevésbé kupés normál szedán változat csomagtartója csak 420 literes, a legtöbb pakkot pedig a Shooting Brake nevet kapott sportkombi 505 literes hátsó részébe lehet bepakolni.
László Ferenc
High-tech
Az első ülésekben helyet foglalva nagyon hasonló élményben lehet részünk, mint az A-osztályban. A hűvősen elegáns high-tech életérzés jegyében turbinaszerű légbefúvókból árad felénk a meleg vagy éppen hideg levegő, a műszerfal felső részét pedig két hatalmas kijelző uralja.
Utóbbiak közös vonása a kiváló felbontás és az árnyékoló nélkül is remek leolvashatóság. Az MBUX rendszer jelenleg a kategória legjobbja, a felhasználói felület nemcsak a középre szerelt kijelző nyomkodásával, hanem a kormányon lévő érintőfelületek simogatásával és a középkonzolon elhelyezett kezelőszerv révén is egyszerűen megoldható. Sőt ha nem állunk hadilábon a német vagy angol nyelvvel, akkor a hangvezérlésnek sincs akadálya.
László Ferenc
Egyszerűen szóban kimondott hangparancsokkal vezérelhetjük többek közt a klímát, a 120 ezer forintos 64-színű hangulatvilágítást vagy akár a tetőablak rolóját, illetve megkérdezhetjük a rendszertől, hogy hol található a legközelebbi benzinkút. De persze semmi sincs ingyen. A két darab 10,25 colos kijelző felára összesen 440 ezer forint, a szélvédőre vetítő HUD-ért 400 ezer forintot kérnek el, a kiterjesztett valóságra épülő szupernavigáció pedig 100 ezer forintot kóstál.
A panoráma tolótető 375 ezer forintos, a világító küszöbléc 60 ezer forintos, az elektromos állítású első ülés 115 ezer forintos, a sportülés 95 ezer forintos, a kulcsnélküli indítás pedig 160 ezer forintos extra.
A 12+1 hangszórós Burmester hifi 265 ezer forintos tétel, és bár ezt a márkát általában szeretni szoktuk, a CLA-ban nem szól túl meggyőzően a szettje.
A felhasznált anyagok minősége messze átlag feletti, és bár egyes kollégák korábban panaszkodtak az összeszerelési minőségre, a tesztautó hozzánk olyan, esetlegesen alaposan átnézett állapotban érkezett meg, melyben semmi sem nyöszörgött.
László Ferenc
Motor, váltó, fogyasztás
A CLA 200-ban az az 1,33 literes 4 hengeres turbós benzinmotor található, mely többek közt a Dacia Dusterben is elérhető. A két konszern által közösen fejlesztett erőforrást nemcsak az olcsó román crossoverben, hanem a prémium német kupéban is gyorsan meg lehet szeretni. Az 5500-as fordulatszámon ébredő 163 lóerős teljesítmény bőven elegendő a dinamikus haladáshoz, a 250 Nm-es csúcsnyomaték pedig igen széles, 1620-4000-es tartományban áll rendelkezésre.
A 0-100-as sprint 8,5 másodperc alatt letudható, a 229 km/h végsebesség pedig még az Autobahnon is elegendő lehet. A 720 ezer forintba kerülő 7 fokozatú duplakuplungos váltó alapvetően finoman kapcsol, de a sebességével nem vagyunk elégedettek, tolatáskor pedig botrányosan lassan válthatunk hátramenetbe. Az alapáron járó kéziváltó 6 fokozatú, adott esetben vásárlás előtt érdemes lehet egy próbát tenni vele.
László Ferenc
A 180-as és 200-as modellek csak elsőkerék-hajtással rendelhetők, a 220-as és 250-es opcionálisan összkerék-hajtással is kérhető, az AMG csúcsmodellek pedig fixen négykerék-hajtásúak, és nem mellesleg 8 fokozatú automataváltósak.
A fogyasztással nem lehetünk túl elégedettek. Míg az ezen motor 150 lovas változatával szerelt, kéziváltós Duster 100 kilométerenként beérte 6,7 liter benzinnel, addig a 13 lóerővel erősebb CLA átlagban 8,5 litert fogyasztott. Hengerlekapcsolás ide vagy oda, hiába fogyaszt városon kívül 6-7 liter körül a kecskeméti kupé, ha városban akár 11-12 literre is felkúszik a fogyasztás.
Az üzemanyagtartály alaphelyzetben csak 43 literes, az 51 literes változat feláras. Előbbi esetben reálisan csak 500, utóbbi esetben pedig mintegy 600 kilométeres hatótávra lehet számítani.
László Ferenc
Ha kiemelten fontos a szerény fogyasztás, akkor jobban járhatunk az 1,5-2 literes dízelekkel, melyek kiviteltől függően 116-190 lóerősek.
A 930 ezer forintos AMG Line csomag a maga sportos légterelőivel és 18 colos AMG felnijeivel csak esztétikailag ad hozzá a CLA-hoz, a 400 ezer forintos adaptív futómű viszont sokat számíthat a hétköznapi használat során. Utóbbinak köszönhetően kiváló minőségű aszfalton tűpontosan és sportosan vezethető a CLA, ami rosszabb útra érve egy kicsit kilágyítható. A hangszigetelés kiváló, erre nagyon odafigyeltek a németek.
–: lassú váltó, magas fogyasztás, hátul szűkös fejtér, átlagos hifi, drága extrák.
Az első CLA-ból több mint 750 ezer darab kelt el úgy, hogy a gyártás évei alatt alig kellett frissíteni rajta, és nem lepődnénk meg, ha a második generációból ennél is több fogyna úgy 2025-ig. A típus nemcsak tetszetősebbé, hanem egyben sokkal felnőttesebbé is vált, és bár sajnos nem teljesen makulátlan, jó választás lehet azok számára, akik az A-osztálynál kicsit komolyabb Mercedesre vágynak.
A CLA hazánkban legolcsóbban 7,9 millió forintból úszható meg, ennyibe kerül ugyanis a 136 lovas CLA 180 Star Edition. A kipróbált CLA 200 10,5 millió forinttól indul, a jól felszerelt tesztautó árcéduláján pedig 16,8 millió forintos összeg olvasható. És innen már nem is olyan nagy ugrás egy CLS 300d, ami minimum 19,8 millió forinttól indul.
Házon belüli alternatíva a kevésbé sportos külsejű A-osztály szedán, ami néhány 100 ezer forinttal olcsóbb a CLA-nál, a praktikumra vágyóknak pedig a CLA-nál néhány 100 ezerrel drágább Shooting Brake lehet a jó választás. A BMW által nemrégiben leleplezett 2-es Gran Coupé 140 lóerős változatban 9 millió forinttól indul, de a formatervét illetően messze nem tűnik olyan karakteres egyéniségnek, mint a kecskeméti portéka.
Hatalmas kijelzők, érintőpanelek, mesterséges intelligencia, digitális asszisztens és kiterjesztett valóság. Nem, ez nem egy űrhajó, hanem egy VW Golf méretű kompakt autó, ami tudásban a hatalmas luxuslimuzinokat is simán kenterbe veri.
Kupészerű formaterv, mégis elfér benne egy komplett család. Fölényesen erős motor, de tankoláskor mégsem szorul görcsbe a gyomor. Nyúzópróbán a szívnek és észnek egyaránt szóló új stuttgarti modell.
A kormányfő korábbi nem hivatalos tanácsadója csöndben beszállt abba a katonai repülőgépeket gyártó cseh cégbe, amelytől a honvédség is rendelt már. Habony Árpád tulajdonrésze egykor Szalay-Bobrovniczky Kristófé volt.