Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e6cbc06e-7951-4523-a11b-6b0acd4638dc","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A Barcelona támadója azon húzta fel magát, hogy Michal Probierz tizenegy év után mást tett volna meg csapatkapitánynak.","shortLead":"A Barcelona támadója azon húzta fel magát, hogy Michal Probierz tizenegy év után mást tett volna meg csapatkapitánynak.","id":"20250612_robert-lewandowski-michal-probierz-lengyel-valogatott-lemondott-szovetsegi-kapitany-csapatkapitany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6cbc06e-7951-4523-a11b-6b0acd4638dc.jpg","index":0,"item":"5d9d21b1-893d-43bf-a89e-35aafe74c6be","keywords":null,"link":"/sport/20250612_robert-lewandowski-michal-probierz-lengyel-valogatott-lemondott-szovetsegi-kapitany-csapatkapitany","timestamp":"2025. június. 12. 11:46","title":"Lemondott a lengyel szövetségi kapitány, miután összebalhézott Lewandowskival","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9075674c-2ac8-4096-8b75-4dd99e932e0f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fotoszintézis folyamata ihlette meg a Cambridge-i Egyetem kutatóit, akik érdekes megoldást találtak arra, hogyan nyerjék ki a levegőből a szén-dioxidot, és alakítsák hasznos gázokká, miközben nem terhelik tovább a környezetet.","shortLead":"A fotoszintézis folyamata ihlette meg a Cambridge-i Egyetem kutatóit, akik érdekes megoldást találtak arra, hogyan...","id":"20250612_szen-dioxid-kivonasa-hasznos-gazza-alakitas-napenergiaval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9075674c-2ac8-4096-8b75-4dd99e932e0f.jpg","index":0,"item":"56186fb5-0605-47f0-b9bb-c97f7c6c5819","keywords":null,"link":"/tudomany/20250612_szen-dioxid-kivonasa-hasznos-gazza-alakitas-napenergiaval","timestamp":"2025. június. 12. 18:03","title":"Szén-dioxidból csinál ingyenes árammal olcsó tüzelőanyagot egy új eljárás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f7db5f5-e3c9-4122-b5e8-f107ed2e5f98","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Irán tíz legnagyobb városából ötöt elért a hajnali izraeli támadás.","shortLead":"Irán tíz legnagyobb városából ötöt elért a hajnali izraeli támadás.","id":"20250613_terkep-izraeli-tamadas-varosok-iran","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f7db5f5-e3c9-4122-b5e8-f107ed2e5f98.jpg","index":0,"item":"89f033de-a88f-47d4-95db-744568f8bf33","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_terkep-izraeli-tamadas-varosok-iran","timestamp":"2025. június. 13. 17:13","title":"Térképen mutatjuk az iráni településeket, amiket eddig izraeli támadás ért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"54376894-dc06-442e-be09-337f733a17aa","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Elfogadta az EU az orosz és fehérorosz mezőgazdasági termékekre kivetett új vámokat. A tagállami szavazáson a magyar kormány, korábban az Európai Parlamentben pedig sem a Fidesz, sem a Tisza Párt képviselői nem támogatták az orosz mezőgazdasági termékeket sújtó új vámokat.","shortLead":"Elfogadta az EU az orosz és fehérorosz mezőgazdasági termékekre kivetett új vámokat. A tagállami szavazáson a magyar...","id":"20250612_vam_europai-tanacs_mezogazdasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/54376894-dc06-442e-be09-337f733a17aa.jpg","index":0,"item":"7429402f-2a96-44d6-9960-9b042c597c6f","keywords":null,"link":"/eurologus/20250612_vam_europai-tanacs_mezogazdasag","timestamp":"2025. június. 12. 15:29","title":"A kormány nem tudta megmenteni az orosz mezőgazdaságot Brüsszelben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ed1d7e97-5ad3-4ffb-b50e-9b111599a81c","c_author":"One Magyarország","category":"brandcontent","description":"A digitalizáció korában egy vállalkozás sikerének egyik kulcsa a technológiai háttér – ennek központi eleme pedig a megbízható, gyors és stabil internetkapcsolat. Legyen szó kis családi vállalkozásról vagy növekedés előtt álló középvállalatról, a gigabites internet mára nem luxus, hanem alapvető üzleti igény. ","shortLead":"A digitalizáció korában egy vállalkozás sikerének egyik kulcsa a technológiai háttér – ennek központi eleme pedig...","id":"20250610_One-gigabit-internet-online-vallalkozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ed1d7e97-5ad3-4ffb-b50e-9b111599a81c.jpg","index":0,"item":"714f1501-2481-4282-91ae-d058ac29f817","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250610_One-gigabit-internet-online-vallalkozas","timestamp":"2025. június. 12. 11:30","title":"Digitális gyorsítósáv: versenyelőny gigabites internettel?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e657ead0-4180-47e4-beb0-fb0c2b12f60f","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A javaslat szerint az uniós székhelyű pénzintézeteknek tilos lenne bármilyen tranzakciót lebonyolítaniuk az érintett bankokkal.","shortLead":"A javaslat szerint az uniós székhelyű pénzintézeteknek tilos lenne bármilyen tranzakciót lebonyolítaniuk az érintett...","id":"20250612_kina-eu-oroszorszag-peking-moszkva-szankcio-bank","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e657ead0-4180-47e4-beb0-fb0c2b12f60f.jpg","index":0,"item":"23434d68-b8ac-4660-bd7d-ef6aa1efba8a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_kina-eu-oroszorszag-peking-moszkva-szankcio-bank","timestamp":"2025. június. 12. 10:49","title":"Az Európai Unió kínai bankokat szankcionálhat Oroszország támogatása miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary Nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítást a Hungexpo-n. A pavilon csaknem 80 százaléka már foglalt, így mindenki, aki kilátogat az eseményre számos újdonságra és érdekességre számíthat. Baranyai Gergő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"Idén május 13–16. között rendezik meg az Ipar Napjai Nemzetközi ipari szakkiállítás mellett az Automotive Hungary...","id":"20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/845e3c8e-67cb-4e9a-b327-d64bded53639.jpg","index":0,"item":"8eaadd89-916d-4ebc-8e6b-b8d792ee3357","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250414_Automotive-hungary-ipar-napjai-kiallitas-hungexpo-baranyai-gergo-interju","timestamp":"2025. június. 13. 12:30","title":"Kíváncsi, hol tart az autóipar?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a5e24e7-a7a4-4427-b753-4c43d5f13f22","c_author":"Domány András","category":"itthon","description":"Önállóbban dönthet, kevesebb dologról kell megkérdeznie a titkosszolgálati minisztert.","shortLead":"Önállóbban dönthet, kevesebb dologról kell megkérdeznie a titkosszolgálati minisztert.","id":"20250612_Tovabb-erositik-a-kulugyminiszter-szerepet-a-kozerdeku-adatok-titkositasaban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a5e24e7-a7a4-4427-b753-4c43d5f13f22.jpg","index":0,"item":"1e096f6b-1587-4fc4-ad07-3fbc78b85522","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_Tovabb-erositik-a-kulugyminiszter-szerepet-a-kozerdeku-adatok-titkositasaban","timestamp":"2025. június. 12. 15:01","title":"Tovább erősítik a külügyminiszter szerepét a közérdekű adatok titkosításában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Panamera Sport Turismo talán a Porsche leginkább rétegautónak tekinthető modellje. A luxusautók kategóriáján belül bőven értelmezhető családi sportkombi egyszerre egy főúri nagyautó extra csomagtérrel és egy komoly képességű közúti veszedelem, akár 80 milliós árral. Kipróbáltuk a megújult szériáját.
A Porsche Panamera több mint egy évtizede a piacon van, és közel jár a 300 ezer eladott példányhoz. Ez a szám ugyan porschés mércével sem igazán kiemelkedő – a Porsche Cayenne-ből például már egymilliónál járnak – de mint termék a német márka számára továbbra is fontos a Panamera. Részben azért, mert jó darabig nem is volt közvetlen konkurense ebben a komoly profittal kecsegtető, igen szűk szegmensben. Igaz, mostanra megérkezett a Mercedes-AMG GT 4-ajtós változata a maga akár 650 lóerős teljesítményével, ami elég fajsúlyos színrelépés volt a Panamera ellenében.
Azt, hogy mennyire fontos modell még mindig a Panamera, mindennél jobban mutatja, hogy összesen 21 variációban érhető el a Porsche konfigurátorában, az ára pedig a 100 ezer eurós tartománytól indulva egészen a 227 ezer eurós (81 millió forint) Panamera Turbo S Executive-ig tart.
Képgaléria
D.P.
Szinte felsorolhatatlan, hány bőrt lehet lenyúzni egy ilyen felsőkategóriás autóról, amelynél a motorválaszték a 2,9 literes, 330 lóerős alapváltozattól indulva a szuperhibrid – nálunk zöld rendszámozható – V8-as 700 lóerős Panamera Turbo S E-Hybridig tart.
Az biztos, hogy egy Panamera elképesztően drága autó is lehet, ami valójában aduász a Porsche tehetős célcsoportjai felé, mondván, egy csúcs-Porschét bőven lehet luxusautós szemmel nézni. Eközben a „szomszéd házban”, a ténylegesen luxusmárka Bentleynél azzal érvelnek, hogy ma már egy Porsche is majdnem egy Bentley árában van, de mégsem klasszikus arisztokrata modell. Talán nem véletlen, hogy Budapesten is egymás szomszédságában van a két márka szalonja.
D.P.
Nálunk a Panamera 2018-ban piacra dobott „kombi” változata, a Sport Turismo 2020-ban frissített változata járt, ami, mondhatjuk, végképp csak egy szűk vásárlói csoport számára releváns autó.
A Turismo lényege a normál Panameránál 10 centivel hosszabb karosszéria, ami a csomagtérben összpontosul, amely alapból 520 literes. Mindez egy öt méter feletti autónál arányaiban egyáltalán nem jelentős, pedig lecsapott ülésekkel akár 1390 literig is bővíthető helytér. Kombi ide vagy oda, a Panamera Sport Tourismo szigorúan négyüléses. Négy személynek viszont fejedelmi a tér és a komfort, még hátul is, köszönhetően a különálló ülések végtelen számú – persze elektromos – beállításainak.
D.P.
Ami a modell frissítését illeti, nehéz felfedezni a különbségeket a korábbi dizájnhoz képest. A 2020-as Panamera legkönnyebben az elülső Sport Design-elemek alapján ismerhető fel, ami alapfelszereltség lett a korábban csak felárért adott opció helyett. A Sport Design nagyobb hűtőrácsot és oldalsó légbeömlőket jelent. A kocsi hátsó részén a vízszintes fénycsík lett összefűzve a LED-es hátsó lámpákkal, nagyjából ennyi az újdonság.
D.P.
A nálunk járt Panamera 4S Sport Turismo a maga 184 ezer eurós árával valahol a fent taglalt széles mezőny már-már felső harmadát képviseli. Bordó fényezéssel és szürkésbarna kárpittal, Alcantara bevonatú kormánnyal igazán exkluzív megjelenésű.
Az autó tökéletes példája annak, amit a Porsche az elmúlt évtizedes tapasztalata alapján felépített erről a modellről: közel 200 ezer euróért elképesztő kényelmet és utazási komfortot adnak, amiben megvan a német cég sportautós gyökerei révén a nyersesség is. A kabinterében nem ugyanott van a fókusz, mint egy luxusautóban, nem a földöntúli minőségű egyedi kárpitvarrásokon, vagy milliméter vastag márványlapokból kirakott intarzián van a hangsúly.
D.P.
A sofőr előtti méretes fordulatszámmérő azonnal rögzíti az emberben, hogy egy Porsche továbbra sem csak digitális termék. A sportkormány és a Le Mans-i örökségként a bal oldalt található „indítókulcs”, vagy a visszapillantóban ott terpeszkedő széles hátsó adja azt a hangulatot, hogy egy Porschénak mechanikai értelemben kell a legjobbnak lennie a világ autói között.
D.P.
A motortérben a 2,9 literes ikertubós V6-os motor van 440 lóerővel, ami a Porsche Macan Turbóban bukkant fel először még 2019 végén. A hathengeres motor 550 Nm-es nyomatékot tud 1800–5600-as fordulatszám között, és nincs nagyon kérdés a fölényességét illetően. A két tonnás Panamera állórajtja például fenomenális tarkón vágó élmény, amikor a kuplungot rárúgja a hajtásra a rajtprogrammal a rendszer. Lehet, hogy hivatalosan 4,3 másodperc alatt van 100-on, de az életben ennyinek sem érezni.
A Panamera persze nem durrog annyira, mint egy igazi sportkocsi a stuttgartiak kínálatából, nem is illene talán a „grand turismós” imidzshez, viszont itt is van „Booster” gomb a kormányon, amely 25 másodperc erejéig extrém módon hajtja meg a turbót. Ezzel is lehet katapultálóst játszani: menet közben lényegében bármilyen tempóról tol még egy jókorát a hajtás a minden erejét beleadó autón.
D.P.
A Sport Turismo 4S végsebessége hivatalosan 289 km/h, igaz most, téli abroncsokkal csak 240 a megengedett, amire matrica is figyelmeztet. Mindenesetre jól jönnek az olyan aerodinamikai finomságok, mint a tetővégen lévő aktív légterelő. Ez a kis szárnyvég szépen rádolgozik a légellenállásra nagy sebességnél és akár 50 kilogrammnyi plusz leszorítóerőt generál, hogy a hátul 21 colos kerekeken feszülő, 315 milliméter széles abroncsok minden tapadást megfogjanak.
D.P.
Fontos tudni, hogy ilyen adatok mellett a Panamera nemcsak összkerékhajtású, de összkerék-kormányzású is. A Porsche adaptív felfüggesztését is frissítették a modellbe, ami Active Suspension Management (PASM) néven fut. A másik kardinális elektronikai rendszer mára a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), amely a kocsi stabilitásáért felel. Ezek a rendszerek egyre inkább a túlélés kifinomult elektronikai zálogai, hogy a végtelen teljesítményű autók miatt felbátorodott sofőrök ne potyogjanak le azonnal az első kanyarnál az útról.
A mai SUV-kal kitömött utcaképben talán még különlegesebb egy-egy ilyen nagy luxus sportlimuzin, amelynek megvan a maga karaktere. Helye van a Panamerának a Porsche palettáján akkor is, ha profitot a szabadidő-autók termelik igazán.
Az „imperialisták bérence” fordulat szinte napi szitokszó volt a Rákosi-korszakban, amelyet a mai propagandisták láthatóan jól ismernek. Legalábbis úgy tűnik, szívesen merítenek az akkori szövegekből.