Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"953342dc-a2ce-4cdc-a0ea-6bbb8a6c904f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Vasárnap Barcson egy német nő belefulladt a Drávába.","shortLead":"Vasárnap Barcson egy német nő belefulladt a Drávába.","id":"20250608_somogy-fulladas-tuzoltok-drava-barcs-lengyeltoti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/953342dc-a2ce-4cdc-a0ea-6bbb8a6c904f.jpg","index":0,"item":"345cdbd1-1d1b-4b21-9c18-80a978cb5ca4","keywords":null,"link":"/itthon/20250608_somogy-fulladas-tuzoltok-drava-barcs-lengyeltoti","timestamp":"2025. június. 08. 19:12","title":"Egy hét alatt hárman is vízbe fulladtak Somogyban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b75cc95-a363-4b30-a058-73a114df1b3e","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Donald Trump egy interjúban azt is elmondta, nem áll szándékában helyrehozni a kapcsolatát korábbi szövetségesével, aki szerinte tiszteletlenül beszél az amerikai elnökkel, ami „nagyon csúnya dolog”.","shortLead":"Donald Trump egy interjúban azt is elmondta, nem áll szándékában helyrehozni a kapcsolatát korábbi szövetségesével, aki...","id":"20250608_Trump-megfenyegette-Elon-Muskot-Megfizet-erte-ha-demokratakat-fog-tamogatni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b75cc95-a363-4b30-a058-73a114df1b3e.jpg","index":0,"item":"ae84b194-a303-44d8-841c-aab6acb99bf4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_Trump-megfenyegette-Elon-Muskot-Megfizet-erte-ha-demokratakat-fog-tamogatni","timestamp":"2025. június. 08. 12:27","title":"Trump megfenyegette Elon Muskot: „Megfizet érte, ha demokratákat fog támogatni”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e7f086e-0cb6-4e4a-8c46-6170445df694","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Olyan robotot fejlesztenek svájci kutatók, melyek akkor is hasznosak, ha az ember már elérte a célját velük. Végül ugyanis halak tápláléka lehet belőle.","shortLead":"Olyan robotot fejlesztenek svájci kutatók, melyek akkor is hasznosak, ha az ember már elérte a célját velük. Végül...","id":"20250609_uszo-eheto-robot-vizminoseg-ellenorzes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e7f086e-0cb6-4e4a-8c46-6170445df694.jpg","index":0,"item":"1240a2f8-d9f1-4947-b800-4e2a933025b3","keywords":null,"link":"/tudomany/20250609_uszo-eheto-robot-vizminoseg-ellenorzes","timestamp":"2025. június. 09. 12:03","title":"Úgy néz ki, mint egy kis motorcsónak, de valójában egy ehető robot ez a kütyü, és ennek nagyon is van értelme (videó)","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f936646a-d303-41fc-bea0-154445a5a944","c_author":"Fülöp István","category":"gazdasag","description":"Mészáros Lőrinc nem fogja szégyellni, hogy úgy kell élnie, mint egy milliárdos, a kormány viszont épp újabb milliárdokat von el Budapesttől, hogy a Szerencsejátéknak kevesebb adót kelljen fizetnie. Eközben a lakossági megtakarítások ömlenek ki az országból, persze, akinek csak van, hiszen például a nyugdíjasok harmada a létminimum alatt él. Számukra már csak a a gyógyszertári árstop és kormány 30 ezres utalványa jelenthet megoldást, feltéve, hogy lesz mire elkölteniük, mivel ismét súlyos aszálya rémképe fenyegeti Magyarországot. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.","shortLead":"Mészáros Lőrinc nem fogja szégyellni, hogy úgy kell élnie, mint egy milliárdos, a kormány viszont épp újabb...","id":"20250608_Es-akkor-a-nyugdijasok-utalvanybol-vehetik-a-befagyasztott-aru-vegbelkenocsot-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f936646a-d303-41fc-bea0-154445a5a944.jpg","index":0,"item":"352ebbb6-0c67-4fd0-8664-2880e853bf1c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250608_Es-akkor-a-nyugdijasok-utalvanybol-vehetik-a-befagyasztott-aru-vegbelkenocsot-ebx","timestamp":"2025. június. 08. 07:00","title":"És akkor Elon Musk lett Donald Trump Simicskája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ex-Twitter pornográf tartalmak közzétételét is engedélyezi, ezért a francia kormány szerint a pornóoldalakra vonatkozó szigorú szabályozás alá kell esnie.","shortLead":"Az ex-Twitter pornográf tartalmak közzétételét is engedélyezi, ezért a francia kormány szerint a pornóoldalakra...","id":"20250609_Pornooldalla-minosithetik-a-Musk-fele-X-et-Franciaorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f48f0522-c3ce-43d0-878a-e1adeb1449df.jpg","index":0,"item":"7d707b07-6d72-4b22-9e11-90b323b3d587","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250609_Pornooldalla-minosithetik-a-Musk-fele-X-et-Franciaorszagban","timestamp":"2025. június. 09. 13:08","title":"Pornóoldallá minősíthetik a Musk-féle X-et Franciaországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a59e5490-3e13-46d7-98a6-2764e035005e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligencia az építés és a játék határait feszegető LEGO-világban is megjelent: a LegoGPT már szövegbevitel alapján képes terveket készíteni.","shortLead":"A mesterséges intelligencia az építés és a játék határait feszegető LEGO-világban is megjelent: a LegoGPT már...","id":"20250609_legogpt-szoveges-utasitas-lego-epitesi-terv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a59e5490-3e13-46d7-98a6-2764e035005e.jpg","index":0,"item":"91a3664e-d34d-43bb-b534-708e477059a1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250609_legogpt-szoveges-utasitas-lego-epitesi-terv","timestamp":"2025. június. 09. 16:03","title":"Mondja el a LegoGPT-nek, hogy mit szeretne, és már el is készülnek a legós építési tervek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dafdb947-e18c-4c7d-83c0-62d95ad9e542","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Sokkal könnyebb elkezdeni meditálni, mint gondolnánk, és valószínűleg életünk sokkal több területén érezhetjük ennek jótékony hatását, mint azt sejtjük. De hogyan formálja a lelkünket és egészségünket a rendszeres elcsendesedés és elmélkedés? Van-e helyes testtartás és ülőpozíció eközben? Meditációnak számít-e az ima? És mi köze a meditációnak a kávézáshoz vagy a fogmosáshoz?","shortLead":"Sokkal könnyebb elkezdeni meditálni, mint gondolnánk, és valószínűleg életünk sokkal több területén érezhetjük ennek...","id":"20250608_Ezzel-az-eszkozzel-meg-a-zombigorgetesrol-is-leszokhatunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dafdb947-e18c-4c7d-83c0-62d95ad9e542.jpg","index":0,"item":"0cf00d52-e47f-44fd-be81-3f37bb2f705f","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250608_Ezzel-az-eszkozzel-meg-a-zombigorgetesrol-is-leszokhatunk","timestamp":"2025. június. 08. 18:40","title":"Ezzel az eszközzel még a zombigörgetésről is leszokhatunk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"445e227f-4f96-4e95-967b-62778b25f692","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Japán a világ egyik legfejlettebb gazdasága, miközben évtizedes demográfiai krízissel próbál megbirkózni, a számok alapján kevés sikerrel. Szeretne egy újfajta pörgést a gazdaságába, viszont úgy tűnik, a pénzpiacon az Egyesült Államok bukdácsolására a befektetők olyan hozamelvárásokkal válaszolnak, hogy az már a fejlett gazdaságoknak is sok.","shortLead":"Japán a világ egyik legfejlettebb gazdasága, miközben évtizedes demográfiai krízissel próbál megbirkózni, a számok...","id":"20250608_japan-gazdasag-valsag-allamkotveny-karaoke","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/445e227f-4f96-4e95-967b-62778b25f692.jpg","index":0,"item":"c377510f-d086-4084-8c8a-72716bff075c","keywords":null,"link":"/360/20250608_japan-gazdasag-valsag-allamkotveny-karaoke","timestamp":"2025. június. 08. 17:00","title":"Így hajt a sok kocsmai dalolászás a válság felé egy virágzó gazdaságot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Egyedi arcvonások, kupé crossover karosszéria, tisztán elektromos hajtáslánc és franciás kényelem. Megérkezett Magyarországra az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új Citroën ë-C4, amit Budapesten gyorsan ki is próbáltunk.
A Citroën 2004-ben a Xsara utódjaként dobta piacra az első C4-est, melynek nem titkoltan olyan nagyágyú riválisokkal kellett felvennie a harcot, mint például a Golf, az Astra vagy a Focus. 2010-ben aztán kijött a második generáció, amely 2014-ben a Cactus "személyében" egy szabadidőautós testvérmodellt is kapott, és aztán 2018-ban mindkét típus eltűnt a süllyesztőben.
Nem véletlen, hogy a tisztán elektromos MX-30 is említésre került, ugyanis a hagyományos hajtásláncú C4-ből villanyautó változat is érkezett, és mi most egy ilyen zöld rendszámos modellt mutatunk be részletesen.
László Ferenc
Egyedi formaterv
A szépség megítélése ugyebár meglehetősen szubjektív dolog, így az új C4 külseje felett sem törnénk pálcát. A frontrész viszonylag kaotikusnak mondható a maga osztott kisebb-nagyobb fényszóró-elemeivel és különböző betéteivel, illetve az összevissza kaszabolt hátsó lámpa, valamint a spoilerszerű képződmény miatt a hátsó fertály sem mondható egyszerűnek.
Talán nem járunk messze az igazságtól, ha azt állítjuk, hogy a tervezőknek az oldalnézetet sikerült leginkább eltalálniuk. Az enyhén emelkedő övvonal és a kupésan lejtő tető szinte csak úgy vezeti a szemünket, ezenkívül az oldalra vasalt kerékjárati ívek és a karosszéria bátor benyomódásai, kitüremkedései is jól állnak a C4-esnek.
László Ferenc
A 156 milliméteres hasmagasság nagyobb az átlagnál, de messze nem egy kőkemény SUV-ról, hanem sokkal inkább egy kompakt crossoverről van szó. A PSA-konszern, illetve most már Stellantis arra a CMP-platformra építette a modellt, melyre a Peugeot 208 és az Opel Corsa is épül. A C4 tehát kisautó alapokra építkezik, de a moduláris platformot ez esetben a legnagyobbra méretezték.
Elöl kiválóan el lehet férni és a lehetőségekhez képest hátul is korrekt a helykínálat, bár az átlagnál magasabbak már panaszkodhatnak a fejtérre. A csomagtartó 380 literes, ami a kompakt kategóriában átlagosnak mondható.
Aki ennél nagyobb puttonyra vágyik, annak a cég kínálatán belül inkább az 580 literes csomagtartójú C5 Aircross felé kell kacsintgatnia. Utóbbi SUV egyébként 14 centiméterrel hosszabb a C4-nél, de például a tengelytávja csak 6 centiméterrel nagyobb.
László Ferenc
Francia hangulatban
A kellemes fogású, nagyon könnyen tekerhető, az útról kevés visszajelzéssel szolgáló kormány mögött egy relatíve kicsi, 5 colos digitális műszeregység található. A HUD nem a szélvédőre, hanem egy kis átlátszó lapkára vetít, a középső érintőkijelző 10 colos képátlójú.
A különböző funkciók minden korábbinál könnyebben elérhetők, ugyanis a klímarendszer végre dedikált kezelőszerveket kapott, ezenkívül a jobboldali tekerőgombbal nemcsak a sofőr, hanem az utasa is bármikor egyszerűen állíthatja a hangerőt. A hifi hangminősége viszont elmarad a várakozásainktól.
László Ferenc
Az utastérben tizenhat kisebb-nagyob rekeszt, illetve tárolóhelyet találunk, egyedi újdonság az első utasülés előtti tablettartó, melyet úgy alakítottak ki, hogy adott esetben ne zavarja a légzsák működését.
László Ferenc
A felhasznált anyagok közepes minőségűek, mindenesetre a különböző trendi betéteken érződik, hogy a tervezők igyekeztek egy kis francia életstílust vinni a plasztik unalomba. Az ülések minimális oldaltartásúak és az 1,5 centiméteres felső szivacsrétegnek köszönhetően nagyon kényelmesek.
Nemcsak az ülések puhák, hanem a felfüggesztés is, még ha talán annyira nem is, mint a C5 Aircross esetében. A progresszív hidraulikus ütközőelemes futómű remekül elnyeli az úthibákat, kis túlzással élve olyan érzésünk lehet a C4-esben, mintha egy varázsszőnyegen utaznánk.
László Ferenc
László Ferenc
Hajtóerő
A kormánytól jobbra lévő indítógombbal kelthető életre a motor, az előre-hátramenet a középkonzolon lévő menetirányválasztóval kapcsolható. Utóbbi teljesen megújult, sokkal kisebb lett, viszont mintha a működése néha kicsit lassú lenne. Üzemmódokból a következők állnak rendelkezésre: normál, eco és sport.
Az általunk kipróbált Citroën ë-C4 orrában egy 136 lóerős teljesítményű, illetve 260 Nm nyomatékú villanymotor található, ami, ha nem is sportos vehemenciával, de alapvetően dinamikusan mozgatja az 1 540 kilogrammos autót. A 0-100-as sprint 9,7 másodperc alatt tudható le, az elektronikusan korlátozott végsebesség 150 km/h.
László Ferenc
László Ferenc
A korábbi PSA modellekből már jól ismert elektromos hajtáslánc egy bruttó 50 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. A hivatalos WLTP-hatótáv 350 kilométer, ami szokás szerint erősen optimista. Egyelőre csak rövid vezetési tapasztalatokat szereztünk, mindenesetre úgy gondoljuk, hogy télen 250, nyáron 300 kilométer lehet a gyakorlati maximális hatótáv.
Az otthon 31 óra-, gyorstöltővel akár kevesebb, mint 1 óra alatt teljesen feltölthető akkumulátorra 8 év, illetve 160 ezer kilométer garanciát vállal a gyártó.
A normál C4-eseket az 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotor 130, illetve 155 lóerős változatával szerelik, ezenkívül pedig egy 130 lóerőre képes 1,5 literes 4 hengeres turbódízel egység is elérhető a kínálatban. A kéziváltó 6-, az automata 8 fokozattal rendelkezik, a belsőégésű motoros C4-esek kiviteltől függően 240-340 kilogrammal könnyebbek az ë-C4-nél.
László Ferenc
László Ferenc
Konklúzió, árak
+ : egyedi formaterv, kényelemre hangolt futómű és ülések, praktikus utastér, szinte hangtalan suhanás.
–: nincs hibrid, kemény műanyagok az utastérben, a csomagtartó lehetne nagyobb, a hifi nem szól túl szépen.
A 20-féle vezetéstámogató rendszerrel felvértezett Citroën C4 egy egyedi megjelenésű kompakt crossover, amely elsősorban azok körében arathat sikert, akik szeretik az extravagáns formájú és kényelemre hangolt autókat. A Citroën ë-C4 pedig ennek a modellnek a lokálisan zéró károsanyag-kibocsátású, zöld rendszámos változata. A két világ között egyelőre nem lesz átmenet, vagyis a cég nem rövid távon tervez hibrid C4-est piacra dobni.
A Citroën C4 130 lóerős benzinmotorral és 6 fokozatú kéziváltóval szerelt alapmodellje 7,1 millió forintba kerül, az ugyanilyen erős dízelverzió automata váltóval 8,3 millió forinton nyit, az ë-C4 pedig minimum 10,8 millió forint ellenében vezethető haza. Összehasonlításképp, az eggyel nagyobb méretkategóriában támadó Citroën C5 Aircross alapára 7,4 millió forint.
A benzines riválisok közül a Kia Xceed 120 benzines lóerővel 6,1 millió forinton nyit, a 122 hibrid lóerőt felvonultató Toyota C-HR pedig minimum 9,3 millió forintba kerül. A 122 lovas benzinmotorral szerelt Mazda CX-30 8,1 millió forintos alapárral bír, a tisztán elektromos, de az ë-C4-nél szerényebb hatótávú Mazda MX-30 alapára pedig 10,4 millió forint.
Ha már unjuk a német autók rideg tökéletességét és a japán modellek sok esetben lélektelen karakterét, akkor érdemes lehet belevágni egy francia kalandba. Például egy kompakt SUV kategóriás Citroennel.
Végre egy divatterepjáró, ami nem szürkül bele a SUV-ok mindent elárasztó tengerébe. Ráadásul nem felesleges keménykedéssel, sokkal inkább kényelemre hangolva próbál meg pénztárcanyitogatásra csábítani.